Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy warto i czy jest sens czyścić Intercooler


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2009 - 09:26

Witam posiadam omege 2.5TD i inetersuje mnie to czy intercooler w moim aucie moze sie tak usywic ze powietrze naprawde cieko przelatuje przez niego i wogule czym sie czysci tsakie zeczy .
Druga sprawa jest taka ze wentylator ktory sie znajduje na IC chyba wogule nie chodzi bo co jakis czas wywala mi bezpiecznik a slyszalem ze on tylko sie sprawdza w lato w duzych upalach,malo rozumiem cos z tego wystkiego dlatego prosze was o porady i wszelkie uwagi z gory dziekuje:rolleyes:

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2009 - 09:34

Wyczyścić warto. Najlepiej pianą aktywną, a później karcherem. Wentylator rozebrać, sprawdzić wirnik czy jest ok, czy nie ma przebić na zwojach i wymienić łożysko.

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2009 - 15:27

IC możesz też sprężonym powietrzem potraktować lub tak jak Wicek napisal pianka i karcher, a wentylator do naprawy albo do wymiany

#4 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2009 - 17:40

Okeyy jak piszecie tak zrobie:)

#5 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2009 - 17:45

że się zapytam chodzi o wewnątrz czy na zewnątrz:)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#6 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2009 - 18:14

że się zapytam chodzi o wewnątrz czy na zewnątrz

I tu i tu :)

#7 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 09 grudnia 2009 - 18:44

Jesli kerszerem to ostroznie bo mozesz zniszczyc te fizbinki wiec szerokim strumieniem nie za blisko.Wentylator naj pierw sprawdz czy nie jest zablokowany jakims syfem ktorego sporo sie tam zbiera.Czesta przyczyna palenia bezpiecznika ,a jak ciezko chodzi smarowanie moze pomoc.Chyba ze juz jest za pozno i trzeba przewijac wirnik. Ale czyscic naprawde warto.

#8 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2009 - 18:44

dzięki Wicek:) , tak z ciekawości pytałem bo u mnie w pracy w autobusach od czasu do czasu wyjmują intercooler i zalewają go takim płynem , po tej operacji wygląda jak z fabryki normalnie lustro , muszę zapytać co to za środek

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#9 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2009 - 18:47

Pewnie coś ala piana aktywna, coś na takiej bazie.

#10 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2009 - 18:50

jak się dowiem to napiszę może się komuś przyda bo czyści niesamowicie a nie jest żrące:)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#11 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 grudnia 2009 - 02:35

Po czyszczeniu IC w swojej czułem różnicę w mocy silnika. Warto przede wszystkim z zewnątrz, bo w środku i tak szybko pojawi się olej.

#12 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 grudnia 2009 - 12:52

No i na weekend sie zabieram za czyszczenie teraz jeszcze sie zapytam z ktorej strony sie zabrac za niego najlepiej?? tak zeby bylo najlatwiej bo wydaje mi sie ze bedzie chyba najlepiej od spodu bo ktos mi mowil ze chyba mozna zdezak sciagnac czy jakos tak?

#13 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 grudnia 2009 - 13:09

Czy w 2.5TD IC jest nisko przy zderzaku zamontowane? W takich przypadkach warto wyczyścić, bo duże szanse są na to, że będzie zapchany błotem czy innym kurzem z drogi. Tak wygląda przykładowo sytuacja w Vectrach B 2.0/2.2 DTI, gdzie właśnie umiejscowienie coolera negatywnie wpływa na jego czystość.

Z kolei w Omegach w 2.0/2.2DTI ciężej zapchać. Kurzem/błotem jest to praktycznie niemożliwe, a nawet jak mi trochę rzygało olejem w 2.0DTI, to po wypłukaniu rozpuszczalnikiem wyleciało z niego bardzo mało syfu. :)

#14 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 grudnia 2009 - 14:41

Czy w 2.5TD IC jest nisko przy zderzaku zamontowane? W takich przypadkach warto wyczyścić, bo duże szanse są na to, że będzie zapchany błotem czy innym kurzem z drogi. Tak wygląda przykładowo sytuacja w Vectrach B 2.0/2.2 DTI, gdzie właśnie umiejscowienie coolera negatywnie wpływa na jego czystość.

Tak jak piszesz.
Trzeba zdjąć zderzak, aby go wyciągnąć.

#15 OFFLINE   grzegorz lubelskie

grzegorz lubelskie
  • 62 postów
  • Dołączył: 19-07-2009

Napisany 10 grudnia 2009 - 19:14

ja przeczyscilem....efekt inne auto spalanie mi spadlo jak gazuje na postoju rozgrzany motor nie wchodzi powyzej 10 litrow na kompie a wczesniej bylo i 30.więc warto.

#16 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 grudnia 2009 - 20:03

ja przeczyscilem....efekt inne auto spalanie mi spadlo jak gazuje na postoju rozgrzany motor nie wchodzi powyzej 10 litrow na kompie a wczesniej bylo i 30.więc warto.

No to teraz jeszcze wyreguluj nastawnik skoro masz takie wskazania.

#17 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2009 - 19:29

ja przeczyscilem....efekt inne auto spalanie mi spadlo jak gazuje na postoju rozgrzany motor nie wchodzi powyzej 10 litrow na kompie a wczesniej bylo i 30.więc warto.

A moc ci nei wzrosla?

#18 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2009 - 00:38

Witam jestem wlasnie juz po czyszczeniu i powiem tak pierwsze podejscie to zalalem go benzyna odstawilem na jakies 10 minut poczym wylalem szatanską ciecz czarną jak smoła nastepnie litr Arwy to jest srodek do czyszczenia silnikow wlałem potrząsłem pare razy po odstaniu paru minut wylalem ponownie czarną ciecz już zacząłem sie dołowac ze nigdy nie doczyszcze go ale wzialem banke 5 litrow plyn ludwik i tak ze 30 razy po 5 litrow goracej wody i plukanie,dopiero po 30 ktorym razie zaczela wylatywac z niego czysta woda ale powiem tak warto bylo efekty czyszczenia nie widac przy starcie lecz po wyzej 2500 obr
Dopiero wtedy czuc roznice ze zaczela bardziej ciagnac niz przed czyszczeniem,niewiem jak jeszcze ze spalaniem bo to dopiero poczatek testu:) ale jestem dobrej mysli ze troszke spadnie jej spalanie:) tak czzy siak ja juz jestem zadowolony wiec OPŁACA!!! sie czyścić INTERCOOLER

#19 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2010 - 10:23

chciałbym nieco odświeżyć temat bo wydaje mi się , że i u mnie trzeba by przeczyścić to urządzenie a więc ponowne pytanie do Tych co już czyścili jakimi środkami najlepiej ? mam zamiar to dzisiaj robić , oraz drugie pytanie mój samochód jest z roku 1995 dodam że z lipca i ja nie mam na intercoolerze żadnego wiatraka natomiast mój kolega ten sam rok ale z października i już ma założony wiatrak proszę powiedzieć czy ten wiatrak ma być założony na coolerze czy nie musi jak to z tym jest prosze o poradę, dodam że u mnie nie widać żadnych uchwytów na wiatrak.

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2010 - 10:37

est z roku 1995 dodam że z lipca i ja nie mam na intercoolerze żadnego wiatraka natomiast mój kolega ten sam rok ale z października i już ma założony wiatrak proszę powiedzieć czy ten wiatrak ma być założony na coolerze czy nie musi jak to z tym jest prosze o poradę
, dodam że u mnie nie widać żadnych uchwytów na wiatrak.

zgadza się bo było przejście i przypuszczam że kolega ma przypływkę a Ty jej nie masz możesz użyć wszystkiego co stosuje się do mycia silników lub benzyny ekstrakcyjnej