Chłodnica oleju V6 (było: Chłodnica oleju MV6)
#1 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 17:09
Rozbroiłem w MV6 kolektor ssący (przy okazji zakładania gazu) i wyjąłem plastik pod nim. Pod plastikiem są dwa sztywne przewody olejowe.
Miałem wyciek oleju z silnika, gdzieś z góry, kupiłem uszczelki Elringa pod pokrywy zaworowe ale okazało się po rozbiórce że tam jest sucho jak pieprz. Co dziwne - wycieku spod pokryw nie ma.
Wyciek jest ale spod śruby mocującej przewód sztywny olejowy do króćca chłodnicy oleju.
Zastanawia mnie czy jest sens wydłubywać chłodnicę oleju z silnika - bo wyciek wydaje się być na śrubie łączącej przewód z chłodnicą. Gdyby ciekła chłodnica - olej byłby w płynie chłodniczym a tu jest czyściutko, płyn czysty jak kryształ.
Bawił się ktoś z tym juz w V6 ?
#2 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 17:26
#3 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 17:51
jeśli cieknie spod rurek załóż nowe podkładki miedziane
Już kupiłem podkładeczki, eleganckie nieco szersze niż oryginalne. Kupiłem miedziane, a oryginalne są chyba aluminiowe albo stalowe.
#4 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 17:53
Rozbroiłem w MV6 kolektor ssący
MV6 to oznaczenie wyposażenia, nie ma silników MV6!
#5 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 19:01
Tak stary bawiłem się z tym. Te kur.. chłodnice to koszmar tego silnika. przez ich nieszczelność robiłem górę silnika i wymiana rur gumowych układu chłodzenia. Dobrze że na forum jest koleś który dorabia lepsze od orginału zamienniki. Mam jeszcze orginał ale migiem wymienię. Gdyby ciekła chłodnica - olej byłby w płynie chłodniczym a tu jest czyściutko, płyn czysty jak kryształ.
Bawił się ktoś z tym juz w V6 ?
#6 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 20:58
wymien uszczelki na takie jak powinny tam byc kosztuja 4 zl/szt w ASO nie kombinuj z zadnymi miedziakami, zeby mial byc tam miedziak to napewno producent by tam takie zastosowal, co do wymiany jesli bedziesz jezdzil na plynie twoja chlodniczka napewno nie posypie sie tak szybko.Witajcie.
Rozbroiłem w MV6 kolektor ssący (przy okazji zakładania gazu) i wyjąłem plastik pod nim. Pod plastikiem są dwa sztywne przewody olejowe.
Miałem wyciek oleju z silnika, gdzieś z góry, kupiłem uszczelki Elringa pod pokrywy zaworowe ale okazało się po rozbiórce że tam jest sucho jak pieprz. Co dziwne - wycieku spod pokryw nie ma.
Wyciek jest ale spod śruby mocującej przewód sztywny olejowy do króćca chłodnicy oleju.
Zastanawia mnie czy jest sens wydłubywać chłodnicę oleju z silnika - bo wyciek wydaje się być na śrubie łączącej przewód z chłodnicą. Gdyby ciekła chłodnica - olej byłby w płynie chłodniczym a tu jest czyściutko, płyn czysty jak kryształ.
Bawił się ktoś z tym juz w V6 ?
#7 OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2009 - 00:41
zazdroszcze:Dwycieku spod pokryw nie ma.
jeszcze bardziej:Dpłyn czysty jak kryształ.
jak dobrze pójdzie w poniedziałek "wybebeszam" chłodniczkę - polecany zamiennik już mam, ide po bandzie.
uszczelniam wszystko na orginalnych częściach, jakie mam teraz zobaczę ale nic nie cieknie tylko jakaś ruda pływa w chłodzeniu.
ps.
ten silnik ma szczęście ze go lubię:grin:
#8 OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2009 - 07:00
#9 OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2009 - 16:52
serek ale tam są miedziane. Ostatnio jak u siebie rozbierałem (tak przy okazji:) ) to stare były miedziane , a nowe w ASO też miedziane dali. W sumie to pod mostek wodny na głowice dali mi w ASO tylko inne , oryginalne były gumowo aluminiowe/stalowe? a dali mi bez gumy
ja wymienialem w 2 swoich V6 chlodniczki i w obu mialem podlkadki chyba aluminiowe napewno nie byly miedziane i w ASO tez sprzedali mi takie a nie miedziaki.
pod mostek ida gumowo metelowe 16zl/szt
#10 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 14:10
ja wymienialem w 2 swoich V6 chlodniczki i w obu mialem podlkadki chyba aluminiowe napewno nie byly miedziane i w ASO tez sprzedali mi takie a nie miedziaki.
pod mostek ida gumowo metelowe 16zl/szt
Potwierdzam - aluminium i aluminium + guma. No chyba, ze serwis srosuje zamienniki
A chlodniczka peka od kamienia, wiec dbajcie o plyn.
#11 OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 19:42
#12 OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 20:24
jeśli chodzi o kaloryfery to sie daje bo zanim sie ktos zorjętuje to mija ze trzy wiosny i na łaczeniu daje sie stalowy łącznikZapytajcie instalatorów CO, nigdy nie daje się aluminiowych grzejników i miedzianych rur w jednej instalacji.
na chłodnicy oleju idą aluminiowe podkładki a na mostku aluminiowo-gumowe
ja osobiście zastosowałem z ursusa C-360 tańsze i lepiej zaprojektowane a przecież to traktor
#13 OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 21:02
serek ale tam są miedziane. Ostatnio jak u siebie rozbierałem (tak przy okazji:) ) to stare były miedziane , a nowe w ASO też miedziane dali. W sumie to pod mostek wodny na głowice dali mi w ASO tylko inne , oryginalne były gumowo aluminiowe/stalowe? a dali mi bez gumy
A ja dałem stare podkładki pod ten mostek ale dałem nowe oringi - pasownie wchodzące miedzy śrubę drążoną a podkładkę stalową. Uszczelnienie wprost idealne.
Rzecz jasna zero wycieków .
#14 OFFLINE
Napisany 07 września 2018 - 19:41
my dalismy miedziane i ciekly z dwuch przewodow chlodniczki oleju i magistrali