Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Chłodnica oleju V6 (było: Chłodnica oleju MV6)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 08 grudnia 2009 - 17:09

Witajcie.
Rozbroiłem w MV6 kolektor ssący (przy okazji zakładania gazu) i wyjąłem plastik pod nim. Pod plastikiem są dwa sztywne przewody olejowe.

Miałem wyciek oleju z silnika, gdzieś z góry, kupiłem uszczelki Elringa pod pokrywy zaworowe ale okazało się po rozbiórce że tam jest sucho jak pieprz. Co dziwne - wycieku spod pokryw nie ma.

Wyciek jest ale spod śruby mocującej przewód sztywny olejowy do króćca chłodnicy oleju.
Zastanawia mnie czy jest sens wydłubywać chłodnicę oleju z silnika - bo wyciek wydaje się być na śrubie łączącej przewód z chłodnicą. Gdyby ciekła chłodnica - olej byłby w płynie chłodniczym a tu jest czyściutko, płyn czysty jak kryształ.

Bawił się ktoś z tym juz w V6 ?

#2 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 17:26

jeśli cieknie spod rurek załóż nowe podkładki miedziane

#3 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 08 grudnia 2009 - 17:51

jeśli cieknie spod rurek załóż nowe podkładki miedziane


Już kupiłem podkładeczki, eleganckie nieco szersze niż oryginalne. Kupiłem miedziane, a oryginalne są chyba aluminiowe albo stalowe.

#4 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 17:53

Rozbroiłem w MV6 kolektor ssący


MV6 to oznaczenie wyposażenia, nie ma silników MV6!

 


#5 OFFLINE   Saracen

Saracen
  • 50 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Warszaweczka

Napisany 08 grudnia 2009 - 19:01

. Gdyby ciekła chłodnica - olej byłby w płynie chłodniczym a tu jest czyściutko, płyn czysty jak kryształ.

Bawił się ktoś z tym juz w V6 ?

Tak stary bawiłem się z tym. Te kur.. chłodnice to koszmar tego silnika. przez ich nieszczelność robiłem górę silnika i wymiana rur gumowych układu chłodzenia. Dobrze że na forum jest koleś który dorabia lepsze od orginału zamienniki. Mam jeszcze orginał ale migiem wymienię

#6 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 08 grudnia 2009 - 20:58

Witajcie.
Rozbroiłem w MV6 kolektor ssący (przy okazji zakładania gazu) i wyjąłem plastik pod nim. Pod plastikiem są dwa sztywne przewody olejowe.

Miałem wyciek oleju z silnika, gdzieś z góry, kupiłem uszczelki Elringa pod pokrywy zaworowe ale okazało się po rozbiórce że tam jest sucho jak pieprz. Co dziwne - wycieku spod pokryw nie ma.

Wyciek jest ale spod śruby mocującej przewód sztywny olejowy do króćca chłodnicy oleju.
Zastanawia mnie czy jest sens wydłubywać chłodnicę oleju z silnika - bo wyciek wydaje się być na śrubie łączącej przewód z chłodnicą. Gdyby ciekła chłodnica - olej byłby w płynie chłodniczym a tu jest czyściutko, płyn czysty jak kryształ.

Bawił się ktoś z tym juz w V6 ?

wymien uszczelki na takie jak powinny tam byc kosztuja 4 zl/szt w ASO nie kombinuj z zadnymi miedziakami, zeby mial byc tam miedziak to napewno producent by tam takie zastosowal, co do wymiany jesli bedziesz jezdzil na plynie twoja chlodniczka napewno nie posypie sie tak szybko.

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 grudnia 2009 - 00:41

wycieku spod pokryw nie ma.

zazdroszcze:D

płyn czysty jak kryształ.

jeszcze bardziej:D

jak dobrze pójdzie w poniedziałek "wybebeszam" chłodniczkę - polecany zamiennik już mam, ide po bandzie.:D
uszczelniam wszystko na orginalnych częściach, jakie mam teraz zobaczę ale nic nie cieknie tylko jakaś ruda pływa w chłodzeniu.

ps.
ten silnik ma szczęście ze go lubię:grin:

#8 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 grudnia 2009 - 07:00

serek ale tam są miedziane. Ostatnio jak u siebie rozbierałem (tak przy okazji:) ) to stare były miedziane , a nowe w ASO też miedziane dali. W sumie to pod mostek wodny na głowice dali mi w ASO tylko inne , oryginalne były gumowo aluminiowe/stalowe? a dali mi bez gumy :(

#9 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 09 grudnia 2009 - 16:52

serek ale tam są miedziane. Ostatnio jak u siebie rozbierałem (tak przy okazji:) ) to stare były miedziane , a nowe w ASO też miedziane dali. W sumie to pod mostek wodny na głowice dali mi w ASO tylko inne , oryginalne były gumowo aluminiowe/stalowe? a dali mi bez gumy :(


ja wymienialem w 2 swoich V6 chlodniczki i w obu mialem podlkadki chyba aluminiowe napewno nie byly miedziane i w ASO tez sprzedali mi takie a nie miedziaki.
pod mostek ida gumowo metelowe 16zl/szt

#10 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2009 - 14:10

ja wymienialem w 2 swoich V6 chlodniczki i w obu mialem podlkadki chyba aluminiowe napewno nie byly miedziane i w ASO tez sprzedali mi takie a nie miedziaki.
pod mostek ida gumowo metelowe 16zl/szt


Potwierdzam - aluminium i aluminium + guma. No chyba, ze serwis srosuje zamienniki

A chlodniczka peka od kamienia, wiec dbajcie o plyn.

#11 OFFLINE   kolino

kolino
  • 56 postów
  • Dołączył: 11-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 23 grudnia 2009 - 19:42

Nie należy stosować miedzi razem z aluminium. Na styku Miedź-Aluminium zachodzi korozja elektrolityczna. Zapytajcie instalatorów CO, nigdy nie daje się aluminiowych grzejników i miedzianych rur w jednej instalacji.
kolino

#12 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 grudnia 2009 - 20:24

Zapytajcie instalatorów CO, nigdy nie daje się aluminiowych grzejników i miedzianych rur w jednej instalacji.

jeśli chodzi o kaloryfery to sie daje bo zanim sie ktos zorjętuje to mija ze trzy wiosny i na łaczeniu daje sie stalowy łącznik :)
na chłodnicy oleju idą aluminiowe podkładki a na mostku aluminiowo-gumowe
ja osobiście zastosowałem z ursusa C-360 tańsze i lepiej zaprojektowane a przecież to traktor :)

#13 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 23 grudnia 2009 - 21:02

serek ale tam są miedziane. Ostatnio jak u siebie rozbierałem (tak przy okazji:) ) to stare były miedziane , a nowe w ASO też miedziane dali. W sumie to pod mostek wodny na głowice dali mi w ASO tylko inne , oryginalne były gumowo aluminiowe/stalowe? a dali mi bez gumy :(


A ja dałem stare podkładki pod ten mostek ale dałem nowe oringi - pasownie wchodzące miedzy śrubę drążoną a podkładkę stalową. Uszczelnienie wprost idealne.
Rzecz jasna zero wycieków :).

#14 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 września 2018 - 19:41

my dalismy miedziane  i ciekly z dwuch  przewodow chlodniczki oleju i magistrali