Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

parowanie szyb


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
136 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2014 - 12:44

No może przesadziłem z tymi 27-30 C ale musi być ciepło. A może inaczej musi być spora rożnica między zadaną temperaturą wewnątrz auta a temperatura na zewnątrz. Jeśli Ci klima chłodzi (pytanie jak dobrze chłodzi) to dziwna sprawa bo para wodna skrapla sią i MUSI gdzieś w końcu wylecieć z auta jeśli w środku jej nie ma. Sprawdziłbym temperaturę nadmuchu przy kratkach środkowych bo coś mi się zdaje, że sprawność klimy jest powodem.

#122 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 czerwca 2014 - 17:25

a ile powinno byc stopni ?

#123 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2014 - 17:31

a ile powinno byc stopni ?


temperatura mierzona w kratce powinna oscylować w okolicy 3-5'C

#124 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2014 - 17:38

Jak robiłem pomiar ostatnio to ze środkowych kratek przy max nadmuchu, LOW i zamknięty obieg było coś 3-4 C (na zewnątrz ok. 19-20 C), ciężko dłużej rękę przytrzymać. Podczas ozonowania na przedniej szybie szron się robił gdzieś po 10 min.

#125 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 05 czerwca 2014 - 09:24

u mnie przy temp blisko 25 stopni po dłuższym odcinku z pod samochodu wręcz się leje :) jest to normalne. Jeśli klima ma niską wydajność to tak się nie dzieje bo rurki pod maską nie osiągają tak niskiej temp aby woda się na nich skrapalała. Co do parowania po wyłączeniu klimatyzacji to temat prosty, zawsze po wyłączeniu klimatyzacji przez chwilę zaparują szyby, a to dlatego że zimne kanały nawiewów się ogrzewają i następuje kondensacja pary. Osuszacze powietrza działają tak samo jak klimatyzacja, przez co powietrze z klimy jest suche i szyby nie parują. Jednak po wyłączeniu klimatyzacji para pojawi się na 2-3 minut i powinna schodzić odrazu. Jeśli nie to dywaniki, zapchany odpływ w podszybiu lub ogólna wilgoć w samochodzie.




 


#126 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 lutego 2015 - 18:40

Jeżeli szyby parują przez nagrzewnice to można jakoś sprawdzić czy ona przecieka ? płynu troszkę ostatnio dolałem bo teraz mam koncentrat w miałem wcześniej jakieś miesiąc wodę latem przed wymiana chłodnicy.



:masakra::masakra::masakra::masakra::masakra:


Jeżeli szyby parują, a by ciekło przez nagrzewnice to można jakoś sprawdzić czy ona przecieka ? płynu troszkę ostatnio dolałem bo teraz mam koncentrat w miałem wcześniej jakieś miesiąc wodę latem przed wymiana chłodnicy , bo wydaje mi sie ze woda odparowała .

#127 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 lutego 2015 - 20:06

Jeżeli szyby parują przez nagrzewnice to można jakoś sprawdzić czy ona przecieka ? płynu troszke ostatnio dolałem bo teraz mam koncentrat w miałem wczesniej jakies miesiac wode latem przed wymiana chłodnicy.

Jak przecieka to szukaj zacieków koło nóg pasażera i wilgoci pod dywanikiem pasażera.

#128 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lutego 2015 - 01:17

płyn od razu czuć i para jest "tłusta"
sprawdź czy klapka od obiegu wewnętrznego się nie przykleiła w pozycji zamkniętej

#129 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 lutego 2015 - 18:53

a co jezeli działa ?

#130 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lutego 2015 - 20:48

trzeba szukać dalej
woda w okolicach filtra, woda w dywanikach

#131 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 lutego 2015 - 20:50

Dziura w łączenia technologiczny w nadkolu ?

#132 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 lutego 2015 - 07:22

Dziura w łączenia technologiczny w nadkolu ?

tzn ?

#133 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 lutego 2015 - 14:23

Zajrzyj w nadkole z przodu. skręć koła max i obejrzyj połączenie 3 blach. pomacaj paluchem czy nie jest miękkie albo czy nie ma dziury

#134 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 lutego 2015 - 19:06

aha , no ok sprawdzę

#135 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 marca 2015 - 10:27

Witam
Dorzucam swoje 3 grosze do tematu parowania szyb.
U mnie była woda pod nogami pasażera ,wymieniając kapcie na letnie znalazłem ognisko rdzy i bawiąc się śrubokrętem znalazłem to co na foto nr 1
kupiłem zestaw naprawczy żywica z mata szklaną wyczyszczone i zaklejone foto nr 2
U mnie co ważne odpływ z podszybia niby był czysty ale wlewając wode do niego nie cała i nie od razu odpływała. Powodem okazała się zabrudzona i przymknięta klapka odplywu która znajduje się po lewej stronie za otworem na foto nr 3 wystarczy włożyć palec i jest wyczuwalna.
Może komuś to pomoże
Pozostaje jeszcze wyjęcie i wysuszenie wygłuszenia z wnętrza auta

#136 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 marca 2015 - 11:40

Powodem okazała się zabrudzona i przymknięta klapka odplywu

temat bardzo znany, rewelacyjne rozwiązanie Opla :).

#137 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 marca 2015 - 21:25

u mnie była taka japka po stronie kierowcy
spływ z podszybia przedłużyłem i sobie teraz kapie deszczówka pod silnik a nie na blache