Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Autronic AL-700 resistive czy bingo S4


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 21:49

tak Benuś to ma być ten czarny, który jest od sondy.. czy jego odpowiednik dalej..

#22 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 grudnia 2009 - 23:07

dziękować! ;)

a za kostką jaki ma kolor? (pytam, tob nie będę musiał się już kłaść pod auto) czy w różnych rocznikach róznie?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#23 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 08 grudnia 2009 - 00:00

Witam!!Mam interfejs gazowy do Loveco i przerabiam go własnie zeby pasował do bingo S.Po konsultacji z osobą ktora mi sprzedała go wiem że rózni sie tylko wtyczką.Wtyczkę mam od starej sondy i akurat pasuje.Tylko nie wiem jak te kabelki idą.mam tylko 3.GND,TX,RX.Myslę probowac metoda prob i błędów,tylko obawiam się czy taka metodą można cos spalic??Czy poprostu zle podłączenie nie ma wplywu na nic??Interfejs jest pod USB.

I jeszcze jedno.W którym miejscu najlepiej wkręcic ten czujnik temperatury??Ma to jakies znaczenie??Reduktor mam tomasetto??
sliz

#24 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2009 - 00:07

GND - to masa
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#25 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 07:33

na wtyczce od instalki musisz znalezc - i tam podlaczyc GND. Linie podlaczasz na oko. Jesli fejs nie polaczy sie to podlacz linie odwrotnie.
W tomasetto jest miejsce na czujnik (gwintowany otwor ) jednak pasuja tam czujniki tomasetto. Jesli masz inny to (z reguly sa mniejsze od tomasetto) to bedzie Ci wypadal (z pomoca przyjdzie silikon albo uszczelka w tubce do misek olejowych) Generalnie to montujesz ten czujnik gdzie chcesz. Chodzi o to zeby podawal temp dzieki ktorej instalka przelaczy sie na lpg
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#26 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2009 - 09:49

Ponieważ mowa w temacie o Bingo, to tam występuje czujnik temperatury śrubka fi5, wystarczy wykręcić którąś z parownika i wkręcić CT.

#27 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 10:51

troche rozkladamy g.... na atomy ale,
w tomassetto kanaly wodne sa troche oddalone od obudowy co powoduje ze obudowa dosc pozno sie grzeje i slabo sie nagrzewa (np w porownaniu z lovato). Wiec jesli czujnik przykrecimy gdziekolwiek do obudowy to dosc pozno pokaze nam wlasciwa temp (jesli czujnik nie pasuje w otwor to mozna go na tasmie izolacyjnej zamocowac pod jednego z wezy wodnych przy parowniku. Fakt mozna zamiast 40 st. ustawic 20 st na przelaczanie ale problem bedzie w mrozne dni bo temp zew bedzie wplywala na wskazania tego czujnika. Przyklad - 10 st na zew. wiec nawet jak juz parownik bedzie mial z 50 st to czujnik moze pokazywac +10 i jesli ktos ma ustawione przelaczanie na + 20 to mu nie przelaczy na lpg. Fakt mozna obnizyc temp przelaczania ale co z latem? Przecizez jak bedzie ustawione przelaczanie na +10 to zaraz po odpaleniu instalka bedzie sie przelaczala na lpg i w ten sposob parownik bedzie katowany a przeciez cala idea tego czujnika w II gen jest taka zeby oszczedzac parownik czyli temp plynu min 30 st.
Co do schematu kolegi Florka to jest on pomocny ale tylko wtedy gdy wiemy ktore piny jesgo fejsa (Tx Rx) odpowiadaja linii K i L....
Dla wszystkich. Wiekszosc instalek polaczy sie na jednym fejsie (trzeba przerobic wtyczke), fakt moga wystapic problemy z utrzymaniem stalego polaczenia bo to jest zalezne od zastosowanego ukladu w danym fejsie ale jesli przerabiamy fejs to
- jesli mamy na COM to wtedy fejs musi dostac zasilanie czyli + i minus (bezpiecznie jest brac plus z akumulatora bo czesto w gniazdach diagnostycznych instalek , plus jest obok minusa i przy podlaczeniu na ostro moze dojsc do zwarcia i poleci fejs oraz bezpiecznik zasilania ecu lpg. Nie mozemy pomylic + z minusem
- linie mozemy pomylic najwyzej nie polaczy sie fejs. jesli tak sie stanie to laczymy kable odwrotnie
- jesli nie mamy schematu gniazda diagnostycznego to miernik w lape i mierzymy:
jesli na pinie gnizada jest 12V to jest + (zasilanie fejsa) - w przypadku fejsow na USB tego kabla nie ma bo fejs zasilany jest z kompa
jesli na fejsie jest pin na ktorym nie ma zadnego napiecia to wtedy mamy znalezionu minus
jesli na gniezdzie mamy okolo 5V to jest to jedna z lini K lub L czy tam R , T
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#28 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 08 grudnia 2009 - 11:17

co do fejsu to wiem gdzie jest GND,RX i TX lecz nie wiem gdzie jest w centralce.I ja mam inne giazdo w centralce niz podal kolega florek.Moje gniazdo jest takie samo jak gniazdo sondy w silniku x20xev.
sliz

#29 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 11:21

no ok - masz 4 piny w gnizedzie - to przeczytaj to co napisalem , miernik w lape i bedziesz wszystko wiedzial
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#30 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2009 - 12:42

W celu sprawdzenia wpięcia instalki w sygnał sondy przez gazownika... rozpiąłem kostkę od komputera i sterownika LPG... miernik w łapke i sprawdziłem przejście między szarym od centralki LPG a sygnałowym sondy na ECU... i przejscie jest... czyli szary jest wpięty prawidłowo... fioletowego nie sprawdziłem bo nie wiem w którym miejscu gazownik sie wpiął w kabel sondy... a nie mam narazie możliwości sprawdzenia na kostce sondy...

i zauważyłem pewną rzecz... wczesniej po odpaleniu na PB przez jakis czas świecił sie check. po kilku min pracy na PB gasł bądź po przełączeniu na LPG bądź po ponownym rozruchu na PB... a teraz gaśnie odrazu... bez przełączania na LPG... wiem, że to gazownicy wstawili opornik na kontrolkę ale dlaczego wcześniej palił się dłużej na PB a teraz gaśnie odrazu ?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#31 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 08 grudnia 2009 - 16:17

kolego kczech zrobiłem jak pisałeś i wszystko stało się jasne.Mam tylko jeszcze jedno pytanie.Czy jak podpiąłem plus z centralki na GND fejsa to mógł się spalić??
sliz

#32 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 18:47

jesli w tym samym czasie podpiales tez do fejsa mase w miejsce plusa to fejs mogl pasc
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#33 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 08 grudnia 2009 - 19:08

tak na pewno nie zrobilem bo z fejsa idą tylko 3 kable wiec linie K i L i albo podpinalem GND po mase albo pod plusa.
sliz

#34 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 19:30

aaaa no wlasnie masz fejsa pod usb ktory zasilanie bierze z kompa - raczej nie padl
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#35 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 08 grudnia 2009 - 20:15

Interfejs wyrzuciłem i kupuje nowy typowy do Bingo.Nie dałem rady sie tym połączyć.KOmbinowałem na wszystkie sposoby i nic.Jaki program w ogóle bedzie najlepszy do tej centralki?Czy jest roznica czy stary czy nowy??


I jeszcze jedno.Założylem zestaw bindo S4,wszystko jak w ksiazce pisze i nie chce sie przerzucic na lpg.Czy to po samym podlaczeniu powinno ruszyc czy trzeba w ustawieniach cos pogrzebac za pomocą interfejsu??
sliz

#36 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 09 grudnia 2009 - 20:18

Podpiąłem nowy fejs i poustawiałem tak jak byc powinno i auto juz przerzuca na LPG.Jest tylko taki problem że sonda wcale nie pracuje.I ciekawi mnie czy złe podpięcie emulatora wtrysków może wpływac na działanie sondy??Podpiąłem w ten sposób licząc od rozrządu 1 wiązka szara,2 wiazka zołta, 3 wiazka fioletowa i 4 wiązka niebieska.Wtyczki miałem pozarabiane więc tylko zapinałem.
sliz

#37 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 grudnia 2009 - 20:21

Jest tylko taki problem że sonda wcale nie pracuje

tylko na LPG? czy na PB też?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#38 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2009 - 20:29

podpiecie emulatora wtryskow nie ma pwlywu na prace sondy
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#39 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 09 grudnia 2009 - 20:37

Na LPG nie wyskoczył check ale jak sie zatrzymałem i przełączyłem na bene po jakiejs minucie sie zaswiecił.Nie wiem czy sonda padła.Ostatnio kupiłem nowy parownik tomasetto całą nową instalację Bingo S4 i dalej lipa.Zaraz ide jeszcze popatrze czy przewody przy sondzie sie nie rozlutowały.
sliz

#40 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 grudnia 2009 - 21:05

a zgaś na benie i ponownie odpal na benie... check znow sie zaswieci?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ