Autronic AL-700 resistive czy bingo S4
#21 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 21:49
#22 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 23:07
a za kostką jaki ma kolor? (pytam, tob nie będę musiał się już kłaść pod auto) czy w różnych rocznikach róznie?
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#23 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 00:00
I jeszcze jedno.W którym miejscu najlepiej wkręcic ten czujnik temperatury??Ma to jakies znaczenie??Reduktor mam tomasetto??
#24 OFFLINE
#25 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 07:33
W tomasetto jest miejsce na czujnik (gwintowany otwor ) jednak pasuja tam czujniki tomasetto. Jesli masz inny to (z reguly sa mniejsze od tomasetto) to bedzie Ci wypadal (z pomoca przyjdzie silikon albo uszczelka w tubce do misek olejowych) Generalnie to montujesz ten czujnik gdzie chcesz. Chodzi o to zeby podawal temp dzieki ktorej instalka przelaczy sie na lpg
[B]
#26 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 09:49
#27 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 10:51
w tomassetto kanaly wodne sa troche oddalone od obudowy co powoduje ze obudowa dosc pozno sie grzeje i slabo sie nagrzewa (np w porownaniu z lovato). Wiec jesli czujnik przykrecimy gdziekolwiek do obudowy to dosc pozno pokaze nam wlasciwa temp (jesli czujnik nie pasuje w otwor to mozna go na tasmie izolacyjnej zamocowac pod jednego z wezy wodnych przy parowniku. Fakt mozna zamiast 40 st. ustawic 20 st na przelaczanie ale problem bedzie w mrozne dni bo temp zew bedzie wplywala na wskazania tego czujnika. Przyklad - 10 st na zew. wiec nawet jak juz parownik bedzie mial z 50 st to czujnik moze pokazywac +10 i jesli ktos ma ustawione przelaczanie na + 20 to mu nie przelaczy na lpg. Fakt mozna obnizyc temp przelaczania ale co z latem? Przecizez jak bedzie ustawione przelaczanie na +10 to zaraz po odpaleniu instalka bedzie sie przelaczala na lpg i w ten sposob parownik bedzie katowany a przeciez cala idea tego czujnika w II gen jest taka zeby oszczedzac parownik czyli temp plynu min 30 st.
Co do schematu kolegi Florka to jest on pomocny ale tylko wtedy gdy wiemy ktore piny jesgo fejsa (Tx Rx) odpowiadaja linii K i L....
Dla wszystkich. Wiekszosc instalek polaczy sie na jednym fejsie (trzeba przerobic wtyczke), fakt moga wystapic problemy z utrzymaniem stalego polaczenia bo to jest zalezne od zastosowanego ukladu w danym fejsie ale jesli przerabiamy fejs to
- jesli mamy na COM to wtedy fejs musi dostac zasilanie czyli + i minus (bezpiecznie jest brac plus z akumulatora bo czesto w gniazdach diagnostycznych instalek , plus jest obok minusa i przy podlaczeniu na ostro moze dojsc do zwarcia i poleci fejs oraz bezpiecznik zasilania ecu lpg. Nie mozemy pomylic + z minusem
- linie mozemy pomylic najwyzej nie polaczy sie fejs. jesli tak sie stanie to laczymy kable odwrotnie
- jesli nie mamy schematu gniazda diagnostycznego to miernik w lape i mierzymy:
jesli na pinie gnizada jest 12V to jest + (zasilanie fejsa) - w przypadku fejsow na USB tego kabla nie ma bo fejs zasilany jest z kompa
jesli na fejsie jest pin na ktorym nie ma zadnego napiecia to wtedy mamy znalezionu minus
jesli na gniezdzie mamy okolo 5V to jest to jedna z lini K lub L czy tam R , T
[B]
#28 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 11:17
#29 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 11:21
[B]
#30 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 12:42
i zauważyłem pewną rzecz... wczesniej po odpaleniu na PB przez jakis czas świecił sie check. po kilku min pracy na PB gasł bądź po przełączeniu na LPG bądź po ponownym rozruchu na PB... a teraz gaśnie odrazu... bez przełączania na LPG... wiem, że to gazownicy wstawili opornik na kontrolkę ale dlaczego wcześniej palił się dłużej na PB a teraz gaśnie odrazu ?
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#31 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 16:17
#32 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 18:47
[B]
#33 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 19:08
#34 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 19:30
[B]
#35 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 20:15
I jeszcze jedno.Założylem zestaw bindo S4,wszystko jak w ksiazce pisze i nie chce sie przerzucic na lpg.Czy to po samym podlaczeniu powinno ruszyc czy trzeba w ustawieniach cos pogrzebac za pomocą interfejsu??
#36 OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2009 - 20:18
#37 OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2009 - 20:21
tylko na LPG? czy na PB też?Jest tylko taki problem że sonda wcale nie pracuje
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#38 OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2009 - 20:29
[B]
#39 OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2009 - 20:37
#40 OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2009 - 21:05
ZWYKŁY KLUBOWICZ