Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Chip w X25DT - kilka wątpliwości z tym związanych


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudzień 2009 - 18:34

Witam!
Na początek zaznaczę, że utworzyłem nowy temat, ponieważ uznałem, że do "Chiptuning - testy" moje pytania nie pasowały by za bardzo.
Mam parę pytań dotyczących chip tuningu w silniku X25DT.
A więc mam możliwość zgrania programu od kogoś, kto stroił swoją Omegę na 170 km i 320 Nm. Chciałbym to zrobić w niedalekiej przyszłości, gdzieś koło połowy miesiąca, więc chciałbym rozwiać wszystkie moje wątpliwości. A więc przejdę do rzeczy:
1. Tuptuś mówi, że nie jest pewien, ale domyśla się, że aby zgrać program wystarczy Opel Scanner, czy to prawda? Zakładka Special? Jeśli nie, to programatorem?
2. Co z immo? Trzeba go obejść, czy bez problemu można włożyć nową kość z nowym programem?
3. Wystarczy zgrać program, wlutować podstawkę, wgrać program na nową kość i to wszczepić?

Co jeszcze powinienem wiedzieć przed tą cała "operacją"?

Pozdrawiam



#2 OFFLINE   dranko1

dranko1
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-01-2008
  • Skąd: gniezno

Napisany 02 grudzień 2009 - 18:55

Moim zdaniem kup nowy chip wgraj program a oryginaly zostaw sobie na wszelki wypadek jakby coś poszło nie tak .Ja mam rocznik 96 i miałem podstawki wiec z podmianą niema problemu a tak poza tym to po wymianie chipa czekała mnie wymiana sprzęgła ,a mam 160 kM.

#3 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudzień 2009 - 18:59

Moim zdaniem kup nowy chip wgraj program a oryginaly zostaw sobie na wszelki wypadek jakby coś poszło nie tak .Ja mam rocznik 96 i miałem podstawki wiec z podmianą niema problemu a tak poza tym to po wymianie chipa czekała mnie wymiana sprzęgła ,a mam 160 kM.

Nowy chip to koszt 700 zł, ja mogę mieć go za mniej, jednak muszę sobie wykombinować jak go zgrać.
Opcja z podstawką jak najbardziej chodzi w grę, a więc dlatego zadałem powyższe pytania. Jak zgrać program z ECU? Opel Scanner bądź OP-Com da radę, czy będzie potrzeba wylutować układ i zgrać przy pomocy programatora? Chciałbym, aby była jak najmniejsza ingerencja w kompie dawcy, ponieważ chcemy to zrobić podczas spota.

a tak poza tym to po wymianie chipa czekała mnie wymiana sprzęgła

Liczę się z tym, sprzęgło czeka na założenie, ponieważ już 10 tyś. km zrobiłem na ślizgającym się. Dopóki całkiem nie siądzie będę jeździł.

#4 OFFLINE   pawelgniezno

pawelgniezno
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-12-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 02 grudzień 2009 - 19:02

gdy zchipowałem moją omegę X25DT przestał działać tempomat. Czy może to być powód awarii?

#5 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudzień 2009 - 19:03

gdy zchipowałem moją omegę X25DT przestał działać tempomat. Czy może to być powód awarii?

Raczej zbieg okoliczności. Tym się nie przejmuje, bo i tak nie korzystam.

#6 OFFLINE   stachu4ever

stachu4ever
  • 106 postów
  • Dołączył: 30-09-2008
  • Skąd: PSR

Napisany 02 grudzień 2009 - 20:14

piszcie piszcie też jestem zainteresowany. 170hp zamiast 131 to jest różnica.

#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudzień 2009 - 20:27

Z ciekawości rozebrałem moje ECU i mam w związku z tym pytania. Może ktoś widział rozebrane i wie czy u mnie jest ECU z podstawką, czy chip-a trzeba jednak wlutować. A oto zdjęcia:

Dodany obrazek

Dodany obrazek



To na drugim zdjęciu w drugim tle to nie jest czasem podstawka? Na pierwszym zdjęciu zaznaczyłem jak to wygląda od góry i wydaje mi się, że jest duże prawdopodobieństwo, że tak. Są takie dwie, obydwie zaznaczyłem na pierwszej focie.


Jeszcze jedno pytanie. Jaki model kości kupić? Potrzebuje dokładne oznaczenie.

#8 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 grudzień 2009 - 08:37

Wicek - na kościach masz napisane jakie to są - przypuszczam że 27C256
nie widać podstawki na zdjęciu :)

#9 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudzień 2009 - 10:43

Wicek - na kościach masz napisane jakie to są - przypuszczam że 27C256
nie widać podstawki na zdjęciu

Speed ma rozebrać na dniach, to będzie wiadomo :)

Hmm... To chyba jednak nie to samo, zobacz, ten co podałeś ma 14 nóżek, na płytce ECU widzę 15 lutów mocujących nóżki przy układach

http://photos03.alle...56/38/823563847

#10 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 grudzień 2009 - 11:05

napisałem może. może być też inny podobny zaczynający się na 27, 28 lub 29 i z końcówką 128, 256, 512 1000 - musisz otworzyć sterownik bardziej by to przeczytac.

#11 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudzień 2009 - 13:04

napisałem może. może być też inny podobny zaczynający się na 27, 28 lub 29 i z końcówką 128, 256, 512 1000 - musisz otworzyć sterownik bardziej by to przeczytac.

Nie mam takiego małego torxa, a nie chce ich rozwalić odkręcając śrubokrętem. Speed mówił, że do środy tam zajrzy. Końcówka oznacza pamięć jaką dysponuje kość? Czyli to praktycznie obojętne, bo jeśli w serii czytałem w temacie o chiptuningu, tam gdzie się dzisiaj wypowiadałeś było 256, czyli jeśli kupię 512 lub 1024 to będzie pewnie ok. Tylko ten początek.. Hmm.. Będziemy myśleć jak do środy Tomek nie zajrzy do swojego ECU.

#12 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 grudzień 2009 - 13:07

musisz mieć taki sam scalak. inna pojemność - procek może ją źle odczytywać

#13 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudzień 2009 - 13:13

musisz mieć taki sam scalak. inna pojemność - procek może ją źle odczytywać

No dobra, na dniach spróbuję dostać takiego małego torxa, aby odkręcić mocowanie przy gnieździe. Jeszcze jedno pytanie. Jeśli speed ma inną pojemność układu, to czy to nie będzie miało wpływu?

#14 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 grudzień 2009 - 13:42

to ma inny sterownik - wtedy sobie podaruj albo szukaj takiej wersji sterownika jak on ma i dowiedz się czy z Twoim silnikiem zadziała :)

#15 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudzień 2009 - 18:49

to ma inny sterownik - wtedy sobie podaruj albo szukaj takiej wersji sterownika jak on ma i dowiedz się czy z Twoim silnikiem zadziała

Ok, będziemy kombinować.

#16 OFFLINE   dranko1

dranko1
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-01-2008
  • Skąd: gniezno

Napisany 05 grudzień 2009 - 19:13

a jaki masz numer sterownika bo mam swój orginał to zrobię fotkę i wrzucę .Mój to 427

#17 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudzień 2009 - 19:30

Też mam 427, byłbym wdzięczny za foto :)

Dodany obrazek

#18 OFFLINE   dranko1

dranko1
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-01-2008
  • Skąd: gniezno

Napisany 06 grudzień 2009 - 19:29

to zdjęcie chipa orginał

#19 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 grudzień 2009 - 20:34

Tak to wygląda w BMW w TDS, w Omedze wygląda identycznie, tylko że układy mają inne oznaczenie. Mam jeszcze pytania. Który układ się podmienia? Ten pierwszy czy ten drugi? No i czy jest ktoś, kto wie o jakich oznaczeniach kupić kość EPROM?

Dodany obrazek

Dobra, rozwiązane dzięki tej stronie -> http://www.cth.be/sh...=12&fuel=diesel

W X25DT w sterowniku z końcówką 427 był montowany układ EPROM o oznaczeniu 27c256.

edit Soseq nie używaj czerwonego koloru

#20 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 08 grudzień 2009 - 19:36

Wicek - kości zamówione - będą typu OTP :)