Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

alarm fabryczny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
159 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 kwietnia 2013 - 18:53

ale chodzi mi o tą diode co jest w radiu czy tam przy radiu

Dla tego zadałem pytanie: czy dioda jest w radiu?? Jeżeli tak to informuje mruganiem o włączonej blokadzie kodem.

#142 OFFLINE   razor35

razor35
  • 296 postów
  • Dołączył: 20-01-2012

Napisany 21 kwietnia 2013 - 19:24

Dla tego zadałem pytanie: czy dioda jest w radiu?? Jeżeli tak to informuje mruganiem o włączonej blokadzie kodem.


Blokadzie jakiej , uruchomienia pojazdu ??

#143 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 kwietnia 2013 - 19:30

Radia, zapomniałem dopisać ;)

#144 OFFLINE   rysiotm

rysiotm
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki

Napisany 07 maja 2013 - 18:35

podepnę się... mam problem z alarmem... raz się uzbraja a raz nie. Nie mam pojęcia jaka może być przyczyna. Alarm fabryczny. Wciśnięcie pilotem raz zamyka drzwi, a wciskając drugi raz uzbraja alarm lub nie... Najczęściej nie.

edit:
problem rozwiązałem. przyczyną było radio a w zasadzie kostka iso... robiła gdzieś zwarcie

#145 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2013 - 19:42

jakie jest fabryczne rozmieszczenie elementów alarmu?? czujnik otwarcia maski jest montowany przy prawym kielichu za zbiorniczkiem wyrównawczym, a syrena?? wymienna jest z zamontowaną fanfarą fabryczną?? i czy w modelu z 2002 roku będzie całe okablowanie aby dołożyć fabryczny alarm??

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#146 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2013 - 19:50

a syrena wymienna jest z zamontowaną fanfarą fabryczną

pod plastikowym podszybiem po stronie kierowcy.Wtyczka powinna być w okolicach zbiorniczka płynu hamulcowego.

#147 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2013 - 19:55

to rozumiem że fabryczna fanfara zostaje zaraz przed przednim zderzakiem a syrenę z alarmu montuje się przy zbiorniczku??

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#148 OFFLINE   ziemski90

ziemski90
  • 12 postów
  • Dołączył: 25-08-2013
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 sierpnia 2013 - 10:14

.....

#149 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2013 - 19:08

Witam mam pytanie co do czujników alarmu czy był jeden rodzaj czujników czy są 2 rodzaje ??

np ponoć w lampce podsufitki są czujniki ruchu które reagują na ruch
a w bocznych słupkach są czujniki dźwiękowe reagujące na dźwięk czy to prawda ??


Omega przed liftem miała czujniki ruchu na słupkach a po lifcie przeniesiono je do lampki przy lusterku.

#150 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 28 sierpnia 2013 - 20:25

i alarm moze miec zarowno syrene w podszybiu jak i realizowaną przez klakson (ja np tak mam).

#151 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2013 - 20:29

i alarm moze miec zarowno syrene w podszybiu jak i realizowaną przez klakson (ja np tak mam).


zawsze widziałem tylko klakson zwykły(nie syrene) pod podszybiem

#152 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 28 sierpnia 2013 - 20:55

gdy szukałem u siebie w innym temacie podpowiedziano mi żebym wyzwolił alarm i zobaczył czy w ogole coś bedzie wyć - no i wył klakson, co też mi sugerowano po tym jak stwierdziłem że podszybie puste.

#153 OFFLINE   ziemski90

ziemski90
  • 12 postów
  • Dołączył: 25-08-2013
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 sierpnia 2013 - 21:31

....

#154 OFFLINE   Gostas

Gostas
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-11-2013

Napisany 10 grudnia 2013 - 20:58

Witajcie, napotkał mnie dzisiaj problem z alarmem w mojej omedze.
Szukałem wcześniejszych tematów było dosyć sporo ale w żadnym nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Mianowicie dzisiaj domykałem sobie szybę z pilota i aktywowałem alarm przypadkowo, po zamknięciu auta świeci na desce rozdzielczej dioda z przyciskiem od fabrycznego alarmu, a po chwili zaczyna wyć auto i tak za każdym razem w tej sytuacji nie moge nawet zamknąć auta bo co chwila wyje... Jak teraz mogę wyłączyć ten alarm ? Próbowałem trzymać dłużej przycisk od pilota zamykając auto ale nie działa nadal po zamknięciu świeci alarm. Pomocy Panowie. Z góry dziękuje i pozdrawiam. Dodam jeszcze że nigdy wcześniej mi to się nie zdarzyło nawet nie wiedziałem że mam alarm, auto mam od niecałych 2 tygodni.

#155 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 grudnia 2013 - 21:13

Spróbuj wcisnąć ten przycisk od alarmu w kabinie i wtedy zamknąć auto. Jeśli przestanie wyć alarm to wiesz, że czujniki ruchu wewnątrz kabiny. Jeśli dalej wyje to będziemy myśleć.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#156 OFFLINE   Gostas

Gostas
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-11-2013

Napisany 10 grudnia 2013 - 21:25

Właśnie po raz pierwszy włączył mi się jak byłem w aucie, za drugim razem też, po wciśnięciu przycisku w kabinie. Siedziałem w aucie i chciałem pokazać znajomemu domykanie szyby z pilota, domknąłem szybe i potem zaczeła mrugać kontrolka od alarmu po jej naciśnięciu zaczął wyć, w drugim przypadku było to samo

#157 OFFLINE   ziemski90

ziemski90
  • 12 postów
  • Dołączył: 25-08-2013
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 marca 2014 - 07:55

.....

#158 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 czerwca 2014 - 02:56

Witam wszystkich:)
Kilka dni temu postanowiłem doposażyć moją omegę w oryginalny alarm. Szukałem pomocy na forum, co będę potrzebował i jak się za to zabrać.. i chciałbym podzielić się z Wami swoją wiedzą na ten temat..więc sprawa wygląda następująco. Moja omega jest z 1998r w wer. sport więc nie miałem w niej alarmu. Zakupiłem odpowiedni cały zestaw z omegi z 1999r a mianowicie moduł centralnego/komfortu z funkcją alarmu wraz z domykaniem szyb i powiadamianiem kierunkowskazami przy zamykaniu i otwieraniu auta, dwa piloty radiowe czyli nowego typu jak na ten rok przystało, klakson sygnalizujący wyzwolenie alarmu ( umiejscowiony w podszybiu ), dwie wiązki podłączeniowe ze słupków, dwa czujniki ruchu , czujnik otwarcia przedniej maski wraz z jego statywem czyli blaszaną opaską przytwierdzającą zbiorniczek płynu od wspomagania na którym jest osadzamy czujnik od alarmu, oraz przycisk na deskę rozdzielczą. Wymiana modułu jest konieczna ponieważ standardowo jeżeli nie mamy alarmu to tej opcji w module także że będzie. Wymieniamy moduł na odpowiedni ( ja akurat brałem cały zestaw to byłem pewien że ów moduł posiada alarm ).Należy wymienić wiązki w słupkach bocznych które już oryginalnie mamy, lecz w których brakuje wyjścia na czujniki ruchu. Wymiana jest bardzo prosta, miejsce wypięcia/wpięcia znajduje się pod listwą progową którą demontujemy jak i osłonę słupka. Wiązka stara i nowa łączy się także z tylną lampką oświetleniową. Gdy już mamy ogarnietę obie wiązki możemy zamontować czujniki ruchu zamiast standardowych zaślepek w słupkach. Klakson alarmujący montujemy w podszybie od strony kierowcy. Demontujemy wycieraczkę i plastokowe podszybie. Pod dolną uszczelką szyby są kołki przytwierdzające podszybie które demontujemy poprzez obrót o 90 stopni w prawą bądź w lewą stronę i je wyciągamy z otworu. Montaż czujnika od maski wygląda tak, że zamieniamy ruchomą część opaski zbiorniczka od wspomagania, kostkę do podłączenia czujnika łatwo odszukamy gdyż jest w pobliżu. Przycisk na desce rozdzielczej żeby zamontować należy wymontować zaślepkę która jest po lewej stronie przycisku od podgrzewania tylnej szyby ( w sumie nie pomylimy gniazda bo ten przycisk jest odpowiednio zabezpieczony przed omyłkowym jego umiejscowieniem w innym miejscu odpowiednim bolcem w tylnej jego części ). Jeżeli nie mamy na wyposażeniu elektrycznej rolety na tylnej półce ( opcja sedan ), bądź nasze auto to kombi to powinniśmy mieć także inną krótszą zaślepkę żeby nie pozostała pusta luka pomiędzy przyciskami. Jeżeli chodzi o piloty sterujące to pamiętajmy żeby przy ich podmienianiu nie zgubić tzw "pestki" od immo która jest przytwierdzona do tej części klucza w której jest grot, bo jeżeli zgubimy tą pestkę nie uruchomimy auta i jeden z kluczy będzie nieaktywny. Po skończonym montażu wszystkich elementów możemy przystąpić do testu alarmu. U mnie alarm aktywowany jest przez dwukrotne przyciśnięcie przycisku zamknięcia na pilocie wraz z funkcją ryglowania zamków. Dioda na przycisku na konsoli deski rozdzielczej powinna się aktywować. Dobrze jest zostawić otwartą szybę żeby móc później wyzwolić alarm przez wykonanie ruchu przy czujniku ruchu na słupku. Powinniśmy zaczekać kilka sekund przed tym gdyż alarm zaraz po aktywowaniu robi swój test i po kilku sekundach dopiero jest gotowy do działania. Już dokładnie nie pamiętam żeby nie wprowadzić błędu, ale zaraz po uruchomieniu alarmu dioda pali się ciągle a gdy alarm już jest gotowy do działania dioda mruga co kilka sekund. Alarm ma także opcję pozostawienia we wnętrzu auta np. dziecka czy też psa poprzez wciśnięcie przycisku alarmu na desce rozdzielczej wówczas dioda zacznie mrugać, następnie opuszczamy auto i zamykamy uzbrajając je w alarm. Mała uwaga przed pracami montażowymi nie zapomnijmy o odłączeniu akumulatora dla bezpieczeństwa. Mam nadzieję że komuś pomogę:)

#159 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 września 2014 - 16:53

Poszukuje Odpowiedzi na Pytanie w jaki Sposób podłączyć fabryczny Alarm pod Klakson, gdzie jest umiejscowiona Wtyczka?

Zamontowałem fabryczny Alarm do B FL. Brakuje jedynie Czujnika Przechyłu i Blokady-startera, no i nie wiem jak podłączyć Klakson do Instalacji.

#160 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2014 - 17:10

Poszukuje Odpowiedzi na Pytanie w jaki Sposób podłączyć fabryczny Alarm pod Klakson, gdzie jest umiejscowiona Wtyczka?

Zamontowałem fabryczny Alarm do B FL. Brakuje jedynie Czujnika Przechyłu i Blokady-startera, no i nie wiem jak podłączyć Klakson do Instalacji.


wtyczka od klaksonu powinna być pod podszybiem po stronie kierowcy lub przypięta gdzieś w okolicy zbiorniczka płynu hamulcowego.