Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana sprężyn


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 kwietnia 2013 - 10:13

Po co się męczyć ze ściągaczami, kręcenia co niemiara. Lepiej jedną 13 odkręcić i po robocie. W kombi jest trochę gorzej bo sprężyny są twardsze i chyba wyższe,ale wystarczy jeszcze odkręcić drążek zbieżności (wahacz poprzeczny) i nie ma problemu z wyciągnięciem. Tylko trzeba na przeguby uważać wówczas.

#42 OFFLINE   schaba

schaba
  • 52 postów
  • Dołączył: 14-08-2010
  • Skąd: Pcin

Napisany 03 kwietnia 2013 - 18:54

jeszcze taka jedna sprawa czy jest sens wymieniać obie sprężyny z tyłu jeżeli pękła mi jedna a sprzedawca nie zapewnia mi ze te sprzedawane nie są od jednego auta

#43 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2013 - 09:57

To zależy co wyjdzie po wymianie jednej. Jak nie będzie przechylona i nie ma pewności co do pochodzenia wymienianych to nie widzę sensu wymiany obu.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#44 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 kwietnia 2013 - 18:05

ja wymieniałem sprężyny z tyłu i pomimo odkręcenia:
- półosi,
- amora,
- łącznika,
- ramienia czujnika ksenonu,
- drążka zbieżności
wahacz nie chciał iść na tyle nisko, by wyjąć sprężynę bez ściągacza. A miejsca tam tyle, że ściągacz nijak nie chce pasować by sensownie nim złapać...

Chyba najprościej byłoby spuścić całą belkę na prosiakach, ale nie wiem czy przewody hamulcowe pozwolą

#45 OFFLINE   mogrzes

mogrzes
  • 62 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 04 kwietnia 2013 - 20:48

ja wymieniałem sprężyny z tyłu i pomimo odkręcenia:
- półosi,
- amora,
- łącznika,
- ramienia czujnika ksenonu,
- drążka zbieżności
wahacz nie chciał iść na tyle nisko, by wyjąć sprężynę bez ściągacza. A miejsca tam tyle, że ściągacz nijak nie chce pasować by sensownie nim złapać...

Chyba najprościej byłoby spuścić całą belkę na prosiakach, ale nie wiem czy przewody hamulcowe pozwolą


jakiś tydzień temu wymieniałem sprężyny z tyłu według tej porady http://forum.omegakl...ead.php?t=56648 tylko nie odpinałem przewodów chamulcowych opuściłem most na tyle ile pozwoliły i sprężyny wyszły bez problemu

#46 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2013 - 20:59

wielokrotnie zmieniałem tylne sprężyny i jest to banalnie proste pod warunkiem ,że mamy do dyspozycji ściągacze.Mogą być takie najtańszę z allegro.
Jedyna rzecz którą się odkręca to dolne mocowanie amorka.Sprężyny obniżane można montować bez użycia ściągacza.Wchodzą i schodzą same.
Wskazane jest przy sobie mieć pomocnika i to takiego fest im cięższy tym lepiej :D który stanie na piaście.Ewentalnie brecha może być.

#47 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 kwietnia 2013 - 06:48

Ciężki pomocnik na piascie i bez sciagaczy idzie bez problemu :). Tylko trzeba lacznik stabilizatora odkrecic.

#48 OFFLINE   schaba

schaba
  • 52 postów
  • Dołączył: 14-08-2010
  • Skąd: Pcin

Napisany 05 kwietnia 2013 - 21:00

ja tam odkręciłem amorek,łącznik stabilizatora i drążek od zbieżności i wahacz opadł sam i bez problemu weszła normalna sprężyna

#49 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 06 kwietnia 2013 - 18:52

jak wahacz sam opadł to masz do wymiany jeszcze tuleje wahacza
gta77

#50 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2013 - 20:15

Ja dziś wymieniałem sprężyny z tyłu i można wyjąć je bez ściągacza ale ....
trzeba odkręcić drążek prowadzący , amortyzator , i odkręcić z tyłu most (dwie śruby po bokach) żeby go opuścić bo wahacz nie zejdzie na sam dół bo blokuje go półoś (jest już maksymalnie wychylona na przegubach ) , trzeba lekko opuścić most wtedy wahacz da się opuścić niżej , i tak trzeba użyć trochę siły , chyba że ktoś ma już tuleje wykończone.

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#51 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2013 - 20:32

W kombi wystarczy odkręcić amora i półoś do wymiany sprężyn (tak robiłem w B), w sobotę w B Fl tylko amor. Na kanale w dwie osoby + rura i dało radę ;)

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#52 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 kwietnia 2013 - 21:20

a ja zweryfikuję swoje poprzednie wpisy - wystarczy odkręcić amortyzator i łącznik stabilizatora i sprężyna wychodzi - nie jest łatwo, ale da radę. nie przeszkadza ani przegub, ani drążek zbieżności, ani czujnik ksenonów. Potrzebny jest tylko koleś słusznej wagi który nadepnie na piastę :-P

#53 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 23 maja 2013 - 13:35

Witam!
Czy mógłby mi ktoś zmierzyć grubość sprężyny tylnej przy sedanie, bo jedna mi pękła i chciałem kupić używki ale na szrocie mają o grubości 17mm, moje mają 16mm ale mieli też na szrocie 15mm i sam już nie wiem które od czego są i jaki kpl założyć.

#54 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 czerwca 2013 - 16:10

Wymieniłem sprężyny na tylnej osi. założyłem kamokę (tylko to było od ręki). tył lekko podniosło i odczuwalnie usztywniło. Jednak teraz katalizatorem zawadzam o każdego "martwego policjanta". Mam wrażenie jak by po wymianie tyłu, przód zaczął mocniej pracować. Samochód prowadzi się dużo lepiej niż wcześniej, ale przód stał się za miękki. Jakieś sugestie?

#55 OFFLINE   jahjah

jahjah
  • 131 postów
  • Dołączył: 19-01-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2014 - 11:18

panowie podepne sie pod temat kupilem sprezyny do omci ale koles powiedzial ze sa troche grubsze niz oryginalne wstawil takie bo jezdzil na taksowce i jak mial komplet ludzi to nie chcial zeby mu dobijalo do konca czy jak zaloze takie sprezyny bedzie ok czy moze byc jakis problem?

#56 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2014 - 11:26

bedzie ok czy moze byc jakis problem?

będzie ok, bo jak będziesz miał komplet ludzi to nie będzie dobijało do końca

#57 OFFLINE   jahjah

jahjah
  • 131 postów
  • Dołączył: 19-01-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lutego 2014 - 11:53

bardzo smieszne :mad:

#58 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 25 lutego 2014 - 12:19

bardzo smieszne :mad:

no to nie jest smieszne tylko prawdziwe,jak nie bedzie kompletu,to juz nie bedzie ok,jesli to chcesz uslyszes:hihi:

#59 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lutego 2014 - 12:21

panowie podepne sie pod temat kupilem sprezyny do omci ale koles powiedzial ze sa troche grubsze niz oryginalne wstawil takie bo jezdzil na taksowce i jak mial komplet ludzi to nie chcial zeby mu dobijalo do konca czy jak zaloze takie sprezyny bedzie ok czy moze byc jakis problem?


To po co kupowałeś takie jak teraz masz problem?? Nie można było kupić seryjnych...
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#60 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 lutego 2014 - 12:30

A pytanie z innej beczki,
Jak się przejdzie z obniżonych na serię to trzeba robić całą geometrię czy tylko kąty z przodu?