Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana sprężyn


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 09 lutego 2007 - 18:47

witam wszystkich i prosze o rade:moja oma bardzo nisko siedzi.poprzedni wlasciciel wymienil sprezyny na jakies obnizone bo mial alu 17" a ja mam 15".dla mnie teraz to przeklenstwo bo co chwile o cos tre spodem nawet jak po malu przejezdzam przez garby.miska olejowa poobijana i chyba przez to leje sie olej :bad: moje pytanie to czy przy wymianie sprezyn na zwykle musze tez wymienic amorki bo nie wiem czy te co sa teraz (z przodu sa orginal GM o numerach 90 447 378 a ztylu delphi DG 3540) moga byc ze zwylymi sprezynami. przy okazji jezeli ktos ma w dobrej cenie sprezynki to prosze o info. z gory dzieki za odpowiedz



#2 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 09 lutego 2007 - 19:29

jakie to są zwykłe standardowe sprężyny????
Opel miał w ofercie 20 rodzai sprężyn do omegi B.
Też chcę zmienić na bardziej miękkie, i nieco niższe (ja mam wysokie i stosunkowo twarde)
Dla ułatwienia, zobacz na sprężyny jakie mają oznaczenia tj, takie kolorowe dwie kropki na jednym zwoju. Np. pomarańczowa oraz niebieska. Kropki mają średnice ok 2cm, ciężko je znaleźć, ale to jedyny wyznacznik jak odlaleźć się w sprężynach. (która jets która)
Niby mają one przypisane numery katalogowe wg GM, ale na samych sprężynach, numeru nie ma
zobacz tak że tu
http://forum.omegakl...

ps. amorki powinny być te same, tak mi się wydaje

#3 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 09 lutego 2007 - 20:49

ok dzieki przy najblizszej okazji sprawdze te oznaczenia i dam znac.a czy kolor calych sprezyn tez ma znaczenie

#4 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 09 lutego 2007 - 21:22

a czy kolor calych sprezyn tez ma znaczenie


myśle, że tak. Oryginały GM są czarne, ale sportowe zamienniki są malowane w całości pod kolor twardości jaki "serwują" :)

#5 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 16 lutego 2007 - 20:15

sprawdzilem dzis sprezynki .nie znalazlem zadnych oznaczen one sa po prostu cale w jednym kolorze.zprzodu sa zielone a z tylu czerwone.jezeli ktos wie co oznaczaja te kolory to prosze dac znac.przy najblizszej okazji zalacze fotke mojej omy jak nisko siedzi(jezeli mi sie to uda bo jestem troche slaby w obsludze kompa i nie wiem jeszcze jak dolacza sie fotki ale mam nadzieje ze dam sobie rade :oops: )jezeli ktos ma sprezynki na zbyciu to please o info

#6 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 17 lutego 2007 - 13:49

mnie denerwowalo ze za nisko siedzi z przodu wiec wymienilem sprezynki na nowe GM i co sie okazalo - dalej tak nisko siedzi :bad: amorki sa w idealnym stanie(sprawdzone). Sa jakies sprezynki do mojej kluski aby przod stal wyzej??nawet wolno jadac przez policjanta wale katalizatorem(juz ostro zryty jest). 2.5td z klima manualna co radzicie??najwazniejsze aby stal wyzej moga byc tez twardsze;)
pozdro
din;)))))

#7 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 17 lutego 2007 - 20:56

mnie denerwowalo ze za nisko siedzi z przodu wiec wymienilem sprezynki na nowe GM i co sie okazalo - dalej tak nisko siedzi :bad: amorki sa w idealnym stanie(sprawdzone). Sa jakies sprezynki do mojej kluski aby przod stal wyzej??nawet wolno jadac przez policjanta wale katalizatorem(juz ostro zryty jest). 2.5td z klima manualna co radzicie??najwazniejsze aby stal wyzej moga byc tez twardsze;)
pozdro


To bedziesz mial problem bo silnik diesla jest ciezszy :( Ja ci proponuje podlozyc teflonowe dystansy pod sprezyny! I powinno banglac!

#8 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lutego 2007 - 21:05

Ja się podepnę trochę. Dużo roby jest żeby tylne sprężyny kombi Omedze A wymienić?

#9 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 18 lutego 2007 - 12:06

teamc co to za podkladki ? qmpel cos mi kiedys wspominal o jakiejs gumie ktora podkladalo sie w sprezyny do malucha i bylo to dosc popularne. a czy unas w omach to jest bezpieczne? o ile da sie tak podniesc bryke?

#10 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 18 lutego 2007 - 21:31

teamc co to za podkladki ? qmpel cos mi kiedys wspominal o jakiejs gumie ktora podkladalo sie w sprezyny do malucha i bylo to dosc popularne. a czy unas w omach to jest bezpieczne? o ile da sie tak podniesc bryke?


NIe gumy! Tylko teflonowe dystanse do unoszenia autka! Taki bajer ale sprawdza sie. Pojezdzij po zakladach zajmujacycjh sie wymiana amorkow moze cos takiego znajdziesz! Znajomy robil to na zamowienie u tokaza :)

#11 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 18 lutego 2007 - 22:47

ok. dzieki. jak cos bede mial to dam znac

#12 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 20 lutego 2007 - 20:45

dziś podczas wymiany oleju oglądałem auto od spodu, i spostrzegłem na tylnich sprężynach oznaczenia literowe LQ. Wygląda na to, że sprężyny tylnie mają prócz kropek, właśnie oznaczenie literowe. Być może jest na nich numer katalogowy, chociaż już po samym oznaczeniu (LQ) można dojśc do numeru katal.

#13 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 21 lutego 2007 - 20:28

to zdjecie kola mojej omy zobaczcie jak nisko siedzi(mam nadzieje ze udalo mi sie dobrze podac linka :oops: )Dodany obrazek no i mi nie wyszlo i nie wiem czemu :bad:
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#14 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 21 lutego 2007 - 21:41

mam nadzieje ze teraz zdjecia beda o.k. zobaczcie ze ledwo widac paczke fajek ktora lezy na oponie http://www.fotosik.p...ae89b4e2fc.html http://www.fotosik.p...8c829721f4.html
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#15 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 lutego 2007 - 22:13

gmurawsk, ja robilem ale nie bardzo pamietam co i jak... :oops:
chyba to bedzie tak: odrecic przeguby, potem amorki i chyba wachacz tak opadnie na dol ze bedziesz mogl wyjac sprezyny... ale nie pamietam czy jednej sruby wachacza nie trzeba odkrecic i czy nie ma zadnych zabezpieczen sprzeynki... to chyba jakos tak bylo :neutral: nie wiem dokladnie bo ja robieralem cala i wyciagalem wszystko co przeszkadzalo, ale pamietam ze latwo wyszly... :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#16 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 22 lutego 2007 - 03:38

W B i w C sa takie same zawieszenia. Ja wymienialem u siebie z seryjengo na sportowe. Jak masz orginalne amorki to wystarczy kupic sprezyny orginalne- odrazu ci podwyzsza o okolo 5 cm auto i bedziesz miał seryjne. Stare sprezyny bez problemu sprzedaz. Wymniana sprezyn z tyłu to no problem, ale z przodem juz wieksza robota bo tzreba wykrecic całe MCpersony - to juz robota w zakladzie. Pozniej musisz jechac na stacje disgnostyczna która ustawi ci zbieznosc i karosarz pochylenia kół. Generlanie koszt nowych dobrych seryjnych srezyn na tyl( nie orginalnych GM to 300zł) . Przód pewnie podobnie.

#17 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 07 maja 2007 - 21:01

znalazłem info jak zmozna zidentyfikować spręzyny (oryginały GM)
Dane z TIS
Wskazówka: Oryginalne sprężyny są oznakowane za pomocą ostatnich 4 cyfr numeru części umieszczonych na końcu sprężyny.

Jeśli jest to konieczne należy usunąć lakier z końca sprężyny i przy wymianie zważać na odpowiedni numer części.

#18 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 25 października 2007 - 21:31

Ja u siebie mam pęknięty 1 zwój lewej sprężyny z tyłu i zastanawiam się jakie teraz mam kupić. Chyba nie bardzo jestem w stanie odnaleźć kolory itp. Jakieś doświadczenie mile widziane `95 2.0 16 CD

#19 OFFLINE   wujekprokocim

wujekprokocim
  • 105 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Tarnów

Napisany 20 czerwca 2010 - 18:55

W B i w C sa takie same . Ja wymienialem u siebie z seryjengo na sportowe. Jak masz orginalne amorki to wystarczy kupic sprezyny orginalne- odrazu ci podwyzsza o okolo 5 cm i bedziesz miał seryjne. Stare sprezyny bez problemu sprzedaz. Wymniana sprezyn z tyłu to no problem, ale z przodem juz wieksza robota bo tzreba wykrecic całe MCpersony - to juz robota w zakladzie. Pozniej musisz jechac na stacje disgnostyczna która ustawi ci zbieznosc i karosarz pochylenia kół. Generlanie koszt nowych dobrych seryjnych srezyn na tyl( nie orginalnych GM to 300zł) . Przód pewnie podobnie.


Gdzie znajdę jakiś opis wymiany sprężyn w kombi??
Opel Omega 2.5 V6 Caravan SILVER + LPG Sekwencja SCIROCCO.

#20 OFFLINE   giant0206

giant0206
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Kęty

Napisany 24 września 2010 - 21:43

Witam. Panowie mam pytanko. Z tyłu w kombi 96r pękła mi sprezyna i za cholere nie wiem jaką kupić bo mam nivo a na allegro nikt nie pisze ze ma sprężyny do nivo. pomocy