Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podgrzewanie przepustnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2009 - 00:08

POwiadom o wynikach OKP

obawiam sie troche jakichs strzalow w dolot itp, ale miejmy nadzieje, ze bedzie dobrze... :D


 


#42 OFFLINE   Saracen

Saracen
  • 50 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Warszaweczka

Napisany 08 grudnia 2009 - 16:51

obawiam sie troche jakichs strzalow w dolot itp, ale miejmy nadzieje, ze bedzie dobrze... :D

Strzały to miałem jak był wypięty czujnik temp. powietrza. Pod opel scanera podpinam w przyszłym tygodniu tylko nie wiem jaki potencjometr kupić. Może ktoś podpowie?

#43 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2009 - 17:03

Zrobilem dzis bypass podgrzewania przepustnicy, ale nie mialem okazji jeszcze pojezdzic i potestowac, zdam relacje po dluzszych testach

Strzały to miałem jak był wypięty czujnik temp. powietrza. Pod opel scanera podpinam w przyszłym tygodniu tylko nie wiem jaki potencjometr kupić. Może ktoś podpowie?


ja kupilem dzis 2.2 kilo ohma, ale laptopa z opelscannerem zostawilem w pracy w wawie, wiec ciag dalszy zabawy w czwartek...


 


#44 OFFLINE   Saracen

Saracen
  • 50 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Warszaweczka

Napisany 10 grudnia 2009 - 10:50

Exec to napisz coś o wynikach badania. Ja też kupiłem taki potencjometr ale padł akumulator i z prób do niedzieli nici. Na spot nie trafię bo pracuję a aku. kupię w niedziele dopiero.

#45 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 20 stycznia 2012 - 09:17

Czesc. mam od zawsze baypass podgrzewania przepustnicy, czy mozna w ogole zaslepic przewod wodny od podgrzewania przepsutnicy?? mam na mysli jeden jego koniec przy zbiorniczku wyrownawczym i drugi z tylu,za kolektorem, przy mostku wodnym. Czy ten obieg jest niezbedny??

#46 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 stycznia 2012 - 10:33

Ktoś już robił taki tuning i nie narzekał na skutki uboczne

#47 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 stycznia 2012 - 10:41

Czesc.

Cześć. A poszukać tematu to nie łaska? Przeniosłem.

#48 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 stycznia 2012 - 10:45

cytat z tego tematu z modzonym grzaniem przepustnicy:
http://forum.omegakl...67&postcount=92

szybsze nagrzewanie - tu temat uległ zdecydowanej poprawie po: porządnym przepłukaniu całego układu wodnego i wymianie płynu na Valvoline MaxLife (doskonałe parametry cieczy, również na punkt wrzenia - szybko docenisz również latem, że przy okazji poprawiłem cyrkulację powietrza od frontu :D), +nowa pompa wody, +nowa chłodniczka olej/woda. No i troszkę mniejsza pojemność układu ;)

...i apropos, uważaj przy dużym minusie na przepustnicę - sam nie przetestowałem na dużych mrozach, Ilku miał spoko przy -10 więc i tu nie powinno byc niespodzianek.


Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#49 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 20 stycznia 2012 - 11:03

No przeciez nie pytalem czy mozna i do czego to sluzy! Napisalem ze mam baypass od dawna i znam dobre i slabe strony tego zabiegu.

Pytalem czy mozna na stale wykluczyc przewody od przepustnicy (przy zbiorniczku wyrownawczym i mostku wodnym z tylu) i zaslepic tylko wyjscia.

Mozliwe ze ten obieg jest do czegos potrzebny - czy z WPIĘTĄ przepustnicą czy z obejsciem tak jak mam teraz.


silnik rozebrany dlatego pytam

#50 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2012 - 11:13

Pytalem czy mozna na stale wykluczyc przewody od przepustnicy

Kolega jak miał niedrożny ten cienki wąż od przepustnicy do zbiorniczka, to cholernie grzał się silnik. Po przeczyszczeniu jak ręką odjął, stałe 95 stopni.

#51 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 20 stycznia 2012 - 17:43

i o to chodzi. dzieki

po cos ten plyn tam krązy. wiec zostaje baypass

#52 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 stycznia 2012 - 00:10

Na dwoje babka wróżyła. Z jednej strony lepiej mieć dobry obieg na wyjściu z głowicy bo i przy okazji tam jest czujnik to mniej przekłamuje. Z drugiej strony jest dużo grubszy wąż zaraz obok do nagrzewnicy więc ten mały nic nie daje pewnie.

Na pewno jak zaślepisz to nic nie wybuchnie itd itp. Jak nie chcesz mieć podgrzewania przepustnicy to zaślep, jak byś miał problemy z temperaturą to go udrożnij i zobaczysz czy się poprawi. Stawiałbym, że się nic nie stanie, ale przypadek opisany przez Sypusa należy wziąć pod uwagę.

#53 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 31 lipca 2012 - 18:59

Koledzy a czy to podgrzewanie przepustnicy nie wplywa czasem na ssanie? ?pytam bo znajomy ktory sie troche zajmuje mechanika tak mi to wlasnie wytlumaczyl.ze jak to omine to zwiekrzy mi si e tylko spalanie.

#54 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 lipca 2012 - 20:25

Ssanie w silniku na wtrysku?

#55 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2012 - 15:20

Ssanie w silniku na wtrysku?

tak sie potocznie mówi na podwyższone wolne obroty w zimnym silniku

#56 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 sierpnia 2012 - 17:11

tak sie potocznie mówi na podwyższone wolne obroty w zimnym silniku


No tak się domyślam. Ale podgrzewanie przepustnicy do programu w ECU, że na zimnym silniku utrzymują się większe obroty ma się nijak.

#57 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2012 - 17:28

Wiem,że nie ma wpływu na obroty czy spalanie.W Naszych V-kach podgrzewanie przepustnicy zapobiega tylko jej przymarzaniu.

#58 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 sierpnia 2012 - 17:45

Pisząc, że podgrzewanie nie ma nic wspólnego z "ssaniem" nie miałem Ciebie na myśli tylko pytającego o to:)