Podgrzewanie przepustnicy
#21 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 21:17
nie potrzebnie kolega Exec ma stożek w puszce lepiej bez puchy, i tak podczas jazdy na stożek "wieje" zimnym powietrzem spomiedzy lampy i innych szczelin mozna by bylo tylko oddzielic jakas aluminiowa oslona od silnika zeby bezposrednio sie nie podgrzewalo wokol filtra na postoju ja mam bez puchy i oslon ale za to wielki stozek ;D i daje czadu.. ale nie o tym;)
swego czasu nie dzialaly mi podcisnienia w omie i nie owierały sie klapki w dolocie i postanowilem troche porozkrecac, wiec posciagalem sprezynki z przepustnic na dolocie i efekt zaskakujacy ;D wiecej mocy ale i wiekszy wir w baku a co do obejscia podgrzewania przepustnicy to ja jestem za. gdyz jak wiadomo zimne powietrze wtłaczane do silnika sie rozszerza w komorach spalania co daje szybsze spalanie i wiecej frajdy z jazdy, silnik lepiej pracuje i takie tam tak jak intercooler przy turbinach wtlacza zimne powietrze do kolektorow
ja mam plan w swoim V6 zamontowac kompresora albo turbine ale najpierw musze silnik doprowadzic do porzadku bo juz kurrr.... 2 mi zdech ;D
#22 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2009 - 08:37
lol, ja nigdy nie mialem puchy u mnie stozek jest odizolowany od komory silnika, aby ciagnal powietrze z zewnatrz...nie potrzebnie kolega Exec ma stożek w puszce lepiej bez puchy
no dokladnie tak to u mnie wygladai tak podczas jazdy na stożek "wieje" zimnym powietrzem spomiedzy lampy i innych szczelin mozna by bylo tylko oddzielic jakas aluminiowa oslona od silnika zeby bezposrednio sie nie podgrzewalo wokol filtra na postoju
jak juz bedziesz cos kombinowal w tym temacie, to sie odezwij, tez tutaj obmyslam taki temat...ja mam plan w swoim V6 zamontowac kompresora
#23 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2009 - 09:17
jak juz bedziesz cos kombinowal w tym temacie, to sie odezwij, tez tutaj obmyslam taki temat...
ok
#24 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2009 - 21:37
pojedz na alaske
no wlasnie,czy tu chodzi tylko o dostarczenie maksymalnie zimnego powietrza ??czy ten efekt zawdzieczamy jeszcze zimnemu kolektorowi sacemu i inym podzespolom??.bo jak silnik dojdzie do wlasciwej tamp.to mimo mroznego powietrza to juz jest jakos slabiej
#25 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2009 - 23:01
ja zauwazylem , ze jak jade naprzyklad na 4ce i chce wyprzedzic i redukuje na 2 to kiepskawo sie zbiera , ale jak wrzuce 2 chwilke wczesniej i swieze zimne powietrze zdazy naleciec to tych dlugich dolotow to idzie jak trzeba... mam nadzieje , ze puszka czesciowo rozwiaze problem, skracajac slup powietrza!mroznego powietrza to juz jest jakos slabiej
#26 OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2009 - 09:33
masz to jak w banku.mam nadzieje , ze puszka czesciowo rozwiaze problem, skracajac slup powietrza!
#27 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2009 - 16:51
To prawda. Jak wiemy auto z rezonatorem zupełnie inny dół obrotów. Czytałem że żeby jeszcze poprawić przyspieszenie trzeba by zmniejszyć masę koła zamachowego ( tylko w manualu ). Ja mam jeszcze wpięty rezystor-opornik pod czujnik temp. powietrza. Różnica jest taka że teraz troszkę lepiej reaguje na gaz (tak to odczuwam). Jednak z tego co dostrzegłem układ z rezystorem działa jakby chodziła na delikatnym ssaniu. Troszkę większe spalanie co ciekawe inny zapach spalin. ma jakby trochę niższe wolne obroty jak jest ciepła. Układ ten nie działa za dobrze w lato jak jest ciepło bo chodzi jakby była zalewała i więcej pali.masz to jak w banku.
Robię teraz izolowaną skrzynkę powietrzną tak żeby nie brała ciepłego powietrza z komory. I chwyt powietrza na masce nad filtrem żeby był nawiewany zimnym znad maski. I do tego dam większy stożek. Zobaczymy jak będzie.
#28 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2009 - 22:46
mozesz rozwinac jaki opornik i jak masz wpiety? musze sprobowac tego patentumam jeszcze wpięty rezystor-opornik
#29 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2009 - 23:37
mozesz rozwinac jaki opornik i jak masz wpiety? musze sprobowac tego patentu
wepnij w obwód jakiś mały potencjometr np. 2,2k albo mniejszy i zamontuj w kabinie - będziesz mógł płynnie dostosować wzbogacenie mieszanki. Generalnie uważam montaż takiego opornika za nie do końca rozsądne, ale uruchamianie 'dopalacza' na moment nie powinno zaszkodzić. Pytanie tylko czy w jakimkolwiek stopniu poprawi osiągi...
#30 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 01:08
rownolegle, czy szeregowo do czujnika temp?wepnij w obwód jakiś mały potencjometr np. 2,2k
Przynajmniej moze rozwieje watpliwosci zwiazane z zagadnieniem 'porannej mocy'Pytanie tylko czy w jakimkolwiek stopniu poprawi osiągi...
#31 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 01:25
#32 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 12:53
olrajt, sprobuje w wolnej chwili - nie wiedzialem, czy czujnik IAT zwieksza, czy zmniejsza opor zaleznie od temperatury...szeregowo - ma zwiększać opór, by ecu myślał że silnik jest chłodniejszy niż jest w rzeczywistości
#33 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 13:02
#34 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 14:36
rano przeciez tez sie przelewa benzynką...a jak by tak nie oszukiwac go,tylko podac mu naprawde zimne powietrze np.z klimyi miec poranna moc caly czas???
#35 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 15:43
#36 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 19:03
wiem wiem, ze stary, magiczny tuning z allegroStary patent z tym potencjometrem poszukaj na allegro bo widziałem kiedys gotowe zestawy ze schematem podłączenia.
#37 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 20:56
#38 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 22:16
Co to daje - tak jak napisałem odczucia mam takie jakby chodził na delikatnym ssaniu. Ale sprawdzimy to. Jutro jadę na Wolumen i dobiorę jakiś odpowiedni potencjometr. Nie mogę dziś podać parametrów opornika bo jest nieczytelnie opisany. Opornik był podpięty równolegle teraz zmieniłem na szeregowo. Zrobiłem też tak że mogę podpiąć jeszcze drugi taki sam w szeregu. Zobaczę jutro czy coś to zmieni i zamelduje na OKP.wepnij w obwód jakiś mały potencjometr np. 2,2k albo mniejszy i zamontuj w kabinie - będziesz mógł płynnie dostosować wzbogacenie mieszanki. Generalnie uważam montaż takiego opornika za nie do końca rozsądne, ale uruchamianie 'dopalacza' na moment nie powinno zaszkodzić. Pytanie tylko czy w jakimkolwiek stopniu poprawi osiągi...
Moja Łachudra To 2.5 v6. Ssące wałki rozrządu od MV6 3.0 do tego rezonator i stożek. Ostatnio splanowane głowice o 0.3 mm bo wywaliło uszczelki pod głowicami. Jest więc nieco doprężona. Mam jeszcze w planach zrobić tę izolacje termiczną dolotu i chwyt zimnego powietrza. O wynikach zmian na pewno napiszę. Możemy się pobawić. Ten pojazd nabyłem za całe 3100 pln mechanicznie ok, wizualnie to tragedia tyle że nie ma rudej.:tank:
#39 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 23:29
ja sobie od razu na OpelScannerze bede podgladal wynik dzialania potencjometra...Co to daje - tak jak napisałem odczucia mam takie jakby chodził na delikatnym ssaniu. Ale sprawdzimy to. Jutro jadę na Wolumen i dobiorę jakiś odpowiedni potencjometr. Nie mogę dziś podać parametrów opornika bo jest nieczytelnie opisany. Opornik był podpięty równolegle teraz zmieniłem na szeregowo. Zrobiłem też tak że mogę podpiąć jeszcze drugi taki sam w szeregu. Zobaczę jutro czy coś to zmieni i zamelduje na OKP.
#40 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 23:30
POwiadom o wynikach OKPja sobie od razu na OpelScannerze bede podgladal wynik dzialania potencjometra...