Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podgrzewanie przepustnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   bartekb

bartekb
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-10-2007
  • Skąd: Rybnik

Napisany 03 grudnia 2009 - 21:17

siema...


nie potrzebnie kolega Exec ma stożek w puszce ;) lepiej bez puchy, i tak podczas jazdy na stożek "wieje" zimnym powietrzem spomiedzy lampy i innych szczelin ;) mozna by bylo tylko oddzielic jakas aluminiowa oslona od silnika zeby bezposrednio sie nie podgrzewalo wokol filtra na postoju ;) ja mam bez puchy i oslon ale za to wielki stozek ;D i daje czadu.. ale nie o tym;)

swego czasu nie dzialaly mi podcisnienia w omie i nie owierały sie klapki w dolocie i postanowilem troche porozkrecac, wiec posciagalem sprezynki z przepustnic na dolocie i efekt zaskakujacy ;D wiecej mocy ale i wiekszy wir w baku ;) a co do obejscia podgrzewania przepustnicy to ja jestem za. gdyz jak wiadomo zimne powietrze wtłaczane do silnika sie rozszerza w komorach spalania co daje szybsze spalanie i wiecej frajdy z jazdy, silnik lepiej pracuje i takie tam ;) tak jak intercooler przy turbinach wtlacza zimne powietrze do kolektorow ;)

ja mam plan w swoim V6 zamontowac kompresora ;) albo turbine :D ale najpierw musze silnik doprowadzic do porzadku bo juz kurrr.... 2 mi zdech ;D

#22 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2009 - 08:37

nie potrzebnie kolega Exec ma stożek w puszce lepiej bez puchy

lol, ja nigdy nie mialem puchy :) u mnie stozek jest odizolowany od komory silnika, aby ciagnal powietrze z zewnatrz...

i tak podczas jazdy na stożek "wieje" zimnym powietrzem spomiedzy lampy i innych szczelin mozna by bylo tylko oddzielic jakas aluminiowa oslona od silnika zeby bezposrednio sie nie podgrzewalo wokol filtra na postoju

no dokladnie tak to u mnie wyglada :)

ja mam plan w swoim V6 zamontowac kompresora

jak juz bedziesz cos kombinowal w tym temacie, to sie odezwij, tez tutaj obmyslam taki temat...


 


#23 OFFLINE   bartekb

bartekb
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-10-2007
  • Skąd: Rybnik

Napisany 04 grudnia 2009 - 09:17

jak juz bedziesz cos kombinowal w tym temacie, to sie odezwij, tez tutaj obmyslam taki temat...


ok :)

#24 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 04 grudnia 2009 - 21:37

pojedz na alaske :D


no wlasnie,czy tu chodzi tylko o dostarczenie maksymalnie zimnego powietrza ??czy ten efekt zawdzieczamy jeszcze zimnemu kolektorowi sacemu i inym podzespolom??.bo jak silnik dojdzie do wlasciwej tamp.to mimo mroznego powietrza to juz jest jakos slabiej

#25 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 grudnia 2009 - 23:01

mroznego powietrza to juz jest jakos slabiej

ja zauwazylem , ze jak jade naprzyklad na 4ce i chce wyprzedzic i redukuje na 2 to kiepskawo sie zbiera , ale jak wrzuce 2 chwilke wczesniej i swieze zimne powietrze zdazy naleciec to tych dlugich dolotow to idzie jak trzeba... mam nadzieje , ze puszka czesciowo rozwiaze problem, skracajac slup powietrza!

#26 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudnia 2009 - 09:33

mam nadzieje , ze puszka czesciowo rozwiaze problem, skracajac slup powietrza!

masz to jak w banku.

#27 OFFLINE   Saracen

Saracen
  • 50 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Warszaweczka

Napisany 06 grudnia 2009 - 16:51

masz to jak w banku.

To prawda. Jak wiemy auto z rezonatorem zupełnie inny dół obrotów. Czytałem że żeby jeszcze poprawić przyspieszenie trzeba by zmniejszyć masę koła zamachowego ( tylko w manualu ). Ja mam jeszcze wpięty rezystor-opornik pod czujnik temp. powietrza. Różnica jest taka że teraz troszkę lepiej reaguje na gaz (tak to odczuwam). Jednak z tego co dostrzegłem układ z rezystorem działa jakby chodziła na delikatnym ssaniu. Troszkę większe spalanie co ciekawe inny zapach spalin. ma jakby trochę niższe wolne obroty jak jest ciepła. Układ ten nie działa za dobrze w lato jak jest ciepło bo chodzi jakby była zalewała i więcej pali.
Robię teraz izolowaną skrzynkę powietrzną tak żeby nie brała ciepłego powietrza z komory. I chwyt powietrza na masce nad filtrem żeby był nawiewany zimnym znad maski. I do tego dam większy stożek. Zobaczymy jak będzie.:dziura:

#28 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2009 - 22:46

mam jeszcze wpięty rezystor-opornik

mozesz rozwinac jaki opornik i jak masz wpiety? musze sprobowac tego patentu :D


 


#29 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 grudnia 2009 - 23:37

mozesz rozwinac jaki opornik i jak masz wpiety? musze sprobowac tego patentu :D


wepnij w obwód jakiś mały potencjometr np. 2,2k albo mniejszy i zamontuj w kabinie - będziesz mógł płynnie dostosować wzbogacenie mieszanki. Generalnie uważam montaż takiego opornika za nie do końca rozsądne, ale uruchamianie 'dopalacza' na moment nie powinno zaszkodzić. Pytanie tylko czy w jakimkolwiek stopniu poprawi osiągi...

#30 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 01:08

wepnij w obwód jakiś mały potencjometr np. 2,2k

rownolegle, czy szeregowo do czujnika temp?

Pytanie tylko czy w jakimkolwiek stopniu poprawi osiągi...

Przynajmniej moze rozwieje watpliwosci zwiazane z zagadnieniem 'porannej mocy'


 


#31 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 grudnia 2009 - 01:25

szeregowo - ma zwiększać opór, by ecu myślał że silnik jest chłodniejszy niż jest w rzeczywistości

#32 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 12:53

szeregowo - ma zwiększać opór, by ecu myślał że silnik jest chłodniejszy niż jest w rzeczywistości

olrajt, sprobuje w wolnej chwili - nie wiedzialem, czy czujnik IAT zwieksza, czy zmniejsza opor zaleznie od temperatury...


 


#33 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 07 grudnia 2009 - 13:02

a jak by tak nie oszukiwac go,tylko podac mu naprawde zimne powietrze np.z klimy:Di miec poranna moc caly czas???:D

#34 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 14:36

a jak by tak nie oszukiwac go,tylko podac mu naprawde zimne powietrze np.z klimyi miec poranna moc caly czas???

rano przeciez tez sie przelewa benzynką...


 


#35 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 grudnia 2009 - 15:43

Stary patent z tym potencjometrem:D poszukaj na allegro bo widziałem kiedys gotowe zestawy ze schematem podłączenia.

#36 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 19:03

Stary patent z tym potencjometrem poszukaj na allegro bo widziałem kiedys gotowe zestawy ze schematem podłączenia.

wiem wiem, ze stary, magiczny tuning z allegro :D


 


#37 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 grudnia 2009 - 20:56

Pare lat temu kolega kupił to magiczne pudełko wielkości zapałek z pokrętłem.Mówił że to chip i że daje 15kucyków.Po rozebraniu(z ciekawości) ukazał mu się tylko potencjometr.Ale był ubaw :D

#38 OFFLINE   Saracen

Saracen
  • 50 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Warszaweczka

Napisany 07 grudnia 2009 - 22:16

wepnij w obwód jakiś mały potencjometr np. 2,2k albo mniejszy i zamontuj w kabinie - będziesz mógł płynnie dostosować wzbogacenie mieszanki. Generalnie uważam montaż takiego opornika za nie do końca rozsądne, ale uruchamianie 'dopalacza' na moment nie powinno zaszkodzić. Pytanie tylko czy w jakimkolwiek stopniu poprawi osiągi...

Co to daje - tak jak napisałem odczucia mam takie jakby chodził na delikatnym ssaniu. Ale sprawdzimy to. Jutro jadę na Wolumen i dobiorę jakiś odpowiedni potencjometr. Nie mogę dziś podać parametrów opornika bo jest nieczytelnie opisany. Opornik był podpięty równolegle teraz zmieniłem na szeregowo. Zrobiłem też tak że mogę podpiąć jeszcze drugi taki sam w szeregu. Zobaczę jutro czy coś to zmieni i zamelduje na OKP.
Moja Łachudra To 2.5 v6. Ssące wałki rozrządu od MV6 3.0 do tego rezonator i stożek. Ostatnio splanowane głowice o 0.3 mm bo wywaliło uszczelki pod głowicami. Jest więc nieco doprężona. Mam jeszcze w planach zrobić tę izolacje termiczną dolotu i chwyt zimnego powietrza. O wynikach zmian na pewno napiszę. Możemy się pobawić. Ten pojazd nabyłem za całe 3100 pln mechanicznie ok, wizualnie to tragedia tyle że nie ma rudej.:tank:

#39 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2009 - 23:29

Co to daje - tak jak napisałem odczucia mam takie jakby chodził na delikatnym ssaniu. Ale sprawdzimy to. Jutro jadę na Wolumen i dobiorę jakiś odpowiedni potencjometr. Nie mogę dziś podać parametrów opornika bo jest nieczytelnie opisany. Opornik był podpięty równolegle teraz zmieniłem na szeregowo. Zrobiłem też tak że mogę podpiąć jeszcze drugi taki sam w szeregu. Zobaczę jutro czy coś to zmieni i zamelduje na OKP.

ja sobie od razu na OpelScannerze bede podgladal wynik dzialania potencjometra...


 


#40 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 grudnia 2009 - 23:30

ja sobie od razu na OpelScannerze bede podgladal wynik dzialania potencjometra...

POwiadom o wynikach OKP :p