Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podgrzewanie przepustnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2009 - 08:44

Hej,

tak sie zbieram, zbieram i zebrac nie moge, zeby odciac podgrzewanie przepustnicy (w V6) i sprawdzic, czy bedzie jakas roznica w zachowaniu auta - niby wiele raczej to powietrze nie zdola sie w niej nagrzac, jednak biorac pod uwage izolacje dolotu, puszki itp wszystkie te drobiazgi pewnie przyczynia sie w koncu do jakiegos odczuwalnego obnizenia temp. zasysanego powietrza. Ba... wrecz glupie wydaje sie cale to izolowanie dolotu i pozostawianie czynnego podgrzewania przepustnicy...

Z kolei teraz idzie zima, slyszalem opinie, ze przepustnica moze przymarzac - ciekawe, czy mimo wysokiej temperatury pod maska, wciagane mrozne powietrze byloby w stanie 'zamrozic' przepustnice...

Ktos z Was probowal może odcinac podgrzewanie przepustnicy? Jakie efekty?


 


#2 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 grudnia 2009 - 12:06

Ktos z Was probowal może odcinac podgrzewanie przepustnicy? Jakie efekty?


No widzisz. Ja też się noszę z takim zamiarem, ale jakoś nie mogę się za to zabrać.
Trochę sie tego boję w zimę, ale w starszych autach nie było takiego wynalazku i jakoś nie przymarzało

#3 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2009 - 13:10

Wydaje mi się, że wystarczająco nagrzeje się od silnika. Też o tym myślałem. Z drugiej strony to po coś to jest.:confused:

#4 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 01 grudnia 2009 - 13:44

tak sie zbieram, zbieram i zebrac nie moge, zeby odciac podgrzewanie przepustnicy (w V6) i sprawdzic, czy bedzie jakas roznica w zachowaniu auta


Tak na pierwszy rzut szarych komórek, wygląda że powinno zadziałać na +
ale po chwili... :zaklopotanie:przypomina to trochę zajawkę z magnetyzerami.
Przecież cały dolot jest nagrzany tak więc czysto teoretycznie nie ma to większego sensu.
Przymarzać to może i by mogło ale na północy Szwecji...
Chyba będziesz pierwszy - powodzonka :)

#5 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2009 - 14:43

Przecież cały dolot jest nagrzany tak więc czysto teoretycznie nie ma to większego sensu.

hehe, ten dolot? :D

Dodany obrazek

pisalem o przypadku, gdy wlasnie caly dolot jest juz odizolowany...

Przymarzać to może i by mogło ale na północy Szwecji...

miej na uwadze fotke powyzej, i wciagane dziesiatki metrow szesciennych powietrza o temp. na przyklad -10'C

Chyba będziesz pierwszy - powodzonka

ano chyba bedzie trzeba zaryzykowac :D


 


#6 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 01 grudnia 2009 - 17:25

pisalem o przypadku, gdy wlasnie caly dolot jest juz odizolowany...
:D


przepraszam za nieścisłość :oczoplas: już się poprawiam.
Miałem na myśli dolot za przepustnicą - jest gorący
a przy okazji to piękne wykonanie:brawo:

miej na uwadze fotke powyzej, i wciagane dziesiatki metrow szesciennych powietrza o temp. na przyklad -10'C


myślałem o tym ale w drodze szybkiego obliczania za pomocą szarych komórek
wyszedł wynik +.
Nie powinno nic zamarznąć bo przepustnica ma określoną powierzchnie styku z kolektorem, jest w gorącym miejscu i średnica kanału wodnego wskazuje że podgrzewanie jest wisienką na torcie:D - przymarznąć może po dłuższym postoju...?
nieważne - trzeba zrobić i sprawdzić.

a kompresorek?

#7 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2009 - 23:55

przymarznąć może po dłuższym postoju...?
nieważne - trzeba zrobić i sprawdzić.

ale na dluzszym postoju na mrozie i ciecz chlodzaca bedzie zimna (czyli posiadala temp ponizej 0'C) i od razu po odpaleniu tez sie przeciez momentalnie nie nagrzeje, a po pewnym czasie to i dzieki tej powierzchni styku z kolektorem, o ktorej pisales przepustnica i tak sie nagrzeje w pewnym stopniu...
Ja tak sie zastanawiam, czy odciecie podgrzewania przepustnicy nie spowoduje znacznego zmniejszenia temp. calego kolektora - przeciez pod drugim kolektorem jest podkladka z tworzywa, ktora stanowi pewien izolator termiczny dla dolotu i podejrzewam, ze po to wlasnie ona tam jest...
kombinuje tak, bo jak wyruszam zimnym autem, to rwie asfalt po prostu niesamowicie, a jak juz sie nagrzeje, to mam wrazenie, ze sporo tych konikow ucieklo...

a kompresorek?

potrzebna jest jakas tania omka (anglik) V6 do eksperymentow, kolejnym problemem wydaje sie byc generacja m62 ktora dysponujemy z Andrzejem MT, po zglebieniu tematu wynika, ze prawdopodobnie bedzie niewystarczajaco wydajny - ale mysle, ze trzeba to bedzie jeszcze sprawdzic po swojemu :D


 


#8 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2009 - 08:37

Ja powiem tak mam wtryski lpg na górze dolotu i często po przejechaniu 10, 15 km one są zimne to jak było mroźno na dworze. Kolektor mam podpięty do układu ale miałem zwalony termostat więc nie osiągał temperatury. Ps jak ci rwie jak jest zimny bo jest na ssaniu tzw.

#9 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2009 - 08:54

Ja tak sie zastanawiam, czy odciecie podgrzewania przepustnicy nie spowoduje znacznego zmniejszenia temp. calego kolektora

W znacznym stopniu na pewno. Przed ominięciem przepustnicy szło się oparzyć, teraz natomiast nie muszę się obawiać.
Czekam teraz tylko na jajca jakie wyjdą na mrozie :p

#10 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    vectra SRi3000

  • 54 postów
  • Dołączył: 17-05-2006
  • Skąd: Przywidz

Napisany 02 grudnia 2009 - 09:11

w UK wiele osob to zrobilo (w klubie vvoc)
podobno to cos daje
ja sie do tego przymierzam u siebie
ale zrobie to jak bede na hamowni
zrobienie obejscia to chwila moment
wtedy bedzie wiadomo czy to cos daje czy nie

#11 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2009 - 09:36

Ps jak ci rwie jak jest zimny bo jest na ssaniu tzw.

no wiadomo, przelewa, lambdy nie pracuja, ale... ja tak chce caly czas :D

W znacznym stopniu na pewno. Przed ominięciem przepustnicy szło się oparzyć, teraz natomiast nie muszę się obawiać.

ano wlasnie - a przeciez mozna jeszcze pomyslec o warstwie izolujacej miedzy kolektorami (sa niby oringi, ale nie eliminuja styku obydwoch kolektorow ze soba)

ja sie do tego przymierzam u siebie
ale zrobie to jak bede na hamowni
zrobienie obejscia to chwila moment

czekamy wiec z niecierpliwoscia na wyniki :)

gdybys natrafil na jakis konkretny topic na ten temat na vvoc na przyklad, to mozesz podrzucic linka :)


 


#12 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2009 - 09:48

jak juz bede mial puche , to tez sprawdze co i jak z tym grzaniem przepustnicy,

Exec kombinujesz cos z kompresorem, a z tego co wiem masz glowice splanowane pokaznie, wiec bedziesz musial silnik odprezyc...

#13 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2009 - 13:54

Exec kombinujesz cos z kompresorem, a z tego co wiem masz glowice splanowane pokaznie, wiec bedziesz musial silnik odprezyc...

dlatego chce ekperymentowac na innym aucie, poza tym chce to tylko delikatnie dmuchnac, a docelowo ewentualnie zrobic swap na 3.2, ktory ma jeszcze mniejsze sprezanie...


 


#14 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2009 - 21:44

no wlasnie , ewentualnie jakies uszczelki pod glowice odprezajace ,ale to chyba tylko na zamowienie

#15 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 02 grudnia 2009 - 22:29

no wlasnie , ewentualnie jakies uszczelki pod glowice odprezajace ,ale to chyba tylko na zamowienie


dokładnie,
ze wstępnej orentacji 300zł/szt. trzeba dostarczyć wymiary np. w AutoCad.
trochę jest tu:
http://www.tuningfor...47affc133fcd65f

tak się zastanawiałem żeby takie uszczelki zapodać zamiast orginalnych,
tylko po to żeby nikt mnie nie straszył że padła mi uszczelka:D

#16 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2009 - 23:19

tak się zastanawiałem żeby takie uszczelki zapodać zamiast orginalnych,

raczej nie bede sie w to bawil, chce dmuchac max 5psi, co znosi seria, poza tym te uszczelki spowoduja rozjechanie glowic i problemy z montazem przytwierdzanych do nich elementow...


 


#17 OFFLINE   Saracen

Saracen
  • 50 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Warszaweczka

Napisany 03 grudnia 2009 - 13:01

Witajcie!
Tak się składa że mam zrobione obejście podgrzania przepustnicy w 2.5 V6. A wynikł taki układ z mojej nieszczęśliwej przygody z nieszczelną przepustnicą. A było to tak: z tego co wiem przepustnica obraca się i jest uszczelniona małymi gumowymi uszczelniaczami. U mnie one przepuszczały wodę do dolotu co przy krótkim dolocie (przepustnica wyżej niż w długim) spowodowało że woda dostawała się do cylindrów. Efektem tego było to że zaistniało zjawisko "doładowania wodą" (coś takiego było w Speedfaierach podczas II wojny św.). tylko że miałem wyjechany silnik i pękł tłok. Polecam zrobienie obejścia bo w tych samochodach jest parę rzeczy które są według mnie po to tylko żeby się psuć. I w ten sposób dostarczać nam radości. Na przykład ta cholerna trąba powietrzna. teraz mam Rezonator i to jest inny samochód. Świetnym pomysłem jest tęż wykonana przez Opla chłodnica oleju. Raz mi puściła i poleciały rury gumowe od chłodzenia w zbiorniku wyrównawczym majonez z musztardą. Kur**** kocham to auto bo uczy mnie mechaniki ...
Wracając do rezystora to czy odczuwalne jest to czy jest on izolowany termicznie czy nie? Jeśli tak to wypadałoby zrobić wlot zimnego zewnętrznego powietrza bezpośrednio na filtr tak żeby nie było ono pobierane z okolic pomory silnika.

#18 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2009 - 13:06

Wracając do rezystora

yyy.. rezonatora? :)

to czy odczuwalne jest to czy jest on izolowany termicznie czy nie?

wypadaloby izolowac, nagrzewa sie znacznie dzieki sasiadujacej chlodnicy, glownie na postoju np na swiatlach

Jeśli tak to wypadałoby zrobić wlot zimnego zewnętrznego powietrza bezpośrednio na filtr tak żeby nie było ono pobierane z okolic pomory silnika.

koniecznie


 


#19 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 03 grudnia 2009 - 17:32

no wiadomo, przelewa, lambdy nie pracuja, ale... ja tak chce caly czas :D


no wlasnie ja tez:Dszczegolnie w nocy na letnim silniku czuje ze jade MV6.a czy oprocz tego podgrzewanie przepustnicy cos jeszcze by mozna zrobic zeby tak bylo caly czas:D???

#20 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2009 - 20:00

czy oprocz tego podgrzewanie przepustnicy cos jeszcze by mozna zrobic zeby tak bylo caly czas???

pojedz na alaske :D