Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka skrzynia do kombiaka?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 07 grudnia 2009 - 01:54

Bierz peiyinga 2h30r, a za te 130zł to szukaj jakiejś używki na allegro na przód.
Np. Sony, Alpine, Philips lub Kenwood. Będzie to na pewno lepsze rozwiązanie pod względem jakości.

#22 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 16 grudnia 2009 - 18:39

i ja za czyms sie rozglądam ostatnio...

http://www.allegro.p...kab_2x10mm.html

http://www.allegro.p...able2x10mm.html

nadaje się? w poprzednim aucie mialem naglosnienie JBL i zdecydowanie chwale ta marke...

#23 OFFLINE   jarecky

jarecky

    ## za miedzą :-( ##

  • 286 postów
  • Dołączył: 03-11-2009
  • Skąd: Jelcz-laskowice

Napisany 16 grudnia 2009 - 19:15

i ja za czyms sie rozglądam ostatnio...

http://www.allegro.p...kab_2x10mm.html

http://www.allegro.p...able2x10mm.html

nadaje się? w poprzednim aucie mialem naglosnienie JBL i zdecydowanie chwale ta marke...


Ja też polecam jbl:),jak dla mnie to ten pierwszy zestaw jest bardzo dobry.275W rms robi swoje:D:D:D

#24 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 16 grudnia 2009 - 19:53

Kolego zrob tak jak ja:) Ja mam w samochodzie skrzynie wlasnej produkcji. Robisz co chcesz i sam wiesz jak ma grac:P Baza dla nich byly odwrotki estradowe(wzorowalem sie na nich). Napedzana jest 3 glosnikami 10" wszystko zmostkowane pod jedno wyjscie(glosniki dwu cewkowe). U mnie pruja kabine firmy Crunch z USA. Osobiscie JBL ten za 500zl sie chowa pod kazdym wzgledem. Napedzam to blaupunktem 400w ale podejrzewam ze jakby bylo ponad 1000W to by sie konkretnie odezwalo. Tak to gra U MNIE:)

Lub w kabinie:)


#25 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 16 grudnia 2009 - 20:11

hehe ale twojej kobiecie sie nie podobalo...."ku*wa, ale mnie łeb boli" :D:D:D

#26 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 16 grudnia 2009 - 20:17

Ona lubi dobre car audio:) Ale czasami ja glowa boli:)

#27 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 grudnia 2009 - 22:03

Bierz peiyinga 2h30r, a za te 130zł to szukaj jakiejś używki na allegro na przód.
Np. Sony, Alpine, Philips lub Kenwood. Będzie to na pewno lepsze rozwiązanie pod względem jakości.


popieram!
sam mam ten wzmacniaczyk i umie się przebić w sedanie z basem do kabiny. u mnie napędza jbl gto 1204bp.
tylko jest mały problem - jak dowalę basu to jadąc w nocy widzę jak przednie światła i kokpit przygasają w rytm basu :)

#28 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 16 grudnia 2009 - 22:25

popieram!
.
tylko jest mały problem - jak dowalę basu to jadąc w nocy widzę jak przednie światła i kokpit przygasają w rytm basu :)


Zainwestuj w pozadne kable. ktos ci mowil co to jest kondensator? car audio to nie tylko przyslowiowa tuba i wzmacniacz.

#29 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 grudnia 2009 - 10:09

Zainwestuj w pozadne kable. ktos ci mowil co to jest kondensator? car audio to nie tylko przyslowiowa tuba i wzmacniacz.


mam kable 35mm2 - wystarczą :)

#30 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 17 grudnia 2009 - 19:00

to wrzuc kondensator 1F. Teoretycznie 1 F wystarcza na 500watt RMS ale w praktyce troszke inaczej to wyglada. Kupisz, zalozysz i po problemie:)

#31 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 18 grudnia 2009 - 19:35

ja za czyms sie rozglądam ostatnio...

http://www.allegro.p....ab_2x10mm.html

http://www.allegro.p....ble2x10mm.html

nadaje się? w poprzednim aucie mialem naglosnienie JBL i zdecydowanie chwale ta marke...

Jedno i drugie to chiński shit, przy którym płacisz za znaczek.

Prawda jest taka, że z JBLa i Infinity to jedynie seria GTI i Kappa są warte uwagi, reszta, to sprzęt do robienia hałasu, za który się przepłaca.
Zamiast tych JBL'i kup Boschmann'a ALX-122SP(220zł nowy na allegro), do tego zrób skrzynkę, wg projektów, które są dostępne w sieci i jak podłączysz go pod wspomnianego peiyinga to gwarantuje, że zagra to lepiej niż wspomniane "dżejbiele".

mam kable 35mm2 - wystarczą

A masę skąd bierzesz? Prosto z aku, czy z budy?

#32 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 grudnia 2009 - 19:55

z budy. buda lepsza

#33 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2009 - 19:57

z budy. buda lepsza

Właśnie nie Tuptus... Z aku jak pociągniesz, to spadki napięcia będą mniejsze.

#34 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 grudnia 2009 - 20:07

haha a wyjaśnisz to jakoś? bo wg mnie po prostu przygasanie spowodowane jest zbyt mocnymi impulsami pobieranymi przez wzmacniacz - i regulator w alternatorze nie nadąża zwiększyć wydajność ładowania. Zauważ - włączając lampy mijania też przez ułamek sekundy masz spadek napięcia - widać to np. na lampce wewnątrz kabiny - żarówkia zanim się rozżarzy też ciągnie duzo więcej prądu.

teoretycznie kondensator by mi pomógł ale go nie potrzebuje :)

#35 OFFLINE   letis

letis

    MEWA SQUAD

  • 118 postów
  • Dołączył: 25-02-2008
  • Skąd: Radwanice

Napisany 19 grudnia 2009 - 13:06

Koledzy pamiętajcie też o jednej ważnej rzeczy . A mianowicie kabel masowy który jest pomiędzy akumulatorem a budą (karoserią) też ma swój przekrój. Więc jeżeli bierzemy zasilanie wzmacniacza (+) puszczamy kablem tak jak tuptuś 35mm2 a masę z budy w bagażniku to warto by było a wręcz jest to wskazane zwiększenie przekroju kabla który doprowadza masę z aku do budy. w poprzednim autku miałem kabel od aku do budy średnicy 10mm2 a zasilający do wzmacniacza 16mm2 i teraz tak skoro oryginalny kabel do budy doprowadza masę do innych urządzeń typu światła radio szyby itp to jego przekrój jest liczony do obciążenia z oryginalnym wyposażeniem. dokładając odbiornik który pobiera 40-70A obciążamy dodatkowo ten właśnie kabel masowy.

#36 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 19 grudnia 2009 - 13:23

a pomyśl że z akku prądu nie pobierasz jak silnik pracuje.
pobierasz prąd z alternatora.
alternator chyba masę ma na obudowie która jest skręcona z silnikiem i z budą, więc kabel masowy do akumulatora nie jest tu używany. Tzn jest używany ale tylko w momentach kiedy pobór prądu ze wzmacniacza przekracza wydajność alternatora.

#37 OFFLINE   letis

letis

    MEWA SQUAD

  • 118 postów
  • Dołączył: 25-02-2008
  • Skąd: Radwanice

Napisany 19 grudnia 2009 - 13:48

a sprawdź proszę jakiej grubości jest kabel między silnikiem a budą...

#38 OFFLINE   djtween

djtween
  • 357 postów
  • Dołączył: 08-03-2009
  • Skąd: Byczyna || Almere-Buiten

Napisany 20 grudnia 2009 - 03:45

Moim zdaniem temat rzeka... kondensator pomoglby i jest najtanszym i najwygodniejszym rozwiazaniem

#39 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 20 grudnia 2009 - 09:58

z budy. buda lepsza

Od kiedy? Buda jest tańszym rozwiązaniem, ale nie lepszym. Jak bierzesz masę z budy, to masz 2 dodatkowe punkty łączenia, z którymi może zacząć coś się dziać i na których masz spadki napięć.

Letis ma rację, jak bierzesz do wzmaka masę z budy, to dodatkową masę trzeba dołożyć z aku na budę o takim samym przekroju jak ta twoja masa do wzmaka. Stąd u ciebie te spadki napięć.

pomyśl że z akku prądu nie pobierasz jak silnik pracuje.

ROTFL, dobre, prawie spadłem z krzesła.
Właśnie prąd pobierasz z aku, a alternator służy do tego, żeby uzupełnić braki w aku.

Moim zdaniem temat rzeka... kondensator pomoglby i jest najtanszym i najwygodniejszym rozwiazaniem

Najtańszy nowy kond to 150zł, kawałek kabla z aku na budę(spawalniczy 50mm) to kwestia 25zł, a myślę, że to drugie już sporo da. A zamiast konda, lepiej kupić mały aku do skutera(4Ah), daje to lepsze efekty od konda 1F, sprawdzone ;)

a pomyśl że z akku prądu nie pobierasz jak silnik pracuje.
pobierasz prąd z alternatora.
alternator chyba masę ma na obudowie która jest skręcona z silnikiem i z budą, więc kabel masowy do akumulatora nie jest tu używany. Tzn jest używany ale tylko w momentach kiedy pobór prądu ze wzmacniacza przekracza wydajność alternatora.

Mam prośbę, jak nie masz o czymś pojęcia, to lepiej nic nie pisz, bo tylko się zbłaźniasz.

#40 OFFLINE   letis

letis

    MEWA SQUAD

  • 118 postów
  • Dołączył: 25-02-2008
  • Skąd: Radwanice

Napisany 20 grudnia 2009 - 10:33

Z tym prądem to jest różnie. Alternator ma swoją wydajność ( nie pamiętam ile A ale dużo) i sprawa wygląda tak : wzmacniacz nie pobiera ciągle maksymalnej ilości prądu dzieje się to tylko i wyłącznie wówczas gdy osiągamy szczytową moc wzmacniacza (mocne uderzenie basu na bardzo dużej głośności), alternator w aucie nie służy nam do napędzania wzmacniacza ale przede wszystkim do zasilania lamp, silnika i całej reszty elektryki którą mamy w aucie. i tak swobodnie licząc to światła mijania z postojówkami ok 15-20A , radio 2-5A, wentylator dmuchawy nawet do 15A, ogrzewanie szyby do 20A itp itd, właśnie na zasilanie tego jest wyliczony alternator oczywiście z drobnym zapasem który służy do ładowania akumulatora i zasilania dodatkowych urządzeń. my wykorzystujemy tą dodatkową moc jaką daje nam alternator do zasilania wzmacniacza ale posiłkujemy się przy tym akumulatorem. Robiąc mały eksperyment można odpalić auto i odłączyć akumulator, sprzęt będzie grał ale po mocniejszym uderzeniu basu auto nam zgaśnie (zwiększy się pobór prądu). Dlatego zarówno alternator jak i akumulator zasilają nam wszystko co mamy w aucie. Kondensator służy tylko i wyłącznie do zminimalizowania spadków napięć w zasilaniu a kwestia masy zasilania wzmacniacza też ma 2 strony medalu czy podłączyć z budy czy bezpośrednio z aku bo jak wiadomo zjawisko pętli masy w instalacji car audio też ma duży wpływ. Reasumując zasilanie jeżeli brane z budy to dodatkowy kabel masowy między aku a budą (najlepiej między aku budą i silnikiem) a kondensator dla złagodzenia spadków napięć.