Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przejście z oleju mineralnego na półsyntetyk


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2009 - 23:04

Witam Panów, uszczelnialem ostatnio silnik.....wymieniona uszczelka pod miska, uszczelka pod pokrywa zaworow,oraz uszczelniacze zaworowe.....zalalem go olejem mineralnym 15w/40.....ostatnio wyczytalem, ze moglbym przejsc na olej polsyntetyczny...i moje pytanie brzmi, czy to prawda? czy jest to mozliwe i w czym moze mi to pomoc..... moj silnik x20se pije okolo 1 litra oleju na 1500km.....prosze o porade, czy powinienem zmienic, czy lepiej zostac juz przy mineralnym...dodam tylko, e auto lacznie na oleju mineralnym przejechalo juz okolo 40tys km i regularnie co 15 tys byl wymieniany...pozdrawiam

#2 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 29 listopada 2009 - 23:10

jak ci pije 1litr na 1000km minerala to pol syntetyka wypije wiecej, nie zmieniaj

#3 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2009 - 23:19

Nie zmieniaj oleju na lepszą jakość oleju nic dobrego z tego nie będzie

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#4 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 30 listopada 2009 - 10:36

Z syntetyka w dół można ale odwrotnie nie półsyntetyk,syntetyk jest rzadszym olejem i silnik zacznie ci sikac wszedzie tam gdzie sa stare uszczelnienia :)

#5 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 30 listopada 2009 - 13:57

daj sobie spokój z wymianą oleju na lepszy , jak koledzy pisali oprócz tego że ci będzie ciekło to po pewnym czasie zacznie ci stukać ,pukać itp ,olej półsyntetyk lub syntetyk ma bardzo dobre właściwości myjące wypłuka ci osad powstały z oleju min. smołę i narobisz sobie problemów nie mówiąc o tym że wzrośnie ci spalanie oleju czasami drastycznie

#6 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 30 listopada 2009 - 14:41

Cześć,

kolego maniutek poszukaj troche, tematów o tym jest duuuuużo.
Przejść możesz na półsyntetyk. Nie ma zasady że mineralnego wypije 1litr a półsyntetycznego więcej, może być na odwrót.
Kolega Bobas i madagaskar przesadzają.

Pozdrawiam

#7 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 30 listopada 2009 - 21:08

mnie sie wydaje ze tak nie jest bo to chyba wynika z wlasciwosci olejow no ale rob jak tam chcesz, ja ostrzegalem

#8 OFFLINE   baanan83

baanan83
  • 253 postów
  • Dołączył: 03-06-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 30 listopada 2009 - 22:37

A ja dodam tylko od siebie że miałem wlany mineral (shell helix) i trzeba było dolewac a po zmianie na półsyntetyk GM oleju nie dolewam ( silnik chodzi ciszej i lepiej zawory rano nie stukaja) więc mi nie zaszkodziło i nie żałuje że zmieniłem sie na półsyntetyk.
Ale to tylko moje spostrzeżenie!!!!!!!!!!

#9 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 listopada 2009 - 22:55

dziekuje, wlasnie chodzilo mi o wypowiedzi Osob, ktore taki zabieg przeprowadzily....dzieki i pozdrawiam

#10 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 01 grudnia 2009 - 07:02

Jezeli na 1500 km bierze Ci litr oleju to silnik jest juz delikatnie mowiac lekko rozszczelniony bo gdzies ten olej ubywa.Pólsyntetyk z natury jest olejem rzadszym od minerala i istnieje duze prawdopodobienstwo ze po zmianie ubytek sie zwiekszy no chyba ze silnik jest juz tak rozszczelniony ze nie bedzie roznicy.Takie operacje sa uzasadnione gdy silnik bierze "fabryczne"ilosci oleju i chcac poprawic prace silnika np.przy niskich temp zalewamy polsyntetyk.Nie cofniesz czasu ,silniczek swoje przeszedł.Ja bym lał jakis markowy minerał np.castrola i mozesz zwiekszyc czestotliwość wymiany co 10tyś.

#11 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2009 - 17:51

a fabrycznie silnik x20se ile pije oleju? bo mi kojarzy sie, ze cos okolo niecalego litra na 1000km wlasnie....

#12 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 01 grudnia 2009 - 18:48

Miałem kiedyś omege A z takim silnikiem i na poczatku jak ja kupilem to nie brała praktycznie nic oleju.Pózniej jak dorzuciłem do niej gaz to po jakimś czasie zaczeła popijac z lekka oleju.Jak ja sprzedawałem to brała ok 2l na 10tys przy przebiegu 250tyś.Jeżeli gaz był zakładany przy wiekszym przebiegu to trzeba sie spodziewac ze auto zacznie popijac gaz[czyste spalanie].Producenci aut czesto podaja takie spalanie jako dopuszczalne zeby pozniej nie uwzgledniac gwarancji bo prosciej napisac 1l-1000km niż np.0,1l-1000km jako norme.To jaki olej zalejesz.Ja w obecnej mam polsyntetyk lotosa a przybieram sie do zmiany na mineral castrola.

#13 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 grudnia 2009 - 23:32

a fabrycznie silnik x20se ile pije oleju? bo mi kojarzy sie, ze cos okolo niecalego litra na 1000km wlasnie....


Wg instrukcji 0,075 l/100 km

#14 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2009 - 16:19

a nie 0,75l? nie to zebym podwazal Twoje zdanie, ale jestes pewnien?

#15 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 02 grudnia 2009 - 17:15

Dodany obrazek
Gdyby było 0,75 to po co zmieniać olej skoro po 10 tys. KM Przepali 7,5 litra, można by powiedzieć, że olej sam się wymienia:P <joke>

#16 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 grudnia 2009 - 17:42

Gdyby było 0,75 to po co zmieniać olej skoro po 10 tys. KM Przepali 7,5 litra, można by powiedzieć, że olej sam się wymienia:P <joke>


Nie to, żebym się czepiał... ale po 10 000 km (100 km x 100) spaliłby wtedy 0.75 x 100 = 75 litrów :) Silniki mogą spalać do 0.75 l na 1000 km czyli 0.075 l/100 km :D czyli idąc dalej po 10 000 km może spalić7.5 litra :D

#17 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 02 grudnia 2009 - 18:18

Faktycznie mój błąd.

O żesz ku***..... Nie spodziewałem się tego...

#18 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 02 grudnia 2009 - 19:16

Kazdy sie chyba zgodzi ze spalanie rzedu 7,5l na 10 tyś jest z deka za duze.Tak jak pisalem wczesniej takie spalanie jest podawane przez producenta zeby ograniczyc mozliwosc reklamacji.Nie wyobrażam sobie zalewania prawie litra oleju przykazdym tankowaniu benzyny bo 75litrowy bak przy spokojnej jezdzie pozwala na przejechanie ok 1000km.

#19 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2009 - 21:54

czyli dobrze slyszalem, po 1000km spali mi 0,75 litra.....wiec moje spalanie oleju niczym nie odbiega od ksiazki.....dzieki za skan kolego :)

#20 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 02 grudnia 2009 - 22:08

Ale takie spalanie nie jest normalne... Nie znam omegi w dobrym stanie i z szczelnym układem, która by paliła 1/10 tego... Ba mi schodzi litr na 10 tys. ale mam wyciek z pod korka...