Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak ciepłego nawiewu. Samochód szybko się grzeje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
154 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 września 2011 - 20:19

moze uklad zapowietrzony. sprawdz weze wchodzace do nagrzewnicy




 


#22 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2011 - 20:46

a gdzie ich szukać? bo nagrzewnica jest chyba zamontowana w okolicach schowka. I jak to odpowietrzyć?

#23 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 26 września 2011 - 21:07

U mnie też coś podobnego się dzieje...climatronik na 24 a tu zimne leci ( u kumpla w vectrze takie przy 18 leci) temperatura silnika w normie, ale jak przekroczę 120 km/h to do 100 potrafi nawet dojść czasami...no i w mieście jak ciągnę na wysokie obroty ciągle to też dojdzie do 100...już parę dni próbuje znaleźć przyczynę...

#24 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 września 2011 - 22:03

Ja odgrzeje trochę kotleta.
Mianowicie mam taki podobny problem. Robi się już czasem trochę zimno przy załączonym eco w klimatroniku ustawiam temp. HI a tu nic tylko zimne powietrze zero ogrzewania. Na zegarach temp. normalna w mieście 90-92 C w korkach po trasie 82-85 C. Czyli bez zmian ubiegłej zimy grzało dobrze. A teraz po sezonie letnim i używaniu klimy non stop coś pierdło. Jaka może być tego przyczyna i jak ją wyeliminować?

Może zawór nagrzewnicy nie puszcza obiegu ale to mało prawdopodobne jednak można sprawdzić - zdejmij z niego wężyk podciśnienia.
Rurki od nagrzewnicy są pod schowkiem i obie muszą parzyć.
Coś niska temp po tej trasie termostat do sprawdzenia - sprawdź z rana czy rura od termostatu do chłodnicy nagrzewa się tak jak silnik. Powinna być zimna do momentu otwarcia termostatu. Odpowietrzanie już było na forum nie raz - poszukaj.

U mnie też coś podobnego się dzieje...climatronik na 24 a tu zimne leci ( u kumpla w vectrze takie przy 18 leci) temperatura silnika w normie, ale jak przekroczę 120 km/h to do 100 potrafi nawet dojść czasami...no i w mieście jak ciągnę na wysokie obroty ciągle to też dojdzie do 100...już parę dni próbuje znaleźć przyczynę...


Na początek do sprawdzenia tak jak u kolegi wyżej plus chłodnica i visco.

Prawdopodobnie macie też zamulony układ chłodzenia.

#25 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 września 2011 - 17:54

termostat jest chyba w porządku całą zimę tak było nawet w lato jak jeżdże na klimie i + to trzyma tak po trasie 83-85 C. Bez klimy przy 18 C trzyma może parę stopni więcej.

Próbowałem odpowietrzyć to tylko wypluł trochę płynu i na tym koniec jak zimno było tak jest. Sprawdzałem węże wchodzące do nagrzewnicy oba gorące po przejażdżce przez miasto z tym że jeden dolny trochę bardziej ale to chyba i tak oznacza że wszystko oki. Więc wychodzi na to że problem tkwi w samej nagrzewnicy.Nagrzewnice zmienić i będzie dopiero dobrze. Podzielacie moje zdanie?

#26 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 27 września 2011 - 22:25

Kolego Zygzak...dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz przewody od chłodnicy i oba gorące i chłodnica w całości w mniej-więcej tej samej temperaturze...temperatura doszła do 100 bo specjalnie pojechałem powyżej 120 km/h do pracy, a mam 35 km do niej...jak wyłączam silnik to wentylator jeszcze chodzi jakiś czas...szukałem pod schowkiem tych przewodów od nagrzewnicy, ale coś głęboko ukryte u mnie są bo nie wymacałem ich...w sumie myślę, że może to nagrzewnica...

#27 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 28 września 2011 - 11:41

Sprawdzałem węże wchodzące do nagrzewnicy oba gorące po przejażdżce przez miasto z tym że jeden dolny trochę bardziej ale to chyba i tak oznacza że wszystko oki. Więc wychodzi na to że problem tkwi w samej nagrzewnicy.Nagrzewnice zmienić i będzie dopiero dobrze. Podzielacie moje zdanie?


Oba węże gorące to znaczy że płyn przepływa przez grzejnik. Trochę dziwne jest to że ten dolny (wyjście) jest bardziej gorący niż górny (wejście).Ten wyjściowy może nagrzewa się 'od tyłu'. Sprawdziłeś te alu rurki przy samej nagrzewnicy, czy tylko gumowe węże pod maską?


Kolego Zygzak...dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz przewody od chłodnicy i oba gorące i chłodnica w całości w mniej-więcej tej samej temperaturze...temperatura doszła do 100 bo specjalnie pojechałem powyżej 120 km/h do pracy, a mam 35 km do niej...jak wyłączam silnik to wentylator jeszcze chodzi jakiś czas...szukałem pod schowkiem tych przewodów od nagrzewnicy, ale coś głęboko ukryte u mnie są bo nie wymacałem ich...w sumie myślę, że może to nagrzewnica...

Jak rzucisz okiem na porady 'wymiana nagrzewnicy' to zobaczysz gdzie są te rurki pod schowkiem.
Czy sprawdziłeś z rana (po całkowitym ostygnięciu silnika) wąż od termostatu? Powinien być zimny dopóki termostat jest zamknięty
Przegrzewanie to nie wina nagrzewnicy.
Łapanie wysokiej temp może najczęściej bywa przez termostat, chłodnicę lub visko. Jak układ nigdy nie był płukany warto o tym pomyśleć - najlepiej miękka woda (nie kranówka) z dodatkiem płukanki lub octu.

#28 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2011 - 14:13

tylko gumowe węże a jak te alu rurki zlokalizować gdzie one są?

#29 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 28 września 2011 - 15:30

moja omega też się przegrzewa lub przegrzewałaprzez ostatnie 2 lata miala pieknie 92.5 2 miechy temu cos jej odbiło i temp.zaczęla rosnąć 95 i więcej wiec szukałem wczoraj wymienili mi termostat i zawór trojdrożny tez chciałem wymienić wymienili.dziś jade z roboty aaa mówie przegonie ja troche zobacze jaka temp.no i rozgrzała się do 94 otworzył się termo.spadła do 91 i za chwilke doszła do 92.5.AAAllee zauważyłem że wężyk z zaworu trójdrożnego spadł booo mechaniki papraki założyli go prawie bokiem że wężyk nie sięga i sie wysunął:masakra:i po dojechaniu do domu na blacie 92.5 a chłodnica leciuchno ciepła cała czy to mogło być tym że ten wężyk spadł?jeszcze wczoraj jak omege odebrałem od mechani.to chłodnica była gorąca jak pojechałem na przejazdżke.Koledzy czy to powód wezyka?jak myślicie?dzieki

he z jednym już doszedłem mam temp.92.5 jak książka pisze huraa.tylko nie wiem czym to było spowodowane albo tym ze termostat wymieniłem albo że chłodnica była walnieta u góry nad wężem pod tą plastikową osłoną teraz jest tak jak było czyli *****....

#30 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 29 września 2011 - 23:26

tylko gumowe węże a jak te alu rurki zlokalizować gdzie one są?

pod schowkiem - na zdjęciu widać te dwie rurencje
Dodany obrazek

Koledzy czy to powód wezyka?jak myślicie?dzieki

Chodzi o wężyk podciśnienia?

#31 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 30 września 2011 - 14:28

pod schowkiem - na zdjęciu widać te dwie rurencje
Dodany obrazek

Chodzi o wężyk podciśnienia?


tak wlaśnie o ten wężyk podciśnienia co wchodzi u góry w zawór trójdrożny

#32 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2011 - 15:23

Może to głupie pytanie ale czy w b fl jest tak samo ???

#33 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 30 września 2011 - 19:29

czy w b fl jest tak samo ???


Tak samo

tak wlaśnie o ten wężyk podciśnienia co wchodzi u góry w zawór trójdrożny

Na chłodnice nie ma wpływu. To podciśnienie jest tylko potrzebne do zamykania obiegu płynu przez nagrzewnicę. Jak wężyk spadł to obieg przez nagrzewnicę był cały czas.

he z jednym już doszedłem mam temp.92.5 jak książka pisze huraa.tylko nie wiem czym to było spowodowane albo tym ze termostat wymieniłem albo że chłodnica była walnieta u góry nad wężem pod tą plastikową osłoną teraz jest tak jak było czyli *****....


I jedno i drugie;)

#34 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 października 2011 - 15:53

Problem rozwiązany!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Podciśnienie szwankuje odpinam kabelek nad filtrem kabinowym i git ogrzewanie w pełni gorąco jak w saunie. A jak jest na miejscu czyli wpięty tylko zimne powietrze leci. A ja chciałem głupi nagrzewnice wymieniać;P

#35 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 13 października 2011 - 16:07

Problem rozwiązany!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Podciśnienie szwankuje odpinam kabelek nad filtrem kabinowym i git ogrzewanie w pełni gorąco jak w saunie. A jak jest na miejscu czyli wpięty tylko zimne powietrze leci. A ja chciałem głupi nagrzewnice wymieniać;P


tzn.dokładnie wiesz już co?

#36 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 października 2011 - 16:12

Odpinam podciśnienie i jeżdżę naprawione:D

po co to podciśnienie tak dokładnie bo bez tego przecież wszystko jest git nic się nie dzieje no po za działającym ogrzewaniem:p

#37 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 13 października 2011 - 17:10

Odpinam podciśnienie i jeżdżę naprawione:D

po co to podciśnienie tak dokładnie bo bez tego przecież wszystko jest git nic się nie dzieje no po za działającym ogrzewaniem:p


no chyba po coś jest mnie by to nie zadowoliło.he

#38 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 października 2011 - 18:42

jest ciepło to najważniejsze. A przypomniało mi się że ten kabelek od zawsze był odpięty bo właśnie jak wymieniał mi mechanik mechanizm wycieraczek w sierpniu to nakładał jakiś zabłąkany kabelek tam więc już tyle czasu wcześniej jeździłem tak i wszystko było ok.

#39 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 października 2011 - 19:44

Problem rozwiązany!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Podciśnienie szwankuje odpinam kabelek nad filtrem kabinowym i git ogrzewanie w pełni gorąco jak w saunie. A jak jest na miejscu czyli wpięty tylko zimne powietrze leci. A ja chciałem głupi nagrzewnice wymieniać;P



weze pomylone przy trojdroznym nie sa ?




 


#40 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 13 października 2011 - 19:56

Odpinam podciśnienie i jeżdżę naprawione

po co to podciśnienie tak dokładnie bo bez tego przecież wszystko jest git nic się nie dzieje no po za działającym ogrzewaniem


Mam tak samo.Wg mnie to zawór trójdrożny jest uszkodzony,ale moge sie mylic