Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ile REALNIE wytrzyma rozrząd w V6?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 02 stycznia 2015 - 20:46

Czy jest taka możliwość, że rozrząd wytrzyma 10 lat bez wymiany i 170tys km przebiegu?

Bez kitu jak sobie przypomnę wymianę zaraz po zakupie to mechanior mówił, że szczęście miałem. Moja nadgorliwość wyszła na dobre tym razem:) Pasek był już tak sparciały, że zaczynał pękać a rolki miały straszny luz i gwizd.
Pompa wody też miała duży luz ale nie ciekła, rocznik 03. Gość mówił, że nic nie ruszane od fabryki ale czy ja wiem.. Na pasku to już nic nie było znać.

Da się stwierdzić takie coś czy ktoś wcześniej wymieniał rozrząd?

#22 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 stycznia 2015 - 21:23

U znajomego mechanima kiedys widziałem a6 Małachowskiego i auto miało pierwszy rozrząd i na budziku 198 tys km. Pasek juz prawie miał dosyć, ale tylko na jednej przerwie. Rolki od biedy się trzymały :)

#23 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 02 stycznia 2015 - 21:49

Kto wie może to i oryginalny przebieg:) ...

#24 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 stycznia 2015 - 22:12

ja widziałem omegę 3.0V6 która na jednym rozrządzie (u jednego właściciela) zrobiła ponad 150tyś km i rozrząd nie był wymieniany od zakupu przez niego omegi. Stwierdził że jak się zerwie rozrząd to wymieni silnik, bo ma tego dużo. No i silnik wymienił bo w tym się panewka obróciła :p ale nikomu nie zalecam tak długo jeździć na jednym rozrządzie

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#25 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 04 stycznia 2015 - 16:44

A ja w swojej 3,0 wymieniałem rozrząd po 55 tys. Rolki prawie nówki, ale pasek bardzo zmęczony.. Nie wiem jak wam wytrzymuje tyle km. Jakiś fart, a może styl jazdy..Pasek gates żeby nie było ;)

#26 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 04 stycznia 2015 - 16:58

Ja takie auto kupiłem i od razu po zakupie wymiana. Zaskoczył mnie jego stan i prawdopodobnie nie wymieniany od nowości był.

#27 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 04 stycznia 2015 - 17:11

prawdopodobnie nie wymieniany od nowości był.



Ale co za tym przemawia? Widziałem swój i jakoś nie chcemi się wierzyć.. Chyba że auto nie wie co szybkie rucszanie czy hamowanie silnikiem, bo wtedy największe przeciążenia na pasku są

#28 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 04 stycznia 2015 - 17:17

Mechanik mówił, że jeszcze nie odkręcane śrubki, rocznik pompy wody i podstawy rozrządu produkcji auta 03r. Z paska nic nie wyczytałem bo był cały spękany a rolki rozkiełtane że takich nie widziałem jeszcze. Pewnie serwisowany był... :) a co dziwne mam oryginalny nowy GM akumulator z końca roku co kupiłem auto.( jak się okazało elektrowłącznik na rozruszniku padł i nie kręcił czasem)

#29 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 stycznia 2015 - 17:18

Najwieksze jest przy odpalaniu i przy redukcji na wysokie obroty. Jezeli auto lata w trasy to rozrząd będzie służył długo jak w wyżej wymienionym przeze mnie przykładzie.

#30 OFFLINE   milimetr

milimetr
  • 140 postów
  • Dołączył: 05-01-2012
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 stycznia 2015 - 18:33

A tak w ogóle to rozrząd w 2.6 jest na 60 000 km???

#31 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 04 stycznia 2015 - 18:53

A tak w ogóle to rozrząd w 2.6 jest na 60 000 km???


chyba jak w 3.2 na 120 000

#32 OFFLINE   milimetr

milimetr
  • 140 postów
  • Dołączył: 05-01-2012
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 stycznia 2015 - 18:55

No właśnie bo jeden mechanik powiedział 60 000, drugi 90 000 i ci teraz?? Mam czas ale warto wiedzieć. Czy po kodzie Vin idzie to poznać bo to jest trzecia teoria jednego z nich.

#33 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 stycznia 2015 - 19:08

MĂłj rozrząd miał już nakulane 120.000 i pasek jak i rolki były w dobrym stanie tyle że na niemieckich częściach ,na naszych częściach i na paskach ktĂłre są zležałe po magazynach boje się 50 tysięcy przejechac

#34 OFFLINE   milimetr

milimetr
  • 140 postów
  • Dołączył: 05-01-2012
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 stycznia 2015 - 19:14

Ok a co podaje fabryka?
Niemieckie części da się załatwić ;-)

#35 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 stycznia 2015 - 20:58

Ja w wakacje miałem do czynienia z 18 letnią pompa wody w v6 co prawda oryginał GM po takim czasie uszczelniacze każdy był w inna stronę.
2.5-3,0 rozrzad co 60tyś a w 2.6-3.2 co (90tys-120tys pewien nie jestem) ale jak sie mylę to niech ktoś mnie poprawi

#36 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 04 stycznia 2015 - 21:01

Coś mi się o uszy obiło, że fabryka podniosła okres wymian w 2.6 i 3.2 do 90 tys. ale każdy zmienia po 60-70tys. A pierwsza po 120.

#37 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 stycznia 2015 - 21:02

według książki obsługi
4lata/60 000 km

świece co 120tys (y26se i y32se)

u mnie było przy 71 i 163tys, przy 168 zaglądałem i pasek jak nowy, nie przejmuję się tym, w tym roku wymienię komplet ewentualnie bonusowo silnik :)

#38 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 04 stycznia 2015 - 21:08

A jak pasek dostał troszkę oleju z uszczelniaczy to trzeba go wymienić? Bo właśnie się zabieram do wymiany ich i nie wiem jak wygląda a ma dopiero 20tys. Jak leci z uszczelniacza głównego to bryzga olej po pasku?

Ewentualnie czymś go przepłukać jak troszkę brudny??

#39 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 stycznia 2015 - 21:36

Pasek nie może być niczym zabrudzony.

Najlepiej zlikwidować źródło wycieku na pasek i wymienić go na nowy.

#40 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 stycznia 2015 - 21:37

załóż nowy, póki rolek nie zapaskudził