Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Regulacja ciegna przy turbinie mozna cos podkrecic?;)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopada 2009 - 21:56

Tak jak w temacie interesuje mnie czy te ciegno z gwintem to odpowiada za regulacje czegos?? moze darady cos podkrecic zeby lamaga zbierala sie wczesniej:)

#2 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 listopada 2009 - 22:21

Jest to cięgno zaworu upustowego turbiny, służy ono do regulacji maksymalnego ciśnienia turbiny.

#3 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 listopada 2009 - 21:58

i co niemozna nim krecic?? czy jakie efekty sa krecenia nim?

#4 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 26 listopada 2009 - 22:35

tego raczej się nie rusza no chyba że chcesz latać po mechanikach by wymienili ci połowe auta zanim dojdą do tego co zrobiłeś to jest zawór do spuszczania ciśnienia jak spuszczasz z obrotów silnik i nis ci nie da jak będziesz kręcił ale zawsze możesz z chipować i będzie latać jepiej
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#5 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 listopada 2009 - 17:49

tego raczej się nie rusza no chyba że chcesz latać po mechanikach by wymienili ci połowe auta zanim dojdą do tego co zrobiłeś to jest zawór do spuszczania ciśnienia jak spuszczasz z obrotów silnik i nis ci nie da jak będziesz kręcił ale zawsze możesz z chipować i będzie latać jepiej


I tu się mylisz,
W silniku 2.5td zawór upustowy sterowany jest ciśnieniem turbiny, gdy turbina zacznie pompować za dużo niż powinna, ten zawór uchyli klapkę upustu spalin komory turbiny i puści spaliny prosto w wydech po czym turbina zmniejszając obroty zmniejszy ciśnienie doładowania.
Inaczej jest w naszych silnikach (2.2dti) ale to już nie ten temat.

#6 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 27 listopada 2009 - 23:09

I tu się mylisz,
W silniku 2.5td zawór upustowy sterowany jest ciśnieniem turbiny, gdy turbina zacznie pompować za dużo niż powinna, ten zawór uchyli klapkę upustu spalin komory turbiny i puści spaliny prosto w wydech po czym turbina zmniejszając obroty zmniejszy ciśnienie doładowania.
Inaczej jest w naszych silnikach (2.2dti) ale to już nie ten temat.


u nas reguluje wszystko podciśnienie czujniki itp . jemu chyb a chodziło o zawór spustowy ciśnienia no chyba że chodzi mu o kierowniczkę turbiny o której mówisz ale tego bym też nie ruszał gdyż zbyt duże ciśnienie mogło by rozwalić łopadki turbiny . prubowałem otwierać kierowniczkę i nic to nie dawało komp sam podaje impuls do zawora egr który otwiera kierowniczkę turbiny itp tak to mniejwięcej wygląda
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#7 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2010 - 21:02

podepnę się pod ten temat bo dotyczy cięgna wturbinie motorek 2,5 TD . Zauważyłem , że w mojej turbinie to cięgno nie rusza się w żaden sposób. Mam zatem pytanie jak ono powinno się przesuwać w którą stronę i przy jakich obrotach. Czy to cięgno powinno ruszac się kiedy dodamy gazu na postoju ? prosze o poradę w tej kwestii.

#8 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 09 marca 2010 - 10:11

redies te cięgno powinno sie ruszać jak puszczasz gaz.

#9 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2010 - 11:41

no to już wreszcie nie wiem jak ono powinno śię ruszać to cięgno w innych postach koledzy pisali , że jak depnę na gaz powinno się ruszyć to jak to naprawdę ma być ?

#10 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 marca 2010 - 13:36

no to już wreszcie nie wiem jak ono powinno śię ruszać to cięgno w innych postach koledzy pisali , że jak depnę na gaz powinno się ruszyć to jak to naprawdę ma być ?

Tak jak piszesz, przy dużym ciśnieniu turbiny ono otwiera zawór upustowy, na postoju tego nie będzie ale można łatwo sprawdzić czy się rusza, weź coś długiego i spróbuj go przesunąć od strony grzybka tak jak by go ten grzybek miał odpychać od siebie, jeżeli się nie do to do dołu musisz to rozpiąć i wtedy zobaczysz bo powinno się ruszać lekko, jak nie da rady tak też no to trzeba jakoś to rozruszać tylko nie urwać bo wtedy to już kicha.

#11 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 marca 2010 - 14:12

redies to cięgno jest sterowane ciśnieniem z turbo i jak pisał jacek044. jak wytworzy za duże ciśnienie to tym cienkim wężykiem ciśnienie napiera do tej gruszki z membraną i rusza to cięgno co powoduje otwarcie się tej klapki i spaliny uciekają bokiem nie napędzając łopatek turbiny . u mnie jak sprawdzałem to cięgno zaczęło się ruszać jak dałem mu 4500 tyś obr tylko musisz chwilkę potrzymać z jakieś 5 sekund i mi wtedy drgnęło. a samo cięgno ruszysz ale bardzo ciężko jest silna sprężyna do odbijania .

Tak jak w temacie interesuje mnie czy te ciegno z gwintem to odpowiada za regulacje czegos?? moze darady cos podkrecic zeby lamaga zbierala sie wczesniej:)


zapodaj chipa od wicka i naprawdę się ucieszysz jak oma lata ....

#12 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2010 - 14:29

no teraz to już wiem o co chodzi byłem już u kumpla mechanika jutro wjeżdżam do niego na kanał i będziemy cudowali jak nie będzie ruszało sie to spróbujemy rozruszać w/g porad . Tylko proszę powiedzcie mi jeszcze gdzie ten smar mam napchać , czy do tej gruszki czy ty gdzie cięgno jest zaślepione zawleczką ? i jeszcze jedno pytanko w razie jak by u mnie nie dało się tego rozruszać to czy można założyć taką gruszkę od innego auta bo ten kolega ma akurat luzem taką od Peugeota i wszystko chodzi jak należy ?

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 marca 2010 - 14:41

Powiem tak...Ja wiozłem klucz płaski nie pamiętam jaki aby widełki weszły w to ramie od tego co upuszcza już spaliny co jest koło tej zawleczki i ruszyłem całym zestawem klapka i cięgno też chodziło. i tak nie mamy zapieczonej tej klapki upustowej. druga sprawa to aby wyeliminować tą gruszkę to zdjąłem ten wężyk cienki i go od razu wymieniłem. dojście nie za bardzo ...a samą gruszkę podpoiłem pod kompresor aby sprawdzić czy chodzi. u mnie ruszała cięgnem i była szczelna. i dałem jej chyba 1.7 atm. pużniej poskładałem i próba na obrotach. i działa uchylało na 4500 tyś tylko trza jak pisałem przytrzymać troszkę...

#14 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2010 - 14:10

dzieki Rafi jutro będę próbował wszystkich sposobów i napiszę po zabiegu co go boli.

no a jak by to cięgno przestwił tak aby turbina była otwarta cały czas to nie było by więcej mocy?

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2010 - 15:05

no a jak by to cięgno przestwił tak aby turbina była otwarta cały czas to nie było by więcej mocy?

jak ustawisz tak cięgno aby zawór był otwarty to turbo wogóle niebedzie pompowało bo wszystko przeleci przez ten zawór

#16 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2010 - 15:32

też prawda czyli musi byc jak jest a propo moje sprawdziłem chodzi jak ta lala

#17 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2011 - 01:09

No to chyba i ja na Naszym zacznym forum znalazlem przyczyne swojej slabej omegi....zbijcie Mnie.
Kiedys grzebiac cos przy omce sprobowalem czy to ciegno na turbawce nie jest spieczone,pokrecilem nim chyba nawet z 1.5obrotu w ktoras ze stron i zdaje sie ze od tamtego zdarzenia turbo jest cienkie jak **** weza :( .niby jak poluzuje obejme przy EGR i dam po heblach tak z 4tys obrotow to wybije ten waz,ale w czasie jazdy w fotel nie wciska jak kiedys.i wogole jak na wolnych obrotach zatkam ten waz reka to raczej powinna probowac wyciskac powietrze co nie? tymczasem moc pompowanego powietrza dosc slaba jest.nie widze bym mial nieszczelnosc w dolocie choc cos tam buczy ....
Czy to wszystko moze byc spowodowane ze nie ustawilem ciegna jak nalezy?jak to naprawic? :-(

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2011 - 09:41

Czy to wszystko moze byc spowodowane ze nie ustawilem ciegna jak nalezy?jak to naprawic?

tak bo jak jest za mocno napięte to minimalny wzrost ciśnienia w muszli turbiny uchyla zawór i ciśnienie ucieka.

#19 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 21 stycznia 2011 - 09:47

jeżeli przytnie się zawór upuszczający, ciśnienie doładowania z turbiny będzie większe niż przewidział producent,wtedy czujnik ciśnienia doładowania poda info do ecu silnika,a ten ograniczy dawke paliwa na pompie i oma jedzie max.160km/h.taka ciekawostka z przeładowaniem powietrza przez turbine.cięgno powinno się poruszać-czasem się zapieka.

#20 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2011 - 11:05

Damian a jak to naprawic?jak poprawnie ustawic ten bat?