Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Za duże spalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
95 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   henryk7731

henryk7731
  • 56 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: chojnice

Napisany 30 czerwca 2013 - 20:51

ok ale pomińmy to czy ktoś ma nogę ciężką czy też nie czy ma manual czy automat.jak wygląda wasze spalanie wg kompa na biegu jałowym przy silniku który już osiągną temperaturę roboczą??tez borykam się z wysokim spalaniem (x20xev automat)zrobiłem porównanie spalania chwilowego wg kompa z omegą o tym samym silniku.i tak ....
bieg jałowy 0.9 do 1.1 nie będę opisywał co dzieje się podnosząc obroty o 1000 wiec kończąc....przy 4000 obr omega Karola wg kompa spala 4,5l/h moja natomiast 9,5 o zgrozo:jump:wskazania są podobne na benzynie i gazie.błędów nie ma a spalanie w mieście 17-22 trasa 11-13 mechanicy mówią ten typ tak ma....

#82 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 30 czerwca 2013 - 21:14

Jeśli ktoś boryka się z dużym spalaniem polecam też sprawdzić czy jakiś hamulec nie trzyma , u mnie był taki problem i zauważyłem dopiero jak zaczęło smierdzieć spalenizną , podniosłem auto a tu koło bardzo cięzko chodzi. hamulec trzymał i spalanie wieksze.

#83 OFFLINE   popiolekpolska

popiolekpolska
  • 46 postów
  • Dołączył: 03-02-2009
  • Skąd: Czeladź

Napisany 30 czerwca 2013 - 21:41

Najlepiej było by pod kompa podpiąć jak czujniki pracują bo, może temp. do ecu zatrzymała się w jakimś miejscu i komp szaleje.Ja to przerabiałem w firmowym berlingo do 60st. szła prawidłowo i stawała. Może też przepływka szaleć i też będzie kosmos ze spalaniem.

#84 OFFLINE   henryk7731

henryk7731
  • 56 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: chojnice

Napisany 01 lipca 2013 - 12:03

Jeśli ktoś boryka się z dużym spalaniem polecam też sprawdzić czy jakiś hamulec nie trzyma , u mnie był taki problem i zauważyłem dopiero jak zaczęło smierdzieć spalenizną , podniosłem auto a tu koło bardzo cięzko chodzi. hamulec trzymał i spalanie wieksze.

Pomijamy jakiekolwiek opory związane z toczeniem auta.tak czy inaczej ręczny u mnie nie działa:p

Najlepiej było by pod kompa podpiąć jak czujniki pracują bo, może temp. do ecu zatrzymała się w jakimś miejscu i komp szaleje.Ja to przerabiałem w firmowym berlingo do 60st. szła prawidłowo i stawała. Może też przepływka szaleć i też będzie kosmos ze spalaniem.

była podpinana pod komputer.jedynym błędem była sonda i tą usterkę naprawiłem przepływka była podmieniana na sprawną z z omegi z którą porównywałem spalanie wg kompa

#85 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 lipca 2013 - 17:28

Czy silnik krokowy w 2.5 litrówce jak i 3 ma wpływ na spalanie jakikolwiek?

#86 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2013 - 18:20

ma wpływ na spalanie jakikolwiek?

Tak - na wolnych obrotach.

#87 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 lipca 2013 - 20:05

Że większe czy mniejsze? ;)

#88 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 01 lipca 2013 - 21:09

zależy czy masz obroty większe czy mniejsze bo krokowiec jest od wolnych obrotów

#89 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 lipca 2013 - 07:45

Faktycznie, trzyma mi między 800 a 1100.

#90 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 03 lipca 2013 - 06:17

u mmnie 3ma 500-550 i spalanie na P mam 1,1-1,3 przy wyłączonym osprzęcie

#91 OFFLINE   popiolekpolska

popiolekpolska
  • 46 postów
  • Dołączył: 03-02-2009
  • Skąd: Czeladź

Napisany 03 lipca 2013 - 10:32

Może nie koniecznie krokowy tylko gdzieś ciągnie lewe powietrze .

#92 OFFLINE   henryk7731

henryk7731
  • 56 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: chojnice

Napisany 03 lipca 2013 - 15:54

A spalanie przy 4000? Interesuje mnie glownie x20xev.u mnie jak juz pisalem wczesniej okolo 9 litrow

#93 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lipca 2013 - 15:17

Witam!
Czy na zwiększone spalanie może mieć wpływ zużyty reduktor (nie trzyma ciśnienia)?

#94 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 lipca 2013 - 18:03

Oczywiście, że tak. Jeżeli reduktor puszcza gdzieś już na uszczelce, czyli traci ciśnienie, to może puszczać gaz do kolektora dolotowego po czym ciężko jest odpalić auto bo musi przepalić gaz, a dwa zwiększa to spalanie. Łatwo to sprawdzić, od mapsensora do kolektora dolotowego idzie wężyk, wyciągnij go z kolektora i wsadź do szklanki z wodą i zobacz czy bombluje. Jeżeli będzie mocno zużyty to gaz poleci od razu i poczujesz. Ten weżyk od mapsensora do kolektora powinien być podciśnieniowy, czyli nic z niego nie powinno się wydobyć, a jeżeli się wydobywa to znaczy, ze zrobił się nadciśnieniowy.

#95 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lipca 2013 - 21:35

Oczywiście, że tak. Jeżeli reduktor puszcza gdzieś już na uszczelce, czyli traci ciśnienie, to może puszczać gaz do kolektora dolotowego po czym ciężko jest odpalić auto bo musi przepalić gaz, a dwa zwiększa to spalanie. Łatwo to sprawdzić, od mapsensora do kolektora dolotowego idzie wężyk, wyciągnij go z kolektora i wsadź do szklanki z wodą i zobacz czy bombluje. Jeżeli będzie mocno zużyty to gaz poleci od razu i poczujesz. Ten weżyk od mapsensora do kolektora powinien być podciśnieniowy, czyli nic z niego nie powinno się wydobyć, a jeżeli się wydobywa to znaczy, ze zrobił się nadciśnieniowy.

Wydaje mi się że gdyby w tą stronę puszczał reduktor to złe byłby wskazania w odczycie podciśnienia przez map sensor.

#96 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 lipca 2013 - 22:14

Można to na komputerze sprawdzić jakie są spadki ciśnienia. Mapsensor nie zawsze musi wychwycić spadki cisnienia i wyrzucac na PB, bo tak powinno być teoretycznie przy walnietym parowniku. Ale kolega wyżej nic nie napisał czy wyrzuca go na PB tylko zapytał czy przy walnietym redu może być większe spalanie.