Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opel Omega B - komputer i cyrki z samochodem - potrzebna pil


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   PrzemekC

PrzemekC
  • 13 postów
  • Dołączył: 25-07-2006
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 25 lipca 2006 - 20:03

Witam i na wstępie wszystkich pozdrawiam
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc, gdyż takowej nie dostałem w żadnym
warsztacie samochodowym - anie użadnego ze znajmocyh mechaników.
Otóż jest sobie omesia B 2.0 16V - jakieś 2 tygodnie temu miała spawany
tłumik - jak się okazało przedwczoraj - podczas spawania jakiś yntelygent
nie odłączył akumulatora. Tego samego dnia zauważyłem dziwne zachowanie
auta - na benzynie nie miał prawie w ogóle mocy, na gazie szedł tak sobie -
dużo gorzej niż wcześniej. Zapaliła się też dioda check engine - jak się
później okazało - komputer pokazywał błąd sondy lambda oraz czujnika
położenia wałka rozrządu. Jadąc na finały mistrzostw świata do niemiec
zauwazyłem dziwnie wysoki zużycie oleju(!) - pod koniec maja zmieniany był
olej i filtry, po przejechaniu ok. 5 tyś km ubyło ok. 2 litrów - dioda oleju
się nie świeciła, ale auto w niemczech dziwnie bardzo się zagrzało - i takie
zagrzane nie miało prawie w ogóle mocy (silnik bardzo kiepsko się rozkręcał
nawet na luzie). Oczywiście wizysta w niemczech miała miejsce po feralnym
spawaniu tłumika.
Od przsyjazdu z niemiec auto zachwuje się jakby miało motor 1.1 litra a nie
2 - zimne jedzie jezszcze jako tako, gorący(ok. 100st.C) nie "idzie" prawie
w ogóle - ani na gazie ani na beznynie. Wymieniłem czujnik połozenia wałka -
po skasowaniu błędu dwa dni później wyskoczyło to samo. Błąd sondy wyświetla
się nadal - mimo że sonda wydaje się by ok - tak twierdzi mechanik który
sprawdzął napiecie podawane przez sonde w zależnośic od obrotów silnika -
nie wiem co o tym sądzic. Wczoraj samochód był u specjalisty - któregoś z
kolej - ten stwierdził że w komputerze jest uszkodzona jedna ściezka - i że
jest niesprawny - faktem jest że komputer grzeje się tak, że nie można go w
rękach utrzymac - jajecznicę można smażyc - jest gorący jak cholera.
Objaw(grzanie, brak mocy, itd) wskazywąło by na uszelkę pod głowica - nie
ubywa jednak płynu chłodniczego, z drugiej strony zastanawia zużycie oleju -
dosyc znaczne jak na taki przejechany dystans. Samochód wedle zapewnień
mechanik ma kompresję idealną - jaką, nie wiem, nie widziałem (...ech)
I dochodzę do finału - wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią o tym(i na to
mi wygląda) że uszkodzony jest komputer - komunikaty o dziwnych błedach itd
wskazywąły by na "trafienie" podczas spawania na nieodłączonym
akumulatorze - dziś spisałem numery z komputera:
90494491
Packard Electric
BP
0171,0173
01.07.95
08.02.96
i tu pytanie - czy mogę w zamian za ten komputer dac jakiś inny, o innym
numerze ale z tego rocznika? Nigdzie nie udało mi się znaleźc dokładnie tego
modelu - są o innym oznaczeniu (nie BP - ale np. LN) i ciąg cyfr dalej jest
podobny - czyli 904......
Czy były jakies różnice miedzy nimi? Czy można kupic komputer z innej
serii?Wygląda na to że oznaczenia zmieniały się w zależności od daty
produkcji, ale czy będzie to miało jakiś wpływ na pracę silnika?
Dziękuje serdecznie wszystkim za pomoc - w Was moja nadzieja :)

Pozdrawiam

Przemek



#2 OFFLINE   PrzemekC

PrzemekC
  • 13 postów
  • Dołączył: 25-07-2006
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 25 lipca 2006 - 20:33

Przed chwilą włąsnie sprawdziłem kody - metoda na spinacza. :)
Otóż mam - 340 - nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu(wymieniany z 5 dni temu!)
130 - regulacja poza zakresem(sonda lambda)?
110 - czujnik temperatury powietrza zasysanego - ki diabeł??
Co teraz? Wymieniac po kolej to wszystko znowu, czy też zacżąc od komputera?

Pozdrawiam

Przemek

#3 OFFLINE   demon79

demon79
  • 152 postów
  • Dołączył: 08-06-2006
  • Skąd: Gliwice

Napisany 25 lipca 2006 - 21:22

komputer mozesz kupić a pamięć przelutować. pod warunkiem ze ta pamięc nie uległą uszkodzeniu.
druga ewentualność to poprostu przeprogramowac zakupiony do wersji potrzebej tobie od tego też są specjaliści :mrgreen:
A co do twojej usterki to weź za dupe tego co ci spawał tłumik każdy wie ze trza albo odłączyć aku albo założyć mostek zabezpieczający
[center:646156a98e]R.I.P[/center:646156a98e]
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]

#4 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 25 lipca 2006 - 21:37

teraz to jest już trochę za późno na ciąganie mechaniora-spawacza. Chyba, żę masz rachunek od niego. Wtedy możesz powołać rzeczoznacę. Jak on na piśmie stwierdzi, że w/w usterki powstały poprzez nieodłączenie w/w części podczas spawania, to masz podstawy żeby mechaniora ścigać.
ciężki temat

#5 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lipca 2006 - 21:47

O matko!
Myślałem, że przepisałeś "Pana Tadeusza" :roll:

Wina na pewno leży po stronie mechanika, który zj***ł baterię i zapewne kompa.
Powinieneś dociekać praw u niego, partacza! To po pierwsze.

Jak wymieniłeś sondę to czy spalanie jest w normie? Jak nie to sonda do wymiany :(
Sygnał czujnika wałka rozrządu...wymieniony... hmmm... ktoś tu kręci wałki...
O czujniku powietrza zasysającego nie czaję. Ale może trzeba by było przeczyścić zawór EGR i przepustnicę.

#6 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lipca 2006 - 21:57

kurwwaaa ale normalnie załamuje ręce nad TObą stary, współczuje Ci, ale... nie odłączył kompa podczas spawania i robi Ci ewidentne jaja to czego się spodziewałeś? masz j**nięty komp i weź jaja w garść i go wymień... ehhhh piszesz litanie jak do Matki Boskiej.


Komp masz do rozwałki, rocznik auta i komputery były dla takiego rocznika takie same, SIMTEC robił komputery dla 2.0 16V, zadzwoń do mojego kolegi nick allegro MARIUSZBOROWKA, podaj rocznik i wyśłe CI komp... ki problem (nie bierz pod uwage tych literek XD, GQ i innych chyba że chcesz znaleźć motronik po kadencji Fidela Kastro)

ale pojawi się następny, bo będzie trzeba przeprogramować immobiliser - tu musisz znaleźć fachowca albo od mariusza kupić zestaw komp silnika, komp immo + klucz i stacyjke.... kwestia dogadania się....


dalej, mógł Ci paś kontroler ABSu ale o niczym takim nie piszesz więc chyba jes GUT

dalej, spawanie na pewno nie miało wpływu nagle na żarcie oleju przez twój silnik i związek między dwoma ma tyle wspólnego co giertych do edukacji....

#7 OFFLINE   PrzemekC

PrzemekC
  • 13 postów
  • Dołączył: 25-07-2006
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 25 lipca 2006 - 22:16

Witam
Dzięki za odpowiedzi ...
Z mechanikiem d*pa blada - brat podjechał do swojego kolegi - i oczywiscie teraz ten nabrął wody w usta - nie chcę tez robic kwachu bratu - nauczka na przyszłośc.. ech
zużycie paliwa nie zauwazyłem aby wzrosło - fakt że jeżdzę teraz na gazie, ale jest zbliżone(może nieco większe, o ok. 2 litry) do teog co było wczesniej. Jak miałem uszkodzoną lambę to omesia paliła 18l/100km przy ciężkiej nodze.
@Bc30SE - mozesz podac namiary na swojego kolegę? nie wiem czy znajdę jakiegoś "fachowca" co mi da radę do życia przywrócic auto i przeprogramowac komputer - chciałbym wszystko załatwic u jednej osoby, a nie sprawdza kto się zna ..
Co do czujnika walka - na 100% był wymieniony - byłem tego świadkiem - "stary" leży na półce w garażu - nie wiem tylko teraz czy był trafiony czy też komp w d*pę dostał i taki komunikat z kosmosu wyswietla.
Co do oleju - zdaję sobie sprawę, pewnie trzeba będzie pierścionki olejowe wymienic - tylko pytanie, czy to nie powinno wyjśc na pomiarze kompresji?

Pozdrawiam

Przemek

#8 OFFLINE   PrzemekC

PrzemekC
  • 13 postów
  • Dołączył: 25-07-2006
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 25 lipca 2006 - 22:17

acha - nie mam komputera na wyświetlaczu w aucie - odpada więc kwestia przeprogramowania wyświetlacza

#9 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lipca 2006 - 22:21

co wy już zajechaliście na antarktyde.... jaki wyświetlacz... luuudzie.. najpierw sprawdzcie informacje zanim je podacie, wyświetlacz ma tu wielkie G do gadania....


mój kumple nie przeprogramuje CI tego, sprzeda Ci dobry komputer do TWojego auta. ale musisz szukać specjalisty który przeprogramuje...

#10 OFFLINE   PrzemekC

PrzemekC
  • 13 postów
  • Dołączył: 25-07-2006
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 25 lipca 2006 - 22:27

rozumiem - czyli po założeniu nowego komputera auto nie odpali? chodzi o to, ze zani wdam sie w nasteopne koszta chcialbym na 100% miec pewnosc ze to jest to - i ewentualnie na chwile podłaczyc inny komputer i sprawdzic jak auto chodzi - da się to jakoś zrobi "na krótko" czy d*pa blada?
pozdrawiam i dzieki

Przemek

#11 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lipca 2006 - 22:30

nie odpali, a wszyscy poważni ludzie grzebiący w elektryce mają pokupowane zestawy KOMPY + klucz i stacyjka i tak eliminują problemy dotyczące immobilisera bądź komputera...

albo kupisz wszystko, albo musisz przeprogramować komp pod twój imo...

Nie zepniesz nic na krótko, d*pa blada

#12 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lipca 2006 - 22:34

jaki wyświetlacz... luuudzie.. najpierw sprawdzcie informacje zanim je podacie, wyświetlacz ma tu wielkie G do gadania....

A kto pisał o wyświetlaczu pijosie? :p

Chciałem pomóc przy wynikach podanych z kompa :p

#13 OFFLINE   PrzemekC

PrzemekC
  • 13 postów
  • Dołączył: 25-07-2006
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 25 lipca 2006 - 22:35

ile taki zestaw może kosztowac?(kom silnika i immo + stacyjna i klucz)?
ciezka sprawa może byc....
pozdrawiam

Przemek

#14 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 lipca 2006 - 22:37

A kto pisał o wyświetlaczu pijosie


demon coś tam pisze....


ile taki zestaw może kosztowac?(kom silnika i immo + stacyjna i klucz)?


jeeeezuuuuuu, czy my hanlarze.... NICK ALLEGRO MARIUSZBOROWKA

#15 OFFLINE   PrzemekC

PrzemekC
  • 13 postów
  • Dołączył: 25-07-2006
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 25 lipca 2006 - 22:40

a kto napisał że handlarze?? Mam człowieka za kwadrans 12 budzic telefonami? :)
Pytam, żeby wiedziec, czy rano przed telefonem mam strzelic dwie stówy na poprawaę humoru czy wziąsc persen.

Przemek

#16 OFFLINE   Hrabia

Hrabia
  • 387 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2006 - 00:04

OT
Ja proponuje melise :mrgreen:

#17 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2006 - 09:09

qrcze, chwile mnie nie ma i se do oczu skaczą :)

komp do wymiany, pisalem juz na innych forach o tym, ze spawanie na podlaczonym aku to rosyjska ruletka, kolega zaoszczedzil 30 zl i spawal u magika, a nie u mechanika i zdechl mu komp w Sprinterze, w plery 3tys :cry: - nie dalo rady do niego dokupic nic innego


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#18 OFFLINE   PrzemekC

PrzemekC
  • 13 postów
  • Dołączył: 25-07-2006
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 26 lipca 2006 - 09:20

Witam
Nowe spostrzeżenia - dzis po odpaleniu silnik rano chodzil jak ta lala - tzn dalej krzyczy check engine - po podłączeniu spinaczem i sprawdzeniu kodów wychodzą 3 błedy - Ktoś napsiał mi że moze to byc uszkodzony przepływomierz - jednak ewidentnie komputer krzyczy że to czujnik temp. powietrza zasysanego - usterki dla tych elementów występują
oddzielnie - przepływomierz 102 lub 103 - tu zaś jest kod 130. Na próbę
odłączyłem przepływomierz - komputer zanotował nowy bład - 100 - czyli
nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza. Wygląda więc, ze
przepływomierz jest cały.
Pytanie - gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza zasysyanego?
Przed przepływomierzem, pomiędzy nim a filtrem powietrza?
Odłączyłem go - komputer nie wykrył nowego błedu - czujnik na chodzącym silniku sprawdziłem miernikiem - rosła na nim rezystancja(była w granicach 13kOm i szła powoli w górę - tylko czy taki pomiar cokolwiek wykaże?

Pozdrawiam

Przemek

#19 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2006 - 09:59

PrzemekC, czujnik mozesz miec OK, jezeli masz mozliwosc podpiecia kompa z innej Omki to sprawdz na 2 kompie, nadal stawiam na uszkodzenie kompa, a nie czujnikow


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#20 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2006 - 10:27

aory, ale według TISa kod 130 to jest SONDA, czujnik temp powietrza zasysanego to kod 110