Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Samodzielny montaż instalacji opartej na STAG 300+


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
135 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   luiggi

luiggi
  • 61 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Ćmielów

Napisany 01 grudnia 2009 - 21:34

tak jest wkrecany mozesz go wykrecic i wkrecic tam srubke na klej aeorobowy , zresztą pamietaj ze kazdy docisk baryłki skrecaj na klej do gwintów taki jak pisałem wyzej "aerobowy"

#42 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 01 grudnia 2009 - 23:04

Czy długość węzy do listw wtryskowych ma znaczenie ?? Ponieważ zastanawiam się jak je poprowadzić. Jeśli macie wolną chwilę wrzucajcie fotki swoich instalacji będę wdzięczny.

#43 OFFLINE   luiggi

luiggi
  • 61 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Ćmielów

Napisany 03 grudnia 2009 - 20:45

teoretycznie nie powinny byc dłuzsze niz 25 cm i co bardzo wazne wszystkie jednakowej długości

#44 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2009 - 22:52

teoretycznie nie powinny byc dłuzsze niz 25 cm i co bardzo wazne wszystkie jednakowej długości

Koledze chodzilo o weze doprowadzajace gaz do listew.

Powinny byc porownywalnej dlugosci.

#45 OFFLINE   luiggi

luiggi
  • 61 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Ćmielów

Napisany 04 grudnia 2009 - 10:30

o widzisz nie zaczaiłem odrazu co do węży to tak jak i do wtrysków powinny byc jak najkrótsze i równej długości wiadomo ze 1 metrowy wąz nie robi problemu ale jak jest mozliwosc zrobienia ich jak najkrótszych wtedy jest to wskazane ze wględu chociazby na lepsza reakcje na gaz

#46 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 grudnia 2009 - 21:55

DO LISTW wtryskowych - nie ma znaczenia długość - ma być rozsądna - ciśnienie i tak rośnie równomiernie i SZYBKO najlepiej było by wykonać kompensację - ale w omedze nie jest to takie krytyczne jeżeli użyje się porządnego filtra 1 na 2.
OD WTRYSKÓW DO DOLOTÓW - jak wsadzisz 25cm to nic się nie stanie.Byle by były możliwie cienkie wężyki - rozsądne do założenia.Przy problemach można dać nieco ciaśniejsze dysze i podkręcić ciśnienie na parowniku.
BEZWZGLĘDNIE MUSZĄ BYĆ równej długości. wchodzą 18cm ale przy 25cm nie mam problemu z serwisem wtryskiwaczy.
Różnicy nie ma żadnej!!! żadnej reakcji na pedał gazu nie zauważysz - wiem bo skróciłem.
te 7 cm nic nie daje a mniej nie wsadzisz bo kolektor będzie przeszkadzał.

#47 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 08 grudnia 2009 - 21:02

Scorpion GT ma wejście na miedź fi8 szukałem jakiejś redukcji z 8/6 ale nic takiego nie znalazłem :-/ Jak rozwiązać ten problem ?? Dorobić coś samemu czy lepiej wymienić już tą miedź na 8 ?? Tylko wtedy musiałbym wymienić wielozawór na butli bo ma wyście na 6

#48 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2009 - 22:19

a co za problem - rozwiercaj i zakładaj przejściówki.
trzeba było od razu założyć 8
wielozawór to też nie problem.

w sumie to musisz butować jak Ci 6 nie wystarcza.
Poza tym ssawka wielozaworu powinna być skierowana do tyłu auta. Bo w tym miejscu butli gromadzi się gaz jak się przyspiesza.

#49 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 08 grudnia 2009 - 22:39

trzeba było od razu założyć 8


Jak przeczytasz wątek od początku to się dowiesz, że przerabiam starą instalację na sekwencje i miedź siłą rzeczy już jest, więc ja jej nie zakładałem

#50 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2009 - 10:39

no to ją zmień co to za problem i będziesz miał połowę kłopotów z głowy. Przecież to nieduży koszt.


jest tyle tematów o gazie w których zabieram głos, że przepraszam ale mi się już mylą.

#51 OFFLINE   luiggi

luiggi
  • 61 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Ćmielów

Napisany 09 grudnia 2009 - 11:21

Scorpion GT ma wejście na miedź fi8 szukałem jakiejś redukcji z 8/6 ale nic takiego nie znalazłem :-/ Jak rozwiązać ten problem ?? Dorobić coś samemu czy lepiej wymienić już tą miedź na 8 ?? Tylko wtedy musiałbym wymienić wielozawór na butli bo ma wyście na 6


http://www.drypa.pl/..._-_M14x1mm.html

tu masz dociskna miedz 6 o gwincie zewnetrzym jak na 8 mm

#52 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 09 grudnia 2009 - 19:13

Tyle że trzeba kupić nowy wielozawór bo raz, że ten na wyjście na 6 to dwa słyszałem, że będzie za mało wydajny na 8 czy to prawda ?? Jeśli tak to jaki polecacie ??

#53 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 grudnia 2009 - 21:49

rozkręć i zobacz czy da radę rozwiercić.
Większość można.

#54 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 09 grudnia 2009 - 23:57

Dzięki ja szukałem tylko na alledrogo :-P Jestem teraz strasznie zabiegany, mam dużo pracy i nie myślę czasem logicznie. Tyle że z tego co pamiętam to musi być na gwint 12, ale takie też są. Stara instalacja wywalona myślę, że od nowego tygodnia ruszę z zakładaniem nowej. Przy okazji jeszcze rozrząd zrobię i parę innych rzeczy więc się zejdzie.

Czemu służy "spirala" zrobiona z miedzi przed reduktorem ??

Tak jak pisałem wyżej nie pogardzę zdjęciami waszych instalacji. Z pewnością pomogą mi w optymalnym umiejscowieniu wszystkich elementów.

#55 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 grudnia 2009 - 07:28

spirala złożona z np 5-10 zwojów to wg. niektórych gaziarzy "akumulator gazu" służy jedynie maskowaniu druciarstwa jak przydziadują na miedzi 6mm.

spirala złożona z 1-2 zwojów o sporej średnicy zwinięcia służy rozprężeniu mechanicznemu połączenia przewód-reduktor.

#56 OFFLINE   luiggi

luiggi
  • 61 postów
  • Dołączył: 01-11-2006
  • Skąd: Ćmielów

Napisany 10 grudnia 2009 - 21:49

Tyle że trzeba kupić nowy wielozawór bo raz, że ten na wyjście na 6 to dwa słyszałem, że będzie za mało wydajny na 8 czy to prawda ?? Jeśli tak to jaki polecacie ??


nie słuchaj takich rzeczy najpierw sprawdz a pózniej zmieniaj ja tylko dodam ze w wspomnianym wczesniej moim bmw 528i miałem wielozawór na 6 mm i spadki ciśnienia były na poziomie 0,1 bara wiec nie zaprzataj sobie tym narazie głowy zamontuj wszystko i sprawdz jak sie zachowuja parametry .



a co do spirali to nie słuzy ona niczemu poza ewentualną zmianą połozenia reduktora jakby potrzebne było troche wiecej miedzi no może troche niweluje ewentualne napręzenia

#57 OFFLINE   Mefist

Mefist
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-01-2009

Napisany 11 grudnia 2009 - 20:25

a czy ktoś już instalował stag premium w omci ?

#58 OFFLINE   Mefist

Mefist
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-01-2009

Napisany 13 grudnia 2009 - 20:22

czy ktoś pomoże i podpowie jak się podłączyć do cewki zapłonowej w stag plus ??

#59 OFFLINE   Seb-Sta

Seb-Sta
  • 85 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 14 grudnia 2009 - 20:59

Ja miałem już podłączony, więc się tym nie martwię. Jak będę w garażu to sprawdzę

#60 OFFLINE   Mefist

Mefist
  • 13 postów
  • Dołączył: 21-01-2009

Napisany 14 grudnia 2009 - 23:02

Już dałem rade :) tylko zastanawiam sie nad pociśnieniem które idzie od reduktora do kolektora ssącego... Szukałem i kilka osób pisało ,,zaraz za przepustnicą"-tylko czy z boku, z góry z dółu czy na środku -jak dla mnie za mało precyzyjnie...