Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Uszczelka pokrywy zaworów 2.0 16V X20XEV - wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
80 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   OLI_F50

OLI_F50
  • 18 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Środa Wlkp./Golina/Przyjma

Napisany 12 listopada 2009 - 14:53

Witam.
Szukałem na forum opisu wymiany uszczelki kapy zaworów ale niestety, bez jednoznacznej odpowiedzi na nurtujący mnie problem...
Problem pojawiającego się oleju w gniazdach na świece znawcom i użytkownikom XEV-a zapewne jest znany, więc do nich kieruję swoje zapytanie, a mianowicie: czy wymienić trzeba samą uszczelkę czy należy wymienić coś jeszcze z uszczelnień, typu siemering itp., by olej do tych gniazd na świece sie nie dostawał? Jak najlepiej to zrobić by problem nie pojawił się ponownie na miesiąc... Posiłkowanie sie silikonem pewnie obligatoryjne ale proszę o opis, najlepiej, jak wykonać krok po kroku daną "operację"...
Jeśli będą linki do zdjęć, super !!!

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2009 - 15:35

akurat uszczelnienie pokrywy zaworow w silniku opla x20xev jest jednym z lepszych wsrod jednostek wielozaworowych. W Valkach to problem bo mocno krzywia sie pokrywy. Wracajac do tematu. Kupujesz markowa uszczelke (reinz albo ajusa albo erling - reinz ma najlepsza cene) do tego kupujesz uszczelke w tubce elastyczna (nie zwykly silikon)> odkrecasz pokrywe nastepnie czyszczenie i odtluszczenie powierzchni. Po tych zabiegach smairujesz cieniutka warstwe na glowicy i pokrywie, nakladasz uszczelke i skrecasz. Po tych zabiegach kilka lat spokoju
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   JARK

JARK
  • 121 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 12 listopada 2009 - 17:50

w tubce też polecam reinza . czasem po ponownym rozbieraniu po kilku latach cięzko go zdrapać tak trzyma skubany. silikony to o kant d

#4 OFFLINE   arri18

arri18
  • 138 postów
  • Dołączył: 14-06-2009
  • Skąd: Kozy k. Bielska-Białej

Napisany 12 listopada 2009 - 18:49

czy należy wymienić coś jeszcze z uszczelnień,


sa takie gumki dodatkowe ale to w zestawie bodajże, tyle ile jest śrub do przykrecania :)

P.S. chyba 8

#5 OFFLINE   mieciek21

mieciek21
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-01-2009
  • Skąd: Chorley U.K.

Napisany 12 listopada 2009 - 21:59

śrub jest 10szt. gumki można wyjąć i włożyć odwrotnie(pomaga).

#6 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2009 - 22:23

Masz i coś ode mnie, zawsze może się przydać:

http://forum.omegakl...ead.php?t=21804

;)

Zabieg ogólnie prosty, również polecam uszczelki Reinza.

#7 OFFLINE   OLI_F50

OLI_F50
  • 18 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Środa Wlkp./Golina/Przyjma

Napisany 13 listopada 2009 - 15:15

Dziękuje wszystkim za wypowiedzi, teraz napewno nie "zbłądzę" hihiihi...
Pozdrawiam !!!

#8 OFFLINE   maniek687

maniek687
  • 23 postów
  • Dołączył: 10-06-2009
  • Skąd: Brzeg Opolski

Napisany 14 listopada 2009 - 17:45

witam dołacze do tematu bo pojawił sie problem, mam kluske z 96r, 2.0 16v + LPG wymieniłemm dzisiaj uszczelke pod pokrywa zaworów wszystko poskręcałem tak jak należało odpalam auto i nagle się okazuje ze , nie nie pali na jeden gar:( . kable sparawdzone , iskra jest na kazdej świecy ale problem problem nie ustompił... będę wdzięczny za każdą porade

#9 OFFLINE   Skaff

Skaff

    Jeleń Stawia Daniel Pije

  • 57 postów
  • Dołączył: 15-08-2009
  • Skąd: Kraków NH

Napisany 06 lutego 2010 - 00:59

Widze ze na forum nie ma sprawdzonej porady co do wymiany UPZ wiec dzis tj 6.02 zabieram sie za wymiane ( kupilem reinza - 57 zł w komplecie ) i zrobie jakies foto story.... fakt sam sie zastanawiam co z tego wyniknie ale innej rady nie widze..... spierdzielił mi olej na osłone kolektora bo mechaniory specjalisci od 8 boleści zalali mi znów wiecej oleju i wykichało uszczelke :/ pytanie tylko jakie są momenty dokręceń i czy wystarczy na oko bez klucza dynamo :/ Widać Reinz porządna firma .... uszczelka guma a nie jakiś szajs z korka :]

PS dodam ze w audicy 1.8 8v zajeło mi to jakies 10 min ..... zobczymy ile X20XEV mi czasu pochłonie :D
Only PB -> Dodany obrazek
Klucha na PJ



8)Żaden mężczyzna niczego by nie wymyślił, gdyby nie wymagania kobiet8)
Jeleń stawia.... 8)Daniel pije :stop:


#10 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2010 - 01:11

Widze ze na forum nie ma sprawdzonej porady co do wymiany UPZ wiec dzis tj 6.02 zabieram sie za wymiane ( kupilem reinza - 57 zł w komplecie ) i zrobie jakies foto story.... fakt sam sie zastanawiam co z tego wyniknie ale innej rady nie widze..... spierdzielił mi olej na osłone kolektora bo mechaniory specjalisci od 8 boleści zalali mi znów wiecej oleju i wykichało uszczelke :/ pytanie tylko jakie są momenty dokręceń i czy wystarczy na oko bez klucza dynamo :/ Widać Reinz porządna firma .... uszczelka guma a nie jakiś szajs z korka :]

PS dodam ze w audicy 1.8 8v zajeło mi to jakies 10 min ..... zobczymy ile X20XEV mi czasu pochłonie :D


Luknij jeszcze na odmę przy okazji:D
a to interesujące cię tematy:
http://forum.omegakl...ead.php?t=12222
http://forum.omegakl...ead.php?t=21275

#11 OFFLINE   kris1986

kris1986
  • 5 postów
  • Dołączył: 25-07-2010

Napisany 26 lipca 2010 - 07:08

Witam! Właśnie mam ten sam problem! Jedna świeca jest cała w oleju! niewiem co mam zrobic! Proszę o pomoc! i poradę co mam zrobic???? :(

#12 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2010 - 07:13

akurat uszczelnienie pokrywy zaworow w silniku opla x20xev jest jednym z lepszych wsrod jednostek wielozaworowych. W Valkach to problem bo mocno krzywia sie pokrywy. Wracajac do tematu. Kupujesz markowa uszczelke (reinz albo ajusa albo erling - reinz ma najlepsza cene) do tego kupujesz uszczelke w tubce elastyczna (nie zwykly silikon)> odkrecasz pokrywe nastepnie czyszczenie i odtluszczenie powierzchni. Po tych zabiegach smairujesz cieniutka warstwe na glowicy i pokrywie, nakladasz uszczelke i skrecasz. Po tych zabiegach kilka lat spokoju

Co jeszcze potrzebujesz wiedzieć?
uszczelniacz:http://allegro.pl/it...nowy_reinz.html

#13 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 25 maja 2011 - 20:06

Co jeszcze potrzebujesz wiedzieć?
uszczelniacz:http://allegro.pl/it...nowy_reinz.html


ja potrzebuje kolego wiedzieć bo narobiłem bałaganu lub ktos juz przede mną ..:( mianowicie przekręcona jedna śruba od pokrywy nie trzyma w ogóle lata jak wolny elektron :9 ...co teraz rozwiercać w głowicy pod inny większy gwint??????

#14 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2011 - 19:43

rozwiercać w głowicy pod inny większy gwint??????


Zdecydowanie tak.

#15 OFFLINE   zukero

zukero
  • 78 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 27 maja 2011 - 21:26

rozumiem ..
jesli wywali mi uszczelke pod klawiaturą to rozwierce otwory puki co sie trzma:)
pozdro

#16 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 kwietnia 2012 - 17:18

odświeże temat.. co do wymiany pokrywy zaworów. Oma b x20xev.. odkręcone 10 śrub, zdjęta osłona z przodu, wypięte wszystkie rury, kable, przewodziki od pokrywy, włącznie ze świecami (mają związek ze zdjeciem?) a pokrywa za cholere nie chce zejść. Ani pukaniem, ani podważaniem, nic.. mógłby ktoś z łódzkiego zerknąć? ew poradzić jak to zdjąć? bo na siłę to raczej nie bardzo.. zakładam, że po okręceniu śrub i wypięciu osprzętu pokrywa powinna grzecznie zejść, po ostukaniu jej?

#17 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 kwietnia 2012 - 19:44

No chyba że ktoś był łaskaw silikonem kleić... W kilku takich przypadkach które miałem na warsztacie konieczna była wymiana pokrywy (zdjęcie wymagało jej znacznego "zdefasonowania") :(

#18 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 kwietnia 2012 - 19:59

jest taka możliwość, że ktoś to zalał silikonem, skoro nie chce zejść, ale mam nadzieję że to jednak nie to..

#19 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 09 kwietnia 2012 - 20:01

Spróbuj cienkim nożykiem pomiędzy uszczelką a deklem przejechać dookoła...

#20 OFFLINE   matula

matula
  • 413 postów
  • Dołączył: 02-08-2011
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 kwietnia 2012 - 20:13

hm, pomysł zacny, tylko że patrząc od strony zderzaka, z lewej strony nie dojdę, Valteki przeszkadzają.. prawa strona może by dała radę..