Uszczelka pokrywy zaworów 2.0 16V X20XEV - wymiana
#1 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 14:53
Szukałem na forum opisu wymiany uszczelki kapy zaworów ale niestety, bez jednoznacznej odpowiedzi na nurtujący mnie problem...
Problem pojawiającego się oleju w gniazdach na świece znawcom i użytkownikom XEV-a zapewne jest znany, więc do nich kieruję swoje zapytanie, a mianowicie: czy wymienić trzeba samą uszczelkę czy należy wymienić coś jeszcze z uszczelnień, typu siemering itp., by olej do tych gniazd na świece sie nie dostawał? Jak najlepiej to zrobić by problem nie pojawił się ponownie na miesiąc... Posiłkowanie sie silikonem pewnie obligatoryjne ale proszę o opis, najlepiej, jak wykonać krok po kroku daną "operację"...
Jeśli będą linki do zdjęć, super !
#2 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 15:35
[B]
#3 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 17:50
#4 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 18:49
czy należy wymienić coś jeszcze z uszczelnień,
sa takie gumki dodatkowe ale to w zestawie bodajże, tyle ile jest śrub do przykrecania
P.S. chyba 8
#5 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 21:59
#6 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 22:23
http://forum.omegakl...ead.php?t=21804
Zabieg ogólnie prosty, również polecam uszczelki Reinza.
#7 OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 15:15
Pozdrawiam !
#8 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 17:45
#9 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2010 - 00:59
PS dodam ze w audicy 1.8 8v zajeło mi to jakies 10 min ..... zobczymy ile X20XEV mi czasu pochłonie
Klucha na PJ
8)Żaden mężczyzna niczego by nie wymyślił, gdyby nie wymagania kobiet8)
Jeleń stawia.... 8)Daniel pije
#10 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2010 - 01:11
Widze ze na forum nie ma sprawdzonej porady co do wymiany UPZ wiec dzis tj 6.02 zabieram sie za wymiane ( kupilem reinza - 57 zł w komplecie ) i zrobie jakies foto story.... fakt sam sie zastanawiam co z tego wyniknie ale innej rady nie widze..... spierdzielił mi olej na osłone kolektora bo mechaniory specjalisci od 8 boleści zalali mi znów wiecej oleju i wykichało uszczelke pytanie tylko jakie są momenty dokręceń i czy wystarczy na oko bez klucza dynamo Widać Reinz porządna firma .... uszczelka guma a nie jakiś szajs z korka
PS dodam ze w audicy 1.8 8v zajeło mi to jakies 10 min ..... zobczymy ile X20XEV mi czasu pochłonie
Luknij jeszcze na odmę przy okazji:D
a to interesujące cię tematy:
http://forum.omegakl...ead.php?t=12222
http://forum.omegakl...ead.php?t=21275
#11 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2010 - 07:08
#12 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2010 - 07:13
Co jeszcze potrzebujesz wiedzieć?akurat uszczelnienie pokrywy zaworow w silniku opla x20xev jest jednym z lepszych wsrod jednostek wielozaworowych. W Valkach to problem bo mocno krzywia sie pokrywy. Wracajac do tematu. Kupujesz markowa uszczelke (reinz albo ajusa albo erling - reinz ma najlepsza cene) do tego kupujesz uszczelke w tubce elastyczna (nie zwykly silikon)> odkrecasz pokrywe nastepnie czyszczenie i odtluszczenie powierzchni. Po tych zabiegach smairujesz cieniutka warstwe na glowicy i pokrywie, nakladasz uszczelke i skrecasz. Po tych zabiegach kilka lat spokoju
uszczelniacz:http://allegro.pl/it...nowy_reinz.html
#13 OFFLINE
Napisany 25 maja 2011 - 20:06
Co jeszcze potrzebujesz wiedzieć?
uszczelniacz:http://allegro.pl/it...nowy_reinz.html
ja potrzebuje kolego wiedzieć bo narobiłem bałaganu lub ktos juz przede mną .. mianowicie przekręcona jedna śruba od pokrywy nie trzyma w ogóle lata jak wolny elektron :9 ...co teraz rozwiercać w głowicy pod inny większy gwint??????
#14 OFFLINE
Napisany 27 maja 2011 - 19:43
rozwiercać w głowicy pod inny większy gwint??????
Zdecydowanie tak.
#15 OFFLINE
Napisany 27 maja 2011 - 21:26
jesli wywali mi uszczelke pod klawiaturą to rozwierce otwory puki co sie trzma:)
pozdro
#16 OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2012 - 17:18
#17 OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2012 - 19:44
#18 OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2012 - 19:59
#19 OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2012 - 20:01
#20 OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2012 - 20:13