Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Swap na V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 08 kwietnia 2007 - 22:07

Nad modyfikacją silnika myślałem bardzo poważnie i ja. Nawet w zeszły poniedziałek już byłem umówiony ze znajomym że zaczynamy rozkładać serducho w mojej omedze.
Planowanie, polerowanie, wyważanie, wałki od xer, nowe popychacze i uszczelniacze i jeszce trochę innych rzeczy. Tylko że sobie przemyślałem temat i po co? Podniosę moc, fakt będę szczęśliwy że udało mi się zmodyfikować standardową jednostke. Tylko czy to ma sens?
Za taka trochę większą kasę (no dobra, 2 tysie więcej), ale bez pieprzenia się założę sobie 3.0
Spalanie na podobnym poziomie co zmodyfikowane 2.0 a mocy sporo więcej

Osobiście wolałbym się pobawić swoim silnikiem, ale musiałbym mieć na to duużo wolnego czasu i zapasowy środek lokomocji na kilka tygodni znając życie.
Dozbieram i jeśli nie sprzedam Omy to na jesień wpakuję nowe serducho

#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 kwietnia 2007 - 00:11

Nad modyfikacją silnika myślałem bardzo poważnie i ja. Nawet w zeszły poniedziałek już byłem umówiony ze znajomym że zaczynamy rozkładać serducho w mojej omedze.
Planowanie, polerowanie, wyważanie, wałki od xer, nowe popychacze i uszczelniacze i jeszce trochę innych rzeczy. Tylko że sobie przemyślałem temat i po co? Podniosę moc, fakt będę szczęśliwy że udało mi się zmodyfikować standardową jednostke. Tylko czy to ma sens?
Za taka trochę większą kasę (no dobra, 2 tysie więcej), ale bez pieprzenia się założę sobie 3.0
Spalanie na podobnym poziomie co zmodyfikowane 2.0 a mocy sporo więcej

Osobiście wolałbym się pobawić swoim silnikiem, ale musiałbym mieć na to duużo wolnego czasu i zapasowy środek lokomocji na kilka tygodni znając życie.
Dozbieram i jeśli nie sprzedam Omy to na jesień wpakuję nowe serducho


\
moc to nie wszystko - powrownaj moment obrotowy tych silnikow




 


#23 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 09 kwietnia 2007 - 21:27

moc to nie wszystko - powrownaj moment obrotowy tych silnikow



Zgadzam się w 100%. Sorka że nie napisałem...

Tak więc już się poprawiam:
2.0 188Nm
3.0 270Nm

#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 kwietnia 2007 - 21:43


moc to nie wszystko - powrownaj moment obrotowy tych silnikow



Zgadzam się w 100%. Sorka że nie napisałem...

Tak więc już się poprawiam:
2.0 188Nm
3.0 270Nm



no to bez T zapomnij o takim momencie




 


#25 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 10 kwietnia 2007 - 17:58

Wiem o tym bardzo dobrze

#26 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2007 - 18:37

nienalezy jednak zapominac ze silnik 3.0 wazy sporo wiecej no i koszty eksploatacji , takie jak ubezpieczenia itp sa wyzsze mia jak narazie wystarczylo by 150 konikow i jakies 210 Nm
tyle zeby moment byl dostepny od jakis 2500 a nie 3500 a wraz ze wzrostem zasobnosci kieszeni zastanawiac sie nad wiekrzymi silnikami :D pozyjemy zobaczymy byc moze kupie uzywany silnik 2.0 i bede go modyfikowal zeby do minimum ograniczyc czas postoju mojego autka... pamietajcie ze kazdy kucyk dodany wlasnorecznie przynosi chwale i dume :D
znam ludzi ktorym udalo sie odpalic gierke doom na comodore 64... co co? dla zabawy :)

#27 OFFLINE   SzoFFer

SzoFFer
  • 322 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Kielce

Napisany 10 kwietnia 2007 - 18:42

hmmmm wlasnie ost jak bylem w HDI samopomoc placilem za omege 2.0- 459zl po wszystkich znizkach (na dziadka)
pytalem o 3.0 - 551zl :) wiec nie ma takiej kolosalnej roznicy
2.0 8v twin turbo +mokry wtrysk podtlenku LPG
:lol: :piwo:

#28 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2007 - 18:49

Tyle to ja płacę we Warcie a dziadkiem jeszcze nie jestem ;)



A co do tematu to najpierw swap na 3.0 a potem podnoszenie mocy :mrgreen:

#29 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2007 - 19:15

Tyle to ja płacę we Warcie a dziadkiem jeszcze nie jestem ;)



A co do tematu to najpierw swap na 3.0 a potem podnoszenie mocy :mrgreen:


zawsze tak jest :) a tak wlasciwie ile ciezsza jest omega mv6 od 2.0?

#30 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 10 kwietnia 2007 - 21:00

Ja już do świnki wrzucam pieniążki na nowe widlaste serduszko. A potem jak mi się uda to będzie taka mała tania zabaweczka...

http://cgi.ebay.de/E...1QQcmdZViewItem

Tania sprawa a bardzo zachęcająco wygląda :evil:

#31 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 10 kwietnia 2007 - 21:27

Kumpel kupił teraz e30 z 6-cylindrowym silniczkiem. Oszaleć można od tego dźwięku. Radio to niepotrzebny syf. Ma oryginalny sportowy wydech (Alpina) i można zakochać się w tej muzyce. Muszę założyć V6! Bo dźwięk czwórki w Omedze jest dołujący... :guns:


słaby z Ciebie meloman bo nie odróżniasz R6 od V6... :mrgreen:

#32 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 10 kwietnia 2007 - 22:19

Taa...........
Kompletnie nie odróżniam. Jak dla mnie są identyczne, różnią się pewnie tylko kolorem albo nazwą nie? Hmmm a może się mylę? Może to chodzi o to że R6 siedzi z przodu a V6 z tyłu? no, nie pomyślałem wcześniej o tym...

#33 OFFLINE   Pauollo

Pauollo
  • 9 postów
  • Dołączył: 19-08-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 10 kwietnia 2007 - 22:34

Poziom merytoryczny forum mnie zatrważa. :drink:

#34 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2007 - 22:41

Taa...........
Kompletnie nie odróżniam. Jak dla mnie są identyczne, różnią się pewnie tylko kolorem albo nazwą nie? Hmmm a może się mylę? Może to chodzi o to że R6 siedzi z przodu a V6 z tyłu? no, nie pomyślałem wcześniej o tym...


R6 ma szesc cylindrow w jednym rzedzie a V 6 ma 2 x 3 cylindry calkiem osobno.

Silnik r6 . 6-cylindrow w jednym rzedzie-foto:
http://www.myomega.o...5 r6dualram.jpg

Silnik V6 foto: 3 cylindy po jednej stronie-tam gdzie widac kable od swiec i 3 cylindry po drugiej-tych drugich nie widac bo sillnik pokazany jest na fotce z boku. Wszystko ksztalcie litery V
http://www.myomega.o...ki/04 x30xe.jpg
http://www.myomega.o...2 silnik v6.jpg -tu fajnie widac z przodu caly silinik.

Chyba ze swirowales ze nie wiesz :mrgreen:

#35 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2007 - 22:51

No to ładnie daliście się podpuścić. Przecież z ironia z postu arek_omega, aż przewraca.

Leszczyki :p

#36 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2007 - 22:54

Tak wlasnie myslalem ze podpucha i ironia :tere-fere: , ale te fotki z silnikami tak mi sie podobaly ze je wstawilem :mrgreen:

Zdjecia ladne niech zostana :piwo: :smiech: :smiech:

Co tam moze sie jeszcze komus przyda czym sie rozni r6 od V6 :peace:

#37 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 kwietnia 2007 - 06:59

R6 fajnie brzmi, trochę jak odkurzacz ;)
Widziałem swego czasu u pewnego kolegi, którego już tu nie ma :)
Ale ja jednak wolę V-kę ;)

#38 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 11 kwietnia 2007 - 21:42

No to ładnie daliście się podpuścić. Przecież z ironia z postu arek_omega, aż przewraca.

Leszczyki :p


A już myślałem że wszyscy na poważnie moją wypowiedź wzięli :drink:

Aż sobie pomyślałem że chyba z nadmiaru dobrego humoru ostro bym dziś w palnik dał gdybym i tak wężykiem już do domu nie wrócił :smiech:

No ale sprostuje: troszeczkę wiem na czym polega różnica między silnikami V i R. Chociaż "podstawowe" minimum wiedzy mam.

Ale jeśli już o bmw mowa to może się spotkamy nad Zalewem Zegrzyńskim w sobotę? Podobno w Białobrzegach jest zlot BMW. Zawsze można posłuchac i popatrzeć czyś się różnią te silniki...

#39 OFFLINE   piotrekomegab

piotrekomegab
  • 71 postów
  • Dołączył: 05-02-2007
  • Skąd: iława

Napisany 31 lipca 2007 - 20:20

hej DaQula!! jak tam przekladka silnika?? ja tez przymiezam sie do takiej operacji nie bardzo wiem od czego zaczac,na razie szukam jakiejs angielskiej wersji,zeby miec czesci,a potem kogos kto to zrobi bo ja nie mam czasu ani miejsca u siebie
Moc jest bogiem,predkość nałogiem,nitro zabawą,turbo podstawą(a 2.0 16V-136KM rzczywistością) :mrgreen: :mrgreen:

#40 OFFLINE   kieras

kieras
  • 29 postów
  • Dołączył: 23-02-2008
  • Skąd: Belchatow-UK droitwich

Napisany 08 kwietnia 2008 - 21:27

w be-mce E30 2.0 to już 6 cylindrów i przy tym 129 KM,więc co z tego że dzwięk dobry jak osiągi nieznacznie lepsze od 2.0 16v,jeżeli już brać to 2.5

niechce sie kucic ale z tymi osiagami to przesadziles i nie 129km a 136km
Jesli Myslisz ,Ze Jest Dobrze - To Napewno Nie Wiesz Wszystkiego - Jakis Czas Temu Belchatow Teraz -Droitwich- UK http://www.polskajaz...pel/Omega/28711