Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Swap na V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
66 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 24 lipca 2006 - 15:35

Witam. Jako że ostatnio miałem przyjemność pośmigać po lotnisku, stwierdziłem że tak dalej być nie może :evil: Swap na MV6 jest konieczny. W związku z tym zaczełem sie rozglądać za silnikiem. Wychodzi na to że silnik to żaden koszt, w jednej firmie nawet wezmą w rozliczeniu moj X20XEV :smile: A teraz pare pytań :cool: :
Czy bedą pasować łapy silnika??
Czy zawiecha na przodzie jest inna w MV6??
Czy moja skrzynia bedzie pasować (z tego co widze w tis-ie to chyba ta sama skrzynia) i czy wytrzyma???
Czy most jest ten sam i czy wytrzyma??
Jak z osprzętem- czy alternator,pompa wspomagania, sprężarka klimy to to samo W X30XE??
I jeszcze czy chłodnice są takie same??

No i jak narazie to by było na tyle. Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuje.



#2 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2006 - 20:23

Witam. Jako że ostatnio miałem przyjemność pośmigać po lotnisku, stwierdziłem że tak dalej być nie może :evil: Swap na MV6 jest konieczny. W związku z tym zaczełem sie rozglądać za silnikiem. Wychodzi na to że silnik to żaden koszt, w jednej firmie nawet wezmą w rozliczeniu moj X20XEV :smile: A teraz pare pytań :cool: :


Czy bedą pasować łapy silnika??

nie nie będą, poduszki są też inne mimo że wyglądają na takie same, nie wiem jakie różnice są w ławie pod silnik bo katalogowo mają inne numery.


Czy zawiecha na przodzie jest inna w MV6??

tylko przednie sprężyny, oraz hamulce przednie.

Czy moja skrzynia bedzie pasować (z tego co widze w tis-ie to chyba ta sama skrzynia) i czy wytrzyma???

będzie i wytrzyma, ale od razu mówie że wał napędowy jest inny, ma większe zabieraki i gumowe sprzęgła, można to wymienić później,

Czy most jest ten sam i czy wytrzyma??

most jest taki sam, różni się tylko tym że dla 2.0 był mały zabierak, ale skoro zostajesz przy skrzyni z 2.0 to nie stanowi to problemu, z tymże przełożenie mostu 3.90, w MV6 3.70 do rocznika 96, po roczniku 96 też 3.90


Jak z osprzętem- czy alternator,pompa wspomagania, sprężarka klimy to to samo W X30XE??

NIE, sprężarka klimy jest jedynie taka sama, ale przewody i elektryka klimy to inna bajka

I jeszcze czy chłodnice są takie same??

NIE, ale będzie chodzić na 2.0, Mv6 ma dwa wiatraki z przodu i dodatkowe obiegi - elektryczne pompy wodne, chłodnica jest inna z lekka

No i jak narazie to by było na tyle. Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuje


PROPONUJE ZADZWONIĆ DO MOJEGO KUMPLA Z PARCZEWA I ZAWIEŹĆ AUTO, SWAP SAM SIĘ ZROBI BEZ ZBĘDNYCH ZASTANAWIAŃ SIĘ!!!! TEŻ PRZYJMIE TWÓJ STARY SILNIK[/b][/i]

#3 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 25 lipca 2006 - 08:27

O o to właśnie mi chodziło- konkretna odpowiedź :grin: Przemyślałem twoją propozycje i myśle że faktycznie tak chyba by było najlepiej ze względu na to że kolega Mariusz :smile: ma wszystko na miejscu i pod dostatkiem a to wyklucza jakieś ewentualne braki części "po drodze" i co za tym idzie skraca czas całej operacji :grin: Musiał bym sie chyba wybrać tam do was "na wakacje" :mrgreen: Skontaktuje sie z Mariuszem i dowiem sie co i jak :grin:


Niestety nie ma aktualnie takiego silnika :sad: Kombinuje dalej.

#4 OFFLINE   GARY

GARY
  • 472 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Wrocław/Sulmierzyce

Napisany 26 lipca 2006 - 20:07

kub angola na czesci, przelozysz co bedzie trzeba a reszte sprzedaz i swap bedzie za darmo

#5 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2006 - 21:17

kub angola na czesci, przelozysz co bedzie trzeba a reszte sprzedaz i swap bedzie za darmo


i to jest najlepsze wyjście choć po silniku i skrzyni to reszta się cięęężko sprzedaje...

#6 OFFLINE   GARY

GARY
  • 472 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Wrocław/Sulmierzyce

Napisany 26 lipca 2006 - 21:29

sam angolem jezdzem i tylko pozornie sie wydaje ze nic nie pasuje, wiadomo czesc ukladu kierowniczego, konsola i czesc tego co pod konsola w smieci ale duzo dupereli zostaje i tak po kawalku to nawet do przodu wyjdzie, pomijajac fakt ze stary silnik ze skrzynia tez moze opylic !

#7 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 28 lipca 2006 - 08:55

kub angola na czesci, przelozysz co bedzie trzeba a reszte sprzedaz i swap bedzie za darmo


Teoretycznie może i to by było nie głupie ale nie mam anie miejsca żeby składowac ani czasu żeby pozniej bujać sie z reszta części.

#8 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2006 - 10:25

Pomozemy w pozbywaniu sie reszty części :D

#9 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 28 lipca 2006 - 10:39

A ma ktoś jakies namiary na stronki z ogłoszeniami w angli :twisted:
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#10 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2006 - 10:49

www.eBay.co.uk

www.autotrader.co.uk tylko tutaj trzeba się logować. Hasła nie pamiętam. Zawsze od Gawlaka pozyczam :) Ale on jest teraz w Poland

#11 OFFLINE   Rapik

Rapik
  • 253 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2007 - 12:54

I jak DaQla - Tyle czasu minęło - przełożyłeś silnik ?

#12 OFFLINE   GARY

GARY
  • 472 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Wrocław/Sulmierzyce

Napisany 01 kwietnia 2007 - 13:01

www.autotrader.co.uk tylko tutaj trzeba się logować. Hasła nie pamiętam. Zawsze od Gawlaka pozyczam :) Ale on jest teraz w Poland


tam zadnego logowania nie ma, sa tylko kody pocztowe :mrgreen:

#13 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 04 kwietnia 2007 - 20:38

No właśnie, jak z tym silnikiem wyszło? Ja planuję taki numer zrobić na koniec lata. Już wszystkiego się dowiedziałem, cenę i czas roboty znam.
Jeśli nie przyjdzie mina jesień durny pomysłsprzedaniaOmesitona pewno będę robił swapa :razz:

Tylko jeszcze jednej, w sumienajważniejszej rzeczy, niedowiedziałemsię... Jak jest zawaryjnością 3.0? Czy drogie jestutrzymanie tego silniczka? Słyszałem odkilkumechaników, że niesą to jednak zbyt dobre silniki, że często puszczają olej i tego typu pierdołki...

Jak jest na prawdę z jakością i finansami przy silniku 3.0?

#14 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2007 - 07:43

arek_omega, czy drobo, hmmmm, no nie jest tanio, benzyna po minimum 3,85 , a zjada średnio 15l na 100km w cyklu mieszanym, ale za przyjemności zawsze trzeba było płacić, więc myślę, że się kalkuluje :D


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#15 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 05 kwietnia 2007 - 19:20

No dokładnie. Jedyne co stawia przede mną znak zapytania to sama myśl o tym że i tak LPG nie będzie...

No ale wmawiam sobie żerobie się starszy i "mądrzejszy" i już coraz rzadziej myślę o znęcaniu się nad tym czymś co pod prawą nogą siedzi....

taaa... tak se areczku tłumacz... :twisted:

#16 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2007 - 19:33

No dokładnie. Jedyne co stawia przede mną znak zapytania to sama myśl o tym że i tak LPG nie będzie...

No ale wmawiam sobie żerobie się starszy i "mądrzejszy" i już coraz rzadziej myślę o znęcaniu się nad tym czymś co pod prawą nogą siedzi....


Dzwiek i przyspieszenie MV6 jest tak fantastyczne ze czasem ciezko jest lekko traktowac gaz :mrgreen: Tez mam bez gazu od 2 MC 3.0. Ten samochod prowokuje do szybkiej jazdy :driver: ale narazie jeszcze radze sobie z emocjami i nie gniote mocno.

#17 OFFLINE   arek_omega

arek_omega
  • 133 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Otwock

Napisany 06 kwietnia 2007 - 22:11

Kumpel kupił teraz e30 z 6-cylindrowym silniczkiem. Oszaleć można od tego dźwięku. Radio to niepotrzebny syf. Ma oryginalny sportowy wydech (Alpina) i można zakochać się w tej muzyce. Muszę założyć V6! Bo dźwięk czwórki w Omedze jest dołujący... :guns:

#18 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 06 kwietnia 2007 - 23:10

Kumpel kupił teraz e30 z 6-cylindrowym silniczkiem.

w be-mce E30 2.0 to już 6 cylindrów i przy tym 129 KM,więc co z tego że dzwięk dobry jak osiągi nieznacznie lepsze od 2.0 16v,jeżeli już brać to 2.5

#19 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2007 - 00:55

ja mysle raczej nad zmodyfikowaniem 2.0 jednostki, ale jeszcze niewiem jak sie do tego zabiore, moze wstawic 2.0 150KM lekko jesze podrasowany...

#20 OFFLINE   GAWOR

GAWOR
  • 702 postów
  • Dołączył: 10-05-2006

Napisany 07 kwietnia 2007 - 20:59

ja mysle raczej nad zmodyfikowaniem 2.0 jednostki, ale jeszcze niewiem jak sie do tego zabiore, moze wstawic 2.0 150KM lekko jesze podrasowany...

i po co?? wszystko co osiągniesz to jakieś 170-180KM, za cenę nieporównywalnie wiekszą.
Jak chcesz mieć coś mocniejszego to sprzedaj co masz i kup MV6 (wariant najtańszy z możliwych) :)