Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

paruja szyby!!!help


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
90 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Gregory3

Gregory3
  • 14 postów
  • Dołączył: 14-09-2008
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 28 marca 2010 - 10:54

Witam podepnę się pod temat.Mam podobny problem w kombi BFL przeczytałem już wszystkie wasze porady i dostosowałem się do nich.Filtr wymieniony nawiewy przeczyszczone auto suche klapa otwarta sprawdzałem kilkakrotnie płyn w chłodnicy bez ubytku autko czyste szyby myte płynem przeciw parze.I teraz setno sprawy jak pada deszcz lub śnieg w kabinie zaczyna momentalnie parować nawet z przodu i po bokach normalnie masakra już nie mam sił.Czy zostaje tylko nagrzewnica jeśli tak jak ją sprawdzić i czy mogę jakoś ją zobaczyć?
Gregory

#82 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2010 - 11:01

wydaje mi się że gdyby to pociła się nagrzewnica to ubywało by płynu i parowało by zawsze,nie tylko podczs deszczu.
To musi być klapka od obiegu zamkniętego

#83 OFFLINE   Gregory3

Gregory3
  • 14 postów
  • Dołączył: 14-09-2008
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 28 marca 2010 - 11:10

Sprawdzałem klapkę wielokrotnie i jest otwarta resetowałem też klimatronic i nawet podniosłem lekko pokrywę opony zapasu gdzie znajdują się klapki wywiewu powietrza.Jeśli to klapka obiegu zamkniętego to chyba musi śfirować podczas jazdy.
Gregory

#84 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 marca 2010 - 11:27

Czy masz zawór trójdrożny? (często pada i jest zastępowany zwykłym trójnikiem) Może podciśnienie na nim jest nie teges. Miałem u siebie problem z właśnie klapką działała tylko 2 razy zanim siłownik stracił podciśnienie. Powodem był niezaślepiony przewód podciśnieniowy od tegoż zaworu.

#85 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 28 marca 2010 - 11:35

A sprawdziłeś jak woda spływa z podszybia? pod klapką obiegu powietrza jest odpływ wody.
Może trochę "torfu" się nazbierało. Tu coś można podejrzeć.
http://www.omegaowne...?num=1206287560

#86 OFFLINE   Gregory3

Gregory3
  • 14 postów
  • Dołączył: 14-09-2008
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 28 marca 2010 - 11:47

O jakim zaworze piszesz i gdzie sie on znajduje? Jeśli chodzi o podszybie jest odkurzone i wyczyszczone na glanc.
Gregory

#87 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 28 marca 2010 - 12:08

Nie zawór tylko otwór, którym woda spływa. Jak maksymalnie skręcisz koła w lewo to zobaczysz końcówkę tego odpływu. Lubi się zapychać.

#88 OFFLINE   Gregory3

Gregory3
  • 14 postów
  • Dołączył: 14-09-2008
  • Skąd: Lubuskie

Napisany 28 marca 2010 - 12:12

Nawalony Zając pisze o jakimś zaworze i trójniku?
Gregory

#89 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 28 marca 2010 - 12:31

Nawalony Zając pisze o jakimś zaworze i trójniku?


Czyli o tym - zawór nagrzewnicy (trójdrożny):
Dodany obrazek
Dodany obrazek


i przewód podciśnienia na zdjęciu "vacuum pipe"
Dodany obrazek

#90 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 marca 2010 - 13:21

O to to... Jeśli podciśnienie spadnie z węża to brakuje siły do otwarcia klapki obiegu. Ale objawia się to ustaniem jej pracy. Czyli po odpaleniu klapka działa do momentu otwarcia/zamknięcia i zostaje w pozycji, w której braknie podciśnienia w akumulatorze magazynującym. U mnie ten zawór zastąpiony jest zwykłym miedzianym trójnikiem i wężyk podciśnienia dyndał sobie nie zaślepiony i klapka obiegu płatała mi figle do momentu aż to zauważyłem.

#91 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 28 lipca 2010 - 16:11

tak ale jak miałeś klimę niedawno włączoną to leci Ci wilgotne powietrze - bo parownik jest mokry jeszcze. tak to rozumiem z moich doświadczeń.


Twoja teoria wydaje się mieć sens. Gdybym miał zamknięty obieg wewnętrzny, to z wł. klimą też bym miał i szybko bym się zorientował. U mnie z włączoną klimą przednia szyba nie paruje, a jak dam na eco to tak. Ale wiesz co, czy jeśli jeździłem z klimą, a potem auto parę dni stało i od razu od odpalenia chodzi na eco, to nadal ma prawo parować? Ile czasu schnie ten parownik?