Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Katalizator - wywalić czy nie???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
131 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 26 września 2006 - 20:29

o wydmuchaniu uszczelki przez zamontowanie strumienicy tylko slyszalem bzdurne teorie na roznych forach ale w praktyce nigdy nie spotkalem sie a taka opinia.
bylo milo ale sie i to skonczylo

#22 OFFLINE   juby_p

juby_p
  • 82 postów
  • Dołączył: 02-09-2006
  • Skąd: Płock

Napisany 26 września 2006 - 21:45

dlatego że to ekstremalna teoria:) tez sie nie spotkałem w praktyce ale wydaje sie to realne,

Na mój chłopski rozum, strumienica (łuskowa bo domyślam sie że o takiej mówimy) to takie cos co m łuski na swoich ściankach one wprawiają spaliny w zawirowanie, kręca sie w rurze wydechowej (tak jak wylewamy cos z pełnej butelki odwracając ją do góry dnem i żeby to przyśpieszyć można zakręcić nią, wtedy szybciej płyn z niej wyleci) więc ona działa tylko do pierwszego napotkanego tłumnika który nie jest przelotowy mozna rozważać jej działanie w wydechy totalnie przelotowym a nie seryjnym. Więc chyba lepiej wstawić w katalizator kawałek rurki niż strumienice:) dlatego powielam odstraszające teorie.
Dyslektyk - prosze o wyrozumiałość:)
Pozdrawiam Piotrek

#23 OFFLINE   roberth78

roberth78
  • 81 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: Orzesze

Napisany 29 września 2006 - 12:16

a ja w mojem mam tylko jeden tlumik przelotowy na koncu i reszta same rury :twisted:
www.mmt.xu.pl TUNING OD A DO Z
www.s-t-s.pl Tuning, drifting, motoryzacja
www.szkoladriftu.pl
www.driftingo.pl Najwiekszy w Europie portal o drifcie

#24 OFFLINE   juby_p

juby_p
  • 82 postów
  • Dołączył: 02-09-2006
  • Skąd: Płock

Napisany 01 października 2006 - 16:56

a ja w mojem mam tylko jeden tlumik przelotowy na koncu i reszta same rury :twisted:

i jaki to przyrost mocy i momentu dało?
Dyslektyk - prosze o wyrozumiałość:)
Pozdrawiam Piotrek

#25 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 października 2006 - 20:25

piszsze się "sens" :bmw:

#26 OFFLINE   elcoruso

elcoruso
  • 141 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 02 października 2006 - 21:08

a ja w mojem mam tylko jeden tlumik przelotowy na koncu i reszta same rury :twisted:

i jaki to przyrost mocy i momentu dało?

To mnie właśnie ciekawi!

#27 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 04 października 2006 - 14:06

a ja w mojem mam tylko jeden tlumik przelotowy na koncu i reszta same rury :twisted:

i jaki to przyrost mocy i momentu dało?

To mnie właśnie ciekawi!


mnie też mnie też mnie też

#28 OFFLINE   Dareks

Dareks
  • 146 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: inąd

Napisany 09 października 2006 - 17:13

Czy zastanawialiście się po jakiego grzyba ruszać wydech bez grzebania w dolocie? Wszelkie strumienice można włożyć do poradnika agrotunera.
[center:6bb00fe8a8]Użytkownik zablokowany[/center:6bb00fe8a8]

#29 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 09 października 2006 - 17:27

eeeee... po to że kat do omegi posztuje od cholery (chyba coś koło 300 jak sie myle to poprawcie) a strumienica na kształt kata 70 zł :wink:
konto usunięte

#30 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2006 - 11:46

po wywaleniu kata i wspawaniu rury mozesz zyskac z 1 konia ale za to stracisz moment. auto bedzie glosniejsze i nie bedzie spelnialo norm czystosci spalin. nie kombinowalbym z "tuningiem" wydechu.

#31 OFFLINE   elcoruso

elcoruso
  • 141 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 12 października 2006 - 14:41

Czy zastanawialiście się po jakiego grzyba ruszać wydech bez grzebania w dolocie?

Oczywista sprawa, że najpierw robi się dolot, a potem wydech. Mnie ciekawiło czy samo usunięcie kata coś da, czy lepiej byłoby bawic się w cały wydech z kwasa.

Tak wogóle to widzę, że albo:
1. Omega jest ciężkim autem do dłubania...albo
2. Trzeba mieć spora wiedze i duża kase, żeby uzyskac jakis efekt.

#32 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2006 - 15:34

[quote name='"elcoruso"'][quote name='Dareks']

Tak wogóle to widzę, że albo:
1. Omega jest ciężkim autem do dłubania...albo
2. Trzeba mieć spora wiedze i duża kase, żeby uzyskac jakis efekt.[/quote]

x20xev i x25xe lub jego wiekszy brat x30xe tuninguja sie ciezko. sa nawet ludzie ktorzy mowia ze to glupota robic te silniki bo xev jest malo wytrzymaly a w v6 trzeba wsadzic kupe kasy zeby cos z tego bylo. niemniej jednak moj kolega w swojej calibrze x20xev po zalozeniu osprzetu z (chyba) astry opc wykrecil na hamowni 168@206Nm. calkiem zadowalajaco ;)

#33 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2006 - 18:12

A ja mam proste pytanie, bo póki co nie widze, zeby ktos cokolwiek konkretnego powiedzial.

Narazie tylko podejrzewam, ze mam problem ze swoim wydechem. Nie wiem jeszcze czy tak jest, a jelsi tak to czy to katalizator, czy tłumiki, a jak tak to które.
Rozważam póki co opcje, która sprowadza sie w zasadzie do wymiany.
I teraz pytanie
1. jesli wywalic katalizator - to co zamiast niego i gdzie to kupic. (oczywiscie opcja założenia nowego katalizatora wchodzi w gre, ale nie o tą opcje pytam, wiec darujcie ;) )
2. Wymiana tłumików - i tu problemu ze srodkowym nie ma, ale jesli mialbym wywalać tył, to chcialbym wywalić oryginał i zrobic dwie rury - bede wdzięczny za jakies konkretne informacje, bo dywagacje to ja mam swoje ;)

ps. zależy mi głownie na odpowiedzi na pytanie pierwsze.

#34 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2006 - 22:35

jezeli frapuje cie kwestia katalizatora to jezeli nie chcesz wstawiac nowego, np. ze wzgledu na wysokie koszty zakupu, proponowalbym ci wstawic jakis maly tlumik ktory bedzie spelnial funkcje puszki rozprezajacej, albo, co jest rozwiazaniem wymagajacym najmniejszych nakladow finansowych, jakis kawalek rury o srednicy nie mniejszej niz reszty wydechu. strumienicy nie wstawialbym zadnej.

#35 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 13 października 2006 - 06:57

Ja tylko w temacie tjuningowania i szalonych mocy dzięki stumienicą, puszką, rurką chciałbym powiedzieć że najlepszy tjuning to wymiana silnika na większy :wink:
konto usunięte

#36 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 października 2006 - 08:52

Ja tylko w temacie tjuningowania i szalonych mocy dzięki stumienicą, puszką, rurką chciałbym powiedzieć że najlepszy tjuning to wymiana silnika na większy :wink:


tylko, ze ja słowem nie wspominałem o tjuningu... a wiekszy silnik, ta myslalem o tym. Nawet kolega, który mieszka w australii, ma wybadac teren ... odnośnie V8 :p
Narazie 211 KM starczy, pod warunkiem, ze obudzą sie te, co spią.

#37 OFFLINE   roberth78

roberth78
  • 81 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: Orzesze

Napisany 13 października 2006 - 12:32

a ja w mojem mam tylko jeden tlumik przelotowy na koncu i reszta same rury :twisted:

i jaki to przyrost mocy i momentu dało?


tego to dokladnie nie wiem :oops:
zima wybiore sie na hamownie przez zalozeniem paru pi**dol jeszcze zeby widzic jakies sa efekty przed a jakie po

ale roznica juz jest wyczuwalna w jezdzie a najbardziej dzwiekowa :mrgreen:
ostatnio I miejsce na zlocie na najglosniejszy wydech 121 db :twisted:
www.mmt.xu.pl TUNING OD A DO Z
www.s-t-s.pl Tuning, drifting, motoryzacja
www.szkoladriftu.pl
www.driftingo.pl Najwiekszy w Europie portal o drifcie

#38 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 18 października 2006 - 09:35

a jak auto sprzedasz to co wtedy?? Ktos bedzie miał do ciebie pretensje ze wywaliles kata i nie moze ten ktos przegladu zrobic....

1. W umowie kupna-sprzedaży jest klauzula "zapoznałem sie ze stanem technicznym samochodu..."

Pewnie dostanę opr bo nie na temat katalizatora ale odnośnie problemu przy sprzedaży.
Zgadzam się z tym co napisałeś w pkt. 1 ale istnieje też coś takiego:
"W sprawach nie uregulowanych w niniejszej umowie zastosowanie mają obowiązujące w tym zakresie przepisy kodeksu cywilnego."
A chodzi tutaj między innymi o wady ukryte i prawne. I brak katalizatora - jeśli kupującemu o tym nie wspomnisz - jest wadą ukrytą, która może doprowadzić do sprawy cywilno-prawnej, w wyniku której może dojść do zwrotu auta i gotówki i pewnie jeszcze jakieś koszty :( Może jestem w lekkim błędzie ale warto o tym pomyśleć bo cośtakiego istnieje.
Pzdr, Zen

#39 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 18 października 2006 - 10:05

no nie robicie coś na kształt oddaj mi kase bo masz inne żarówki niż seryjne :lol: :lol: :lol:
konto usunięte

#40 OFFLINE   Lukas50b15

Lukas50b15
  • 6 postów
  • Dołączył: 17-11-2006

Napisany 12 grudnia 2006 - 18:44

- dziadowstwo puka mi w budę na zakrecie w prawo, poprzedni własciciel mojego autka wymienił oba tłumiki na rzemiosło. Najchetniej to bym ten katalizator wyciął, bo jeżdżę na gazie :mrgreen: :mrgreen:
Co wstawić? Strumienicę ? (45 pln na Allegro) czy rurę?
Nie wiem w jakim stanie jest kat, ale po co mi on, jak na gazie jeżdżę?
Pozdrawiam!
Lukas