Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Katalizator - wywalić czy nie???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
131 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   elcoruso

elcoruso
  • 141 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 24 lipca 2006 - 14:52

Powszechnie wiadomo, że katalizator jest potrzebny w samochodach chyba tylko miłosnikom przyrody, a zabiera cenne koniki. Więc moje pytanie jest takie, jak wygląda sprawa z katem w Omegach?
1. Czy warto wywalić kata w silniku X20XEV?
2. Czy nie ma jakichś przeciwwskazań? Np. błędy, problemy z sondą, itp.
3. Gdzie powinien być umieszczony katalizator i czym go najlepiej zastąpić?

czekam na opinie.



#2 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 24 lipca 2006 - 15:00

1. Czy warto wywalić kata w silniku X20XEV?
2. Czy nie ma jakichś przeciwwskazań? Np. błędy, problemy z sondą, itp.
3. Gdzie powinien być umieszczony katalizator i czym go najlepiej zastąpić?


1. Strumienica jest tańsza niż katalizator :roll:
2. Nie zauważyłem :cool:
3. Jest przetłoczenie w podwoziu , ja zamieniłem strumienicą tak żeby nie mieć problemu z przeglądami :wink:
konto usunięte

#3 OFFLINE   MIK41

MIK41
  • 32 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Świdnica

Napisany 25 lipca 2006 - 11:01

a jak się to ma w przypadku 2,5 td wywaleniem kata nie zaszkodze mu

#4 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2006 - 22:33

1. Strumienica jest tańsza niż katalizator
2. Nie zauważyłem
3. Jest przetłoczenie w podwoziu , ja zamieniłem strumienicą tak żeby nie mieć problemu z przeglądami
_________________

chce wywalic kata i jezeli wstawie strumienice to czy sie zrobi glosniej niz gdy byl katalizator :?: stary juz "wybilem"bo byl zapchany ale jezeli ze strumienica bedzie glosniej to chyba jednak zainwestuje w nowego kata :roll:

#5 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2006 - 22:35

a jak się to ma w przypadku 2,5 td wywaleniem kata nie zaszkodze mu

nie zaszkodzisz bo 2.5TD wychodzily tez fabrycznie bez kat'ów :razz:

#6 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 30 lipca 2006 - 19:39

Ja u siebie również myśle o wycięciu kata. Ale nie jestem pewien czy w przepisach w samochodach , które fabrycznie miały katy, czy takowym można wyciąć. Dlatego STRUMIENICE zaczęto produkować w podobie kata :lol: troche to prowokacyjne.
Jeszcze cos .... nie wierze w te tanie strumienice.Nie wierze, że one będą pracowały tak cicho jak kat, byćmoże te wyglądające jak katy. I napewno nię będą tak trwałe jak fabryczne katy. Coś za coś. Zastanawiam sie jakie są dobre marki strumienic. Pozatym z tego co wiem to są 3 rodzaje strumienic.

#7 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2006 - 20:14

oczywiscie ze nie wolno wymieniac kat'ów na strumienice-po tym zabiegu autko nie spelnia normy spalin i wyjdzie to na przegladzie wiec potem wszystko zalezy od diagnosty... :mrgreen: a czy ktos moze powiedziec czy strumienica jest glosniejsza od kata :?: tlumikarze maja bardzo rozbierzne opinie na ten temat :shock: co do trwalosci to podejrzewam ze wytrzyma tyle samo co ta rura do ktorej jest przyspawana :roll:

#8 OFFLINE   elcoruso

elcoruso
  • 141 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 31 lipca 2006 - 09:13

Ja myśle nad tym, żeby dać zwykła rure przelotowa zamiast katalizatora a nie strumienice. Natomiast u mnie odpada sprawa przeglądów... mój tato jest diagnostą :mrgreen:

#9 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 31 lipca 2006 - 10:06

a jak auto sprzedasz to co wtedy?? Ktos bedzie miał do ciebie pretensje ze wywaliles kata i nie moze ten ktos przegladu zrobic....

#10 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 lipca 2006 - 10:12

Temat wydechów znam dość dobrze, oczywiście nie na tyle, żeby je wyliczać ;)
Strumienica, to urządzenie stosowane na początku w lotnictwie, diała na zasadzie zwężki Venturiego (jeśli dobrze pamiętam :) )
W silniku samochodowym, który ma dużą rozpiętość obrotów spełnia swoje zadanie tylko w jakimś określonym zakresie, a w innym może powodować nawet pogorszenie parametrów układu wydechowego.
Wyróżniamy 3 rodzaje strumienic: łuskowe, stożkowe i jeszcze jakieś, ale nazwy nie pamiętam :(
Zasada jest jedna, nie ma uniwersalnych rozwiązań, każda strumienica musi być dopasowana do silnika i nie tylko jej rozmiar i rodzaj, ale nawet odległość od kolektora wydechowego.

PS. są też rozwiązania na dolot, tzw. strumienice dolotowe, zapraszam do lektury, np, tu: http://www.aptuning....y.pl/dolot.html


Tak na marginesie, mam w Vectrze strumienice w obudowie kata, rozmiar rurki 52mm, działa przy około 3300 do 3600 obrotów, więc akurat tak, jak C20NE lubi najbardziej.
Odradzam stożkowe, bo po przejechaniu około 5-6tys km, lubi się przepalić uchwyt stożka :(


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#11 OFFLINE   elcoruso

elcoruso
  • 141 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 31 lipca 2006 - 10:41

a jak auto sprzedasz to co wtedy?? Ktos bedzie miał do ciebie pretensje ze wywaliles kata i nie moze ten ktos przegladu zrobic....

1. W umowie kupna-sprzedaży jest klauzula "zapoznałem sie ze stanem technicznym samochodu..."
2. Oczywiscie nie jestem takim typem człowieka, żeby kogoś na mine wsadzić, na pewno bym o braku katalizatora poinformował kupującego.
3. "nie może ten ktoś przeglądu zrobić" - wszystko mozna zrobić, przegląd tez :wink:

Właściwie to nie wiem czy jest wogóle sens się w to bawić, chociaz teraz sobie przypomniałem jak kiedyś wywaliłem kata z Escorta 1.6 to auto wyraxnie lepiej jeździło i miąło przyjemniejsze brzmienie.

#12 OFFLINE   siwy-oma

siwy-oma
  • 1 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: ostrów wielkopolski

Napisany 06 sierpnia 2006 - 15:54

Powszechnie wiadomo, że katalizator jest potrzebny w samochodach chyba tylko miłosnikom przyrody, a zabiera cenne koniki. Więc moje pytanie jest takie, jak wygląda sprawa z katem w Omegach?
1. Czy warto wywalić kata w silniku X20XEV?
2. Czy nie ma jakichś przeciwwskazań? Np. błędy, problemy z sondą, itp.
3. Gdzie powinien być umieszczony katalizator i czym go najlepiej zastąpić?

czekam na opinie.

kolego mam dwie omegi 2.0 8v w jednej wyciolem katalizator osiagi nic cie nie polepszyły a pali o 3 litry gazu wiecej przy jezdzie mieszanej z przy poządnym deptaniuto bez ograniczeń. wiec nie radze bo to gupota. jak juz to jakis profesjonalny tuning układu wydechowego moze cos podniesie moc

#13 OFFLINE   DAREK

DAREK
  • 59 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: k./Ostrowa Wlkp.

Napisany 25 września 2006 - 16:30

wywalenie katalizatora automatycznie powoduje w omedze 2,5 V6 DUŻO glośniejsze brzenie (nieda sie tak jezdzić) ale robią specjalne małe tłumiki takie jakby tuby i to tłumi hałas ale nie do końca myślę ze tak w 90% ale jest ok. Ja zapłaciłem za te tłumiki na dwie strony 40zł a za katy dostałem 360zł więc troszkę przydziubałem ale niestety katy mi trzaskały i dlatego byłem zmuszony do wymiany z zyskiem.Pozdrawiam darek
Darek

#14 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 26 września 2006 - 00:31

A ja wymianiełem dzisiaj 2 tłumiki środkowe, na nowe firmy izavit- efekt jest straszny, zrobiło mi sie w aucie głosno, bas jest tak nie przyjemny ze az mnie uszy bola. Mam ostani tłumik KM... Musiłem wymienic te tłumiki bo rdza mi je tak zjadła ze az mi pekł, efekt był taki ze auto głosno procowało. Po zamontownaiu nowych tłumików, nie wiele halas ucichł... Wniosek- orginle tłumi to orginalne...
P.S. Katalizatory mam seryjne i sprawne

#15 OFFLINE   juby_p

juby_p
  • 82 postów
  • Dołączył: 02-09-2006
  • Skąd: Płock

Napisany 26 września 2006 - 00:53

1. Czy warto wywalić kata w silniku X20XEV?
2. Czy nie ma jakichś przeciwwskazań? Np. błędy, problemy z sondą, itp.
3. Gdzie powinien być umieszczony katalizator i czym go najlepiej zastąpić?


1.) Jeśli jest sprawny to niema sensu.
2.) Falujące wolne obroty. Przekłamane odczyty z lambdy.
3.) katalizator powninen byc w tym miejscu gdzie jest seryjnie a zastapić go najlepiej tłumnikiem przelotowym.
Dyslektyk - prosze o wyrozumiałość:)
Pozdrawiam Piotrek

#16 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 września 2006 - 08:14

jak mi sie urwal tlumik koncowy, to auto w ogole nie bylo glosniejsze, tylko spaliny w jakis sposob dostawaly sie po trochu do kabiny i trzeba bylo z otwartymi oknami jezdzic, ale to tylko 2-3 dni az do wymiany na jakies tanie zamienniki, poki co ponad rok i smigaja dobrze

#17 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2006 - 09:34

1.) Jeśli jest sprawny to niema sęsu.

sęsu?? geez, ludzie!! bez komentarza...


 


#18 OFFLINE   juby_p

juby_p
  • 82 postów
  • Dołączył: 02-09-2006
  • Skąd: Płock

Napisany 26 września 2006 - 17:03

Sens jest wtedy jak zakładasz profesjonalny wydech robiony pod konkretny silnik a nie świecące się tłuniki z giełdy co robią hałas, wstawienie rury zamiast kata lub strumienicy napewno spowoduje że bedzie głośniejszy wydech, niebedzie dostatecznego ciśnienia i sąda lambda będzie przekłamywała, niewiem czy wiecie ale w ekstremalnych przypadkach strumienica założona zamiast kata moze spowodowac wydmuchnięcie uszczelki pod głowicą lub pogorszenie osiągów (troche mniej drastyczne) wszysto zalezy odtego czy traficie tak na oko w efekt falowy zachodzący w wydechu.

#19 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 września 2006 - 18:27

Sęs jest wtedy...

wiesz, chodzilo mi raczej o to, ze nie ma takiego slowa jak 'sęs' :czerwona_kartka: :shock:

natomiast co do zawartosci merytorycznej Twojej wypowiedzi nie mam zastrzezen... ba - nawet sie z nia zgadzam :)


 


#20 OFFLINE   juby_p

juby_p
  • 82 postów
  • Dołączył: 02-09-2006
  • Skąd: Płock

Napisany 26 września 2006 - 19:25

Już poprawiłem:) niestety to moja wada :oops: (dysleksja) a swoją droga to dziwne bo to jedyne forum na którym mi zwracano uwage i niejestes pierwszy.
Dyslektyk - prosze o wyrozumiałość:)
Pozdrawiam Piotrek