Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana z 10W40 na syntetyczny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 10 listopada 2009 - 11:01

Jak ktoś pisze że zmiana z półsyntetyka na syntetyk jest groźna i może zakończyć się awarią to prosze o uzasadnienie merytoryczne :) Jakieś argumenty ?
Dwa razy zmieniałem olej na klase wyżej. Stary VW z przebiegiem blisko 300tyś km który od lat jeździł na współczesnym oleju mineralnym miał płukanie silnika środkiem rozpuszczającym nagary (właściwości myjące z dziesięc razy mocniejsze od najlepszego syntetyka) po czym zalanie półsyntykiem. Żadnych problemów. W omedze z półsyntetyka przeszłem na syntetyk 5W30, również wcześniej płukanie silnika. Też żadnych problemów, brak wycieków. W "Motorze" prawde pisali i każdy kto się na olejach zna nie powtarza zasłyszanych bzdur o rozszczelnianiu które było faktem ale ponad 15 lat temu. To są zwykłe plotki które niezoriętowani w temacie puszczają dalej i tworzy się "powszechna opinia" o rozszczelnianiu.

#22 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 11 listopada 2009 - 03:19

Jak ktoś pisze że zmiana z półsyntetyka na syntetyk jest groźna i może zakończyć się awarią to prosze o uzasadnienie merytoryczne :) Jakieś argumenty ?
Dwa razy zmieniałem olej na klase wyżej. Stary VW z przebiegiem blisko 300tyś km który od lat jeździł na współczesnym oleju mineralnym miał płukanie silnika środkiem rozpuszczającym nagary (właściwości myjące z dziesięc razy mocniejsze od najlepszego syntetyka) po czym zalanie półsyntykiem. Żadnych problemów. W omedze z półsyntetyka przeszłem na syntetyk 5W30, również wcześniej płukanie silnika. Też żadnych problemów, brak wycieków. W "Motorze" prawde pisali i każdy kto się na olejach zna nie powtarza zasłyszanych bzdur o rozszczelnianiu które było faktem ale ponad 15 lat temu. To są zwykłe plotki które niezoriętowani w temacie puszczają dalej i tworzy się "powszechna opinia" o rozszczelnianiu.


To jednak mineral nie jest taki zly jak tyle na nim przejezdziles.Wlasnie wyczytalem w ksiazce serwisowej od omegi str.135 ze do benzynowych silnikow producent zaleca oleje 15w/40,10w/40,5w/50 w klasie SG.Nie chce nic udowadniac ze zmiana polsynt. na syntetyk moze zaszkodzic silnikowi.Kazdy niech sam decyduje czy warto.Ale jezeli silnik pracowal przez dluzszy czas na gorszym oleju to czy jest sens zmieniac na np syntetyk.Jezeli ktos mysli ze raptem silnik zacznie pracowac jak nowka to jest w bledzie.Ja gdy swoja omke sprowadzilem z niemiec to zalalem syntetyk bo myslalem ze w niemczech leja dobre oleje to niech dalej pracuje na tym samym.Po ok 1000km zauwazylem ze uszczelka misy olejowej zaczela puszczac olej .Zmienilem na polsyntetyk lotosu i wyciek zatrzymal sie tzn nie powieksza sie.Zrobilem juz autem ponad 100tys ,w motorze nic nie robione ,wymienilem tylko raz swiece nawet nie zmienialem paska rozrzadu[to jest glupie]

#23 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 11 listopada 2009 - 12:19

To jednak mineral nie jest taki zly jak tyle na nim przejezdziles.


Tragedii nie ma ale olej mineralny starzeje się znacznie szybciej od syntetyka. Odporność na wysokie temperatury też mizerna. No i do naszego klimatu 15W to nie jest optymalna lepkość na zime.

Wlasnie wyczytalem w ksiazce serwisowej od omegi str.135 ze do benzynowych silnikow producent zaleca oleje 15w/40,10w/40,5w/50 w klasie SG.


W instrukcji obsługi podają że dla benzyniaka minimalna klasa to SG a dla diesla CD. Dobór lepkości jest uzależniony od klimatu atmosferycznego. Z tego co mi wiadomo fabrycznie benzynowe Omegi B zalewane były olejem o lepkości 5W30 lub 5W40. Na polski klimat taka lepkość wydaje się optymalna.

Ale jezeli silnik pracowal przez dluzszy czas na gorszym oleju to czy jest sens zmieniac na np syntetyk.


To tak jak byś przez pare lat niezdrowo się odżywiał to czy był by sens zmienić diete na zdrowszą ? :) Zawsze może być lepiej więc jeśli ktoś nie oszczędza na oleju to dlaczego by nie wymienić.

Jezeli ktos mysli ze raptem silnik zacznie pracowac jak nowka to jest w bledzie.


Nikt nie pisał o takich oczekiwaniach. Ale smarowanie będzie lepsze, poranny rozruch łatwiejszy, silnik będzie miał mniej zabrudzeń. Same zalety i jedna wada - troche wyższa cena oleju. Ale jak ktoś dba o auto to nie będzie oszczędzał na oleju.

Ja gdy swoja omke sprowadzilem z niemiec to zalalem syntetyk bo myslalem ze w niemczech leja dobre oleje to niech dalej pracuje na tym samym.Po ok 1000km zauwazylem ze uszczelka misy olejowej zaczela puszczac olej .Zmienilem na polsyntetyk lotosu i wyciek zatrzymal sie tzn nie powieksza sie.Zrobilem juz autem ponad 100tys ,w motorze nic nie robione ,wymienilem tylko raz swiece nawet nie zmienialem paska rozrzadu[to jest glupie]


Czyli po prostu puściła w jakimś miejscu uszczelka i tyle, przecież to powszechna usterka w tych silnikach. To że wyciek się nie powiększa nie zależy od oleju tak samo jak to nie olej rowalił uszczelke :) Gdybyś miał sprawną uszczelke to żaden olej by nie wyciekał. Inna sprawa że nie masz pewności czy w oleju który wymieniłeś nie było "moto doktora".

#24 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 listopada 2009 - 14:24

TBN z oficjalnych zrodel Castrol Polska :
Edge Sport 0w40 - 6,6 mg KOH/g
Formula RS 0W40 - 10,2 mg KOH/g
Magnatec 5w40 - 6,4 mg KOH/g
Magnatec 10w40 - 8,0 mg KOH/g
Magnatec 15W40 - 8,0 mg KOH/g

Poki co po zmianie oleju silnik ma latwiejszy i cichszy rozruch.
Nie zaobserwowalem zadnych niepokojacych zmian.

#25 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 13 listopada 2009 - 16:12

TBN z oficjalnych zrodel Castrol Polska :
Edge Sport 0w40 - 6,6 mg KOH/g
Formula RS 0W40 - 10,2 mg KOH/g
Magnatec 5w40 - 6,4 mg KOH/g
Magnatec 10w40 - 8,0 mg KOH/g
Magnatec 15W40 - 8,0 mg KOH/g

Przemek, możesz rozkodować "KOH/g"?

Ja używam własnie 5w40

#26 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 listopada 2009 - 17:13

Przemek, możesz rozkodować "KOH/g"? Ja używam własnie 5w40


Ilosc wodorotlenku potasu na gram oleju.

#27 OFFLINE   piotras.plock

piotras.plock

    W KOŃCU UKOCHANA SAFRANE

  • 98 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Płock->Gąbin

Napisany 13 listopada 2009 - 22:32

To jeszcze ja się wepchnę między "benzyniaki" . Czy jest sens i bezpiecznie zalewać syntetyk do mojego silnika ( przebieg 320 tys , odkąd go mam Castrol Magnatec 10W40 ) ? Jeśli tak , to jaki Castrol do tego ?
Posłuchaj...Nie mówi się "bedzie",tylko-"będzie".Rozumisz?
-Ś.P. dziadek Julek...

#28 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 13 listopada 2009 - 22:52

Czy jest sens i czy bezpiecznie to już było mówione wcześniej. Możesz go zalać czym chcesz (5W30,5W40,0W40,0W30) ale polecał bym Ci 5W30. Niekoniecznie Castrola, firmowy GM spełnia te same normy a jest tańszy.

#29 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 13 listopada 2009 - 22:57

Tyle że Castrol ma to, czego nie mają inne oleje, czyli molekuły które chronią silnik od pierwszych sekund pracy. Nie wiem ile w tym reklamy a ile prawdy, ale leję magnateca do Opli od 9 lat i powiem szczerze, nigdy sie nie zawiodłem, zwłaszcza w Corsie gdzie zrobiłem 180k km a silnik chodził jak pszczółka i co najważniejsze, nie stracił swoich parametrów.

#30 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 13 listopada 2009 - 23:06

Tyle że Castrol ma to, czego nie mają inne oleje, czyli molekuły które chronią silnik od pierwszych sekund pracy.


A proszki do prania mają inteligentne molekuły rozpoznające plame :up:
Ta super technika nazywa się "film olejowy" i występuje przy każdym oleju.

#31 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 14 listopada 2009 - 17:17

No własnie o to chodzi że cholera wie jak to działa i czy w ogóle działa a może jest tak jak ty piszesz. Tego się nigdy nie dowiemy, chyba że w laboratorium.

#32 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 14 listopada 2009 - 18:02

Troche ta dyskusja "Jaki olej" przeksztalcila sie w temat na zasadzie wrozenia z fusow.Proponuje zerknac do swojej ks.obsl.tech. i rozwiac swoje ewentualne watpliwosc.Bo kazdy chyba ze mna sie zgodzi ze nalezy wybrac olej z posrod zalecanych przez producenta.

#33 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2009 - 19:27

Troche ta dyskusja "Jaki olej" przeksztalcila sie w temat na zasadzie wrozenia z fusow.Proponuje zerknac do swojej ks.obsl.tech. i rozwiac swoje ewentualne watpliwosc.Bo kazdy chyba ze mna sie zgodzi ze nalezy wybrac olej z posrod zalecanych przez producenta.


To po co bylo mieszac?
Przeciez wlasnie tu chodzi o zalecany olej, jakim jest syntetyczny:p

#34 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 14 listopada 2009 - 19:34

Troche ta dyskusja "Jaki olej" przeksztalcila sie w temat na zasadzie wrozenia z fusow.Proponuje zerknac do swojej ks.obsl.tech. i rozwiac swoje ewentualne watpliwosc.Bo kazdy chyba ze mna sie zgodzi ze nalezy wybrac olej z posrod zalecanych przez producenta.

no dokładnie kolego, ale pamiętaj że my nie mamy nowych aut i od tamtej pory technika poszła do przodu, chociaż uważam podobnie jak ty, dlatego dużo osób jeździ na GM i nie narzeka. Jako że w pracy jeżdżę Fiatem Grande Punto to dodam że olejem firmowym jest Selenia, olej cholernie drogi i wierzcie mi, wcale nie najlepszy. Aktualnie najlepiej auto jeździ mi na syntetycznym Lotosie... I żeby nie być gołosłownym, mam porównanie, bo Puntem 3 zrobiłem 80k km a Grandem 238k km.

Co do oleju GM mam dobre zdanie bo zalewałem nim poprzednią Omę i aktualnie matki Astrę II 2.0 16V. Tylko ciekawi mnie dlaczego jest on taki tani.

#35 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 15 listopada 2009 - 00:25

Ksiazka obslugi tech. rok wydania 94 strona 135, benzyna:15w/40,10w/40,5w/50, diesel:5w/40,5w/50 w klasie min. SG i wszystko na temat.Sorry Przemek ale nasze motorki sa z zupelnie innej bajki co Twojemu jest dobre nie zawsze musi mojemu odpowiadac.Troche inna technologia,ja na Twoim miejscu tez bym lał syntetyk.a do swojego pradziadka leje posyntetyk.

#36 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 listopada 2009 - 01:35

Ksiazka obslugi tech. rok wydania 94 strona 135, benzyna:15w/40,10w/40,5w/50, diesel:5w/40,5w/50 w klasie min. SG i wszystko na temat.Sorry Przemek ale nasze motorki sa z zupelnie innej bajki co Twojemu jest dobre nie zawsze musi mojemu odpowiadac.Troche inna technologia,ja na Twoim miejscu tez bym lał syntetyk.a do swojego pradziadka leje posyntetyk.


Nie zrozumiales mnie. Ja Ci nie kazalem zmieniac na syntetyk 5W40, kazdy leje pod swoj silnik i co chce. Ja wlasnie chcialem wymienic na 5W40 i potrzebowalem jakis informacji. W swoim pierwszym poscie napisales ze nie rozumiesz takiego kombinowania, a ja w swoim drugim poscie wyjasnilem o co biega. Jak czytales temat od poczatku to powinienes wiedziec.

#37 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 15 listopada 2009 - 14:51

Instrukcja obsługi, strona 155 (po kliknięciu otworzy się w pełnym rozmiarze)
Dodany obrazek

#38 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 17 listopada 2009 - 10:20

3 lata temu gdy kupiłem auto, zalałem mobila 10w40, zrobiłem kilka tyś km, i zdecydowałem się zalać 5w40 castrola. PO tym zabiegu, odezwały się popychacze zaworów, silnik pracował inaczej- w moim odczuciu gorzej. Zrobiłem na nim ok 200km, i zalałem nowy mobil 10w40 wszystko wróciło do normy.

I tak zostałem przy mobilu 10w40- i to był błąd.
Trzeba było od razu zalać Castrola 10w40. :)

Właśnie mam teraz zalany ten olej. Silnik pracuje ciszej, ładniej dla ucha.
I mam wrażenie, że silnik bierze mniej oleju, ale muszę jeszcze zrobić trochę km.
Mobil to wielka kupa, nie myślałem, że oleje niby o tych samych parametrach, robią taką różnice.
Przy czym kupiłem oryginalnego castrola z niemiec, nie jakieś wynalazki rozlewane w PL.
Obecnie na allegro można kupić 5l w cenie max 90zł, mobil jest tylko trochę tańszy.
A różnicę słychać, warto dopłacić

#39 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 17 listopada 2009 - 11:44

Problem w tym że Mobil 1 to jeden z najczęściej podrabianych olejów w polsce. Kupujesz po okazyjnej cenie syntetyka a w środku może być np. Lotos mineralny.
Kilka informacji i zdjęć o podróbce można zobaczyć tutaj http://www.forumbrze...pic.php?t=14976

#40 OFFLINE   Martini

Martini
  • 558 postów
  • Dołączył: 03-06-2007
  • Skąd: EPNM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2009 - 14:48

Wiecie co, to już któryś z kolei temat o oleju...jakbym był moderatorem to dałbym po prezencie a temat do kosza.