Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana z 10W40 na syntetyczny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 listopada 2009 - 17:32

Osoby ktore zmienily olej z 10W40 na syntetyczny 5W40 lub 0W40 lub osoby ktore maja odpowiednia wiedze w temacie niech sie podziela swoimi obserwacjami i informacjami. W przyszlym tygodniu chce zmienic z Castrol Magnatec 10W40 na 5W40 Magnatec i nie jestem jeszcze tego pewny. Pewnie nie ja jeden o tym mysle, wiec bedzie to pomocne dla wszystkich ktorzy stoja przed takim dylematem. Oleju mi nie bierze.
Nie pisac o 15W40, ani tez bzdur o remoncie silnika bez zadnych podstaw, chyba ze ktos zna przypadki ze to sie zle skonczylo.
Odpowiedzi typu "podobno" tez mnie nie interesuja.
Napisalem do Castrola, czekam rowniez na ich odpowiedz.

#2 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 listopada 2009 - 17:41

u brata w volvo s40 1.8GDI(benzynowy 4 gary) wedlug ksiazki serwisowej przez okolo 80 tys byl mobil 10w40 zmienil go na 5w40 castrol magnatec i juz prawie 50 tysiecy i nic sie nie dzieje auto ma przejechane wedlug licznika 260, nic nie klepie glosniej niz powinno silnik jak najbardziej sprawny:D i nie zapowiada sie zeby cos mialo w nim wykorkowac
dodam ze brat ma drugie takie samo volvo przejechane 120 tys (autentyk 100%)
od poczatku na pelnym syntetyku i nie ma odczuwalnej roznicy w mocy ani kulturze pracy silnika tak wiec nic mu nie zaszkodzila ta zmiana:D
mysle ze w V-ce tez nie powinno zaszkodzic

#3 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 listopada 2009 - 21:20

ani tez bzdur o remoncie silnika bez zadnych podstaw, chyba ze ktos zna przypadki ze to sie zle skonczylo.


A no znam taki przypadek, że olej syntetyczny, który ma silne właściwości myjące. Tak wyczyścił silnik z nagaru, że ten zatkał smok i motor się zatarł.

Jeśli Twoje auto śmiga na pół syntetyku, to chcesz zmienić go po to, żeby mieć satysfakcje, że jeździsz ma pełnym syntetyku ???

Ja bym lał taki jaki był lany.

Piszesz, że nie bierze oleju, to możesz zalać Pełny syntetyk, tylko po co ??

#4 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 listopada 2009 - 21:47

A no znam taki przypadek, że olej syntetyczny, który ma silne właściwości myjące. Tak wyczyścił silnik z nagaru, że ten zatkał smok i motor się zatarł.


:)To chyba nie zdajesz sobie sprawy jaką liczbę TBN (stopień absorbcji siarki z paliwa, właściwości myjące silnika itp.) mają niektóre dobre oleje na bazie mineralnej

#5 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 listopada 2009 - 21:51

To chyba nie zdajesz sobie sprawy jaką liczbę TBN (stopień absorpcji siarki z paliwa, właściwości myjące silnika itp.) mają niektóre dobre oleje na bazie mineralnej


A no nie zdaje sobie sprawy, możesz rozwinąć temat, bo zaciekawiło to mnie :???:

#6 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 listopada 2009 - 21:58

Mówisz masz.

Liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) to parametr charakteryzujący zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju. Oleje do silników wysokoprężnych (silników diesla) powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy.

..a teraz weź zobacz jaką liczbę TBN mają bardzo dobre oleje syntetyczne, a ile mineralne.

#7 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 listopada 2009 - 22:04

..a teraz weź zobacz jaką liczbę TBN mają bardzo dobre oleje syntetyczne, a ile mineralne.


Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ba nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje.

No i jestem mądrzejszy o coś. Człowiek uczy się całe życie.

Dzięki ;-)

#8 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 06 listopada 2009 - 22:45

ja tez bym nie zmienial, po co ryzykowac ?? dla statysfakcji ?? zasada jest ogolnie przyjeta taka ze nie zmiania sie oleju w stopien wyzej tylko jesli juz o stopien nizej

#9 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 listopada 2009 - 06:25

Jeśli Twoje auto śmiga na pół syntetyku, to chcesz zmienić go po to, żeby mieć satysfakcje, że jeździsz ma pełnym syntetyku ??? Ja bym lał taki jaki był lany. Piszesz, że nie bierze oleju, to możesz zalać Pełny syntetyk, tylko po co ??


tez tak mysle po co zmieniac?nie widze powodu zadnego


ja tez bym nie zmienial, po co ryzykowac ?? dla statysfakcji ?? zasada jest ogolnie przyjeta taka ze nie zmiania sie oleju w stopien wyzej tylko jesli juz o stopien nizej


Po to zeby w zimie przy niskich temperaturach byl lepiej smarowany podczas rozruchu i w trakcie pracy na zimnym silniku.
Czy to nie jest wystarczajacy powod?

Jeden zaczal, od razu papugi sie odezwaly:confused:
Nie prosze o rady i dziwne sugestie tylko konkretne informacje.

Jest kilka tematow o przejsciu z minerala, a ten jest o przejsciu z polsyntetyka.

bzyku o takich info to i ja slyszalem, a wiesz czy przeszedl z minerala czy polsyntetyka?

#10 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 listopada 2009 - 08:10

w ostatnim autoświecie jest artykuł o tym własnie. wg autora mozna spokojnie przechodzić na syntetyk. era olejów które nie czyściły nagarów już dawno się skończyła. tylko mity zostały

#11 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2009 - 14:01

poczytalem troche i nie bede sie zastanawial tylko jade po olej to servisu vauxhalla i zmienie na 5w30



za pozno pojechalem i bylo zamkniete wiec pojade w poniedzialek.

#12 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 07 listopada 2009 - 22:37

Cześć,

jak bym zmienił na pełen syntetyk. W kwietniu zmieniałem silnik w swojej omedze, kupiłem z niskim przebiegiem (tak twierdził sprzedający) nie znając żadnych dokładnych wiadomości na czym jeździł itd. zalałem pełen syntetyk Castrol Edge 0w-30 i nic się nie dzieje. Silnik nie kopci w ogóle (nawet z rana) zawory przy porannym rozruchu nie klepią. Przejechałem już około 16k km. Dla mnie ci co leja do 16V i V6 olej mineralny to śmiech na sali. Potem piszą że kopci, że stuka, że korba wyszła itd
W wcześniejszym silniku też zmieniłem z mineralnego na półsyntetyk dlaczego? Patrz wyżej.
Sorka za małe OT.

Jak już wcześniej pisałem ja bym zmienił na pełen syntetyk.

Pozdrawiam

#13 OFFLINE   matias21

matias21
  • 125 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 07 listopada 2009 - 23:54

zmieniałem tak pare razy i nic sie nie "rozszczelniło" moim zdaniem to totalna bzdura jak silnik jest w dobrym stanie to nie ma prawa nic sie stać, ale z koleji słyszałem i widziałem foty na innych forach jaki nagar zostawia właśnie castrol dlatego staram unikac sie tego oleju, jak chcesz w prosty sposób wyeliminować tzn suchy start zalej ceramizer, wiem, że zaraz pewnie napiszą tu ludzie co nie lubią takich wynalazków, ale ja zalałem do 2 aut i jedyne co sie poprawiło to właśnie odpalanie na zimno.

#14 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 listopada 2009 - 17:35

Co do wlasciwosci czyszczacych TBN:
Castrol Edge Sport 0w40 - 6,6 mg KOH/g
Castrol Magnatec 5w40 - 6,4 mg KOH/g
Castrol Magnatec 10w40 - 8,0 mg KOH/g

wg tej strony http://www.moto-olej...=2a&filter_id=3

Wychodzi ze polsyntetyk czysci lepiej od reszty?
Moze bledne dane, jesli ktos ma dostep do innch danych niech wrzuci linka bo nie moge wiecej sie doszukac.

#15 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2009 - 18:15

Dla porównania..

Orlen Platinum 0w-30 - 11,2mg KOH/g:)

#16 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 listopada 2009 - 21:15

I wszystko zależy jakiej firmy olejem zalejemy kazda ma swoje standardy ,a normy muszą wszystkie spełniać.

#17 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 listopada 2009 - 23:23

Tutaj juz sa nieco inne parametry.

http://www.leszekkno...pl/index_h.html

#18 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2009 - 12:32

Przemek, to na jaki w końcu zmieniasz?

#19 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2009 - 12:43

Przemek, to na jaki w końcu zmieniasz?


Narazie Castrol 5W40 i skroce czas nastepnej wymiany.
Moze dam rade jeszcze dzis to zrobic.

#20 OFFLINE   andrzej9923

andrzej9923
  • 129 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 09 listopada 2009 - 19:11

Nie rozumiem takiego kombinowania ze zmiana na olej wyzszej klasy.Jezeli wszystko jest ok to po co ryzykowac i zalewac syntetyk.Bo jednak troche ryzykujesz bo gdyby tak nie bylo to bys nie poruszal takiego tematu i nie prosil o porady.Jak dla mnie to jest nie potrzebne kombinowanie ktore w jednym przypadku na tysiac moze skonczyc sie awaria.Nawet gdy silnik wizualnie jest w dobrym stanie to jednak trudno przewidziec jak sie zachowa po zmianie oleju.Ogolna zasada jest taka ze nie wlewa sie oleju wyzszej klasy niz wczesniejszy.