Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Chłodniczka oleju - uszczelnienie dekla - do tych co to robili


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   keda

keda

    była kiedyś Omega...

  • 64 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 03 listopada 2009 - 08:15

Witam!
Mam wyciek płynu spod dekla chłodniczki oleju w V6, muszę to uszczelnić, ale w warsztatach w których pytałem nikt tego jeszcze nie robił.

W związku z tym mam kilka pytań do tych co już to przeszli:
- czy demontaz dekla w celu jego wyjęcia wymaga tez demontażu termostatu i mostka wodnego - wydaje mi się, że jest tam raczej mało miejsca?
- czy da się wyjąć chłodniczkę (w celu jej ewentualnego wyczyszczenia) bez całkowitego zdemontowania sztywnych przewodów olejowych?
- jakiej masy użyć do uszczelnienia (kupić orginalną, czy wystarczy jakiś silikon warsztatowy) bo EPC pokazuje, że uszczelki nie sa już dostępne?
- czy od razu wymienić komplet uszczelek - oringów - na śrubach olejowych (zamawiać w ASO, czy dobierać w sklepie?

Szukałem na forum, ale jednoznacznych odpowiedzi nie znalazłem.
Granatowy zwijacz asfaltu ...

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 listopada 2009 - 08:25

Witam!
Mam wyciek płynu spod dekla chłodniczki oleju w V6, muszę to uszczelnić, ale w warsztatach w których pytałem nikt tego jeszcze nie robił.

W związku z tym mam kilka pytań do tych co już to przeszli:
- czy demontaz dekla w celu jego wyjęcia wymaga tez demontażu termostatu i mostka wodnego - wydaje mi się, że jest tam raczej mało miejsca?
- czy da się wyjąć chłodniczkę (w celu jej ewentualnego wyczyszczenia) bez całkowitego zdemontowania sztywnych przewodów olejowych?
- jakiej masy użyć do uszczelnienia (kupić orginalną, czy wystarczy jakiś silikon warsztatowy) bo EPC pokazuje, że uszczelki nie sa już dostępne?
- czy od razu wymienić komplet uszczelek - oringów - na śrubach olejowych (zamawiać w ASO, czy dobierać w sklepie?

Szukałem na forum, ale jednoznacznych odpowiedzi nie znalazłem.


1- mostek wodny trzeba zdemontowac - termostatu nie
2- nie
3- kazdy silikon
4- olejowe mozesz wymienic - ale na mostku wodnym metalowo gumowe - MUSISZ i tylko oryginal w ASO (8 pln sztuka - sa 4)




 


#3 OFFLINE   keda

keda

    była kiedyś Omega...

  • 64 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 03 listopada 2009 - 10:36

ale na mostku wodnym metalowo gumowe - MUSISZ i tylko oryginal w ASO (8 pln sztuka - sa 4)


Dzięki za wyczerpująca odpowiedź!

Niestety w 3,2 chyba nastapiła jakaś zmiana w mostku w stosunku do 3.0 bo EPC wskazuje na inne numery części i inne uszczelki, obecnie koszt uszczelek sprawdzany w ASO to około 60 PLN za kpl, ale skoro trzeba je wymienić to nie będzie wyjścia.
Granatowy zwijacz asfaltu ...

#4 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 listopada 2009 - 10:38

a w przypadku zakupienia chlodniczki tzw."poprawionej" jak to wygląda?
od spodu jest oring a od góry trzeba kupić oryginal opla?

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 listopada 2009 - 10:39

Dzięki za wyczerpująca odpowiedź!

Niestety w 3,2 chyba nastapiła jakaś zmiana w mostku w stosunku do 3.0 bo EPC wskazuje na inne numery części i inne uszczelki, obecnie koszt uszczelek sprawdzany w ASO to około 60 PLN za kpl, ale skoro trzeba je wymienić to nie będzie wyjścia.


uszczelki sa takie same. mostek swoja droga tez nie zauwazylem zeby sie roznil




 


#6 OFFLINE   keda

keda

    była kiedyś Omega...

  • 64 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 03 listopada 2009 - 12:05

uszczelki sa takie same. mostek swoja droga tez nie zauwazylem zeby sie roznil

Niestety dla ASO (które jeszcze czegos takiego nie robiło) zmiana numeru części oznacza, że jest to inna część..., mam nadzieję, że uda się je bez większego problemu zakupić.
Granatowy zwijacz asfaltu ...

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 listopada 2009 - 12:20

Niestety dla ASO (które jeszcze czegos takiego nie robiło) zmiana numeru części oznacza, że jest to inna część..., mam nadzieję, że uda się je bez większego problemu zakupić.


www.gsi-goszczynski.pl




 


#8 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 listopada 2009 - 12:52

Właśnie jestem po rozmowie z serwisem
Z treści rozmowy wynika że samych uszczelek już nie produkują i dostępne są wyłacznie z mostkiem za kwotę 425pln.

A może będą pasowały te od klimatyzacji???

jaki jest part nr tej podkladki?
Keda zamówić dla Ciebie?


Dzięki Przemku za namiary ;)

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 listopada 2009 - 13:02

Właśnie jestem po rozmowie z serwisem
Z treści rozmowy wynika że samych uszczelek już nie produkują i dostępne są wyłacznie z mostkiem za kwotę 425pln.

A może będą pasowały te od klimatyzacji???

jaki jest part nr tej podkladki?
Keda zamówić dla Ciebie?


zadzwon do krzyska z gsi-goszczynski w poznaniu. powolaj sie na mnie




 


#10 OFFLINE   keda

keda

    była kiedyś Omega...

  • 64 postów
  • Dołączył: 05-08-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 03 listopada 2009 - 20:21

Dzięki ermi, ale ponieważ mieszkam zbyt daleko od Ciebie to postaram się sam ją zamówic.
Part no. to 6818084 i jest w cenniku w GSI.
W ASO występuje jako pojedynczy element (ale koszt komplety 4 egz. to coś koło 60 PLN), nie do dostania jest zaś sam mostek - on jest tylko jako komplet.
Granatowy zwijacz asfaltu ...

#11 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 03 listopada 2009 - 23:48

wazne jest zeby po wymianie zostawic auto na przynajmniej 12 godzin zeby ten silikon dobrze zwiazal. i urzyj odpowiedniego do tego silikonu zebys nie robil tego za chwile znowu, przy tym pamietaj zeby odtluscic powiezchnie przed nalozeniem silinkonu i sprawdz moment dociagania sruby od chlodniczki zebys nie pozrywal gwintu.
pozdro

#12 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 stycznia 2013 - 21:41

Chcę wytargać chłodniczkę oleju, ale nie bardzo wiem, jak się do tego zabrać. Zdjąłem już kolektory i mostek ssący, odkręciłem przewody olejowe. Jak wyjąć tę chłodniczkę? Najpierw odkręcić te dwie duże nakrętki a potem dekiel, czy najpierw dekiel i wyjąć go razem z chłodniczką? Poza tym te śruby od dekla są tak mocno dokręcone, że nie mogę ich ruszyć, a duża nasadka tam nie wejdzie, bo głowice przeszkadzają.

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 07 stycznia 2013 - 23:46

Odkręć chłodniczkę od dekla, wykręć dekiel (przydają się narzędzia dobrej jakości tutaj - małe, ale pancerne), zdejmij dekiel, wyjmij chłodniczkę. Składanie w kolejności odwrotnej - oczywiście dekiel przed ponownym silikonowaniem dobrze wyczyść i odtłuść, podobnie jak powierzchnię bloku.

#14 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 stycznia 2013 - 14:11

Mam nadzieję że gwintów nie zerwiesz. Może na noc zostaw posmarowane WD. Mnie się nie udało z jedną nakrętką i nowa chłodnica. A potem jest kłopot z odgięciem i dogięciem rur.

#15 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2013 - 16:27

jak nie chcesz pozrywać gwintów zastosuj pnełmatyczny klucz

#16 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:49

Wytargałem ustrojstwo. Rzeczywiście problem z tymi przewodami olejowymi, zwłaszcza z tym bliżej podszybia, ledwo to odgiąłem, żeby z nasadką wlecieć. Mam nadzieję, że nie popękają, jak będę doginał. Gwintów udało się nie pozrywać. Ten dekielek tylko na silikon się składa? Nie ma żadnej uszczelki? Silikon Victor Reinz da radę?

#17 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:50

Ten dekielek tylko na silikon się składa? Nie ma żadnej uszczelki? Silikon Victor Reinz da radę?


3 razy TAK :D

#18 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 stycznia 2013 - 15:28

Jak byś potrzebował to zepsułem jeden klucz aby łatwo dogiąć te ryry. Mogą udostępnić

#19 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 stycznia 2013 - 00:05

Jakoś udało się dogiąć, ale dzięki :)

#20 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 lipca 2013 - 14:00

Koledzy a jakim momentem dokręcić śruby dekla?