przerobka anglika
#1 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2007 - 15:30
Wlasnie nabylem Omege 2,5 V6 z 1998r w idealnym stanie,przebieg 100tys mil,serwisowany do konca.Na poczatku mialem kupic go na czesci ale jak zobaczyli go rodzice to chce zostawic dla siebie?
A teraz kilka pytan odnosnie przekladki:
jakie czesci sa potrzebne(poza:przekladnia,silnikiem wycieraczek,sciana grodziowa,deska)?
czy sciane grodziowa odkreca sie czy trzyba wycinac?
czy trzeba wyjmowac silnik?
ile czasu zajmuje taka przekladka i jak mniej wiecejs ie do tego zabrac?
Z gory wielkie dzieki za odpowiedz
Pozdrawiam
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2007 - 17:14
#5 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2007 - 17:17
Obecnie jestem w ostatniej fazie przekładki Omegi 2.5 v6 w automacie.
Podczas rozbiórki byłem troszkę załamany ale nie taki diabeł straszny jak go malują.
A więc zacznijmy od początku. Części jakich potrzebujesz mi udało zdobyć się za około 1900 zł. Lista rzeczy które będą potzrebne: ściana grodziowa (a dokładnie tylko jej kawałki z otworami podstawy pompy hamulcowej, kawałek z otworem na mocowanie tyrbinki nawiewu i podstawy filtra powierza nawiewu, podstawa kolumny kierowniczej i ostatnią blacharską rzeczą jest obudowa blaszana filtra powietrza w komorze silnika), nagrzewnica (z całym zestawem rur plastikowych), cała deska rozdzielcza, wykładziny, przekładnia kierownicza, pedał gazu i jeżeli nie automat to pedały hamulca i sprzęgła (w automacie jest taki sam), klamka otwierania maski silnika, popma hamulcowa, przewody wspomagania. Jeżeli coś mi jeszcze wpadnie do głowy o czym zapomniałem dam znać.
Pierwszą rzeczą którą należy zrobić to zdemontowanie całegośrodka samochodu i wszystkiego co będzie przeszkadzało pod maską. Mi udało się przeszczepić autko bez wyciągania silnika. Nie ingerowałem również w elektronikę. Instlacja została oryginalna, z małymi przeróbkami. Musiałem ją całą rozplątać, poprzeciągać większość rzeczy na lewo troszkę na prawo.
Wszystko zajęło mi około 3 dni i teraz pozostaje mi trylko najmilsza rzecz - poskładanie wszystkiego w jedną całość. Zabieram się do tego w piątek i jak nie zapomnę zabrać ze sobą cyfry to pstryknę kilka fotek.
Pozdtawiam.
W razie pytań wal śmiało.
#6 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2007 - 17:20
#7 OFFLINE
#8 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2007 - 22:14
#9 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2007 - 23:40
No i fotel kierowcy będzie się składał jak pasażera, albo pasażer będzie miał regulację elektryczną.
Jak piszesz przekładka to sztukowanie kawałek blach więc w razie wypadku kierownica może się znaleźć z komorze silnika...
#10 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 14:43
zapewne doliczył bo pisał posta pół roku temuEmilowski, do swojej listy dolicz
i kierowca i pasażer maja elektryczna regulacje foteli (chyba że to wersja golas to nic nie bedzie)- więc jedyna różnica to kładzione oparcieNo i fotel kierowcy będzie się składał jak pasażera, albo pasażer będzie miał regulację elektryczną.
#11 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 15:57
Ja mam tak jak piszesz, więc oba fotele są takie same.
#12 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 20:34
oglądałem kiedyś 2 MV6 jedna orginalna europejska druga anglik jeszcze nie przerobiony i obie miały taką samą regulację przy obu fotelachMi chodzi o pełną regulację.
#13 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 20:52
mianowicie mam 2 omesie
1-sza. Opel Omega 2,5 TD manual '95 samochod w pelnie na chodzie
2-ga. Vauxhall Omega był 3,0 benz z ASB '98 bez silnika i skrzyni biegow, z kierownica po prawej ;]
z dlatego ze Vauxhall (Ad.2) to wersja Elite, jest w tym samochodzie (budzie) ;] wszystko, od skor poprzez system bose, do podgrzewanej kanapy z tylu, a w moim Opelku (Ad.1) za duzo nie mam ;] i chcialbym przelozyc silnik i skrzynke do Vauxhalla. Oczywiscie z przerobieniem jego na europe. Czesci wzial bym z mojego Opelka (Ad.1)
Jesli drodzy forumowicze mozecie mi dopomoc i napisac co bedzie jeszcze potrzebne do przelozenia i ewentualnie koszta jakie poniose, bo chyba innych czesci nie bede musial kupowac, chyba ze cos jeszcze bedzie?
#14 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2007 - 21:55
Mam nadzieje ze wszystko pojdzie zgodnie z planem, bo jak nie.. :shock:
Wiec jak bedzie po wszystkim napisze cos wiecej.
Trzymajcie kciuki