Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przerobka anglika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mako69

mako69
  • 15 postów
  • Dołączył: 07-12-2006
  • Skąd: Lublin/Wawa

Napisany 01 lutego 2007 - 15:30

Witam wszystkich
Wlasnie nabylem Omege 2,5 V6 z 1998r w idealnym stanie,przebieg 100tys mil,serwisowany do konca.Na poczatku mialem kupic go na czesci ale jak zobaczyli go rodzice to chce zostawic dla siebie?
A teraz kilka pytan odnosnie przekladki:
jakie czesci sa potrzebne(poza:przekladnia,silnikiem wycieraczek,sciana grodziowa,deska)?
czy sciane grodziowa odkreca sie czy trzyba wycinac?
czy trzeba wyjmowac silnik?
ile czasu zajmuje taka przekladka i jak mniej wiecejs ie do tego zabrac?
Z gory wielkie dzieki za odpowiedz
Pozdrawiam



#2 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 01 lutego 2007 - 16:05

jakie poniosłeś koszta

#3 OFFLINE   mako69

mako69
  • 15 postów
  • Dołączył: 07-12-2006
  • Skąd: Lublin/Wawa

Napisany 01 lutego 2007 - 16:06

4,5tys

#4 OFFLINE   booob

booob
  • 2 postów
  • Dołączył: 07-01-2007
  • Skąd: Góra Ślaska

Napisany 01 lutego 2007 - 17:14

Daj sobie spokój. Ja przerabiałem Pasata B5 z anglika na nasza wersje. Więcej bym się tego nie podjął. Ogólnie finansowo wyszło taniej ale trwało to 4 miesiące. Do dzis prawa boczna szyba w drzwiach chodzi mi odwrotnie i nie mogę sobie z tym poradzić.

#5 OFFLINE   emiloski

emiloski
  • 14 postów
  • Dołączył: 19-11-2006
  • Skąd: Radzyń

Napisany 01 lutego 2007 - 17:17

Witaj kolego. Długi temat ale pomogę.
Obecnie jestem w ostatniej fazie przekładki Omegi 2.5 v6 w automacie.
Podczas rozbiórki byłem troszkę załamany ale nie taki diabeł straszny jak go malują.
A więc zacznijmy od początku. Części jakich potrzebujesz mi udało zdobyć się za około 1900 zł. Lista rzeczy które będą potzrebne: ściana grodziowa (a dokładnie tylko jej kawałki z otworami podstawy pompy hamulcowej, kawałek z otworem na mocowanie tyrbinki nawiewu i podstawy filtra powierza nawiewu, podstawa kolumny kierowniczej i ostatnią blacharską rzeczą jest obudowa blaszana filtra powietrza w komorze silnika), nagrzewnica (z całym zestawem rur plastikowych), cała deska rozdzielcza, wykładziny, przekładnia kierownicza, pedał gazu i jeżeli nie automat to pedały hamulca i sprzęgła (w automacie jest taki sam), klamka otwierania maski silnika, popma hamulcowa, przewody wspomagania. Jeżeli coś mi jeszcze wpadnie do głowy o czym zapomniałem dam znać.
Pierwszą rzeczą którą należy zrobić to zdemontowanie całegośrodka samochodu i wszystkiego co będzie przeszkadzało pod maską. Mi udało się przeszczepić autko bez wyciągania silnika. Nie ingerowałem również w elektronikę. Instlacja została oryginalna, z małymi przeróbkami. Musiałem ją całą rozplątać, poprzeciągać większość rzeczy na lewo troszkę na prawo.
Wszystko zajęło mi około 3 dni i teraz pozostaje mi trylko najmilsza rzecz - poskładanie wszystkiego w jedną całość. Zabieram się do tego w piątek i jak nie zapomnę zabrać ze sobą cyfry to pstryknę kilka fotek.
Pozdtawiam.
W razie pytań wal śmiało.

#6 OFFLINE   emiloski

emiloski
  • 14 postów
  • Dołączył: 19-11-2006
  • Skąd: Radzyń

Napisany 01 lutego 2007 - 17:20

W piątek się zastanowie i jeżeli będziesz jeszcze zainteresowany przekładką to może się podejme tego wyzwania. Zakład mam około 60 km od lublina. Pozdrawiam

#7 OFFLINE   mako69

mako69
  • 15 postów
  • Dołączył: 07-12-2006
  • Skąd: Lublin/Wawa

Napisany 01 lutego 2007 - 22:01

ile chcialbys za taka robote?

#8 OFFLINE   piteras66

piteras66
  • 1 postów
  • Dołączył: 20-10-2007
  • Skąd: MARYLIN

Napisany 09 listopada 2007 - 22:14

Witam Klubowiczów!Mam Omege anglika,rocznik 1998 2.5 V6 CDX w manualu i przywioze ja do kraju w grudniu.Szukam kogos kto mi pomoze ja przerobic za rozsadna cene,najlepiej wielkopolska.Czesci postaram sie wszystkie zalatwic.Czekam na odp.Pozdrawiam Klubowiczów Omega :piwo2:
Piotr Błoch

#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2007 - 23:40

Emilowski, do swojej listy dolicz nowe reflektory, nowe wycieraczki razem z mechanizmem (właściwie cały nowy pas), nowe klamki (tu lewa strona jest zaślepiona), nowa maglownica, nowe drążki kierownicze, nowy licznik, pociągnięcie kabli (wiele trzeba sztukować), przełożenie sterowania lusterkami i szybami na drugą stronę (jak znam życie nie ma lustrzanej instalacji)itp.... nazbiera się tego wiele. I to wszystko za 1900zł?
No i fotel kierowcy będzie się składał jak pasażera, albo pasażer będzie miał regulację elektryczną.
Jak piszesz przekładka to sztukowanie kawałek blach więc w razie wypadku kierownica może się znaleźć z komorze silnika...

#10 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2007 - 14:43

Emilowski, do swojej listy dolicz

zapewne doliczył bo pisał posta pół roku temu

No i fotel kierowcy będzie się składał jak pasażera, albo pasażer będzie miał regulację elektryczną.

i kierowca i pasażer maja elektryczna regulacje foteli (chyba że to wersja golas to nic nie bedzie)- więc jedyna różnica to kładzione oparcie

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2007 - 15:57

Mi chodzi o pełną regulację. Widziałem wersje, gdzie pełna jest tylko kierowcy, pasażer ma tylko podnoszone elektrycznie.
Ja mam tak jak piszesz, więc oba fotele są takie same.

#12 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2007 - 20:34

Mi chodzi o pełną regulację.

oglądałem kiedyś 2 MV6 jedna orginalna europejska druga anglik jeszcze nie przerobiony i obie miały taką samą regulację przy obu fotelach

#13 OFFLINE   bartekb

bartekb
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-10-2007
  • Skąd: Rybnik

Napisany 10 listopada 2007 - 20:52

hej :) podepne sie tak troche na lewo pod temat ;]


mianowicie mam 2 omesie ;)
1-sza. Opel Omega 2,5 TD manual '95 samochod w pelnie na chodzie
2-ga. Vauxhall Omega był 3,0 benz z ASB '98 bez silnika i skrzyni biegow, z kierownica po prawej ;]



z dlatego ze Vauxhall (Ad.2) to wersja Elite, jest w tym samochodzie (budzie) ;] wszystko, od skor poprzez system bose, do podgrzewanej kanapy z tylu, a w moim Opelku (Ad.1) za duzo nie mam ;] i chcialbym przelozyc silnik i skrzynke do Vauxhalla. Oczywiscie z przerobieniem jego na europe. Czesci wzial bym z mojego Opelka (Ad.1)

Jesli drodzy forumowicze mozecie mi dopomoc i napisac co bedzie jeszcze potrzebne do przelozenia i ewentualnie koszta jakie poniose, bo chyba innych czesci nie bede musial kupowac, chyba ze cos jeszcze bedzie?
Dodany obrazek

#14 OFFLINE   Farf

Farf
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-11-2007
  • Skąd: polska

Napisany 12 listopada 2007 - 21:55

No ja prawdopodobnie w przyszlym tygodniu zaczynam przekladac.
Mam nadzieje ze wszystko pojdzie zgodnie z planem, bo jak nie.. :shock:
Wiec jak bedzie po wszystkim napisze cos wiecej.
Trzymajcie kciuki :wink: