Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana mostu na taki z innym przełożeniem.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
479 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 marca 2010 - 19:36

Hej wytłumaczcie mi jedną rzecz, bo ja jak narazie zielony w tym temacie. U mnie w aucie seryjny most jest chyba 3.9 i teraz jak założę o przełożeniu mniejszym niż 3.9 (np.3.45) to zyskam na przyśpieszeniu a stracę na Vmax, czy jest na odwrót, jak założę większy (np. 4.22) to zyskam na przyśpieszeniu a stracę na Vmax??

#82 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 marca 2010 - 19:39

Na odwrót.

#83 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2010 - 20:05

Hej wytłumaczcie mi jedną rzecz, bo ja jak narazie zielony w tym temacie.

im większe przełożenie (wieksza liczba) dyfra tym większe przyspieszenie a mniejsza prędkość

#84 OFFLINE   Sadkom

Sadkom
  • 46 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 marca 2010 - 12:45

Też rozglądam się za mostem i niestety muszę potwierdzić, że nic nie ma poza jednym gniotem na allegro:
http://www.moto.alle..._5_dti_02r.html

Zastanawiam się nad regeneracją mostu, ponieważ mój jedynie wyje i stawia opór (trzęsie autem podczas ruszania) gdy olej jest zimny. Znalazłem specjalistyczną firmę w Katowicach, która się tym trudni. Trzeba zadzwonić i się zapytać.
http://www.gear.pl/kontakt.htm


Kolego Kogut masz może jakieś doświadczenia z tym gościem z Allegro, który sprzedaje ten most? Dlaczego uważasz, że ten most to gniot? - faktycznie na zdjęciu nie wygląda za specjalnie. Poszukam jeszcze trochę mostu i albo zdecyduję się na naprawę, albo będę musiał kupić tego gniota. A tak a propo, to jakie oznaczenia mają mosty stosowane w 2,5 DTI? Można je jakoś rozróżnić na szrocie jeśli odklei się ta papierowa naklejka przyklejona od spodu mostu? Pozdrawiam. Sadkom

#85 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 23 marca 2010 - 13:03

A tak a propo, to jakie oznaczenia mają mosty stosowane w 2,5 DTI? Można je jakoś rozróżnić na szrocie jeśli odklei się ta papierowa naklejka przyklejona od spodu mostu? Pozdrawiam. Sadkom


Nie ma szans. Sam oglądałem różne od różnych silników i niczym z zewnątrz się nie różnią. Nawet te cyfry 1-1, 1-2, 1-3, 1-4 znaczą coś innego, bo na pewno nie przełożenie.

Za to jeśli jesteś na miejscu to można policzyć obroty. Robisz znaczniki na wejściu mostu i na półosi. Jedną półoś blokujesz i kręcisz wałkiem na wejściu. Liczysz obroty na wejściu i na półosi. Jak się oba znaczniki znów idealnie (!) pokryją, to dzielisz liczbę obrotów na wejściu przez liczbę na wyjściu. Na wejściu powinieneś mieć ok 38-40 obrotów, na wyjściu ok 9-11, lepiej się nie pomylić ;) ) Otrzymaną liczbę trzeba pomnożyć przez 2 (trzymasz jedną półoś więc działa mechanizm różnicowy). Ja tak robiłem i tylko dlatego że się śpieszyłem bo było -15 stopni na dworze to pomyliłem się w wyniku (wyszło mi 3,32) i stąd mam 3.27 a nie 3.45. :D Po prostu nie spodziewałem się że coś takiego jak 3.27 może istnieć więc nie liczyłem od nowa. :D

Można też rozebrać most i policzyć zęby, ale nie wiem czy Ci na szrocie pozwolą. ;)

Sprawdź podpory wału, wg mnie masz gdzieś luz, wał wpada w wibracje, które przekazuje na zębatkę atakującą i to z czasem rozwala przekładnię.

Jeżeli te same objawy pojawiają się przy trzecim z kolei moście to lepiej żebyś zaglądnął pod auto jak najszybciej bo najprawdopodobniej stracisz kolejny dyfer.


Miałem cienką i spaloną tarczę sprzęgła (wibracje przy ruszaniu, gazowaniu, hamowaniu silnikiem, itp) a dodatkowo podpora leżała już na samym dole. Po wymianie sprzęgła i podpory mam ciszę prawie*) w całym zakresie prędkości. :D Nie poznaję auta. :D Ciekawe jak długo. :D

*) Za to pojawiły się wibracje tylko na II biegu tylko przy przyśpieszaniu i tylko przy 30-40 km/h. Niewyważony wał? Mam już dość tego samochodu, trafił mi się jakiś wadliwy egzemplarz. :( A przy kupnie chodził idealnie, aż się mechanicy na stacji dziwili. Na razie będę tak jeździł, bo te wibracje przy 40 mocno nie przeszkadzają.

#86 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2010 - 15:10

Za to jeśli jesteś na miejscu to można policzyć obroty. Robisz znaczniki na wejściu mostu i na półosi. Jedną półoś blokujesz i kręcisz wałkiem na wejściu. Liczysz obroty na wejściu i na półosi. Jak się oba znaczniki znów idealnie (!) pokryją, to dzielisz liczbę obrotów na wejściu przez liczbę na wyjściu. Na wejściu powinieneś mieć ok 38-40 obrotów, na wyjściu ok 9-11, lepiej się nie pomylić ) Otrzymaną liczbę trzeba pomnożyć przez 2 (trzymasz jedną półoś więc działa mechanizm różnicowy). Ja tak robiłem i tylko dlatego że się śpieszyłem bo było -15 stopni na dworze to pomyliłem się w wyniku (wyszło mi 3,32) i stąd mam 3.27 a nie 3.45. Po prostu nie spodziewałem się że coś takiego jak 3.27 może istnieć więc nie liczyłem od nowa.

po co takie kombinacje alpejskie jak most ma przełozenie 3,45 to oznacza że wałek atakujący musi zrobić 3,45 obrotu aby pół oś wykonała jeden, jak już tu piszemy to mam pytanie czy wszystkie skrzynie mają taki sam wałek sprzęgłowy chodzi mi o benzyne i klekota czy może jest jakaś różnica ?

#87 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 23 marca 2010 - 15:18

po co takie kombinacje alpejskie jak most ma przełozenie 3,45 to oznacza że wałek atakujący musi zrobić 3,45 obrotu aby pół oś wykonała jeden


Tak i na pewno jesteś w stanie bezbłędnie rozpoznać że wałek wykonał 3,45 obrotu, a nie 3,27 albo 3,7. ;) No załóżmy się jakby się dobrze przyłożyć to jest to wykonalne. :)
Poza tym w dyfrze 3,45 przy zablokowanej jednej półosi po 3,45 obrotu wałka półoś wykona 2 obroty (mechanizm różnicowy).

#88 OFFLINE   Sadkom

Sadkom
  • 46 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 marca 2010 - 16:20

Kolego Topek, a Ty nie chcesz się pozbyć tego mostu od DTI jak Ci on nie pasuje, bo mam problem z odnalezieniem używki tego typu?

#89 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 23 marca 2010 - 22:41

Kolego Topek, a Ty nie chcesz się pozbyć tego mostu od DTI jak Ci on nie pasuje, bo mam problem z odnalezieniem używki tego typu?


Nie, w obecnej chwili nie chcę. Bardzo mi pasuje. :)

#90 OFFLINE   ArturP

ArturP
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-04-2009
  • Skąd: Puławy

Napisany 06 kwietnia 2010 - 21:50

Sorry Panowie za odgrzewanie kotleta, ale nasunął mi się pomysł zamiany skrzynki i dyfra w mojej Omci, 2,6l DR, z oryginału na podobne z BMW. Skrzynka mogła by być od diesla, a most ze szperą od diesla albo od benzyniaka. Przełożenia można policzyć na większą prędkość lub moc przy starcie, jedynym problemem byłaby mechanika zamocowania. Czy ktoś za taką przeróbkę się brał? I co o tym sądzicie? Pozdro.

#91 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 20 kwietnia 2010 - 21:47

Mam pytanie do użytkowników Omegi 2.5TD w automacie. Jakie macie obroty silnika przy 100km/h na ostatnim biegu? U mnie jest ok. 2450obr/m ale mam dyferencjał od jakiejś benzynki 3.7 lub 3.9 Jak będę wiedział jak to u Was wygląda to sobie oblicze jakie mam przełożenie.

#92 OFFLINE   rysiek018

rysiek018
  • 53 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 23 kwietnia 2010 - 04:41

Wie może ktoś jaki mogę mieć dyfer jeśli na skrzyni automat ma przy 110km/h 2500rpm?? bo chyba most mi sie posypał przy skręcaniu coś jakby stukało w nim:/ silnik 3.0

#93 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 23 kwietnia 2010 - 05:29

Mam pytanie do użytkowników Omegi 2.5TD w automacie. Jakie macie obroty silnika przy 100km/h na ostatnim biegu? U mnie jest ok. 2450obr/m ale mam dyferencjał od jakiejś benzynki 3.7 lub 3.9 Jak będę wiedział jak to u Was wygląda to sobie oblicze jakie mam przełożenie.


U mnie chyba jest przy 2,5tys|obr. 120km\h

#94 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 24 kwietnia 2010 - 21:10

Tylko że Ty masz manual... Ale i tak dzięki za informacje;)

#95 OFFLINE   andrze29

andrze29
  • 17 postów
  • Dołączył: 22-08-2009
  • Skąd: tomaszow maz

Napisany 02 maja 2010 - 17:28

Podpowiedzcie mi jak mam sie dowiedziec jaka mam skrzynie w 2,6 v6 napisane jest na niej R25 R28 od strony kierowcy to juz nic nie rozumiem w koncu jaka jest

#96 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2010 - 17:54

R25 R28 od strony kierowcy

obie mają takie same przełożenia masz dobrze gorzej jak by bylo R25D choć i tak niema wielkich różnic

#97 OFFLINE   ryba85

ryba85
  • 20 postów
  • Dołączył: 10-04-2010
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 maja 2010 - 14:45

Witam mam pytanko posiadam omcie A 2.0l 8v na manualu jakie moge miec przełozenie na moscie i jaki ewentualnie moge załozyc most zeby była szybsza i miała mniejsze obroty myslałem o moscie z 2.3 td

#98 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 maja 2010 - 20:37

ja dostałem w rece skrzynie od kolegi o numerze R25D. Skrzynia jest uszkodzona, ale cholernie mnie ciekawią jej bebechy, a dlaczego?

Kolega ma 2,5 klekota sciagnietego z holandii, moja 3.0 ledwo robila tego jego diesla.

Generalnie ma buta jak diabli, az wkoncu jadąc bokiem koło rynku zblokowała sie skrzynia i kaput, po zmianie skrzyni biegów (oczywiscie zakupił od diesla) efekt wciskania w fotel wyraźnie spadł - myslimy moze tylko jakies odczucia nasze, ale testy potwierdzily spadek.

Zatem pytanko, czy R25D mają tylko jedne przelozenia?

#99 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 maja 2010 - 23:23

atem pytanko, czy R25D mają tylko jedne przelozenia?

Moze to cos pomoze >> http://www.opel-info...etriebe/r5.html

#100 OFFLINE   ArturP

ArturP
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-04-2009
  • Skąd: Puławy

Napisany 31 maja 2010 - 17:56

Witam. W takim razie, moje dywagacje są słuszne. Można założyć skrzynkę R30 od diesel'a, jest szybsza na wszystkich biegach i ma 300Nm, co za tym idzie, pewnie most też będzie miał mniejsze przełożenie