Zmiana mostu na taki z innym przełożeniem.
#81 OFFLINE
Napisany 22 marca 2010 - 19:36
#82 OFFLINE
#83 OFFLINE
Napisany 22 marca 2010 - 20:05
im większe przełożenie (wieksza liczba) dyfra tym większe przyspieszenie a mniejsza prędkośćHej wytłumaczcie mi jedną rzecz, bo ja jak narazie zielony w tym temacie.
#84 OFFLINE
Napisany 23 marca 2010 - 12:45
Też rozglądam się za mostem i niestety muszę potwierdzić, że nic nie ma poza jednym gniotem na allegro:
http://www.moto.alle..._5_dti_02r.html
Zastanawiam się nad regeneracją mostu, ponieważ mój jedynie wyje i stawia opór (trzęsie autem podczas ruszania) gdy olej jest zimny. Znalazłem specjalistyczną firmę w Katowicach, która się tym trudni. Trzeba zadzwonić i się zapytać.
http://www.gear.pl/kontakt.htm
Kolego Kogut masz może jakieś doświadczenia z tym gościem z Allegro, który sprzedaje ten most? Dlaczego uważasz, że ten most to gniot? - faktycznie na zdjęciu nie wygląda za specjalnie. Poszukam jeszcze trochę mostu i albo zdecyduję się na naprawę, albo będę musiał kupić tego gniota. A tak a propo, to jakie oznaczenia mają mosty stosowane w 2,5 DTI? Można je jakoś rozróżnić na szrocie jeśli odklei się ta papierowa naklejka przyklejona od spodu mostu? Pozdrawiam. Sadkom
#85 OFFLINE
Napisany 23 marca 2010 - 13:03
A tak a propo, to jakie oznaczenia mają mosty stosowane w 2,5 DTI? Można je jakoś rozróżnić na szrocie jeśli odklei się ta papierowa naklejka przyklejona od spodu mostu? Pozdrawiam. Sadkom
Nie ma szans. Sam oglądałem różne od różnych silników i niczym z zewnątrz się nie różnią. Nawet te cyfry 1-1, 1-2, 1-3, 1-4 znaczą coś innego, bo na pewno nie przełożenie.
Za to jeśli jesteś na miejscu to można policzyć obroty. Robisz znaczniki na wejściu mostu i na półosi. Jedną półoś blokujesz i kręcisz wałkiem na wejściu. Liczysz obroty na wejściu i na półosi. Jak się oba znaczniki znów idealnie (!) pokryją, to dzielisz liczbę obrotów na wejściu przez liczbę na wyjściu. Na wejściu powinieneś mieć ok 38-40 obrotów, na wyjściu ok 9-11, lepiej się nie pomylić ) Otrzymaną liczbę trzeba pomnożyć przez 2 (trzymasz jedną półoś więc działa mechanizm różnicowy). Ja tak robiłem i tylko dlatego że się śpieszyłem bo było -15 stopni na dworze to pomyliłem się w wyniku (wyszło mi 3,32) i stąd mam 3.27 a nie 3.45. Po prostu nie spodziewałem się że coś takiego jak 3.27 może istnieć więc nie liczyłem od nowa.
Można też rozebrać most i policzyć zęby, ale nie wiem czy Ci na szrocie pozwolą.
Sprawdź podpory wału, wg mnie masz gdzieś luz, wał wpada w wibracje, które przekazuje na zębatkę atakującą i to z czasem rozwala przekładnię.
Jeżeli te same objawy pojawiają się przy trzecim z kolei moście to lepiej żebyś zaglądnął pod auto jak najszybciej bo najprawdopodobniej stracisz kolejny dyfer.
Miałem cienką i spaloną tarczę sprzęgła (wibracje przy ruszaniu, gazowaniu, hamowaniu silnikiem, itp) a dodatkowo podpora leżała już na samym dole. Po wymianie sprzęgła i podpory mam ciszę prawie*) w całym zakresie prędkości. Nie poznaję auta. Ciekawe jak długo.
*) Za to pojawiły się wibracje tylko na II biegu tylko przy przyśpieszaniu i tylko przy 30-40 km/h. Niewyważony wał? Mam już dość tego samochodu, trafił mi się jakiś wadliwy egzemplarz. A przy kupnie chodził idealnie, aż się mechanicy na stacji dziwili. Na razie będę tak jeździł, bo te wibracje przy 40 mocno nie przeszkadzają.
#86 OFFLINE
Napisany 23 marca 2010 - 15:10
po co takie kombinacje alpejskie jak most ma przełozenie 3,45 to oznacza że wałek atakujący musi zrobić 3,45 obrotu aby pół oś wykonała jeden, jak już tu piszemy to mam pytanie czy wszystkie skrzynie mają taki sam wałek sprzęgłowy chodzi mi o benzyne i klekota czy może jest jakaś różnica ?Za to jeśli jesteś na miejscu to można policzyć obroty. Robisz znaczniki na wejściu mostu i na półosi. Jedną półoś blokujesz i kręcisz wałkiem na wejściu. Liczysz obroty na wejściu i na półosi. Jak się oba znaczniki znów idealnie (!) pokryją, to dzielisz liczbę obrotów na wejściu przez liczbę na wyjściu. Na wejściu powinieneś mieć ok 38-40 obrotów, na wyjściu ok 9-11, lepiej się nie pomylić ) Otrzymaną liczbę trzeba pomnożyć przez 2 (trzymasz jedną półoś więc działa mechanizm różnicowy). Ja tak robiłem i tylko dlatego że się śpieszyłem bo było -15 stopni na dworze to pomyliłem się w wyniku (wyszło mi 3,32) i stąd mam 3.27 a nie 3.45. Po prostu nie spodziewałem się że coś takiego jak 3.27 może istnieć więc nie liczyłem od nowa.
#87 OFFLINE
Napisany 23 marca 2010 - 15:18
po co takie kombinacje alpejskie jak most ma przełozenie 3,45 to oznacza że wałek atakujący musi zrobić 3,45 obrotu aby pół oś wykonała jeden
Tak i na pewno jesteś w stanie bezbłędnie rozpoznać że wałek wykonał 3,45 obrotu, a nie 3,27 albo 3,7. No załóżmy się jakby się dobrze przyłożyć to jest to wykonalne.
Poza tym w dyfrze 3,45 przy zablokowanej jednej półosi po 3,45 obrotu wałka półoś wykona 2 obroty (mechanizm różnicowy).
#88 OFFLINE
Napisany 23 marca 2010 - 16:20
#89 OFFLINE
Napisany 23 marca 2010 - 22:41
Kolego Topek, a Ty nie chcesz się pozbyć tego mostu od DTI jak Ci on nie pasuje, bo mam problem z odnalezieniem używki tego typu?
Nie, w obecnej chwili nie chcę. Bardzo mi pasuje.
#90 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2010 - 21:50
#91 OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2010 - 21:47
#92 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2010 - 04:41
#93 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2010 - 05:29
Mam pytanie do użytkowników Omegi 2.5TD w automacie. Jakie macie obroty silnika przy 100km/h na ostatnim biegu? U mnie jest ok. 2450obr/m ale mam dyferencjał od jakiejś benzynki 3.7 lub 3.9 Jak będę wiedział jak to u Was wygląda to sobie oblicze jakie mam przełożenie.
U mnie chyba jest przy 2,5tys|obr. 120km\h
#94 OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2010 - 21:10
#95 OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 17:28
#96 OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 17:54
obie mają takie same przełożenia masz dobrze gorzej jak by bylo R25D choć i tak niema wielkich różnicR25 R28 od strony kierowcy
#97 OFFLINE
Napisany 17 maja 2010 - 14:45
#98 OFFLINE
Napisany 30 maja 2010 - 20:37
Kolega ma 2,5 klekota sciagnietego z holandii, moja 3.0 ledwo robila tego jego diesla.
Generalnie ma buta jak diabli, az wkoncu jadąc bokiem koło rynku zblokowała sie skrzynia i kaput, po zmianie skrzyni biegów (oczywiscie zakupił od diesla) efekt wciskania w fotel wyraźnie spadł - myslimy moze tylko jakies odczucia nasze, ale testy potwierdzily spadek.
Zatem pytanko, czy R25D mają tylko jedne przelozenia?
#99 OFFLINE
Napisany 30 maja 2010 - 23:23
Moze to cos pomoze >> http://www.opel-info...etriebe/r5.htmlatem pytanko, czy R25D mają tylko jedne przelozenia?
#100 OFFLINE
Napisany 31 maja 2010 - 17:56