Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana mostu na taki z innym przełożeniem.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
479 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 19 grudnia 2009 - 18:59

Nie wiem jak w 2.5 V6 ale umnie w 2.0 16V kiedy to zakladałem most od 2.2, niepasował łacznik wału z mostem ( przełożyłem z oryginalnego mostu ) a także niepasowała łapa przedniego mocowania mostu....chodziło o śruby....u mnie były chyba 12 a tam 14....czy na odwrót...nie pamietam dokładnie :)


no właśnie ja dziś przełożyłem most i tylko nie pasowała ta łapa, ale zmobilizowałem sie i przełożyłem łapkę. poza tym wszystko ok. teraz mam most 4.22 za grosze :)
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#62 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 grudnia 2009 - 19:10

No tak, ale beast ma 3.0 i automat...ja mam 2.0 16v manual....ale 220km/h na tym przełożeniu leciałem...

na 4.22 bujam ja do 240 licznikowych


Dziwne, takie samo przełożenie główne, 75KM i 85NM różnicy, a prędkość maksymalna większa tylko o 20km/h? Czyżby ten automat był tak słaby i aż tak zamulał auto?
Co jeszcze mnie dziwi, to jak udało się rozwinąć 220km/h X20XEV i to z krótszym przełożeniem skoro w książce katalogowo podana jest "Prędkość maksymalna: 210 km/h (sedan) i 202 km/h (kombi)"
Coś mi tu niegra:rolleyes:

#63 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2009 - 08:17

Co jeszcze mnie dziwi, to jak udało się rozwinąć 220km/h X20XEV i to z krótszym przełożeniem skoro w książce katalogowo podana jest "Prędkość maksymalna: 210 km/h (sedan) i 202 km/h (kombi)"
Coś mi tu niegra:rolleyes:


He he na oryginalnym moscie kryłem blat... :) :D

Fakt tu jest krótsze przełożenie, ale silnik ma wiecej mocy na kołach i przebija opór powietrza...na seryjnym można by jeszcze więcej pojechać, ale samochód nie ma siły przebić oporu powietrza ;)

Zresztą zapytaj sie Execa jak wracalismy ze spota to lecielismy sobie w przedziale 200-220..... :) Na spontanie... :)

#64 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2009 - 13:17

Zresztą zapytaj sie Execa jak wracalismy ze spota to lecielismy sobie w przedziale 200-220..... Na spontanie...

no typowo nie moglem mu uciec na gazie!


 


#65 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2009 - 13:54

no typowo nie moglem mu uciec na gazie!


Ja tez gazunek... :)
Sekwencja Stag 300 :)

#66 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 grudnia 2009 - 23:30

jednak podtlenek robi swoje:D
niedlugo dam wam zanc jakie pretkosci moga byc w 3.2 na R28 i moscie 4.22

#67 OFFLINE   yumegar1san

yumegar1san
  • 37 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Jarocin

Napisany 12 stycznia 2010 - 17:20

Witam skozystam z tematu mam takie pytanie czy mógo być wymieniane przełozenie gdy moja omka 2.0 8v wydaje sie być mół ale jak ktos już tu pisał przy ok 1800-2000 obrotach na trójce mam 50 km/h. Jak mam mniej niż 70 i właczam 5 to auto się dusi więc z reguły piątke wrzucam dopiero po 80. Ze nie mam szpery przekonałem się ostatnoi przy próbie wyjazdu ze śniegu czy to normalne przy tym silniku czy cos było grzebane?

#68 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 13 stycznia 2010 - 10:28

To nie diesel że przy 70 km wrzucisz 5 i sobie pyrkasz...
Kumpel ma benzynkę, i właśnie mówi, że 5 od 80 w góre... inaczej to może na prostej coś jakoś, ale będzie ciężko.
70 i 5 - to słabiutko się jeździ

To takie moje zdanie.

#69 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 16 stycznia 2010 - 17:51

Jak mam mniej niż 70 i właczam 5


A po co tak robisz?

#70 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 stycznia 2010 - 19:00

Jak mam mniej niż 70 i właczam 5

Ja na 2 albo 3 jeszcze jadę :D Spalanie mi wychodzi średnio 9.5 litra w jeździe mieszanej. Eko drajwing to nie dla mnie.

#71 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2010 - 19:08

Eko drajwing to nie dla mnie.

a co to za eco driwing , przy takim obciążeniu dopiero chla

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#72 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 stycznia 2010 - 19:17

No dokładnie, za małe obroty, za mało momentu i spalanie rośnie. U mnie optymalnie pali po przekroczeniu 2300 obrotów gdy turbo już mu jakoś pompuje, wtedy spalanie mam o wiele mniejsze niż przy 1500 obr na tym samym biegu.

#73 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 22 lutego 2010 - 22:25

Jakbyś był zainteresowany to leży u mnie taki dyfer w piwnicy i się kurzy. Stan bdb, cichutki i suchy. Oddam za niewielkie $ ;)


No i most się posypał... Pytanie dlaczego. Na początku rzeczywiście było fajnie i cichutko, ale już po ok 2 tyś km zaczęły się wibracje przy hamowaniu oraz delikatny hałas, najpierw powyżej 100 km/h a później już nawet przy 40-50. Później zaczęły się głuche stuki przy szybkim przełączaniu biegów. Następnie pojawiły się wibracje i hałas w całym zakresie powyżej 50 km/h przy każdym obciążeniu (przyśpieszanie, jazda, hamowanie silnikiem).

Pytanie - dlaczego most mógł się posypać w takim tempie? Zrobiłem max 6 tyś km. Objawy oraz sposób i kolejność pojawiania się objawów takie jak w poprzednim moście, tylko poprzedni od pierwszych objawów zrobił ok 50 tyś km, a ten tylko jakieś 4 tyś.

Teraz mam założony kolejny (jest cichutko i żadnych wibracji), ale już po 1 tyś km przy hamowaniu silnikiem poczułem delikatne wibracje - identycznie jak w poprzednim wypadku. Mam nadzieję że scenariusz się nie powtórzy... :(

Czy to możliwe że most z 2.5 TD / DTI czymś się różni od tego z 2.2 16V i dlatego sypie się w takim tempie? Czy może to być wina złego montażu?

Ja będę miał ok 2300 obr przy 100 km/h bo mam inną skrzynię. 2100 już bym się chyba nie odważył, chociaż to mógłby być ciekawy eksperyment. :) Ale do tego trzeba by skrzynię zmieniać a chyba mi się nie chce.


Ha... gdybym wiedział to bym się nie odważył, ale nie wiedziałem i... jeżdżę obecnie na moście 3.27. :o Na początku prawie nie odczułem że coś nie tak, poza tym że jakoś dziwnie musiałem przełączać biegu przy wyższych prędkościach żeby silnik się nie męczył. Zauważyłem dopiero gdy wyjechałem w trasę, rozpędziłem się do 100 km/h, a tam wskazówka obrotomierza ledwo ponad 2000 obr/min sięgała. :o (zdjęcia oczywiście robione tam gdzie warunki na to pozwalały - no może poza tym 140...)
Dodany obrazek
Dodany obrazek

No nic. Na razie jeżdżę. To co może cieszyć, to to że na I biegu dobija spokojnie do 65 km/h, na II biegu do 120. ;) No i na V biegu cisza jest, chociaż na 3.45 byłem bardziej zadowolony, bo tutaj przy 80 km/h żeby mocniej przyśpieszyć to już wypada zrzucać na IV. W ogóle na tym 3.27 już wyraźnie gorzej się jeździ. No ale spalanie to wychodzi dość przyzwoite. ;) Po zatankowaniu do pełna i telepaniu się za TIR-ami z prędkościami 80-90 km/h na V biegu na ekranie zasięgu zobaczyłem coś takiego (1034 km). :D
Dodany obrazek

#74 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2010 - 23:05

No i most się posypał... Pytanie dlaczego. Na początku rzeczywiście było fajnie i cichutko, ale już po ok 2 tyś km zaczęły się wibracje przy hamowaniu oraz delikatny hałas, najpierw powyżej 100 km/h a później już nawet przy 40-50. Później zaczęły się głuche stuki przy szybkim przełączaniu biegów. Następnie pojawiły się wibracje i hałas w całym zakresie powyżej 50 km/h przy każdym obciążeniu (przyśpieszanie, jazda, hamowanie silnikiem).

Pytanie - dlaczego most mógł się posypać w takim tempie? Zrobiłem max 6 tyś km. Objawy oraz sposób i kolejność pojawiania się objawów takie jak w poprzednim moście, tylko poprzedni od pierwszych objawów zrobił ok 50 tyś km, a ten tylko jakieś 4 tyś.

Teraz mam założony kolejny (jest cichutko i żadnych wibracji), ale już po 1 tyś km przy hamowaniu silnikiem poczułem delikatne wibracje - identycznie jak w poprzednim wypadku. Mam nadzieję że scenariusz się nie powtórzy... :(

Hmm... nieciekawa sprawa.

Sprawdź podpory wału, wg mnie masz gdzieś luz, wał wpada w wibracje, które przekazuje na zębatkę atakującą i to z czasem rozwala przekładnię.

Jeżeli te same objawy pojawiają się przy trzecim z kolei moście to lepiej żebyś zaglądnął pod auto jak najszybciej bo najprawdopodobniej stracisz kolejny dyfer.

#75 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2010 - 23:45

3.27 - to przełożenie było stosowane tylko w omegach 2.5 DTI i jest to wersja z LSD. Trafiło Ci się jak ślepej kurze ziarno:mad: Skąd masz ten most? Mój zaczyna siadać i rozglądam się za nowym, ale przeważnie same 3.45 bez szpery:mad: Nie wiem, czy nie zdecyduję się na regenerację.

Wracając do twojego problemu, to przyczyna może tkwić w sile z jaką dokręcono przegub elastyczny z mostem (beast coś wspominał, że jak za słabo się przykręci, to się szybciej most zużyje, czy coś)

P.S. Jakiego teraz osiągasz V-maxa na tym przełożeniu?;)

#76 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 23 lutego 2010 - 00:11

Jeżeli te same objawy pojawiają się przy trzecim z kolei moście to lepiej żebyś zaglądnął pod auto jak najszybciej bo najprawdopodobniej stracisz kolejny dyfer.


Podpora jest ok, wał wyważony tym razem, złącza elastyczne ok.

A czy rozwalone koło dwumasowe może rozwalić most?

To nie ten wątek, ale opiszę objawy, może coś się wyjaśni. Nie wiem czy to na pewno koło dwumasowe, ale... mam dość silne wibracje silnika na biegu jałowym i (szczególnie) przy startowaniu. Jak delikatnie wcisnę sprzęgło to czuć na sprzęgle. Czuć też na lewarku skrzyni i czasem nawet na kierownicy. W czasie jazdy czyli powyżej 1500 obr/min jest praktycznie niewyczuwalne, chociaż jak dotknę lewarka to czuć wibracje, ale nie takie jak na postoju. Natomiast nie mam tego opisywanego często stuknięcia przy odpalaniu i gaszeniu silnika zarówno przy wciśniętym sprzęgle jak i bez. Jedynie pasek potrafi pisnąć podczas odpalania (widać jak mocno podrywa rolkę napinacza). Czy to może być uszkodzone koło, czy coś jeszcze innego?

3.27 - to przełożenie było stosowane tylko w omegach 2.5 DTI i jest to wersja z LSD. Trafiło Ci się jak ślepej kurze ziarno:mad: Skąd masz ten most? Mój zaczyna siadać i rozglądam się za nowym, ale przeważnie same 3.45 bez szpery:mad: Nie wiem, czy nie zdecyduję się na regenerację.


Przypadkiem trafiłem na szrocie pod Białymstokiem. Gościu przywozi rozbite Omegi na rozbiórkę. Ale miał już tylko jedną sztukę od DTI. Ale nie wiem czy ta szpera działa, bo kręciłem wałem przytrzymując jedną półośkę i tylko druga się kręciła.

Wracając do twojego problemu, to przyczyna może tkwić w sile z jaką dokręcono przegub elastyczny z mostem (beast coś wspominał, że jak za słabo się przykręci, to się szybciej most zużyje, czy coś)


Hm, coś właśnie sobie przypominam że o tym pisał. Muszę postudiować TIS-a.

P.S. Jakiego teraz osiągasz V-maxa na tym przełożeniu?;)

A nie wiem nawet, nie sprawdzałem. Wg CarTest na V biegu przyśpieszenie kończy się na 198. ;) Na IV nadal osiąga Vmax, tzn obecnie mój IV bieg to jest tak jak V na dyfrze 3.9.

Natomiast sprawdziłem 0-100 km/h i wyszło 11,5 sek, więc dynamika znacząco nie spadła (odpada jedna zmiana biegu z II na III :D)

#77 OFFLINE   Sadkom

Sadkom
  • 46 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 marca 2010 - 23:25

Witam. Jakbyś chciał się pozbyć tego mostu 3,27 to chętnie go odkupię bo mam właśnie 2,5 DTI i mi się most wysypał, a jeździ tego mało i nie mogę dostać mostu o tym przełożeniu. Czy półosie od różnych wersji silnikowych pasują do wszystkich mostów? Pozdrawiam

#78 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 marca 2010 - 16:46

Też rozglądam się za mostem i niestety muszę potwierdzić, że nic nie ma poza jednym gniotem na allegro:
http://www.moto.alle..._5_dti_02r.html

Zastanawiam się nad regeneracją mostu, ponieważ mój jedynie wyje i stawia opór (trzęsie autem podczas ruszania) gdy olej jest zimny. Znalazłem specjalistyczną firmę w Katowicach, która się tym trudni. Trzeba zadzwonić i się zapytać.
http://www.gear.pl/kontakt.htm

#79 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2010 - 17:47

Też rozglądam się za mostem i niestety muszę potwierdzić, że nic nie ma poza jednym gniotem na allegro:
http://www.moto.alle....5_dti_02r.html

Zastanawiam się nad regeneracją mostu, ponieważ mój jedynie wyje i stawia opór (trzęsie autem podczas ruszania) gdy olej jest zimny. Znalazłem specjalistyczną firmę w Katowicach, która się tym trudni. Trzeba zadzwonić i się zapytać.
http://www.gear.pl/kontakt.htm

też mi bydle wyje i jak znajdę jakiś 3,45 bo LSD niechce to będe się bawił w naprawę

#80 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 marca 2010 - 18:11

też mi bydle wyje i jak znajdę jakiś 3,45 bo LSD niechce to będe się bawił w naprawę


mam 3.45 - na ta chwile z LSD ale bedzie wypruta