Zmiana mostu na taki z innym przełożeniem.
#1 OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 13:51
Ponieważ prawie na pewno mam most do wymiany, dlatego interesuje mnie wymiana deferencjału na jakiś "wolniejszy" niż mam obecnie.
Już nawet w Astrze 1.6 miałem mniejsze obroty przy 100 km/h niż w Omedze (Astra - 2300, Omega 2600) co mnie nieco irytuje.
Obecnie wg EPC oraz porównań z innymi użytkownikami wydaje mi się że siedzi dyfer o przełożeniu 3.9.
Co sądzicie o tym żeby włożyć 3.7? Albo 3.25?
Jakie widzicie za i przeciw? Czy ktoś już przerabiał podobne modyfikacje?
Wg mnie samochód będzie nieco słabiej przyśpieszał (akurat na tym mi mocno nie zależy) ale za to będę miał nieco niższe obroty (większy komfort). Czy o czymś nie wiem?
Pozdrawiam.
#2 OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 15:16
Witam.
Ponieważ prawie na pewno mam most do wymiany, dlatego interesuje mnie wymiana deferencjału na jakiś "wolniejszy" niż mam obecnie.
Już nawet w Astrze 1.6 miałem mniejsze obroty przy 100 km/h niż w Omedze (Astra - 2300, Omega 2600) co mnie nieco irytuje.
Obecnie wg EPC oraz porównań z innymi użytkownikami wydaje mi się że siedzi dyfer o przełożeniu 3.9.
Co sądzicie o tym żeby włożyć 3.7? Albo 3.25?
Jakie widzicie za i przeciw? Czy ktoś już przerabiał podobne modyfikacje?
Wg mnie samochód będzie nieco słabiej przyśpieszał (akurat na tym mi mocno nie zależy) ale za to będę miał nieco niższe obroty (większy komfort). Czy o czymś nie wiem?
Pozdrawiam.
jak wolniejszy do albo 3.7 albo 3.45 z diesla. smialo mozesz podmieniac. przy emeryckiej jezdzie moze zaoszczedzisz troche na paliwie ale jak bedziesz chcial pocisnac to bedzie mul i wiecej spali na bank
#3 OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 15:25
jak wolniejszy do albo 3.7 albo 3.45 z diesla. smialo mozesz podmieniac. przy emeryckiej jezdzie moze zaoszczedzisz troche na paliwie ale jak bedziesz chcial pocisnac to bedzie mul i wiecej spali na bank
Dzięki. Jeżdżę często w trasy (200 km w jedną stronę) i jeżdżę raczej po emerycku, więc taki stan rzeczy raczej by mi odpowiadał. Nawet nie chodzi o oszczędność na paliwie, ale bardziej na zmniejszeniu obrotów. Podróżuję często w okolicach 100-120 km/h i tutaj obroty są już stosunkowo wysokie (wyższe niż w Astrze). I tak sobie myślę że skoro Astra 1.6 dawała radę ciągnąć auto przy 2300 obrotów przy 100 km/h to i Omega da radę (a tyle właśnie będzie po założeniu mostu 3.45). Zresztą, jak mi się nie będzie podobało to (niech stracę finansowo) nic nie stoi na przeszkodzie żeby wrócić do standardowego przełożenia.
#4 OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 15:27
Zobacz ile wazyla astra a ile wazy omega.I tak sobie myślę że skoro Astra 1.6 dawała radę ciągnąć auto przy 2300 obrotów przy 100 km/h to i Omega da radę (a tyle właśnie będzie po założeniu mostu 3.45).
#5 OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 15:28
Przerabiałem wszystkie mosty w poprzedniej omedze (co prawda 3.0).Co sądzicie o tym żeby włożyć 3.7? Albo 3.25?
Jakie widzicie za i przeciw? Czy ktoś już przerabiał podobne modyfikacje?
Wg mnie samochód będzie nieco słabiej przyśpieszał (akurat na tym mi mocno nie zależy) ale za to będę miał nieco niższe obroty (większy komfort). Czy o czymś nie wiem?
Jeśli dużo latasz po w trasie, to 3.45 ma sens, będziesz miał 2100 obrotów na V-tym biegu przy 100kmh. Na 2-ce pociągniesz do 115kmh, do wyprzedzania człapiących matizów przy 60kmh w sam raz
Jak się nie ścigasz w mieście to nie odczujesz lekkiego spadku dynamiki przy butowaniu.
Jakbyś był zainteresowany to leży u mnie taki dyfer w piwnicy i się kurzy. Stan bdb, cichutki i suchy. Oddam za niewielkie $
#6 OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 15:30
Zobacz ile wazyla astra a ile wazy omega.
Waga/moc_max samochodów o których mowa:
Astra: 14,0
Omega: 11,1
Martwi mnie jedynie to że tam było 8V z innym przebiegiem momentu wg obrotów. Ale Omega też bardzo ładnie ciągnie na V biegu od 60 km/h, więc tutaj się nie martwię. Najwyżej do wyprzedzania trzeba będzie zawsze zapinać IV bieg.
Przerabiałem wszystkie mosty w poprzedniej omedze (co prawda 3.0).
Jeśli dużo latasz po w trasie, to 3.45 ma sens, będziesz miał 2100 obrotów na V-tym biegu przy 100kmh. Na 2-ce pociągniesz do 115kmh, do wyprzedzania człapiących matizów przy 60kmh w sam raz
Jak się nie ścigasz w mieście to nie odczujesz lekkiego spadku dynamiki przy butowaniu.
Jakbyś był zainteresowany to leży u mnie taki dyfer w piwnicy i się kurzy. Stan bdb, cichutki i suchy. Oddam za niewielkie $
3.45? Jeśli tak, to chyba wezmę od ręki. Priv.
Ja będę miał ok 2300 obr przy 100 km/h bo mam inną skrzynię. 2100 już bym się chyba nie odważył, chociaż to mógłby być ciekawy eksperyment. Ale do tego trzeba by skrzynię zmieniać a chyba mi się nie chce.
#7 OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 16:14
P.S. Szkoda, że nie ma mniejszych w omegach jak 3,26, bo sam też bym zmienił, np. na 2,35 jak w E39 530d, albo chociaż 2,65 - 525d
#8 OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 16:22
Tylko, że X30XE to nie to samo co Y22XEV - 65NM mniej i na dodatek inne przełożenia skrzyni biegów. Moim zdaniem przy 3.45 będzie mega muł, jak chcesz kombinować, to już lepiej załóż 3,7.
Tylko że skrzynia właśnie też nadrabia te różnice. O ile dobrze policzyłem, to przy 3.45 obroty spadną o 13%. Nie jest to aż tak dużo. A "mega muł" to pojęcie względne. Wg niektórych osób Omega 2.0/2.2 nie powinna w ogóle ruszyć z miejsca.
#9 OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 17:33
Masz rację, ja miałem ok 2100 przy skrzyni R28, Ty masz nieco krótszą R25 więc będzie w okolicach 2300 :yes:Ja będę miał ok 2300 obr przy 100 km/h bo mam inną skrzynię. 2100 już bym się chyba nie odważył, chociaż to mógłby być ciekawy eksperyment. Ale do tego trzeba by skrzynię zmieniać a chyba mi się nie chce.
Odpisałem3.45? Jeśli tak, to chyba wezmę od ręki. Priv.
#10 OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 20:24
tzn seryjny ???? i jaki moge włozyć zeby auto nabralo na dynammice???
#11 OFFLINE
Napisany 29 października 2009 - 21:19
Tylko, że X30XE to nie to samo co Y22XEV - 65NM mniej i na dodatek inne przełożenia skrzyni biegów. Moim zdaniem przy 3.45 będzie mega muł, jak chcesz kombinować, to już lepiej załóż 3,7.
Właśnie zrobiłem symulacje programem CarTest i wychodzi na to że przyśpieszenie "do setki" pogorszy się o 0,5 sekundy (czyli ok 5% gorzej niż seria). Czyli tak jakby ubyło ok 8 KM. Tragedii nie ma. Natomiast program mówi że powinno spaść spalanie i to prawie o 1 litr w cyklu mieszanym.
No nic, obiecuję że opiszę wszystkie wrażenia po całej operacji. Tak jak mówię, robię to nie dla spalania, ale dla komfortu jazdy w trasie.
#12 OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2009 - 22:44
Dla przypomnienia zmieniłem z 3.9 na 3.45. Troszkę to wszystko trwało, zanim dobiłem się do mechanika, później okazało się że koło pasowe na wale niedługo powie "papa" i zanim sprowadzili to wieki trwało. No ale dziś w końcu odebrałem samochód.
Pierwsze wrażenia.
Ruszanie z miejsca chyba się w ogóle nie różni.
Podoba mi się to że na I biegu można nieco dalej podciągnąć (prędkość) bez wycia silnika. Podobnie II bieg. Do 50 km/h różnicy prawie nie widać, bo może słabiej przyśpiesza, ale dalej się ciągnie na poszczególnych biegach. Będę się musiał tylko przyzwyczaić do jazdy po mieście na III biegu, bo przy 50km/h mam na nim tylko jakieś 1700 obrotów.
Dynamika rzeczywiście spadła. Ale czy aż tak bardzo? Nie pamiętam, bo samochód stał 3 tygodnie a ja w międzyczasie jeździłem innymi, więc trudno opisać. Przejechałem po mieście jakieś 15 km i w ogóle mi to dziś nie przeszkadzało.
W trasie - bardzo fajnie, poprzedni most huczał, a ten nie, więc nie ma co nawet porównywać hałasu, aczkolwiek spodziewałem się że obroty będą jeszcze niższe (chociaż pokrywają się z wcześniejszymi wyliczeniami). Zobaczymy na dłuższych odcinkach, bo na razie zrobiłem może 10 km (w trasie). Przyśpieszenie na V biegu 80-120 km/h zgodnie z tym co policzył program CarTest spadło z 14,5 na 17,0 sekundy. Tragedii nie ma, zawsze można zrzucić na IV bieg a nawet bez problemu na... III bo przy 80 już tak nie wyje jak wcześniej.
Na V biegu przy 100 km/h mam 2250 obr/min (wcześniej ok 2700). Głośność w środku raczej mniejsza (aczkolwiek nie pamiętam dokładnie), ale dźwięk przyjemniejszy i wrażenie prędkości zmalało (czuje się że się jedzie wolniej niż w rzeczywistości).
Pojeżdżę troszkę więcej i jeszcze raz opiszę wrażenia tym razem "długodystansowe".
Pozdrowienia.
#13 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 09:45
#14 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 09:48
hm, a czy w 2.2 nie byly montowane seryjnie 4.22, czy tylko w jakichs wyjatkowych wersjach?Dla przypomnienia zmieniłem z 3.9 na 3.45.
#15 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 09:52
zastanawiające nie?hm, a czy w 2.2 nie byly montowane seryjnie 4.22, czy tylko w jakichs wyjatkowych wersjach?
#16 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 09:59
hm, a czy w 2.2 nie byly montowane seryjnie 4.22, czy tylko w jakichs wyjatkowych wersjach?
Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale ja mialem właśnie z 2.2 16v Dodam że bez przeróbek przedniego mocowania, nie pasuje
#17 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 10:03
no z tego co pamietam z danych technicznych, to w 2.2 16v byl 4.22Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale ja mialem właśnie z 2.2 16v Dodam że bez przeróbek przedniego mocowania, nie pasuje
#18 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 10:16
no z tego co pamietam z danych technicznych, to w 2.2 16v byl 4.22
po VIN mozna sprawdzic co mial
#19 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 10:28
po VIN mozna sprawdzic co mial
W0L0VBM69Y1017432
Wg EPC miałem 3.9, co by się zgadzało z obliczeniami obrotów przed i po wymianie przy tej samej prędkości i przełożeniem które podał kolega Immo od którego kupiłem most.
Wg TIS w silniku Y22XE stosowano 3.9 dla ręcznej skrzyni i 4.22 dla automatów. Nie wiem jak z Z22XE (od 2001).
#20 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 10:40
ano wlasnie, to juz jasne... juz kombinowalem, ze moze jest jeszcze roznica sedan/kombiWg TIS w silniku Y22XE stosowano 3.9 dla ręcznej skrzyni i 4.22 dla automatów. Nie wiem jak z Z22XE (od 2001).