Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki most do Omegi 3,2 automat?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcincbr

marcincbr
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-07-2009

Napisany 28 października 2009 - 18:06

Mam w swojej omedze dziwne odgłosy dochodzące z tylu samochodu. Po ruszeniu do okolo 50km/h slychac odglos tarcia taki jak przy klockach hamulcowych na ktorych zostal sam metal. Odglos powraca po zwolnieniu i po przyspieszeniu znika. Powyzej 100 km/h slychac delikatny gwizd z mostu. Sprawdzilem hamulce, zmienilem podpore z lozyskiem i nic sie nie zmienilo. Odglos nie jest zalezny od skretu a wzrasta przy mocniejszym dodaniu gazu. Stwierdzilem ze musi byc to most. Pytanie jakie jest przelozenie w moście w omedze 3,2 automat. W jakich innych silnikach jest most z takim samym przełożeniem? Najpierw planuje rozebrac most i zrobic rozeznanie co jest do roboty ale pewnie skończy sie na wymianie na używany. Ma ktos moze jakis opis naprawy takiego mostu? Jakie sa ceny lozysk i uszczelniaczy?

#2 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2009 - 22:05

W Y32SE montowali dyfry o przełożeniach 3,7 i 3,9. Podaj numer VIN, to się zobaczy jakie przełożenie ma twój most.
Co do opcji naprawy to raczej odradzam, mało jest warsztatów specjalizujących się naprawą zespołów mech.różnicowych, a koszta naprawy są ogromne. Używkę kupisz za 300-600zł

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 października 2009 - 23:18

Mam w swojej omedze dziwne odgłosy dochodzące z tylu samochodu. Po ruszeniu do okolo 50km/h slychac odglos tarcia taki jak przy klockach hamulcowych na ktorych zostal sam metal. Odglos powraca po zwolnieniu i po przyspieszeniu znika. Powyzej 100 km/h slychac delikatny gwizd z mostu. Sprawdzilem hamulce, zmienilem podpore z lozyskiem i nic sie nie zmienilo. Odglos nie jest zalezny od skretu a wzrasta przy mocniejszym dodaniu gazu. Stwierdzilem ze musi byc to most. Pytanie jakie jest przelozenie w moście w omedze 3,2 automat. W jakich innych silnikach jest most z takim samym przełożeniem? Najpierw planuje rozebrac most i zrobic rozeznanie co jest do roboty ale pewnie skończy sie na wymianie na używany. Ma ktos moze jakis opis naprawy takiego mostu? Jakie sa ceny lozysk i uszczelniaczy?



mam 3.9 jak potrzeba.




 


#4 OFFLINE   marcincbr

marcincbr
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-07-2009

Napisany 29 października 2009 - 20:07

Jest moze jakis sposob zeby sprawdzic przelozenie na moscie? Jakis oznaczenie. Widzialem na allegro ze na gorze mostu sa jakies cyfry? Czy da sie z nich odczytac przelozenie? czy jak kupie most z takim samym napisem jak moj to bedzie mial takie samo przelozenie czy to tylko jakies numery seryjne? Zastanawiam sie czy nie mam dluzszego przelozenia bo z tego co widze na forum mam troche nizsze spalanie (ponizej 13 litrow LPG na 100km). Licznik wskazuje przy 3 tyś obr/min okolo 138 km/h.

#5 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2009 - 20:17

Licznik wskazuje przy 3 tyś obr/min okolo 138 km/h.

Masz 3.9

(..) z tego co widze na forum mam troche nizsze spalanie (ponizej 13 litrow LPG na 100km).

Jeśli to średnie spalanie to sprawdź czy nie masz za ubogiej mieszanki. Pozorna oszczędność 1-2l/100km może się później odbić czkawką w postaci wypalonych gniazd zaworowych...

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 października 2009 - 21:07

moja pali średnio 13,3 litra lpg (do statystyki wliczam też benzynę) Mam przełożenie 3,9:1
jednak Omegą jeżdżę głownie poza miastem, po mieście śmigam esperakiem :-)

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 października 2009 - 08:37

Jest moze jakis sposob zeby sprawdzic przelozenie na moscie? Jakis oznaczenie. Widzialem na allegro ze na gorze mostu sa jakies cyfry? Czy da sie z nich odczytac przelozenie?


nuemry na moscie to numer obudowy ktora jest taka sama. przelozenie bylo na przyklejanej karteczce z dolu. jesli masz vin auta to moge ci podac przelozenie (pod warunkiem ze nikt wczesniej nie wymienial dyfra) a zeby miec 100 % to trzeba policzyc zeby.




 


#8 OFFLINE   marcincbr

marcincbr
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-07-2009

Napisany 01 listopada 2009 - 12:31

OK. Dla pewności rozbiore go i policze zęby. Mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie sprawdzacie po nr. VIN jaki mam most? Jakis TIS czy cos w tym rodzaju? Bede musial przed zakupem pytac sprzedającego o VIN i sprawdzić czy jest taki sam?

#9 OFFLINE   speede

speede
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 19 września 2011 - 16:18

witam. jest w stanie ktos mi pomoc jaki most do omegi b fl 3,2 v6 automat
niewiem po vin czy jakos inaczej.
z gory dziekuje za pomoc

#10 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2011 - 16:37

po VIN-e powinno wyjść przełożenie mostu.Podaj to sprawdzimy

#11 OFFLINE   speede

speede
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 19 września 2011 - 17:29

ok juz biore papiery i podaje

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2011 - 17:58

ok juz biore papiery i podaje


3.9 na bank




 


#13 OFFLINE   speede

speede
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 19 września 2011 - 18:13

to juz kolega machony79 pomogl odnalesc tyle zer teraz znalesc taki dyfer. wszyscy ci co maja na allegor nawet niewiedza co maja :/

#14 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2011 - 18:28

3.9 na bank

a tak przy okazji sie zapytam.
Bo w EPC jest tylko jeden most o przełożeniu 3.9 przy tym silniku (y32se) i piszę że powinien mieć szpere.Reszta mostów ma przełożenie 3,7.A po Vin-e nic o blokadzie nie pisze.

#15 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 19 września 2011 - 18:34

witam. jest w stanie ktos mi pomoc jaki most do omegi b fl 3,2 v6 automat
niewiem po vin czy jakos inaczej.
z gory dziekuje za pomoc


dlaczgo chesz wymieniac most??

czyzby auto mialo wiecej niz 500 tys nalatane ??

EDIT:
jesli juz bedziesz kupowal most to musisz go kupic razem z jarzmem tym z przodu w przeciwnym wypadku jesli kupisz od auta przed loftowego otwory w jarzmie sa mniejsze i mozesz miac male zaskoczenie przy montazu

a tak przy okazji sie zapytam.
Bo w EPC jest tylko jeden most o przełożeniu 3.9 przy tym silniku (y32se) i piszę że powinien mieć szpere.Reszta mostów ma przełożenie 3,7.A po Vin-e nic o blokadzie nie pisze.


moje y32se nie mialo szpery w moscie z przelozeniam 3.9

#16 OFFLINE   speede

speede
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 19 września 2011 - 18:38

bylem w trasie i cos zaczelo mi huczec z tylu pojechalem dzis do mechanika przejechalismy sie i zaprosil mnie na podnosnik
i wyszlo ze ma potezny luz. gosc krecil lekko walem napedowym a koal staly w miejscu i pokazal mi jaki luz jest

#17 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 września 2011 - 18:39

Moje 3.2 tez nie ma szpery a ma 3.9.

#18 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 19 września 2011 - 18:45

bylem w trasie i cos zaczelo mi huczec z tylu pojechalem dzis do mechanika przejechalismy sie i zaprosil mnie na podnosnik
i wyszlo ze ma potezny luz. gosc krecil lekko walem napedowym a koal staly w miejscu i pokazal mi jaki luz jest


lekko to znaczy jak ?? wal musi miec troche luzu.
sprawdzaliscie czy aby to nie lozyska w tylnym kole.
do tego nie trzeba mechaniora .
wystarczy pojechac na przejazdzke i sprawdzic czy przy skrecaniu w lewo lub prawo buczenie cichnie

#19 OFFLINE   speede

speede
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Piła

Napisany 19 września 2011 - 19:02

moment bo czegos tu nie rozumiem z ta szpera
za co ona dokladnie odpowiada, bo juz sam niewiem czego szukac
przy dzwigni od biegow mam przycisk z * to jest na zime, na kokpicie mam przycisk od wylaczenia ESP
zeby nie bylo ze cos mi nie bedzie dizalalo....
bo normalnie juz zglopialem

buczenie powyzej 40 na godzine jest coraz glosniej przy 100 jest masakra, ale jak puszcze noge z gazu i zaczynam hamowac silnikiem buczenie czasem ustaje
jak powoli wciskam gaz buczenie jest mocne jesli jej depne prawie go nie slychac do momentu kiedy nie odpuszcze gazu

#20 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 września 2011 - 19:46

Moje 3.2 tez nie ma szpery a ma 3.9.


z tego co kojarzę od momentu wprowadzenia TC+ w V6 nie była montowana szpera