Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

montaz mat podgrzewanych foteli problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2010 - 20:34

Tak myślałem, że o te chodzi. Pasują i są dedykowane na przednie fotele welurowe.

#102 OFFLINE   mar141078

mar141078
  • 49 postów
  • Dołączył: 30-03-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 01 stycznia 2010 - 21:22

Mam tylko nadzieję, że wystarczy cierpliwości i piwa żeby to zrobić ;)

Jeszcze pytanie- do czego jest ta kostka pod tylną kanapą? wiązka od siedzeń to dwie kostki- męska i żeńska w jedną wpina się wiązkę z przekaźnikami i przewodami do mat.
A ta kostka?

http://img120.images...4070246ws3.jpg/

Mar

#103 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 01 stycznia 2010 - 23:36

Te maty które piszecie że pasują do weluru nie pasują do każdego ja przynajmniej mam welur taki szyty jak skóra maty grzewcze są wszyte w tapicerkę a tapicerka mocowana jest na metalowe kółka.....

#104 OFFLINE   mar141078

mar141078
  • 49 postów
  • Dołączył: 30-03-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 10 stycznia 2010 - 00:36

Witam, w końcu udało się zebrać wszystkie elementy elektryczne i przystąpić do montażu mat grzewczych z allegro. Robiliśmy to razem z bratem przez niecałe dwa dni. Mam fotele z materiału w B FL kombi. Nie wiem jak jest w fotelach z innym poszyciem (welur czy skóra) ale u mnie poszło bardzo prosto bez problemów. Postanowiłem wywalić stalowe kółka i zastosować plastikowe opaski zaciskowe. Myślę, że spokojnie spełnią swoje zadanie. Najważniejszy sprzęt niezbędny do tej roboty to nożyce do cięcia drutu. Ja się męczyłem 3/4 roboty obcinaczkami ale nie wytrzymały do końca. W pewnym momencie trochę się powyginały i nie było mowy o cięciu. Pożyczyłem nożyce od znajomego i odcięcie kółek kanapy zajęło mi jakieś 10 minut. Jeśli chodzi o oparcia to również nie było problemu. Zdejmowałem materiał z części na której nie było poduszki i regulacji i zawijałem tak aby mieć łatwy dostęp do położenia mat. Maty na oparciach pasują idealnie zakładając przewodem do góry. Wówczas trzeba dolutować trochę kabla.
Na tylnej kanapie dostęp do położenia mat również bez większych problemów. Siedzisko jak i oparcia rozbiera się szybko. Maty z allegro jak wiadomo nie są do omegi i w dodatku do tylnych siedzeń ale bez problemu można je dopasować delikatnie przycinając. Jedyny problem pojawił się na siedzisku za fotelem pasażera. Tam są dwa gniazda do pasów umieszczone w siedzisku kanapy. To zmniejsza powierzchnie na jakiej możemy umieścić matę. Przyciąłem gąbkę w tym miejscu zostawiając tylko miejsca ze spiralą co pozwoliło na większe manewrowanie i układanie maty. W tym miejscu znajduje się pasek z taśmą przylepną więc daje się to bez problemu ułożyć inaczej niż w oryginale omijając to miejsce a nie zaginając ani łamiąc maty.
Co do wtyczek to nie pasują te dwie do podłączenia tylnych mat z oryginalną instalacją oraz dwie z czterech przednich- te od sterowania mocą grzania. Zrobiłem to na stałe.
Co do pracy jaką trzeba włożyć w wymontowanie foteli-
wymontowanie przednich foteli i rozkręcenie:
1. odkręcamy jeden wkrętak za fotelem trzymający plastikową zabudowę fotela
2. wyjmujemy przednią zabudowę fotela i mamy widoczne kable i kostki
3. odkręcamy śruby mocujące fotel do samochodu- są umieszczone w szynach, po których przesuwa się fotel- dwie z przodu i dwie z tyłu
4. mając fotel na stole odkręcamy dwie śruby od ręcznej (u mnie) regulacji pochylenia fotela oraz jedną śrubę trzymającą boczną zabudowę fotela- śruba jest z przodu fotela na samym przedzie (pod dźwignią regulacji pochylenia fotela), wyjąc przełącznik od regulacji wysokości fotela jednak ze względu na to ze jest przylutowany na stałe żeby nie przeszkadzał trzeba go rozebrać- nie stanowi to większego problemu jednak należy uważać na luźne dwie miedziane blaszki w środku aby nam nie wypadły, po rozebraniu przylutowana część włącznika wyjdzie bez problemu z bocznej osłony.
Po odkręceniu śruby z przodu osłona trzyma się jeszcze na dwóch zaczepach mniej więcej na środku, które bez problemu puszczają oraz musimy zdjąć duże pokrętło regulacji oparcia. Jeśli pociągniemy za mocno i pręt wysunie się zbytnio można go włożyć na swoje miejsce po zdjęciu osłony tylnego oparcia odkręcając dwie śruby na dole fotela- widoczność bardzo dobra. Mała osłona boczna trzyma się tylko na zaczepach. Po jej zdjęciu możemy odkręcić boczne śruby łączące siedzisko z oparciem oraz zdjąć zawleczki i zacząć montaż mat.
Z tyłu jest znacznie prościej.
1. wyjmujemy kanapę pociągając za plastikowe rączki pod kanapą (najlepiej pociągać równomiernie za obie strony) i można już montować maty
2. aby zdemontować mniejszą część oparcia kanapy tylnej trzeba odkręcić 3 śruby. Jedna znajduje się na dole od strony drzwi, po wymontowaniu siedziska kanapy jest już widoczna. Dwie pozostałe z tyłu siedzenia- znajdziemy po rozłożeniu oparcia do poziomu.
3. wymontowanie większej części jest analogiczne- 3 śruby plus jedna od środkowych pasów- wszystko

Podłączenie mat z tyłu zrobiłem dokładnie tak jak wynikało z treści tego wątku.

---Ω---

pozdrawiam, Mar

#105 OFFLINE   cynamon

cynamon
  • 1 postów
  • Dołączył: 14-01-2010
  • Skąd: Galicja

Napisany 17 stycznia 2010 - 21:13

Witam. Jestem tu pierwszy raz. Nie mam Omegi ...ale chciałem mieć :)
Kupiłem te same maty co kolega cugiel i założyłem je do Astry G. Pasują idealnie. Ktoś już pisał wcześniej jak je podłączyć.
czarny +
brązowy -
czarno-żółty to załączanie plusem
czarno-zielony do masy przez potencjometr
Nie wiem tylko jaki ten potencjometr i nigdzie nie mogę znaleźć oryginalnego włącznika z regulacją.
Podłączałem maty do zasilacza warsztatowego, a do regulacji dałem potencjometr 2,2k Ohm. Pobierają prąd 8A, czyli ich moc to pewnie około 100W na jeden fotel. Regulacja działa z tym potencjometrem 2,2k, tylko nie wiem jak w praktyce będzie wyglądał zakres regulacji temperatury. Nie wiem też czy trzeba jakiś dodatkowy rezystor o którym ktoś wyżej już pisał. Jutro jak będę miał czas to podłączę potencjometr w samochodzie i przetestuję.
Układ który znajduje się w szarej puszcze na kablu wygląda mi na regulator mocy PWM na jakimś tranzystorze mosfet, tylko sterowanie nim jest dość zaawansowane, bo pewnie jest sprzężone z termostatem (ale nie jestem pewny, może to zwykły regulator mocy).
Do tej pory miałem inne maty bez regulacji, które nie grzały w bocznych częściach siedziska, ale ich jakość i szybkość nagrzewania była bardzo dobra. Miały logo WV. Ciekawe czy te oplowskie będą dobre.
Jeżeli ktoś ma dostęp do oryginalnych włączników z regulacją to niech sprawdzi lub zmierzy jaki tam jest potencjometr.

#106 OFFLINE   damnie88

damnie88
  • 2 postów
  • Dołączył: 25-10-2010

Napisany 25 października 2010 - 07:50

Witam.
A czy ktoś pamięta jaki użytkownik sprzedawał te maty ? Może ktoś ma na zbyciu jeszcze takie "ustrojstwo" ? :)

#107 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2010 - 09:33

Witam.
A czy ktoś pamięta jaki użytkownik sprzedawał te maty ? Może ktoś ma na zbyciu jeszcze takie "ustrojstwo" ? :)


dino124
w tej chwili nie ma przedmiotow wystawionych

ja kupilem na aukcji numer
785734270

jesli chcesz to poszukaj goscia w archiwum allegro wysli sms za 10 zl i dostaniesz na niego namiar:D

moze jeszcze ma pare sztuk

cena byla super a maty oryginalne, nowiutkie i dzialaja do tej pory

#108 OFFLINE   damnie88

damnie88
  • 2 postów
  • Dołączył: 25-10-2010

Napisany 25 października 2010 - 12:54

Dzięki. Będę się kontaktował, bo właśnie cena była elegancka. ;)

#109 OFFLINE   arek2

arek2
  • 31 postów
  • Dołączył: 09-02-2011
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 20 lutego 2012 - 20:56

witam:) tez chcialbym zamontowac grzanie w fotelach:) tylko nie moge znalezc odpowiednich mat grzewczych na allegro nie ma tego za duzo, sa tylko takie na tapicerke i to jednoczesciowe za25-30zl dwu czesciowych jest bardzo malo a jak juz sa to 100zl komplet, ma ktos moze namiary na jakies maty ktore podejda do omegi B, siedzenia welur:) i do kwoty najlepiej 50zl na fotel:)

#110 OFFLINE   majonez 18

majonez 18
  • 15 postów
  • Dołączył: 29-01-2012

Napisany 28 lutego 2012 - 22:06

Tez mam grzanie foteli tylko cos mi nie działają. Moze jakis przekaznik czy bezpiecznik NIewiem ale maty są czuje pod ręką. ALe nie raz siedziałem juz w aucie i mi zagrzali siedzenia to pozniej Boli mnie na plecach w tym miejscu gdzie mi grzeje. Niewiem czemu, Moj organizm poprostu nie przyjmuje takiego Wypasu;p

#111 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 03 grudnia 2012 - 21:57

Kolego gdzie kupiłeś te maty właśnie szukam takich do Omegi B

witam mam u siebie pod fotelem 2 kostki jedna z kablimi czerwonym i brazowym pod ktory jest podlaczony silnik regulacji wysokosci i druga wolna kostke z przewodami brazowym i czarno zoltym gdzie pojawia sie mapiecie po wcisnieiu przycisku grzania foteli
kupilem na allegro maty grzewcze oplowskie wyprodukowane w 2005 roku przy ktorych sa 3 kostki

Dodany obrazek

sprawa wyglada tek ze pewnie te maty ktore mam sa do auta z regulacja mocy grzania
czy moze ktos ma pomysl jak to podlaczyc zeby to u mnie zadzialalo gdzie podlaczyc zasilanie ewentualnie co tam trzeba zmostkowac

sam wymyslilem to tak ze pewnie jest kostka z kablami czarnym i brazowym gdzie ma isc napiecie i kostka z kablami czarno zielony i czarno zolty od regulacji a ta trzecia to moze wyjscie na mate w oparciu ale niewiem
nie chce podawac napiecia na probe jak popadnie zeby tego nie popalic moze ktos juz wykonywal taki zabieg prosze o pomoc

bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos co ma omke po lifcie sprawdzil na jakich kolorach jest prad i jaki mocnyoraz w ktorym momencie


Kolego gdzie kupiłeś tematy bo szukam do swojej Omegi takich mat i ewentualnie w jakiej cenie

#112 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 grudnia 2012 - 09:56

Kolego gdzie kupiłeś te maty właśnie szukam takich do Omegi B



Kolego gdzie kupiłeś tematy bo szukam do swojej Omegi takich mat i ewentualnie w jakiej cenie


4 posty wcześniej o tym pisałem

#113 OFFLINE   mariuszki17

mariuszki17
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-11-2010

Napisany 28 stycznia 2013 - 20:20

witam mam takie same maty i tak samo podlaczone jak kolega zapodal kiedys wczesniej Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us
tylko ze jak sa tak podlaczone nie dzialaja,lecz jak zamieniam miejscami kabelki w kostce pod siedzeniem fotele grzeja ale bardzo dlugo to trwa po 15min ledwo czuc cos po 45min dopiero daja cos.Wkladalem rozne rezystory i nie ma roznicy.
Aha a jak wywale rezystor i zlacze kable nie dzialaja.

#114 OFFLINE   mariuszki17

mariuszki17
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-11-2010

Napisany 09 kwietnia 2013 - 10:40

Ja u siebie w vb po zakupie mat nowych musialem w czarnej kostce dac
Czarny-masa
Brązowy+
Czarno żółty - + po wyłączniku
Czarno zielony regulacja grzania (opornik) na - masę

dopiero cos zaczelo dzialac ale nagrzewa sie 15min zeby cos poczuc i te szare podelko strasznie gorace jest. jak inaczej daje plus na czarny nie dziala nic,podmieniam oporniki i nic nie zmienia sie szybkosci nagrzewania

#115 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 kwietnia 2013 - 12:26

To dziwne że jeszcze w ogóle działa. W opelku brązowy to zazwyczaj masa, chyba że sterownik masz z czegoś innego.

#116 OFFLINE   martin007007

martin007007
  • 2 postów
  • Dołączył: 09-04-2013

Napisany 09 kwietnia 2013 - 14:01

witam ja mam problem bo w omedze mam podgrzewane fotele z regulacja mocy grzania ale mi wogóle nie działaja co może być przyczyna ?

#117 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 09 kwietnia 2013 - 14:15

zacznij od sprawdzenia bezpieczników i czy siedzenia rzeczywiście są grzane
gta77

#118 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 02 lutego 2014 - 20:18

piszecie o bezpiecznikach i przekaźnikach, ale gdzie one są i które to, pod siedzeniem, czy może pod kierownicą?? u mnie nie działają oba fotele i zaczynam się zastanawiać nad naprawą tego

#119 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 02 lutego 2014 - 20:47

bezpiecznikach

Pod kierownicą

przekaźnikach

na tył pod kanapą,na przód (sterownik) w gąbce foteli.