Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

montaz mat podgrzewanych foteli problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2009 - 19:35

nawet nie zauwazylem ze sie moj watek tak rozkrecil
maty nie sa z omegi c tylko vectry c pasuja podobno tez do astry g
ja to zrobilem tak ze kable fabryczne podlaczylem pod czarna kostke

+ do czarnego z maty
-do brazowego z maty
kupilem wlaczniki od astry h ale pasuja wszystkie oplowskie z regulacja bo one sie tylko maskownica roznia
i w wlaczniku podlaczylem
+ na srodkowy pin
-na niepamietam ktory (zaraz sprawdze)
i te z szarej kostki na wlacznik tez nie pamietam w jaki sposob:D
jeden pin zostaje wolny bo to + od podswietlania pokretla

i to tyle jesli chodzi o siedzisko
w macie oparcia (zastosowalem taka sama)
trzeba przy samej macie odciac kable i przedluzyc czarny i czerwony i podlaczyc je do szarej kostki czerwony do czarnego i czarny do brazowego, pozostale zostaja obciete

jesli ma nam dzialac tylko jedna mata bez oparcia trzeba polaczyc kable z szarej plaskiej kostki

mata w siedzisko nie pasuje przynajmniej na gruby welur i trzeba robic w niej dziury zeby przypiac kiedre i mate trzeba w zaglebienie gabki umiejetnie ulozyc zeby sie mata nie przerwala i podkleic tam najlepiej kropelka zeby sie nie zawijala bo w tym miejscu nie ma tasmy
mata w oparcie pasuje idealnie tylko ze ma byc do gory nogami:D

a wogole to jak zmierzyc te wartosci na tych kablach bo mam miernik ale sie nie potrafie nim az tak obslugiwac:p

#22 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 listopada 2009 - 19:39

no nareszczei jesteś nawet nie wiesz ile na to czekałem czyli co kupować włączniki z omy c i będzie pasowało???

Nawet nie wiesz ile czekałem na tą odpowiedz czyli co zakupic włączniki z omy c i bedzie gitara???

#23 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2009 - 19:43

no nareszczei jesteś nawet nie wiesz ile na to czekałem czyli co kupować włączniki z omy c i będzie pasowało???

Nawet nie wiesz ile czekałem na tą odpowiedz czyli co zakupic włączniki z omy c i bedzie gitara???


jesli podlaczysz tak jak ja to bedzie gitara
a wogole to mysle ze taki zwykly potencjometr 10 obrotowy z allegro moze to zastapic
o wlasnie taki z odzysku:D
http://www.allegro.p...lipot_7216.html

UWAGA WAZNA INFORMACJA

nie potrzeba potencjometra
mozna maty podlaczyc na krotko pomijajac termostat i robic tak ze jak sie nam w zadek zrobi goraco to wylaczamy mate zeby nie grzala jak po okolo 10-20 minutach zrobi chlodno wlaczamy na kilka minut i tak w kolko
podlaczylem tak u taty w espero i sobie chwali :D tylko ze trzeba sie pilnowac

u niego podlaczylem w ten sposob te tansze maty od WV po 15zl ale z tymi oplowskimi tez sie tak da na 100%

dodam jeszcze ze nie idzie wysiedziec dluzej niz 20 minut bo tak goraca tak ze trudno zapomniec wylaczyc:D

a wogole to mata podlaczona na kruótko na stole kuchennym lezala i grzala sie przez 30 minut i nic sie nie stopilo ani nie przegrzalo

#24 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 listopada 2009 - 19:54

ok potencjometr wystarczyło by wstawic pomiędzi czarno zielony a masę i poiwnno działac prawda ? A co do włącznika to podejrzewałem ze róznią sie one tylko maskownicami ale nie wiem jak to wszytko podłączyłeś przeciągałes pod włącznik przewody z szarej kostki wychodzącej z maty???

#25 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2009 - 20:03

ok potencjometr wystarczyło by wstawic pomiędzi czarno zielony a masę i poiwnno działac prawda ? A co do włącznika to podejrzewałem ze róznią sie one tylko maskownicami ale nie wiem jak to wszytko podłączyłeś przeciągałes pod włącznik przewody z szarej kostki wychodzącej z maty???


wszystkie przewody zbiegaja sie we wlaczniku z kostki szarej i czarnej
niewiem czy dobrze to podlaczylem ale dziala
a ten potencjometr z allegro sie daje zamiast tamtego
on tez ma 3 styki tak jak ten oryginalny i trzeba mu podac mase i kable czarno zolty i czarno zielony
jutro zrbie rysunek jak to podlaczylem bo teraz nie mam czasu bo musze zmykac

#26 OFFLINE   fish74

fish74
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-11-2009

Napisany 15 listopada 2009 - 10:27

No , coś już wiemy , maty sa fajne to i temat sie rozwinął.Czyli reasumując :ma to być v vectrze b -w siedzenia już wmontowane , plecy odpuszczam.Jaki opornik w szarą kostkę ( Ta od regulacji ) i co z drugą szarą ( do dopięcia drugiej) .Czy te maty aby nie są spięte z plecami szeregowo?Czy jak zostawię tylko samo siedzisko to nie spalę jej , lub poszycia fotela???Chciałbym jednak żeby to szło przez termostat a nie na ostro.

#27 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 listopada 2009 - 18:36

potencjometry zakupione teraz tylko czekam za tym aż przyjdą i wtedy zadam magiczne pytanie jak wlutwac w niego przewody wiemy już że obydwa z szarej kostki i masa ale w jakiej kolejnosci to może kolega cugiel będzie wiedział :)

#28 OFFLINE   fish74

fish74
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-11-2009

Napisany 16 listopada 2009 - 09:38

Wiecie już możę jaka wartość rezysora zamiast potencjometru do regulacji???

#29 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 16 listopada 2009 - 11:25

jesli podlaczysz tak jak ja to bedzie gitara
a wogole to mysle ze taki zwykly potencjometr 10 obrotowy z allegro moze to zastapic
o wlasnie taki z odzysku:D
http://www.allegro.p...lipot_7216.html

UWAGA WAZNA INFORMACJA

nie potrzeba potencjometra
mozna maty podlaczyc na krotko pomijajac termostat i robic tak ze jak sie nam w zadek zrobi goraco to wylaczamy mate zeby nie grzala jak po okolo 10-20 minutach zrobi chlodno wlaczamy na kilka minut i tak w kolko
podlaczylem tak u taty w espero i sobie chwali :D tylko ze trzeba sie pilnowac

u niego podlaczylem w ten sposob te tansze maty od WV po 15zl ale z tymi oplowskimi tez sie tak da na 100%

dodam jeszcze ze nie idzie wysiedziec dluzej niz 20 minut bo tak goraca tak ze trudno zapomniec wylaczyc:D

a wogole to mata podlaczona na kruótko na stole kuchennym lezala i grzala sie przez 30 minut i nic sie nie stopilo ani nie przegrzalo


Cugiel a powiedz mi jak to podłączyłeś na krótko co do czego?

#30 OFFLINE   fish74

fish74
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-11-2009

Napisany 16 listopada 2009 - 12:36

próbowałem spinać popielatą kostkę róznymi rezystorami i lipa.A może nie mają być te przewody ze sobą tylko któryś do masy ??? albo jeszcze inaczej ?? Help !!!

Ps Jak jest w orginalnym włączniku z regulacją??Jak jest podłączony potencjometr??

http://photos03.alle.../97/814059756_1 oto przewody

http://images30.foto...d112a26f55b.jpg tak to wygląda orginalnie w astrze
http://images27.foto...75aad8a3med.jpg regulator
http://images48.foto...25341be2med.jpg w środku...
http://images27.foto...b488f50amed.jpg z drugiej strony

http://images48.foto...2dcd5c16e1c.jpg A tu schemat blokowy

Pomóżcie to rozgryźć - założenie w siedzisko dwie maty ok.2godz ze ściągnięciem veluru , zamontowaniem i ponownym zapikowaniu.Jeżeli się to uda podłaczyć to pełna profeska

#31 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 listopada 2009 - 16:11

rezystor wstawiasz pomiedzy kabel czarno zielony a masę odpisz czy działa bo nie miałem jak sprawdzic gdyż czekam za potencjometrami

#32 OFFLINE   fish74

fish74
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-11-2009

Napisany 16 listopada 2009 - 16:15

masę czyli minus ( brązowy ? ) próby robię na macie która nie jest w aucie.A co z drugim z kostki??
Ja bym to wolał nie na potencjometrze tylko dobrać optymalną temperaturę i założyć rezystor .

#33 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 listopada 2009 - 16:31

a ten drógi to jest ponoc od podświetlania przycisku minus zgadza sie brązowy

ja juz przedyskutowałem z kolegom Cuglem i po rozmowie doszlismy do wniosku że zakładam potencjometr który jeśli odpali to wszystko wrzuce pod fotel ustawi na ile ma grzac i zapomne o nim:)

poza tym jesli masz tylko siedziska i nic nie masz podłączonego do płaskiej kostki od oparcia to trzeba złączyc kable w tej kostce.Kurde szkoda że nie mam tych potencjometrów bo też mam komplet tyvch mat nie zamontowany i juz bym mógł cos popróbowac.Ale pisz o postępach

#34 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 16 listopada 2009 - 16:37

napiszcie czy ktos to zamontowal i jak grzeje bo nie wiem czy kupic

#35 OFFLINE   fish74

fish74
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-11-2009

Napisany 16 listopada 2009 - 17:22

podświetlanie przycisku? a po cholere z maty?? watpie.Przewód nie jest brązowy tylko żółto - czarny .Natomiast przy jednej macie wydaje mi się że nie bardzo tylko złączenie kabli w kostce - albo sie spali albo bedzie strasznie mocno grzać - one są w szeregu!jedno i drugie widać na schemacie który podałem.A ja dalej nie wiem czy próbować przez opór do minusa-brązowego??

#36 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 listopada 2009 - 17:43

cugiel podłączył tak jak Ci pisałem i teoretycznie u niego wszystko działa ja nie zrobię inaczej tylko tak samo poczekaj jutro może już bede maiał potencjometry to bedę próbował.Jesli spalę to spalę będe wiedział że tak nie da rady ktoś musi to wypróbowac bo samo sie na pewno się nie zrobi a jesli bedziemy tak czekac jeden na drógiego to zima minie i temat też wystygnie.

co do zwary na krótko próbowałem bez rezystora połączyc kabez czarno zielony z masą przez bezpiecznik i nic sie nie spaliło a bezpiecznik miałem chyba 7,5

#37 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 16 listopada 2009 - 18:11

Panowie dajcie dokładną rozpiskę kolorystyki przewodów. Albo model auta z którego pochodzi mata
Po kolei kostka ilość styków, kolor.
Są duże różnice w schematach Omegi, Vectry i Astry. Może coś uda mi się pomóc. :D

#38 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2009 - 18:21

Panowie dajcie dokładną rozpiskę kolorystyki przewodów. Albo model auta z którego pochodzi mata
Po kolei kostka ilość styków, kolor.
Są duże różnice w schematach Omegi, Vectry i Astry. Może coś uda mi się pomóc. :D


na zdjeciu w pierwszym poscie jest kolorystyka
a mata podobno z vectry a wyprodukowana w 2005 roku

dodam jeszcze ze sprawa z potencjometrem wyglada tak ze fotel jak grzeje na 5 to po pewnym czasie az sie leje po tylku jak ustawie na 3 to jest akurat jak na 1 to jest lekko cieple ale jak dam na pozycje wylacz to grzeje nadal tak jak na 1 wiec moze cos zle zrobilem

Cugiel a powiedz mi jak to podłączyłeś na krótko co do czego?

na krotko to trzeba wyciagnac z puszki kabel czerwony i podac mu 12V a czarny z tej szarej plaskiej kostki na mase


i napisze jeszcze raz co i jak jest w tej instalacji mat moze ktos cos wymysli:D
albo to rozrysujezaraz bedzie rysunek:D

Dodany obrazek

robie jeszcze jeden rysunek jak to ja mam podlaczone w aucie jutro bedzie bo teraz ciemno jest i nic nie widze w aucie

#39 OFFLINE   fish74

fish74
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-11-2009

Napisany 16 listopada 2009 - 18:23

rozpiska w moim poście niżej a mata jest orginalna opel Gm wydaje mi sie żę vectra c ale niejestem pewien.Oto ona http://photos03.alle...05/97/814059756 widok kabli niżej.

#40 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2009 - 19:17

na dzisiaj tyle

Dodany obrazek

ja to mam podlaczone tak jak na foto, jutro uzupelnie podlaczenie do potencjometru

w potencjometrze na srodku ma byc +12V
ma byc masa oraz kable czarno zielony i czarno zolty
jeden pin od potencjometru sluzy do podswietlania pokretla ja pozostawilem go wolnego

jak sie rozbierze caly wlacznik to widac ze do potencjometru ktory ma 3 styki idzie masa oraz styki na kabel czarno zielony i czarno zolty
tak wiec zwykly potencjometr z allegro okolo 500-700 powinien nam zastapic oryginal

potencjometr jest to opornik z regulacja rezystancji wiec napewno jakos sie da go zastapic zwyklym rezystorem problem w tym ze nie rozgryzlem tego jaki ma byc i gdzie go trzeba wlutowac
ale to juz niech ktos kto sie zna sprobuje to rozgryzc bo mnie to przerasta
ja jestem po budowlance robie za lakiernika wiec prosze sie nie smiac ze sie na elektryce nie znam:D