Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

montaz mat podgrzewanych foteli problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 października 2009 - 21:35

witam mam u siebie pod fotelem 2 kostki jedna z kablimi czerwonym i brazowym pod ktory jest podlaczony silnik regulacji wysokosci i druga wolna kostke z przewodami brazowym i czarno zoltym gdzie pojawia sie mapiecie po wcisnieiu przycisku grzania foteli
kupilem na allegro maty grzewcze oplowskie wyprodukowane w 2005 roku przy ktorych sa 3 kostki

Dodany obrazek

sprawa wyglada tek ze pewnie te maty ktore mam sa do auta z regulacja mocy grzania
czy moze ktos ma pomysl jak to podlaczyc zeby to u mnie zadzialalo gdzie podlaczyc zasilanie ewentualnie co tam trzeba zmostkowac

sam wymyslilem to tak ze pewnie jest kostka z kablami czarnym i brazowym gdzie ma isc napiecie i kostka z kablami czarno zielony i czarno zolty od regulacji a ta trzecia to moze wyjscie na mate w oparciu ale niewiem
nie chce podawac napiecia na probe jak popadnie zeby tego nie popalic moze ktos juz wykonywal taki zabieg prosze o pomoc

bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos co ma omke po lifcie sprawdzil na jakich kolorach jest prad i jaki mocnyoraz w ktorym momencie

#2 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 listopada 2009 - 07:37

rozgryzlem to sam:D

po przesledzeniu tego ustrojstwa doszedlem do wniosku ze nie da sie tego zmostkowac tak poprostu tylko trzebaby robic jakis konkretny uklad pod to wiec latwiej bylo kupic 2 wlaczniki z regulacja sily grzania :D
tak ze mam u siebie w b piecio stopniowa regulacje grzania:D

odpowiedz pisze dla potomnosci :D jakby ktos kiedys w szukajce grzebal

#3 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 listopada 2009 - 18:38

kolego a może sz mi powiedziec dokładnie co tam zrobiłeś że grzanie Ci odpaliło mam ome z 98 r i też mam ten sam problem zamiast jednej kostki z zasilaniem mam dwie i to chyba są maty od Bfl-ki gdzie kupiłeś te przełącziki???

Chyba mamy maty z tego samego źródła:) ja dzis walczyłem z tym montażem wszystko przebiegło ok tylko własnie efekt końcowy był nie hallo bo nie zagrzało:( Nie wiem czy dobrze myslę ale do włączników z rególacja siły grzania to trzeba chyba poprowadzic jeszcze jakies dodatkowe 2 przewody do tej szarej kostki od maty.

Jesli możesz to powiedz mi jak założyłeś te przełączniki i czy są to przełączniki od Bfl-ki.Bo zastanawiam sie jak minąc to regulowanie temperatury żeby grzało jak wczesniej tylko że na nowych matach???

#4 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 07 listopada 2009 - 22:02

Cześć,

Na moje oko ten regulowany włącznik grzanych foteli to nic innego jak potencjometr który pracuje w jakiś wartościach, więc jak kolega by był uprzejmy zmierzył jaka wartość jest na tej dodatkowej kostce myślę że dało by rade wstawić tam jakiś rezystor. Myślę że powinno być około 500 Om.

Na początek spróbuj zewrzeć przez bezpiecznik jakiś nieduży te 2 piny w kostce i powinno ruszyć jak nie daj rezystor.

#5 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 listopada 2009 - 15:47

Zwara przez bezpiecznik nic nie dała trochę to dla mnie dziwne żeby tylko przez to nie odpaliły chyba będe musiał spróbowac je na krótko bo mam jeszcze komplet tych mat nie zamontowany do fotela pasażera.I może coś sie uda wywnioskować.
Bo jakoś nie za bardzo wim jak kolega założył włącznik z regulacją temp??? Takie były ale już nie w "B" prawda ?

#6 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 09 listopada 2009 - 16:21

Musisz dokładnie pogadać z kimś kto robił taką przeróbkę i pomierzy dokładnie wszystko. Na pewno jest sposób żeby to odpalić bez tego włacznika.

Sprawdz jeszcze przez rezystor.

#7 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 listopada 2009 - 21:08

Na schemacie wygląda to tak
Czarny +
Brązowy - masa
Czarno żółty - + po wyłączniku
Czarno zielony regulacja grzania (potencjometr) na - masę
;):)

#8 OFFLINE   virusno9

virusno9

    KaroL. Op-com 888 1234 88

  • 165 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka

Napisany 09 listopada 2009 - 22:44

Z tą podpowiedzą myślę że nie powinno już być problemu. Rezystor dobrać tak aby fotele nie grzały za mocno ani za słabo i bez włącznika z regulacja grzania sie obejdzie.

Pozdrawiam.

#9 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 12 listopada 2009 - 20:30

Koledzy a gdzie kupiliście te maty i ile kosztowały?

#10 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 listopada 2009 - 16:08

Koledzy a gdzie kupiliście te maty i ile kosztowały?


masz tu nazwe i nr aukcji tylko to są maty do Omesi C z rególacją grzania>cena 25zł za szt.

mata grzewcza OPEL siedzenia w fotel WYPRZEDAŻ (numer 801581123)
http://moto.allegro...._wyprzedaz.html

#11 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 13 listopada 2009 - 22:37

A no dzieki bardzo ja mam C to nie bedzie problemu moje sie przepalily. dzisiaj juz za pozno ale jutro zadzwonie wlasnie tego szukam a jestem ciekaw czy ma tylko na siedzisko czy jeszcze na oparcie tez ma bo bym komplet potrzebowal.

#12 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2009 - 23:09

Przy czym na moje to nie podejdzie do skórki.

#13 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 14 listopada 2009 - 00:20

a dlaczego nie ma szans do skórzanej tapicery?

#14 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2009 - 09:38

Bo na macie siedziska powinno być jeszcze jedno wycięcie niezbędne do mocowania tapicerki skórzanej do stelaża fotela.

#15 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 listopada 2009 - 10:33

Da sie zamontować te maty do skóry tylko trzeba zrezygnowac ze wciągniecia 2ch kiedr na siedzisku szczeże sam nie wiem po co one tam są bo i tak sie to doskonale trzyma bez ich wciągania.A na oparciu wykonujesz nacięcie na macie aby wciągnąc kiedry pionowe oczywiscie nie uszkadzając przewodu w macie,i w ten sposób wciągasz dwie kiedry pionowe i jedną poziomą na samej górnej częsci oparcia dwie pozostałe wytnij.Skóra na fotelach nie jest wcale wyluzowana i wszystko wygląda jak dawniej. Wiem bo sam robiłem a jestem Tapicerem

#16 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2009 - 12:08

Pisałem dlatego, że mam skórę i dałem plamę z matą do weluru. Okazało się w trakcie. Ale do rzeczy, nie mam wpiętej dokładnie tej kiedry jak to nazwałeś, którą zaznaczyłem na fotce. Efekt - kupa jak 150. Nikt mi nie wmówi, że podczas użytkowania "kiedra" się nie wyprostuje. Widać parchate szwy i żeby to naprawić będę szukał mat do skóry bo druciarstwa nie lubię.
P.s. Siedzisko po długości zwiększa w takim przypadku powierzchnię o ok 4-5cm i nie widzę możliwości poskładania na fabrycznie profilowanych krawędziach, żeby wsio było tak ładnie napięte jak przed demontażem.

#17 OFFLINE   fish74

fish74
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-11-2009

Napisany 14 listopada 2009 - 18:22

Witam
Mam do Was pytanko.Otóż zakupiłem te same maty do vectry .Dzisiaj je założyłem w siedzisko , poszło gładko.Z oparciem już gorzej.I teraz pytanko co do podłączenia tego.Otóż mam pod fotelami orginalnie wiązkę z zasilaniem - czarna kosteczka i jest ok, nie mam natomiast regulacji grzania i co zrobić z szarą kostką (ta koło czarnej - pewnie zamiast regulatora jakiś opornik tylko jaki ?)Druga sprawa czy ta mata może pracować sama bez drugiej i jeżeli tak to co zrobić z drugą szarą kostką ( ta za termostatem )Czy jest opcja żeby gezało tylko siedzisko i z termostatem ? Z góry dzięki za szybką odpowiedź.

#18 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 listopada 2009 - 19:02

haaaa i tu pojawia sie problem niestety:/ bo maty są z rególacją grzania i już mi tu podpowiedział kolega o wstawieniu rezystora tylko jeszcze nie udało mi sie tego wlutowac bo nie miałem czasu bedę próbował od 470ohm ewentualnie zmniejszę do 300ohm bądz zwiekszę do 680ohm zależy czy zagrzeją i jaka bedzie moc grzania

kiedry której nie wciągasz należy sie pozbyc odcinając ją nożyczkami gdyż może ci kiedys sie odwinąć i wyjść przez poszycie na wierzch :( Ja zrobiłem wszystko tak jak napisałem niepotrzebne wyciołem wciągnołem możliwie ile sie dało i tyle.Wedłóg mnie jest ok mogę zrobic foto i pokazac,matę też delikatnie zmniejszyłem na bokach pod wymiar starej.

#19 OFFLINE   fish74

fish74
  • 22 postów
  • Dołączył: 14-11-2009

Napisany 14 listopada 2009 - 19:16

a czy ta mata może pracować sama czy musi być druga a jeżeli tak to jak ona jest wpięta szeregowo?Chciałbym zostawić samą dupcię... jak to zapiąć???

Ps A może ktoś dysponuje schematem podpięcia orginalnych mat ???

#20 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 listopada 2009 - 19:33

kurde nie powiem Ci ja załozyłem i siedzisko i oparcie spiołem razem ale i tak nie grzeją bo nie mam nic w miejscu rególacji tremp. grzania
Z tego co przeglądnołem to teoretycznie można zostawic tylko jedną mate i powinno byc ok