montaz mat podgrzewanych foteli problem
#1 OFFLINE
Napisany 26 października 2009 - 21:35
kupilem na allegro maty grzewcze oplowskie wyprodukowane w 2005 roku przy ktorych sa 3 kostki
sprawa wyglada tek ze pewnie te maty ktore mam sa do auta z regulacja mocy grzania
czy moze ktos ma pomysl jak to podlaczyc zeby to u mnie zadzialalo gdzie podlaczyc zasilanie ewentualnie co tam trzeba zmostkowac
sam wymyslilem to tak ze pewnie jest kostka z kablami czarnym i brazowym gdzie ma isc napiecie i kostka z kablami czarno zielony i czarno zolty od regulacji a ta trzecia to moze wyjscie na mate w oparciu ale niewiem
nie chce podawac napiecia na probe jak popadnie zeby tego nie popalic moze ktos juz wykonywal taki zabieg prosze o pomoc
bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos co ma omke po lifcie sprawdzil na jakich kolorach jest prad i jaki mocnyoraz w ktorym momencie
#2 OFFLINE
Napisany 03 listopada 2009 - 07:37
po przesledzeniu tego ustrojstwa doszedlem do wniosku ze nie da sie tego zmostkowac tak poprostu tylko trzebaby robic jakis konkretny uklad pod to wiec latwiej bylo kupic 2 wlaczniki z regulacja sily grzania
tak ze mam u siebie w b piecio stopniowa regulacje grzania:D
odpowiedz pisze dla potomnosci jakby ktos kiedys w szukajce grzebal
#3 OFFLINE
Napisany 07 listopada 2009 - 18:38
Chyba mamy maty z tego samego źródła:) ja dzis walczyłem z tym montażem wszystko przebiegło ok tylko własnie efekt końcowy był nie hallo bo nie zagrzało:( Nie wiem czy dobrze myslę ale do włączników z rególacja siły grzania to trzeba chyba poprowadzic jeszcze jakies dodatkowe 2 przewody do tej szarej kostki od maty.
Jesli możesz to powiedz mi jak założyłeś te przełączniki i czy są to przełączniki od Bfl-ki.Bo zastanawiam sie jak minąc to regulowanie temperatury żeby grzało jak wczesniej tylko że na nowych matach???
#4 OFFLINE
Napisany 07 listopada 2009 - 22:02
Na moje oko ten regulowany włącznik grzanych foteli to nic innego jak potencjometr który pracuje w jakiś wartościach, więc jak kolega by był uprzejmy zmierzył jaka wartość jest na tej dodatkowej kostce myślę że dało by rade wstawić tam jakiś rezystor. Myślę że powinno być około 500 Om.
Na początek spróbuj zewrzeć przez bezpiecznik jakiś nieduży te 2 piny w kostce i powinno ruszyć jak nie daj rezystor.
#5 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2009 - 15:47
Bo jakoś nie za bardzo wim jak kolega założył włącznik z regulacją temp??? Takie były ale już nie w "B" prawda ?
#6 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2009 - 16:21
Sprawdz jeszcze przez rezystor.
#7 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2009 - 21:08
Czarny +
Brązowy - masa
Czarno żółty - + po wyłączniku
Czarno zielony regulacja grzania (potencjometr) na - masę
#8 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2009 - 22:44
Pozdrawiam.
#9 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2009 - 20:30
#10 OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 16:08
Koledzy a gdzie kupiliście te maty i ile kosztowały?
masz tu nazwe i nr aukcji tylko to są maty do Omesi C z rególacją grzania>cena 25zł za szt.
mata grzewcza OPEL siedzenia w fotel WYPRZEDAŻ (numer 801581123)
http://moto.allegro...._wyprzedaz.html
#11 OFFLINE
Napisany 13 listopada 2009 - 22:37
#12 OFFLINE
#13 OFFLINE
#14 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 09:38
#15 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 10:33
#16 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 12:08
P.s. Siedzisko po długości zwiększa w takim przypadku powierzchnię o ok 4-5cm i nie widzę możliwości poskładania na fabrycznie profilowanych krawędziach, żeby wsio było tak ładnie napięte jak przed demontażem.
#17 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 18:22
Mam do Was pytanko.Otóż zakupiłem te same maty do vectry .Dzisiaj je założyłem w siedzisko , poszło gładko.Z oparciem już gorzej.I teraz pytanko co do podłączenia tego.Otóż mam pod fotelami orginalnie wiązkę z zasilaniem - czarna kosteczka i jest ok, nie mam natomiast regulacji grzania i co zrobić z szarą kostką (ta koło czarnej - pewnie zamiast regulatora jakiś opornik tylko jaki ?)Druga sprawa czy ta mata może pracować sama bez drugiej i jeżeli tak to co zrobić z drugą szarą kostką ( ta za termostatem )Czy jest opcja żeby gezało tylko siedzisko i z termostatem ? Z góry dzięki za szybką odpowiedź.
#18 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 19:02
kiedry której nie wciągasz należy sie pozbyc odcinając ją nożyczkami gdyż może ci kiedys sie odwinąć i wyjść przez poszycie na wierzch :( Ja zrobiłem wszystko tak jak napisałem niepotrzebne wyciołem wciągnołem możliwie ile sie dało i tyle.Wedłóg mnie jest ok mogę zrobic foto i pokazac,matę też delikatnie zmniejszyłem na bokach pod wymiar starej.
#19 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 19:16
Ps A może ktoś dysponuje schematem podpięcia orginalnych mat ???
#20 OFFLINE
Napisany 14 listopada 2009 - 19:33
Z tego co przeglądnołem to teoretycznie można zostawic tylko jedną mate i powinno byc ok