Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy jest zawór nagrzewnicy w X20se bez klimy?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   certiif

certiif
  • 5 postów
  • Dołączył: 22-10-2009

Napisany 23 października 2009 - 18:21

Witam, jestem nowym użytkownikiem Omegi x20se rocznik 1996. Auto nie posiada klimy. Przeglądałem forum, lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Czy występuje zawór nagrzewnicy, czy też obieg przez nagrzewnice jest non stop, a regulacja temperatury jest za pomocą przysłon sterownych cięgnami? Jeśli tak to prawdopodobnie mam niedrożny grzejnik. Bardzo proszę o odpowiedź doświadczonych użytkowników Omegi. Dziękuje.

#2 OFFLINE   vestido

vestido
  • 11 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 02 grudnia 2010 - 08:23

witam, też mam to samo pytanko, poczytałem o ubytkach płynu które u mnie występują i szukam tego tróniczka i nie widzu :)

help :)

#3 OFFLINE   zuza411

zuza411
  • 255 postów
  • Dołączył: 27-12-2006
  • Skąd: Działdowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2010 - 13:27

Kolega koksik też nie ma tego trójniaczka i faktycznie jak zimno to nie grzeje.Jeżeli macie pozakładane gazy to sprawdzcie podłączenie parownika powinno być tak wyjście z nagrzewnicy do parownika i z parownika do zbiorniczka wyrównawczego.

#4 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 02 grudnia 2010 - 13:49

wyjście z nagrzewnicy do parownika

Nie do końca, wyjście z bloku na trójniku przed zaworem trójdrożnym do parownika, powrót tak jak napisałeś.
Ewentualnie można wpiąć szeregowo między wyjście z bloku, a zawór trójdrożny.

#5 OFFLINE   vestido

vestido
  • 11 postów
  • Dołączył: 24-10-2010
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 02 grudnia 2010 - 16:36

Kolega koksik też nie ma tego trójniaczka i faktycznie jak zimno to nie grzeje.Jeżeli macie pozakładane gazy to sprawdzcie podłączenie parownika powinno być tak wyjście z nagrzewnicy do parownika i z parownika do zbiorniczka wyrównawczego.


rozumiem ze parownikto miszalnik od gazu a nie czesc klimatyzacji :(, wiesz moze któr z tych węży to wyjście - górny czy dolny :D

#6 OFFLINE   zuza411

zuza411
  • 255 postów
  • Dołączył: 27-12-2006
  • Skąd: Działdowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2010 - 17:18

Nie do końca, wyjście z bloku na trójniku przed zaworem trójdrożnym do parownika, powrót tak jak napisałeś.
Ewentualnie można wpiąć szeregowo między wyjście z bloku, a zawór trójdrożny.

Ale w ich modelach nie ma zaworu trójdrożnego,a tak jak ty piszesz to jeśli nagrzewnica będzie lekko przypchana to wszystkie ciepło zabierze parownik,wejście górny z tego co pamiętam.

#7 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 04 grudnia 2010 - 12:15

A przy twoim podłączeniu będzie się wolno przełączał na gaz i parownik najprawdopodobniej będzie niedogrzany podczas używania ogrzewania.
Jak nagrzewnica jest lekko przypchana to trzeba ją przeczyścić. Nie spotkałem się jeszcze, żeby parownik przy podłączeniu równoległym powodował problemy z ogrzewaniem.

#8 OFFLINE   zuza411

zuza411
  • 255 postów
  • Dołączył: 27-12-2006
  • Skąd: Działdowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2010 - 15:30

Wszystkie tak podłanczam i reklamacji jeszcze nie miałem a temperaturę przełanczania zawsze ustawiam na 45 stopni i nie ma problemu a parownik jakby nie był dogrzany to by marzł a nigdy nie marznie sprawdzone kolego w kilku samochodach.Oczywiście jest możliwość ale tylko wtedy jak pompa jest już słaba.

#9 OFFLINE   wronatlen

wronatlen
  • 1 postów
  • Dołączył: 30-11-2010

Napisany 18 maja 2012 - 21:55

wiem że temat stary jak świat ale się podłączam. Czy jest gdzieś ten zawór odcinający nagrzewnicę w wersjach bez klimy (x20se)? a jeśli nie ma to czy warto kombinować i założyć coś co go zastąpi - mam utrapienie z megagorącym radiem i panelem środkowym..

#10 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 września 2016 - 07:46

Odkopię temat, bo może szczekam nie tam, gdzie powinienem - X20SE, bez klimy, z gazem. Odkąd mam, nie grzeje. Różne cudawianki robiłem, zero poprawy, przytkane raczej nigdzie nie jest po zalaniu octem. Ale zainteresowało mnie wpięcie gazu, tj z wyjścia nagrzewnicy (chyba, dolny przewód z grodzi) gumowy wpięty jest w zwykły trójnik. Ten trójnik jednym kroćcem w parownik, drugim do zbiorniczka wyrównawczego. Po zagrzaniu silnika oba gumowe węże przy grodzi są ciepłe (i ni cholery nie wiem, czy od płynu wewnątrz, czy od temperatury pod maską). ALE - takie wpięcie gazu może powodować brak grzania? I jak tak, to jak wpiąć, żeby grzało i jeździło na nitro biednych ludzi?



#11 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2016 - 16:51

I jak tak, to jak wpiąć, żeby grzało i jeździło na nitro biednych ludzi?

http://forum.omegakl...silnikach-opla/