Problemy ze skrzynią automatyczną
#1 OFFLINE
Napisany 22 października 2009 - 14:27
-skrzyni:
P 0705 - czujnik biegu - zakłucenie działania
P 0722 - czujnik predkości wyjścia skrzyni - błąd
P 1835 - wskaźnik kick-down - sugnał wyjścia
P 0730 - usterka nieznana
-silnku
89 - sonda lambda 2
19 - sygnał predkości obrotowej
98 - sonda lambda 2 zwarcie
135 - lampka wskaźnika usterki
73 - przepływomierz
po usunieciu tych błedów automat nadal nie przerzucał objawy takie same jak wcześniej po ponownym podłoczeniu pod komputer wykazało takie błedy jak:
skrzynia P 0730 - usterka nieznana
silnik 31 - sygnał przedkości obrotomierza przy obrotach start. Błedny
skasowałem błedy a problem został
Proszę o pomoc:-)
Czy ktos może mi miej wiecej określic co mogło sie stać, czy droga bedzie taka naprawa i gdzie w okolicach Zamościa zajmują sie automatami?
Pozdrwiam wszystkich klubowiczów
#2 OFFLINE
Napisany 22 października 2009 - 19:13
#3 OFFLINE
Napisany 22 października 2009 - 19:20
moze pprostu staw do mechanika blo lambda nie ma nic z tym moze synchronizator mi sie tez czasami kontrolka awarii skrzyni pali ale wszystko chodzi ok a moze z strynem S cos jest nie tak
Przyjacielu, coś nie tak...., to jest z Twoją pisownią. Z całym szacunkiem.
#4 OFFLINE
Napisany 22 października 2009 - 19:40
Witam jestem od miesiąca szcześliwym posiadaczem pieknego autka jakim jest omcia, ale dzisiaj sie rozczarowałem skrzynia mnie zawiodła i nie przerzuca biegów na wyzsze na R i na 1 biegu chodzi normalnie natomiast na 2 i 3 biegu juz nie wrzuca natomias jeśli ruszam z D dochodzi do 3.5 tyś obrotów i gubi bieg oraz zachowuje sie jakby był na luzie, wyskakuje lapka awari szkrzyni :confused: Byłem na badaniu komputerem wyskoczył mi nastepujące błedy na
-skrzyni:
P 0705 - czujnik biegu - zakłucenie działania
P 0722 - czujnik predkości wyjścia skrzyni - błąd
P 1835 - wskaźnik kick-down - sugnał wyjścia
P 0730 - usterka nieznana
-silnku
89 - sonda lambda 2
19 - sygnał predkości obrotowej
98 - sonda lambda 2 zwarcie
135 - lampka wskaźnika usterki
73 - przepływomierz
po usunieciu tych błedów automat nadal nie przerzucał objawy takie same jak wcześniej po ponownym podłoczeniu pod komputer wykazało takie błedy jak:
skrzynia P 0730 - usterka nieznana
silnik 31 - sygnał przedkości obrotomierza przy obrotach start. Błedny
skasowałem błedy a problem został
Proszę o pomoc:-)
Czy ktos może mi miej wiecej określic co mogło sie stać, czy droga bedzie taka naprawa i gdzie w okolicach Zamościa zajmują sie automatami?
Pozdrwiam wszystkich klubowiczów
czyli teraz nie masz zadnych bledow???
jak byly zczytywane bledy na zgaszonym silniku czy auto pracowalo?
to wcale nie musi byc skrzynia moze bys problem z elektryka silnika
pozdro
a mechanik to co wrozka ?? z tego co on pisze to musi najpierw zrobic pozadek z elektryka(samamu mozna bledy zczytac i wymienic czujnik jesli trzeba) a puzniej jechac napelniac kieszen mechanikowi;)moze pprostu staw do mechanika blo lambda nie ma nic z tym moze synchronizator mi sie tez czasami kontrolka awarii skrzyni pali ale wszystko chodzi ok a moze z strynem S cos jest nie tak
#5 OFFLINE
Napisany 22 października 2009 - 21:38
#6 OFFLINE
Napisany 23 października 2009 - 07:20
czyli teraz nie masz zadnych bledow???
jak byly zczytywane bledy na zgaszonym silniku czy auto pracowało?
diagnostyka była robiona przy włączonym zapłonie
#7 OFFLINE
Napisany 23 października 2009 - 10:01
silnik byl na chodzie w momencie diagnostyki czy byly tylko kluczyki przekrecone w stacyjce??diagnostyka była robiona przy włączonym zapłonie
#8 OFFLINE
Napisany 23 października 2009 - 12:53
Pozycja dzwigni selekcyjnej nie jest P, R, N
"Program pracy awaryjnej" nie zaktywowany.
Predkosc obrotowa silnika wynosi powyej 3448 obr/min
Poslizg przekładni hydrokinetycznej wynosi powyej
288 obr/min na pierwszym biegu
480 obr/min na drugim biegu
672 obr/min na trzecim biegu
896 obr/min na czwartym biegu
(Na podstawie przełoenia właczonego biegu, predkosci obrotowej silnika
oraz predkosci obrotowej wyjsciowej przekładni automatycznej oblicza sie
poslizg przekładni hydrokinetycznej.)
Powysze warunki musza byc spełnione na przynajmniej 2,26 s
Skrzynia Ci sie slizga. Probowales ruszyc z trybu zimowego? Jezeli tez nie rusza i jestes pewien, ze 2 bieg rowniez sie nie wlacza to grubsza sprawa.
Wydaje mi sie jednak, ze rusza, wrzuca 2 i wtedy slizga sie do 3.5.
Poczytaj troche na poczatek:
http://forum.omegakl...ead.php?t=12325
http://forum.omegakl...ead.php?t=16157
#9 OFFLINE
Napisany 25 października 2009 - 07:24
[I]
Skrzynia Ci sie slizga. Probowales ruszyc z trybu zimowego? Jezeli tez nie rusza i jestes pewien, ze 2 bieg rowniez sie nie wlacza to grubsza sprawa.
Wydaje mi sie jednak, ze rusza, wrzuca 2 i wtedy slizga sie do 3.5.
Poczytaj troche na poczatek:
http://forum.omegakl...ead.php?t=12325
http://forum.omegakl...ead.php?t=16157
poczytałem czyli co to moze być skrzynia sie ślizga i jest dokładnie tak jak mówisz z trybu zimowego rusza i przy 3.5 zaczyna sie ślizgać czego to moze być przyczyna od czego zacząc sprawdzać mam troszke czasu to bym pozaglądał? Dzieki za wskazówki są bardzo pomocne ale czy to może byc wina sprzegła czy jakiegoś poprostu czujniczka?
#10 OFFLINE
Napisany 25 października 2009 - 08:36
#11 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 22:26
#12 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 22:30
Witam mam omke z 3, 0 silnikiem w automacie i mam mały problem i nie wiem, z czym on może być związany po rozgrzaniu samochodu po przejechaniu ok. 30km wyskakuje mi błąd automatic getribe i auto nie chce iść jak by ciągnął na sprzęgle gaz w podłogę a tu tylko wycie samochód delikatnie się rozpędza, ale po rozpędzeniu zmienia biegi normalne, ale dalej nie ma siły, co to może być
bez kompa sie nie dowiesz chyba ze masz szklana kule
#13 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 14:50
Kilka dni temu skusiłem się na zakup mojej pierwszej w zyciu Omeszki z silnikiem 2.5 V6 niestety w automacie (niestety bo nigdy przekonany do automatów nie byłem). Szczerze mówiąc podczas jazdy probnej i powrotu do domu spodobał mi sie automat ale nastepnego dnia i dzisiaj - już go nie lubie. Wcześniej podczas jazdy wyświetlał się check "Automatik Getribe" - mechanik powiedział że prawdopodobnie sterownik skrzyni a więc pikuś. Jeszcze go nie wymieniłem bo autko mam 3 dni. Problem jest jednak większy... podczas jazdy najpierw delikatnie co jakis czas auto tak jakby samo wskakiwało na "luz". Nic sie przy tym nie wyswietlało - zero błędów. Po zrobieniu około 70 km dojechałem do domu parkując wszuciłem wsteczny ale jak przełączyłem na D - omeczka stała i podnosiły sie tylko obroty. Grzy wrzuciłem N auto jechało do tyłu, gdy R też do tyłu ale na D 1 2 i 3 stało i wchodziło na obroty czyli tak jakby było na luzie. Przełączyłem dźwignie na P i przygazowałem troszke - coś jakby zaskoczyło i już zaczął jeżdzić. Niestety nie na długo bo teraz notorycznie wskakuje "luz" tak jakby nie widział biegów... Boje się że do wymiany jest cała skrzynia bo koleś od którego kupiłem auto mówił że oleju w skrzyni sie nie wymienia odpuki skrzynia działa OK :confused:
Na szczescie jezdził nia około 12 tysięcy a auto stało nieuzywane przez około 4 miesiące. Przez te cztery miesiące stało pod blokiem bez akumlatora i dzieki temu ma teraz kilka błędów ale co z tą skrzynią? Czy dzieki temu że to była okazyjna cena musze wybulić na nową slrzynie czy moze wymiana tego sterownika tudzież oleju moze pomóc??
#14 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 15:08
Zmien mechanika. Jak masz komunikat o usterce skrzyni to najpierw podpinasz kompa i patrzysz jaki blad jest a dopiero pozniej ladujesz kase w czesci. I poszukaj na forum bo podobny problem z wyrzucaniem na "luz" byl juz kiedys.mechanik powiedział że prawdopodobnie sterownik skrzyni
#15 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 15:12
Poprzedniego posta z takim problemem nie udało mi się znaleźć dlatego opisałem swoją sytuację.
#16 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 15:21
#17 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 17:24
Ja dawno w senatorze mialem podobna sytuacje i okazalo sie oleju malo pompa jakby nie mogla zaciagnac.........moze akurat.
#18 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 17:35
#19 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 18:59
#20 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 19:34
Olej w skrzyni się wymienia bo zużywa się tak samo jak w silniku. Już nie pamiętam jak często ale o tym jest sporo na forum.
Teraz to już wiem że się wymienia... Tylko martwi mnie czy te obiawy mogą wynikac własnie z niedoboru luz ze zużytego oleju w skrzyni...Dziwne troszkę żeby auto nagle zrzucało bieg (oczywiscie jak spada bieg lewarek wciąż jest w położeniu D) torszke pogazuje i jak załapuje to tak delikatnie szarpnie...
Boje sie....