Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem ze skrzynia automatem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
116 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   maroba

maroba
  • 27 postów
  • Dołączył: 07-01-2011

Napisany 24 grudnia 2011 - 17:02

Witam
Co może być przyczyną że moja omega odpala z każdego biegu - selektor wymieniony
Z góry dzięki za pomoc

#102 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 grudnia 2011 - 21:19

cos z wiazka namotane. rozrusznik wlaczysz tylko na P i N. sygnal idzie przez selektor. mozesz miec gdzies wyciete i zmostkowane kable




 


#103 OFFLINE   maroba

maroba
  • 27 postów
  • Dołączył: 07-01-2011

Napisany 25 grudnia 2011 - 10:38

a jak to teraz zlokalizować? ????????
Auto nie było u żadnego magika elektryka po prostu pewnego pięknego dnia przy odpalaniu z rana omega odpaliła z D

#104 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 grudnia 2011 - 11:00

przesledzic wiazke od selektora. jesli selektor masz sprawny




 


#105 OFFLINE   maroba

maroba
  • 27 postów
  • Dołączył: 07-01-2011

Napisany 23 stycznia 2012 - 10:44

czy to odpalanie z każdego biegu ma wpływ na słaby bieg wsteczny? Zaznaczam że filtr i olej zmieniony, podczas demontażu miski nic w niej nie leżało a olej nie śmierdział spalenizną i był żółtawy.

#106 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 stycznia 2012 - 10:48

nie. objaw kiepskiego wstecznego to agonia skrzyni.




 


#107 OFFLINE   maroba

maroba
  • 27 postów
  • Dołączył: 07-01-2011

Napisany 24 stycznia 2012 - 10:44

Może pytanie naiwne ale skrzynia oprócz tego nieszczęsnego wstecznego działa bez zarzutu, ciągam lawety i przyczepki z dużymi obciążeniami na drogach z dużymi spadkami i podjazdami no i wszystko jest ok a tu nagle wsteczny się zbuntował - skandal !!!!

#108 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 stycznia 2012 - 11:28

tak niestety jest w klekotach. dziwne ale agonia zaczyna sie od wstecznego.




 


#109 OFFLINE   mishaq

mishaq
  • 325 postów
  • Dołączył: 01-08-2012
  • Skąd: wawa

Napisany 08 września 2012 - 21:21

witam
u mnie problem jest taki
jak jade już z określoną bliżej lub dalej prędkością dajmy 50 na godzine i wcisne do dechy to często obroty nieznacznie rozsną ale auto nie przyśpiesza. innym razem chyba poprawnie zrzuci bieg i na najwyższych obrotach pociągnie auto do przodu. gdy jade i wciskam gaz to pbroty dochodzą do magicznej granicy 2500. jednak gdy dam sport i ruszam spod świateł to naprawde rajdówka

silnik 2,0 16v,

to tak ma być czy skrzynia trup

#110 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 lipca 2013 - 18:00

kopiuje temat tutaj bo mój został usuniety.

Otóz tak, poniżej zamieszczam filmik abyście mi podpowiedzieli czy jest wsztstko ok (chociaż mi się nie wydaje) moim zdaniem nie powinno być tak gdy jadę te 100km na godzine, daje nagle w pedał, zbija biegi dwa niżej wskazówka podskakuje na maxa od obrotów, sekunda bez przyśpieszenia, nagle jest porządne szarpnięcie i dopiero wtedy ciągnie, zreszta widać to na filmie.

nastepny niepokojacy objaw to taki ze gdy np mam na N oczywiście wszystko jest ok, właczam na D auto tak lekko wyje. gdy przyspieszam wydaje taki świst, gwizd wzrastajacy razem z predkoscia. Słychac to bardzo szczególnie jak mam otwarte okna.

kolejny problem... zmiana z D na R. długa przerwa. Dodaje lekko gazu stoi, dopiero po sekundzie rusza, nie zawsze ale czasem takie objawy sa.
tak samo na postoju, jest na D trzymam hamulec ale czuje takie

Dodam że stan oleju jest bo sprawdzałem. I jak go kupiłem dolałem bo był brak, dolałem około litra oleju.

Chłopaki pomóżcie.

Film


#111 OFFLINE   zadaszek

zadaszek
  • 1 postów
  • Dołączył: 06-12-2013

Napisany 06 grudnia 2013 - 10:56

witam mam problem z moją omcią!chodzi o ruszanie. odpalony silnik na n lub p ma bardzo niskie obroty prawie niekiedy gaśnie a jak daje r albo d to od razu ciągnie i gaśnie tak jak by mimo niskich obrotów nie wysprzęglał dodam że omcia długo stała niejeżdżona! pomocy!!

#112 OFFLINE   Damian MV6

Damian MV6
  • 2 postów
  • Dołączył: 21-11-2014

Napisany 23 listopada 2014 - 20:02

Witam wszystkich jestem nowy na forum i mam taki problem chodzi o automatyczną skrzynie w omedze b 3.0 MV6 x30xe ar35 4l30e. Skrzynia nie zmienia biegów na wyższe
rusza na D ale nie zmienia na 2 i wyskakuje błąd automatic gearbox, R P N działają normalnie. Po sprawdzeniu błędów są błędy P0730. Przeczytałem wszystkie podobne tematy nie tylko tu i dalej nic, selektor był czyszczony i wymieniany na inny z działającej skrzyni nic nie dało, komputer asb za schowkiem i ten pod maską były wymieniane i nic, elektrozawory były sprawdzane jeden nie działał prawidłowo został wymieniony i nic, czujnik prędkości obrotowej skrzyni był wymieniany i nic (miał oporność 2,6 kohm wydaje mi się że to dużo), był dolewany olej później był spuszczany żeby zdjąć dużą miskę olejową przefiltrowany i z powrotem wlany i nie pomogło. Ostatnio też nie chciał ruszyć po wrzuceniu na D, ruszył ale po chwili, po wrzuceniu na 1 rusza od razu, a jak jest na D i nie rusza, po naciśnięciu trybu zimowego ruszy a po wyłączeniu go przejdzie jakby na luz mimo że jest na D. Awaria nastąpiła przy wyprzedzaniu doszedł do odcięcia bo nie wrzucił ostatniego biegu, potem jak wracałem to zmieniał do 3 i z szarpnięciami potem tylko 1 i 2 a teraz wcale. Proszę o pomoc bo zrobiłem już chyba wszystko co było możliwe do zrobienia i sprawdzenia a skrzynia dalej nie chodzi jak powinna. Z góry dziękuję za pomoc.

#113 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 listopada 2014 - 12:49

Polecam szukać drugiej skrzyni.

#114 OFFLINE   Damian MV6

Damian MV6
  • 2 postów
  • Dołączył: 21-11-2014

Napisany 30 listopada 2014 - 19:54

W małej misce olejowej na dnie znalazłem coś co wygląda jak uszczelka było w 3 częściach czy to może być wina problemu.

#115 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 listopada 2014 - 19:56

W małej misce olejowej na dnie znalazłem coś co wygląda jak uszczelka było w 3 częściach czy to może być wina problemu.


Nie.Jeździłem bez tego pierścienia i nic sie nie działo ze skrzynią.

#116 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 grudnia 2014 - 00:24

Nie.Jeździłem bez tego pierścienia i nic sie nie działo ze skrzynią.


To jest pierścień oporowy. Dystans miedzy koszem K1,a pompą oleju. Kasowanie luzu w planetarce.

http://www.midparts....et-slizgow/1294

Jak się połamie i zostanie w misie to od razu kosz ociera o pompę oleju. W następstwie obudowa pompy i kosz do wymiany.

#117 OFFLINE   olgierdo

olgierdo
  • 22 postów
  • Dołączył: 24-01-2012
  • Skąd: Iława
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2014 - 00:26

oczywisice ze sie dzialo :) - zwieksza sie luz na planetarce na 1 koszu, oraz kosz ocieral o obudowe pompy oleju - powodzenia