Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem ze skrzynia automatem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
116 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 01 listopada 2009 - 08:36

Prawda, ale nie w oplu.

#22 OFFLINE   siwy170588

siwy170588
  • 11 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: opole

Napisany 01 listopada 2009 - 09:38

jak by co ja mam skrzynie wraz ze sprzegłem i duzo za nia nie chce wiec pisz na pw

#23 OFFLINE   koko85

koko85
  • 2 postów
  • Dołączył: 26-09-2009
  • Skąd: gorzów

Napisany 03 grudnia 2009 - 15:45

ile za skrzynie??

#24 OFFLINE   Koniu94

Koniu94
  • 23 postów
  • Dołączył: 26-12-2008
  • Skąd: Złoczew

Napisany 03 grudnia 2009 - 16:32

A jak wlancza Ci sie tryb awaryjny to pali Ci bezpiecznik? ja mialem podobny przypadek ale u mnie tryb awaryjny wlanczal sie zaraz po ruszeniu dzwignia od zmiany biegow, bylem chyba u 5 mechanikow i tez nikt nie wiedzial co jest grane. a doszlem do tego sam, przypadkowo,na zapalonym aucie (pozycja "P") otwierajac klape bagaznika zaswiecily mi sie swiatla wsteczne. Co sie pozniej okazalo przewody od wstecznego swiatla co ida do lamp mialy zwarcie ze stopem,swiatlami i lampka od bagaznika i po przelaczaniu z "P" na "D" dzwignia przechodzila przez "R" robilo sie zwarcie, palil sie bezpiecznik i wlanczal sie tryb awaryjny.
Jak sie pozniej okazalo cala instalacja co idzie pod klapa byla do wymiany, bardzo lipne i kruche przewody tam sa,a zaczelo mi sie to dziac zima jak woda zamarzla na tych przewodach i po kilku otwarciach pokruszyly sie te przewody i zrobila sie zwora.

#25 OFFLINE   pawelgniezno

pawelgniezno
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-12-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 03 grudnia 2009 - 18:44

czytając o waszych doświadczeniach z automatami muszę wam powiedzieć, że sam miałem przypadek, kiedy padł mi stabilizator napięcia i akumulator był ładowany 18-19v napięciem. Wtedy baz przerwy skrzynia włączała tryb awaryjny, a do tego świeciły się kontrolki od ABS i AIRBAG. Po naprawie alternatora wszystko wróciło do normy...

#26 OFFLINE   siwy170588

siwy170588
  • 11 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: opole

Napisany 06 grudnia 2009 - 00:33

za skrzynie i sprzeglo ok 450 zl

#27 OFFLINE   pawelgniezno

pawelgniezno
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-12-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 06 grudnia 2009 - 13:02

może ktoś wie i podpowie mi-chodzi oczywiście o skrzynie automatyczną... jak ruszam, to nic się złego nie dzieje, ale dalsze biegi nawet nie wiem czy się włączają. samochód po prostu nie ciągnie, tak jakby ślizgało się sprzęgło, wysokie obrotu a autko nie ma ochoty jechać....

#28 OFFLINE   pawelgniezno

pawelgniezno
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-12-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 07 grudnia 2009 - 22:40

już wiem.... muszę wymienić skrzynię biegów-super!!! koszt naprawy mechanik wycenił na ponad 2 tys. zł. używkę z gwarancją kupię za 1 tys. chyba że ktoś ma tańszą...

#29 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 08 grudnia 2009 - 14:54

już wiem.... muszę wymienić skrzynię biegów-super!!! koszt naprawy mechanik wycenił na ponad 2 tys. zł. używkę z gwarancją kupię za 1 tys. chyba że ktoś ma tańszą...

na jakiej podstawie uwazasz ze masz skrzynie do wymiany ?? w jaki sposob zdjagnozowales usterke??

#30 OFFLINE   pawelgniezno

pawelgniezno
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-12-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 09 grudnia 2009 - 16:42

tak mi powiedział mechanik, że koszt naprawy to ok 2-2,5 tys. i podpowiedział mi żebym kupił inną skrzynię. Z tego co zdążyłem się zorientować i zasięgnąć opinii innych kierowców, to ten mechanik wie co robi i co mówi w temacie aut. skrzyń...

#31 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 10 grudnia 2009 - 07:33

tak mi powiedział mechanik, że koszt naprawy to ok 2-2,5 tys. i podpowiedział mi żebym kupił inną skrzynię. Z tego co zdążyłem się zorientować i zasięgnąć opinii innych kierowców, to ten mechanik wie co robi i co mówi w temacie aut. skrzyń...


Wiesz co, ja też dawno temu naprawiałem skrzynię u kogoś, kto się zna, ma opinię kolesia, który wie co robi i siedzi w automatach od ponad 20 lat. I co - i to że wywaliłem 1.5 tysia w błoto.

Masz jakieś błędy? sprawdzałeś podpinając się do kompa?

Nie mówię że skrzynia sprawna, ale może warto sprawdzić, nim podejmie się decyzję o zmianie.

A jak już taki pewny strzał - wymiana. Polecam pogadać z kolegą Beastem. Ja od niego kupiłem skrzynię i nie mam żadnych problemów z nią.
a te 2-2.5 tyś to też takie ... zawyżone. na moje oko zawyżone o ok. 1000 zł.

#32 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 11 grudnia 2009 - 10:02

Wiesz co, ja też dawno temu naprawiałem skrzynię u kogoś, kto się zna, ma opinię kolesia, który wie co robi i siedzi w automatach od ponad 20 lat. I co - i to że wywaliłem 1.5 tysia w błoto.

Masz jakieś błędy? sprawdzałeś podpinając się do kompa?

Nie mówię że skrzynia sprawna, ale może warto sprawdzić, nim podejmie się decyzję o zmianie.

A jak już taki pewny strzał - wymiana. Polecam pogadać z kolegą Beastem. Ja od niego kupiłem skrzynię i nie mam żadnych problemów z nią.
a te 2-2.5 tyś to też takie ... zawyżone. na moje oko zawyżone o ok. 1000 zł.


Cena nie jest zawyżona mi skrzynia już też nie ciągła. Więc pojechałem na garaż wyciągnąłem ją rozebrałem. Same części kosztowały mnie 1500zł robocizna tylko mój czas. Ale teraz skrzynia jak nówka.

#33 OFFLINE   pawelgniezno

pawelgniezno
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-12-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 11 grudnia 2009 - 19:36

Cena nie jest zawyżona mi skrzynia już też nie ciągła. Więc pojechałem na garaż wyciągnąłem ją rozebrałem. Same części kosztowały mnie 1500zł robocizna tylko mój czas. Ale teraz skrzynia jak nówka.


powiedz mi co może być przyczyną takiej awarii? czy może to być wzmocniony silnik (o 26 KM)? czy to, że od jakiegoś czasu nie działa mi tempomat (załączał się tryb awaryjny skrzyni) był zwiastunem tej awarii?

#34 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 12 grudnia 2009 - 00:12

powiedz mi co może być przyczyną takiej awarii? czy może to być wzmocniony silnik (o 26 KM)? czy to, że od jakiegoś czasu nie działa mi tempomat (załączał się tryb awaryjny skrzyni) był zwiastunem tej awarii?


Po prostu spaliły się tarczki ja miałem najechane 240tyś i straciłem najpierw 3 potem2 a na końcu 4. Jak rozebrałem okazało się że do wymiany wszystkie tarczki kosz sprzęgła przeciążeniowego i pompa oleju. Tempomat nie ma nic do tego te 26koni raczej też nie. Powiedz w jakich okolicznościach załączał się tryb awaryjny.

#35 OFFLINE   pawelgniezno

pawelgniezno
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-12-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 14 grudnia 2009 - 10:56

pytasz w jakich okolicznościach zaczął włączać się tryb awaryjny? Krótko po tym jak wzmocniłem silnik zaczęły się problemy z tempomatem. Po włączeniu tempom. jechał jakieś10 sek. i włączył się tryb awaryjny... dopiero po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika gasła kontr. check. Po podłączeniu komp. niestety nic, nic nie widział...

#36 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 18 grudnia 2009 - 01:10

pytasz w jakich okolicznościach zaczął włączać się tryb awaryjny? Krótko po tym jak wzmocniłem silnik zaczęły się problemy z tempomatem. Po włączeniu tempom. jechał jakieś10 sek. i włączył się tryb awaryjny... dopiero po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika gasła kontr. check. Po podłączeniu komp. niestety nic, nic nie widział...


Czyli samochód ciągnie tylko na pierwszym biegu 2,3,4 nie ciągną. Czy ślizganie tych biegów odczuwałeś stopniowo czy raptownie nie było 234

#37 OFFLINE   pawelgniezno

pawelgniezno
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-12-2009
  • Skąd: Gniezno

Napisany 18 grudnia 2009 - 21:53

Czyli samochód ciągnie tylko na pierwszym biegu 2,3,4 nie ciągną. Czy ślizganie tych biegów odczuwałeś stopniowo czy raptownie nie było 234


Ślizganie odczuwałem od razu. Wciągu jednej chwili.

#38 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 stycznia 2010 - 13:19

Witam serdecznie w nowym roku ;-)
Na wstępie chciałbym życzyć wszystkiego najlepszego w tym 2010r ! :-)

Piszę ponieważ mam olbrzymi problem z ASB, nie zakładam nowego tematu tylko podepnę się tutaj. Otóż opowiem od początku...
Wczoraj zajrzeli do mnie znajomi i kumpel wyciągnął mnie na pusty plac manewrowy pokryty lodem i śniegiem (z przewagą tego drugiego) chcieliśmy bez żadnych wariacji poćwiczyć wyprowadzanie auta z poślizgu i ogólnie chcieliśmy trochę poprawić swoje umiejętności. Nikt nie katował samochodu, wrzuciliśmy śnieżynkę (tryb zimowy) rozpędziliśmy do 20-30km/h wchodzimy sobie w zakręt w lekkim uślizgu no i jakoś nas obróciło (na samym lodzie ze śniegiem) odruchowo żeby wyprowadzić dodałem trochę gazu obroty skoczyły na jakieś 3500obr/min, i... komunikat Automatik Getriebe...
Wyłączyłem silnik, odpaliłem po 1min. komunikat już zgasł ale... okazało się że w trybie zimowym ni chu chu żeby ruszyć... obroty skaczą na 3000-4000obr.min a koła się nie kręcą... zdenerwowałem się wyłączyłem śnieżynkę wrzuciłem R i jakoś go wyciągnąłem dałem na D i wyjechaliśmy z placu, okazało się że z 1-2 jako tako zmienia i rozpędza natomiast o 3-4 nie ma co marzyć, obroty skaczą jak przy kompletnym uślizgu a auto nie rozpędza się powyżej 40-50km/h... W trybie zimowym w ogóle nie da się rozpędzić powyżej 5km/h i wygląda to tak jakby wrzucał 3 zaczynał się uślizg, odpuszczam gaz włącza bieg i tak w kółko. Pomóżcie bo na prawdę boję się co to może być...

Autko Omega B sedan 2.5TD 96r. - automat

#39 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 stycznia 2010 - 13:25

Witam serdecznie w nowym roku ;-)
Na wstępie chciałbym życzyć wszystkiego najlepszego w tym 2010r ! :-)

Piszę ponieważ mam olbrzymi problem z ASB, nie zakładam nowego tematu tylko podepnę się tutaj. Otóż opowiem od początku...
Wczoraj zajrzeli do mnie znajomi i kumpel wyciągnął mnie na pusty plac manewrowy pokryty lodem i śniegiem (z przewagą tego drugiego) chcieliśmy bez żadnych wariacji poćwiczyć wyprowadzanie auta z poślizgu i ogólnie chcieliśmy trochę poprawić swoje umiejętności. Nikt nie katował samochodu, wrzuciliśmy śnieżynkę (tryb zimowy) rozpędziliśmy do 20-30km/h wchodzimy sobie w zakręt w lekkim uślizgu no i jakoś nas obróciło (na samym lodzie ze śniegiem) odruchowo żeby wyprowadzić dodałem trochę gazu obroty skoczyły na jakieś 3500obr/min, i... komunikat Automatik Getriebe...
Wyłączyłem silnik, odpaliłem po 1min. komunikat już zgasł ale... okazało się że w trybie zimowym ni chu chu żeby ruszyć... obroty skaczą na 3000-4000obr.min a koła się nie kręcą... zdenerwowałem się wyłączyłem śnieżynkę wrzuciłem R i jakoś go wyciągnąłem dałem na D i wyjechaliśmy z placu, okazało się że z 1-2 jako tako zmienia i rozpędza natomiast o 3-4 nie ma co marzyć, obroty skaczą jak przy kompletnym uślizgu a auto nie rozpędza się powyżej 40-50km/h... W trybie zimowym w ogóle nie da się rozpędzić powyżej 5km/h i wygląda to tak jakby wrzucał 3 zaczynał się uślizg, odpuszczam gaz włącza bieg i tak w kółko. Pomóżcie bo na prawdę boję się co to może być...

Autko Omega B sedan 2.5TD 96r. - automat


podlacz kompa - odczytaj bledy - to informacyjnie ale raczej szukaj skrzyni




 


#40 OFFLINE   daktyl

daktyl

    ..opisu dziś nie będzie..

  • 250 postów
  • Dołączył: 24-06-2008
  • Skąd: Gliwice / Jaryszów
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 stycznia 2010 - 14:11

Kolego cyp3k.
Pojedź do serwisu i zrób test skrzyni.
Możliwe jest że awarii uległ zawór sterujący biegami 3 i 4 lub zerwała się taśma w skrzyni.
Tak czy owak skrzynia jest do wyciągnięcia i moim zdaniem do zrobienia.
Szwagier jest mechanikiem i zajmuje się tylko automatycznymi skrzyniami. To właśnie on i to powiedział. Zacznij od wizyty w serwisie i testu skrzyni.
:)