problem ze skrzynia automatem
#21 OFFLINE
#22 OFFLINE
Napisany 01 listopada 2009 - 09:38
#23 OFFLINE
#24 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 16:32
Jak sie pozniej okazalo cala instalacja co idzie pod klapa byla do wymiany, bardzo lipne i kruche przewody tam sa,a zaczelo mi sie to dziac zima jak woda zamarzla na tych przewodach i po kilku otwarciach pokruszyly sie te przewody i zrobila sie zwora.
#25 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2009 - 18:44
#26 OFFLINE
#27 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2009 - 13:02
#28 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 22:40
#29 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2009 - 14:54
na jakiej podstawie uwazasz ze masz skrzynie do wymiany ?? w jaki sposob zdjagnozowales usterke??już wiem.... muszę wymienić skrzynię biegów-super! koszt naprawy mechanik wycenił na ponad 2 tys. zł. używkę z gwarancją kupię za 1 tys. chyba że ktoś ma tańszą...
#30 OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2009 - 16:42
#31 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2009 - 07:33
tak mi powiedział mechanik, że koszt naprawy to ok 2-2,5 tys. i podpowiedział mi żebym kupił inną skrzynię. Z tego co zdążyłem się zorientować i zasięgnąć opinii innych kierowców, to ten mechanik wie co robi i co mówi w temacie aut. skrzyń...
Wiesz co, ja też dawno temu naprawiałem skrzynię u kogoś, kto się zna, ma opinię kolesia, który wie co robi i siedzi w automatach od ponad 20 lat. I co - i to że wywaliłem 1.5 tysia w błoto.
Masz jakieś błędy? sprawdzałeś podpinając się do kompa?
Nie mówię że skrzynia sprawna, ale może warto sprawdzić, nim podejmie się decyzję o zmianie.
A jak już taki pewny strzał - wymiana. Polecam pogadać z kolegą Beastem. Ja od niego kupiłem skrzynię i nie mam żadnych problemów z nią.
a te 2-2.5 tyś to też takie ... zawyżone. na moje oko zawyżone o ok. 1000 zł.
#32 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 10:02
Wiesz co, ja też dawno temu naprawiałem skrzynię u kogoś, kto się zna, ma opinię kolesia, który wie co robi i siedzi w automatach od ponad 20 lat. I co - i to że wywaliłem 1.5 tysia w błoto.
Masz jakieś błędy? sprawdzałeś podpinając się do kompa?
Nie mówię że skrzynia sprawna, ale może warto sprawdzić, nim podejmie się decyzję o zmianie.
A jak już taki pewny strzał - wymiana. Polecam pogadać z kolegą Beastem. Ja od niego kupiłem skrzynię i nie mam żadnych problemów z nią.
a te 2-2.5 tyś to też takie ... zawyżone. na moje oko zawyżone o ok. 1000 zł.
Cena nie jest zawyżona mi skrzynia już też nie ciągła. Więc pojechałem na garaż wyciągnąłem ją rozebrałem. Same części kosztowały mnie 1500zł robocizna tylko mój czas. Ale teraz skrzynia jak nówka.
#33 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2009 - 19:36
Cena nie jest zawyżona mi skrzynia już też nie ciągła. Więc pojechałem na garaż wyciągnąłem ją rozebrałem. Same części kosztowały mnie 1500zł robocizna tylko mój czas. Ale teraz skrzynia jak nówka.
powiedz mi co może być przyczyną takiej awarii? czy może to być wzmocniony silnik (o 26 KM)? czy to, że od jakiegoś czasu nie działa mi tempomat (załączał się tryb awaryjny skrzyni) był zwiastunem tej awarii?
#34 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2009 - 00:12
powiedz mi co może być przyczyną takiej awarii? czy może to być wzmocniony silnik (o 26 KM)? czy to, że od jakiegoś czasu nie działa mi tempomat (załączał się tryb awaryjny skrzyni) był zwiastunem tej awarii?
Po prostu spaliły się tarczki ja miałem najechane 240tyś i straciłem najpierw 3 potem2 a na końcu 4. Jak rozebrałem okazało się że do wymiany wszystkie tarczki kosz sprzęgła przeciążeniowego i pompa oleju. Tempomat nie ma nic do tego te 26koni raczej też nie. Powiedz w jakich okolicznościach załączał się tryb awaryjny.
#35 OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 10:56
#36 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 01:10
pytasz w jakich okolicznościach zaczął włączać się tryb awaryjny? Krótko po tym jak wzmocniłem silnik zaczęły się problemy z tempomatem. Po włączeniu tempom. jechał jakieś10 sek. i włączył się tryb awaryjny... dopiero po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika gasła kontr. check. Po podłączeniu komp. niestety nic, nic nie widział...
Czyli samochód ciągnie tylko na pierwszym biegu 2,3,4 nie ciągną. Czy ślizganie tych biegów odczuwałeś stopniowo czy raptownie nie było 234
#37 OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 21:53
Czyli samochód ciągnie tylko na pierwszym biegu 2,3,4 nie ciągną. Czy ślizganie tych biegów odczuwałeś stopniowo czy raptownie nie było 234
Ślizganie odczuwałem od razu. Wciągu jednej chwili.
#38 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 13:19
Na wstępie chciałbym życzyć wszystkiego najlepszego w tym 2010r ! :-)
Piszę ponieważ mam olbrzymi problem z ASB, nie zakładam nowego tematu tylko podepnę się tutaj. Otóż opowiem od początku...
Wczoraj zajrzeli do mnie znajomi i kumpel wyciągnął mnie na pusty plac manewrowy pokryty lodem i śniegiem (z przewagą tego drugiego) chcieliśmy bez żadnych wariacji poćwiczyć wyprowadzanie auta z poślizgu i ogólnie chcieliśmy trochę poprawić swoje umiejętności. Nikt nie katował samochodu, wrzuciliśmy śnieżynkę (tryb zimowy) rozpędziliśmy do 20-30km/h wchodzimy sobie w zakręt w lekkim uślizgu no i jakoś nas obróciło (na samym lodzie ze śniegiem) odruchowo żeby wyprowadzić dodałem trochę gazu obroty skoczyły na jakieś 3500obr/min, i... komunikat Automatik Getriebe...
Wyłączyłem silnik, odpaliłem po 1min. komunikat już zgasł ale... okazało się że w trybie zimowym ni chu chu żeby ruszyć... obroty skaczą na 3000-4000obr.min a koła się nie kręcą... zdenerwowałem się wyłączyłem śnieżynkę wrzuciłem R i jakoś go wyciągnąłem dałem na D i wyjechaliśmy z placu, okazało się że z 1-2 jako tako zmienia i rozpędza natomiast o 3-4 nie ma co marzyć, obroty skaczą jak przy kompletnym uślizgu a auto nie rozpędza się powyżej 40-50km/h... W trybie zimowym w ogóle nie da się rozpędzić powyżej 5km/h i wygląda to tak jakby wrzucał 3 zaczynał się uślizg, odpuszczam gaz włącza bieg i tak w kółko. Pomóżcie bo na prawdę boję się co to może być...
Autko Omega B sedan 2.5TD 96r. - automat
#39 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 13:25
Witam serdecznie w nowym roku ;-)
Na wstępie chciałbym życzyć wszystkiego najlepszego w tym 2010r ! :-)
Piszę ponieważ mam olbrzymi problem z ASB, nie zakładam nowego tematu tylko podepnę się tutaj. Otóż opowiem od początku...
Wczoraj zajrzeli do mnie znajomi i kumpel wyciągnął mnie na pusty plac manewrowy pokryty lodem i śniegiem (z przewagą tego drugiego) chcieliśmy bez żadnych wariacji poćwiczyć wyprowadzanie auta z poślizgu i ogólnie chcieliśmy trochę poprawić swoje umiejętności. Nikt nie katował samochodu, wrzuciliśmy śnieżynkę (tryb zimowy) rozpędziliśmy do 20-30km/h wchodzimy sobie w zakręt w lekkim uślizgu no i jakoś nas obróciło (na samym lodzie ze śniegiem) odruchowo żeby wyprowadzić dodałem trochę gazu obroty skoczyły na jakieś 3500obr/min, i... komunikat Automatik Getriebe...
Wyłączyłem silnik, odpaliłem po 1min. komunikat już zgasł ale... okazało się że w trybie zimowym ni chu chu żeby ruszyć... obroty skaczą na 3000-4000obr.min a koła się nie kręcą... zdenerwowałem się wyłączyłem śnieżynkę wrzuciłem R i jakoś go wyciągnąłem dałem na D i wyjechaliśmy z placu, okazało się że z 1-2 jako tako zmienia i rozpędza natomiast o 3-4 nie ma co marzyć, obroty skaczą jak przy kompletnym uślizgu a auto nie rozpędza się powyżej 40-50km/h... W trybie zimowym w ogóle nie da się rozpędzić powyżej 5km/h i wygląda to tak jakby wrzucał 3 zaczynał się uślizg, odpuszczam gaz włącza bieg i tak w kółko. Pomóżcie bo na prawdę boję się co to może być...
Autko Omega B sedan 2.5TD 96r. - automat
podlacz kompa - odczytaj bledy - to informacyjnie ale raczej szukaj skrzyni
#40 OFFLINE
Napisany 01 stycznia 2010 - 14:11
Pojedź do serwisu i zrób test skrzyni.
Możliwe jest że awarii uległ zawór sterujący biegami 3 i 4 lub zerwała się taśma w skrzyni.
Tak czy owak skrzynia jest do wyciągnięcia i moim zdaniem do zrobienia.
Szwagier jest mechanikiem i zajmuje się tylko automatycznymi skrzyniami. To właśnie on i to powiedział. Zacznij od wizyty w serwisie i testu skrzyni.