Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem ze skrzynia automatem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
116 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mlynek MV6

mlynek MV6
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-10-2009

Napisany 20 października 2009 - 19:12

witam jestem użytkownikiem MMV6 , mam problem sam nie wiem z czym a zaczęło sie ze auto podczas jazdy przy gwałtownym wciśnięciu gazu rozłączał sie silnik od skrzyni , po paru godzinach jazdy nie chciała normalnie jechać czyli przy normalnym ruszaniu nie laczyla , trzeba bylo delikatnie wciskać gaz żeby jej nie rozłączało a jak przekraczałem 50 km/h rozłączała się . wymieniłem skrzynie problem nie znikną jest wymieniony komputer i nic , druga skrzynia zachowuje się podobnie po ujechaniu 50m przechodzi w stan serwisowy i łączy tylko na 1 . Czy ktoś ma jakie kolwiek pojecie na ten temat ? mechanicy nie są w stanie mi pomoc , czy może być jakiś przewód podciśnienia czy cos w tym rodzaju ? nie mam żadnych pomysłów a straciłem na mechaników i części około 2500 zl . proszę o pomoc

#2 OFFLINE   siwy170588

siwy170588
  • 11 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: opole

Napisany 21 października 2009 - 10:15

sprawdz sterownik skrzyni i ewentualnie pozycjoner nie mapietam czy do skrzyni dochodzilo jakies podcisnienie moze masz problem z elektryka i tdlatego wariuje

#3 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 października 2009 - 10:25

witam jestem użytkownikiem MMV6 , mam problem sam nie wiem z czym a zaczęło sie ze auto podczas jazdy przy gwałtownym wciśnięciu gazu rozłączał sie silnik od skrzyni , po paru godzinach jazdy nie chciała normalnie jechać czyli przy normalnym ruszaniu nie laczyla , trzeba bylo delikatnie wciskać gaz żeby jej nie rozłączało a jak przekraczałem 50 km/h rozłączała się . wymieniłem skrzynie problem nie znikną jest wymieniony komputer i nic , druga skrzynia zachowuje się podobnie po ujechaniu 50m przechodzi w stan serwisowy i łączy tylko na 1 . Czy ktoś ma jakie kolwiek pojecie na ten temat ? mechanicy nie są w stanie mi pomoc , czy może być jakiś przewód podciśnienia czy cos w tym rodzaju ? nie mam żadnych pomysłów a straciłem na mechaników i części około 2500 zl . proszę o pomoc


zacznij od zczytania bledow ,puzniej sprawdz wszystkie kostki i polaczenia.
w skrzyni nie ma zadnych podcisnien, jedynie jeden przewod odpowietrzajacy ja i to wszystko , sprawdz czy przypadkiem odpowietrzenie skrzyni nie jest podpiete do podcisnien w silniku bo moze masz olej ze skrzyni w silniku

#4 OFFLINE   mlynek MV6

mlynek MV6
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-10-2009

Napisany 21 października 2009 - 19:01

sprawdzalem wszystko zwiazane z elektryka , jutro beda mi wymieniac sprzeglo kinetyczne , ponoc to moze byc przyczyna jesli nie to to chyba sie poddaje :(

#5 OFFLINE   mlynek MV6

mlynek MV6
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-10-2009

Napisany 22 października 2009 - 08:27

dzięki za propozycje , już sprzęgło jedzie z kompletu skrzyni , ham od którego brałem skrzynie nie załączył sprzęgła i do tego wypiera mi się ze to nie komplet

#6 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2009 - 08:33

dzięki za propozycje , już sprzęgło jedzie z kompletu skrzyni , ham od którego brałem skrzynie nie załączył sprzęgła i do tego wypiera mi się ze to nie komplet


ale sprzęgło nigdy nie jest kompletem ze skrzynią.
Ani w manualu, ani w automacie .. skrzynia nie występuje w komplecie ze sprzęgłem. To osobny element i tyle.

ps. a ten "ham" to jakas importowana szynka? ;-)

#7 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 22 października 2009 - 08:51

Uczciwi i świadomi sprzedawcy używkę AT sprzedają razem z konwertorem.

Uszkodzona skrzynia mogła podać opiłki do sprzęgła , tego nie widać i te sprzęgło uszkodzi sprawną używaną skrzynię.Zgodnie ze sztuką napraw używany automat zawsze w komplecie ze sprzęgłem .Amen.

#8 OFFLINE   mlynek MV6

mlynek MV6
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-10-2009

Napisany 24 października 2009 - 20:57

wymieniona skrzynia , pozycjometr , komputer skrzyni i sprzęgło kinetyczne . Skrzynia zachowuje się tak samo jak stara , czy to może być coś innego jak skrzynia ?
kostki do skrzyni są nie skorodowane .

wydałem nie małą sumie a nic się nie ruszyło , proszę o pomoc

#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2009 - 00:19

Już na samym początku Serek mówił Ci o odczytaniu błędów, ale wolałeś wymienić skrzynie...
Jeżeli żaden element skrzyni ani sterownik nie poprawiły działania to szukaj problemu w kablomanii..

#10 OFFLINE   mlynek MV6

mlynek MV6
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-10-2009

Napisany 26 października 2009 - 17:34

podłączałem już kompa i wyszedł błąd 41 - hydraulika sprzęgła , ale ciśnienie jest ok , na wolnych obrotach około 4.3 bara i wkręca się wraz z obrotami silnika , po odczytaniu błędu wymieniłem sprzęgło kinetyczne i żadnej zmiany, rzekomo one jest odpowiedzialne za ciśnienie , nie znam się na mechanice , tyle co słyszę u mechaników

#11 OFFLINE   michaś1434991022

michaś1434991022
  • 52 postów
  • Dołączył: 12-03-2009
  • Skąd: lubin

Napisany 26 października 2009 - 19:22

podłączałem już kompa i wyszedł błąd 41 - hydraulika sprzęgła , ale ciśnienie jest ok , na wolnych obrotach około 4.3 bara i wkręca się wraz z obrotami silnika , po odczytaniu błędu wymieniłem sprzęgło kinetyczne i żadnej zmiany, rzekomo one jest odpowiedzialne za ciśnienie , nie znam się na mechanice , tyle co słyszę u mechaników

Za ciśnienie jest odpowiedzialna pompa oleju w skrzyni. Jesteś pewny że wymienili ci całą skrzynie może poprzekładali ci jakieś zaworki z tej starej. Czy na pewno założyłeś ar35

#12 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 października 2009 - 19:59

Ciśnienie mierzone programowo czy ficzycznie?
Jeżeli fizycznie to bym zajął się połączeniami, szczególnie tymi przy małej misce.
Nawet gdyby zamontowano AR25 to będziee działała, to nie ma znaczenia.

#13 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 26 października 2009 - 20:01

podłączałem już kompa i wyszedł błąd 41 - hydraulika sprzęgła , ale ciśnienie jest ok , na wolnych obrotach około 4.3 bara i wkręca się wraz z obrotami silnika , po odczytaniu błędu wymieniłem sprzęgło kinetyczne i żadnej zmiany, rzekomo one jest odpowiedzialne za ciśnienie , nie znam się na mechanice , tyle co słyszę u mechaników


Niewłaściwie interpretujesz znaczenie kodu 41

#14 OFFLINE   mlynek MV6

mlynek MV6
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-10-2009

Napisany 26 października 2009 - 23:38

skrzynia została wymieniona w komplecie , została jedynie ściągnięta miska w celu wymiany filtra i oczyszczenia magnesu . skrzynia musi mieć taki sam symbol ? dopilnowałem tego ale z handlarzami to rożnie bywa .

ciśnienie sprawdzane było przez kompa nie wiem dokładnie przez jaki program , robiłem to u mechanika

bylem w serwisie opla w Lubinie co jest zabawne , nie maja doświadczenia taka mi dali odpowiedz

#15 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 27 października 2009 - 09:39

Czy "pozycjoner" był doregulowany na kompie, tzn czy sterownik dobrze "widzi" położenia wybieraka ???

#16 OFFLINE   mlynek MV6

mlynek MV6
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-10-2009

Napisany 27 października 2009 - 16:32

był wpięty komputer i sprawdzane wszystkie szczegóły , według elektryka wszystko jest ok , czy to o co pytasz to ma pokazywać każdy bieg w kompie po przełożeniu dźwigni biegów ? jeśli tak to jest ok

#17 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 27 października 2009 - 18:37

Tak o to pytałem.

Dziwna sprawa dwie skrzynki się ślizgają. Komunikat z błędem kiedy wyskakuje, po tych 50 m czy od razu ?

#18 OFFLINE   mlynek MV6

mlynek MV6
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-10-2009

Napisany 27 października 2009 - 22:41

powiem ci kolego ze rożnie z tym bywa , czasem 20 m a innym razem 50m . dzisiaj sprawdzali błędy w silniku i nic , jutro spróbuje znaleźć trzecia skrzynie bo nie mam lepszej koncepcji

#19 OFFLINE   mlynek MV6

mlynek MV6
  • 15 postów
  • Dołączył: 20-10-2009

Napisany 31 października 2009 - 21:26

czy jest coś takiego jak programowanie skrzyni ???
chciałem kupić kolejna skrzynie i handlarz powiedział ze większości razu po wymianie skrzyni trzeba ja na nowo programować

czy to prawda ?

#20 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2009 - 22:54

czy jest coś takiego jak programowanie skrzyni ???
chciałem kupić kolejna skrzynie i handlarz powiedział ze większości razu po wymianie skrzyni trzeba ja na nowo programować

czy to prawda ?


Nie. Nie ma takiej możwliwości. SKrzynia to jedna mechaniczna pompa i 5 zaworów elektrycznych.