Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Słabe ogrzewanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
256 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2013 - 09:13

Po pierwsze to zacytowałeś zajefajnie :masakra:
Po drugie to kolejną opcję masz post wcześniej, spróbuj płukania.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#62 OFFLINE   kojakow

kojakow
  • 1 postów
  • Dołączył: 17-03-2013
  • Skąd: Gostyń

Napisany 17 marca 2013 - 20:53

Mam taki problem z ogrzewaniem że podczas jazdy w przedziale 60k/h do 90k/h dmucha mi zimne powietrze dopiero jak jadę gdzieś stówka i mam powyżej 2000 obrotów zaczyna dmuchać ciepłe jak zwalniam obroty spadają to znowu w aucie jest zimno. Jadąc wolno w trybie miejskim dmucha letnie. Wie ktoś co może być przyczyną.

#63 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 marca 2013 - 21:16

Mam taki problem z ogrzewaniem że podczas jazdy w przedziale 60k/h do 90k/h dmucha mi zimne powietrze dopiero jak jadę gdzieś stówka i mam powyżej 2000 obrotów zaczyna dmuchać ciepłe jak zwalniam obroty spadają to znowu w aucie jest zimno. Jadąc wolno w trybie miejskim dmucha letnie. Wie ktoś co może być przyczyną.

:masakra: nie chce Ci się nawet kilku postów wstecz poczytać... ??

#64 OFFLINE   hunter266

hunter266
  • 108 postów
  • Dołączył: 02-01-2012

Napisany 04 października 2013 - 14:15

Moje auto słabiutko grzeje, ale gdy tylko rozgrzeje się do 90 stopni jest dosłownie strzał ciepłoty.

Żebyśmy się zrozumieli, rozumiem że jak auto jest nierozgrzane to nie będzie mocno grzać, ale chodzi mi o to że po osiągnięciu 90 stopni natychmiast grzeje dużo mocniej niż np. przy temp 85 stopni. Czy to jest normalne??

#65 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2013 - 16:35

Czy to jest normalne

Nie. Jak wskazowka drgnie to już ma leciec letnie. U Ciebie to wygląda tak jakby było cos wykombinowane z wezami do nagrzewnicy i nagrzewnica zaczyna dzialac dopiero jak się otworzy termostat. Sprawdz dodatkowo jak masz wpięty parownik w układ chłodzenia - może gazownik cos namieszal.

#66 OFFLINE   robert 72

robert 72
  • 40 postów
  • Dołączył: 06-11-2013
  • Skąd: Grudziadz

Napisany 11 listopada 2013 - 21:00

Mam pytanie.Co zrobić jak z bocznych nawiewow leci cieple powietrze a ze srodkowych zimne.Dzieje się to czasami przy temperaturze silnika 93 st i przy nastawionej klimie na temp.25 st?Pomozcie.

#67 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 listopada 2013 - 04:34

Witam. Śledzę tematy poświęcone słabemu ogrzewaniu i rozkładam ręce. Posiadam Omegę B 96r z Klimatronikiem. W ciepłe dni w pozycji HI grzeje niczego sobie. Wystarczyły pierwsze chłody jak teraz i powietrze nawet specjalnie letnie nie leci. Węże nagrzewnicy ciepłe lecz zamierzam wypłukać na dniach ponownie układ octem i jeszcze jakąś płukanką. Resetowanie klimatronika efektów nie przyniosło. Problemów z termostatem żadnych nie mam. Silnik się dogrzewa i widać po wskazówce, gdy termostat się otwiera (leciutko opada). Szukałem pompki elektrycznej wspomagającej ogrzewanie i w związku z nią mam pytanie. Czy ta pompka występuję w każdej Omedze, czy może przy silnikach X20XEV jej nie było? Nie potrafię jej znaleźć. Dodam jeszcze, że ostatniej zimy, gdy toczyłem się w korku z 20km/h przy dużym mrozie na zewnątrz, ruszyło stopniowo ogrzewanie i ostatecznie powietrze leciało gorące. Następnego dnia ponownie letnie.

#68 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2013 - 10:04

Witam. Śledzę tematy poświęcone słabemu ogrzewaniu i rozkładam ręce. Posiadam Omegę B 96r z Klimatronikiem. W ciepłe dni w pozycji HI grzeje niczego sobie. Wystarczyły pierwsze chłody jak teraz i powietrze nawet specjalnie letnie nie leci. Węże nagrzewnicy ciepłe lecz zamierzam wypłukać na dniach ponownie układ octem i jeszcze jakąś płukanką. Resetowanie klimatronika efektów nie przyniosło. Problemów z termostatem żadnych nie mam. Silnik się dogrzewa i widać po wskazówce, gdy termostat się otwiera (leciutko opada). Szukałem pompki elektrycznej wspomagającej ogrzewanie i w związku z nią mam pytanie. Czy ta pompka występuję w każdej Omedze, czy może przy silnikach X20XEV jej nie było? Nie potrafię jej znaleźć. Dodam jeszcze, że ostatniej zimy, gdy toczyłem się w korku z 20km/h przy dużym mrozie na zewnątrz, ruszyło stopniowo ogrzewanie i ostatecznie powietrze leciało gorące. Następnego dnia ponownie letnie.


może parownik ci zabiera ciepło, sprawdź czy podłączony jest dobrze:)
np.
http://forum.omegakl...ead.php?t=32461
http://forum.omegakl...619&postcount=1
http://forum.omegakl...373&postcount=1

#69 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 listopada 2013 - 18:17

Dziękuję podpowiedzi. Te tematy też już czytałem, mimo wszystko upewnię się jeszcze co do podłączenia parownika, zaleję raz jeszcze octem i jeśli efektu nie przyniesie to postaram się zamontować taką pompkę. Rozumiem, że występowała ona tylko przy silnikach V6 natomiast przy X20XEV takowej nie było? Pod maską przewidziana jest wiązka aby zamontować taką pompkę od modelu z innym silnikiem?

#70 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 27 listopada 2013 - 18:19

Pod maską przewidziana jest wiązka aby zamontować taką pompkę od modelu z innym silnikiem?


Nawet jeśli nie ma to nic trudnego dorobic zasilanie które włączy pompkę po zapłonie...

Dodany obrazek


#71 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 listopada 2013 - 18:24

aros900, myślę, że to najmniejszy problem :) Skoro jesteśmy przy temacie samej pompki, mogę liczyć na podesłanie zdjęcia w jaki sposób i gdzie jest zamontowana? Oraz na jakim odcinku przewodu z cieczą? Między czym, a czym?

#72 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 27 listopada 2013 - 19:42

u mnie płukanie octem dało bardzo dobre efekty, jeden to taki, że wyleciało dużo szlamu i temp spadła a drugi to taki, że do dzisiaj mi śmierdzi jak się mocno nagrzeje, płukałem już chyba 5 razy i dalej jest czuć

#73 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2013 - 19:44

postaram się zamontować taką pompkę

Ja nie rozumiem po co ?? Jakby układ był sprawny to by grzał - przynajmniej tak przewidział producent i nie montował pompki. Jeżeli nie grzeje tak jak powinien, to znaczy że coś jest nie tak - nieprawdaż ??

U nie pomimo tego, że pompka oryginalnie była, na dzisiaj jest odłączona przez gazowników, bo się tam wpięli z czymś (parownik , czy cuś innego - nie wnikam) i ogrzewanie mam i temperatura układu jest w normie :tak:

#74 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2013 - 20:34

U nie pomimo tego, że pompka oryginalnie była, na dzisiaj jest odłączona przez gazowników, bo się tam wpięli z czymś (parownik , czy cuś innego - nie wnikam) i ogrzewanie mam i temperatura układu jest w normie :tak:


farciarz:p

#75 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 listopada 2013 - 00:34

Ja nie rozumiem po co Jakby układ był sprawny to by grzał - przynajmniej tak przewidział producent i nie montował pompki. Jeżeli nie grzeje tak jak powinien, to znaczy że coś jest nie tak - nieprawdaż


Zgadzam się z Tobą bez dwóch zdań. Jednak jeśli dodatkowa pompka mogłaby coś pomóc to skorzystałbym z niej, bardzo nie uśmiecha mi się na mrozie rozbierać deskę by dostać się do nagrzewnicy. Z natury jestem ciepłolubny i zabrałbym się za wyciąganie nagrzewnicy, gdy się ociepli lub będę miał użyczony chociażby garaż, by móc coś z tym wygodniej zdziałać. Nie mniej jednak wolałbym aby była to ostateczność :) Jutro poszperam pod maską, upewnię się co do zaworu trójdrożnego i parownika oraz wleję octu do układu. Jeszcze raz dziękuję Wam za uwagi i pomysły :)

Ostatnie pytanka, przynajmniej na dziś ;) : Zawór trójdrożny w X20XEV znajdę w okolicach ściany grodziowej, przy kole zamachowym? Lepszy będzie dostęp od góry, czy może dołem? Przewód podciśnienia, który do niego dochodzi, w którym miejscu powinien mieć drugi koniec? Pytam tak aby się upewnić jutro czy jest ok, gdy zajrzę do Omegi. Po odpięciu podciśnienia od zaworu, teoretycznie powinno ogrzewać na maksimum możliwości?

#76 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 listopada 2013 - 01:44

Zawór trójdrożny w X20XEV znajdę w okolicach ściany grodziowej, przy kole zamachowym? Lepszy będzie dostęp od góry, czy może dołem?

dołem łatwiej, ale jak nie masz kanału to z góry da się dostać do niego

Przewód podciśnienia, który do niego dochodzi, w którym miejscu powinien mieć drugi koniec?

wchodzi w kabinę a potem do sterownika nawiewu

teoretycznie powinno ogrzewać na maksimum możliwości?

teoretycznie i co więcej praktycznie też :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#77 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 listopada 2013 - 01:43

W kanale zajrzałem w okolice tego zaworu. Wężyk od podciśnienia widzę, że ktoś już przedłużał chyba. Przede wszystkim był załamany. Tymczasowo go odłączyłem, odpaliłem silnik i wewnątrz zaczęło się nieco cieplej robić lecz gorącym tego powietrza nazwać nie można było. Przyciąłem za zagnieceniem i postarałem się ułożyć go w sposób taki, by się nie zagniatał. Wracając do domu leciało ciepłe powietrze. Jeśli jutro będzie miał problem z dmuchaniem ciepłego powietrza to postaram się założyć wężyk odpowiedni do podciśnienia (gdzieś takie miałem), pojeździć i dopiero przepłukać układ z domieszką octu.

Co o samego parownika to wąż doprowadzający płyn do niego wpięty jest przed zaworem, natomiast zwrotny dochodzi do tej rury idącej wzdłuż podłużnicy. Udało mi się wykonać poniżej zamieszczone zdjęcie. Prawidłowo ten parownik został zamontowany? Może warto zastosować jakąś zwężkę w dopływie płynu do niego?

Dodany obrazek

#78 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 29 listopada 2013 - 01:48

Ja dzisiaj przepłukałem układ preparatem K2 do płukania układów chłodzenia (płaciłem 13 zł), zalałem nowym płynem i w aucie sauna, pomimo, że spaliła się dodatkowa pompka obiegu pod zbiorniczkiem. Jak kupiłem auto działała po zapłonie, ale bardzo głośno, wtedy dobrze grzało, ale, że się spaliła, to najpierw chciałem wypłukać układ i dało to świetny rezultat.

#79 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 listopada 2013 - 01:55

Co o samego parownika to wąż doprowadzający płyn do niego wpięty jest przed zaworem, natomiast zwrotny dochodzi do tej rury idącej wzdłuż podłużnicy. Udało mi się wykonać poniżej zamieszczone zdjęcie. Prawidłowo ten parownik został zamontowany?


najlepiej to wpiąć wejście do parownika z powrotu z nagrzewnicy :)

spróbuj sobie wyłączyć gaz i zobacz czy po kilku minutach nie poprawi się ogrzewanie do gorącego ;)

Może warto zastosować jakąś zwężkę w dopływie płynu do niego?

nic z takich rzeczy :nu_nu:

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#80 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 listopada 2013 - 02:20

smokebite, postaram się zrobić jak radzisz. Górny przewód z nagrzewnicy jest powrotny?

nic z takich rzeczy


Wydaje mi się, że mała zwężka przed parownikiem, podpiętym w tej konfiguracji, za trójnikiem danym w przewód od silnika nie powinna robić problemu, a ewentualnie poprawić obieg do samego zaworu. Trójnik rozdziela obieg na parownik i zawór. Parownik myślę, nie potrzebuje aż takiej przepustowości cieczy. Dlaczego tak uważasz?