Słabe ogrzewanie
#61 OFFLINE
Napisany 16 marca 2013 - 09:13
Po drugie to kolejną opcję masz post wcześniej, spróbuj płukania.
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#62 OFFLINE
Napisany 17 marca 2013 - 20:53
#63 OFFLINE
Napisany 17 marca 2013 - 21:16
nie chce Ci się nawet kilku postów wstecz poczytać... ??Mam taki problem z ogrzewaniem że podczas jazdy w przedziale 60k/h do 90k/h dmucha mi zimne powietrze dopiero jak jadę gdzieś stówka i mam powyżej 2000 obrotów zaczyna dmuchać ciepłe jak zwalniam obroty spadają to znowu w aucie jest zimno. Jadąc wolno w trybie miejskim dmucha letnie. Wie ktoś co może być przyczyną.
#64 OFFLINE
Napisany 04 października 2013 - 14:15
Żebyśmy się zrozumieli, rozumiem że jak auto jest nierozgrzane to nie będzie mocno grzać, ale chodzi mi o to że po osiągnięciu 90 stopni natychmiast grzeje dużo mocniej niż np. przy temp 85 stopni. Czy to jest normalne??
#65 OFFLINE
Napisany 04 października 2013 - 16:35
Nie. Jak wskazowka drgnie to już ma leciec letnie. U Ciebie to wygląda tak jakby było cos wykombinowane z wezami do nagrzewnicy i nagrzewnica zaczyna dzialac dopiero jak się otworzy termostat. Sprawdz dodatkowo jak masz wpięty parownik w układ chłodzenia - może gazownik cos namieszal.Czy to jest normalne
#66 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2013 - 21:00
#67 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 04:34
#68 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 10:04
Witam. Śledzę tematy poświęcone słabemu ogrzewaniu i rozkładam ręce. Posiadam Omegę B 96r z Klimatronikiem. W ciepłe dni w pozycji HI grzeje niczego sobie. Wystarczyły pierwsze chłody jak teraz i powietrze nawet specjalnie letnie nie leci. Węże nagrzewnicy ciepłe lecz zamierzam wypłukać na dniach ponownie układ octem i jeszcze jakąś płukanką. Resetowanie klimatronika efektów nie przyniosło. Problemów z termostatem żadnych nie mam. Silnik się dogrzewa i widać po wskazówce, gdy termostat się otwiera (leciutko opada). Szukałem pompki elektrycznej wspomagającej ogrzewanie i w związku z nią mam pytanie. Czy ta pompka występuję w każdej Omedze, czy może przy silnikach X20XEV jej nie było? Nie potrafię jej znaleźć. Dodam jeszcze, że ostatniej zimy, gdy toczyłem się w korku z 20km/h przy dużym mrozie na zewnątrz, ruszyło stopniowo ogrzewanie i ostatecznie powietrze leciało gorące. Następnego dnia ponownie letnie.
może parownik ci zabiera ciepło, sprawdź czy podłączony jest dobrze:)
np.
http://forum.omegakl...ead.php?t=32461
http://forum.omegakl...619&postcount=1
http://forum.omegakl...373&postcount=1
#69 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 18:17
#70 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 18:19
Pod maską przewidziana jest wiązka aby zamontować taką pompkę od modelu z innym silnikiem?
Nawet jeśli nie ma to nic trudnego dorobic zasilanie które włączy pompkę po zapłonie...
#71 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 18:24
#72 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 19:42
#73 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 19:44
Ja nie rozumiem po co ?? Jakby układ był sprawny to by grzał - przynajmniej tak przewidział producent i nie montował pompki. Jeżeli nie grzeje tak jak powinien, to znaczy że coś jest nie tak - nieprawdaż ??postaram się zamontować taką pompkę
U nie pomimo tego, że pompka oryginalnie była, na dzisiaj jest odłączona przez gazowników, bo się tam wpięli z czymś (parownik , czy cuś innego - nie wnikam) i ogrzewanie mam i temperatura układu jest w normie :tak:
#74 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2013 - 20:34
U nie pomimo tego, że pompka oryginalnie była, na dzisiaj jest odłączona przez gazowników, bo się tam wpięli z czymś (parownik , czy cuś innego - nie wnikam) i ogrzewanie mam i temperatura układu jest w normie :tak:
farciarz:p
#75 OFFLINE
Napisany 28 listopada 2013 - 00:34
Ja nie rozumiem po co Jakby układ był sprawny to by grzał - przynajmniej tak przewidział producent i nie montował pompki. Jeżeli nie grzeje tak jak powinien, to znaczy że coś jest nie tak - nieprawdaż
Zgadzam się z Tobą bez dwóch zdań. Jednak jeśli dodatkowa pompka mogłaby coś pomóc to skorzystałbym z niej, bardzo nie uśmiecha mi się na mrozie rozbierać deskę by dostać się do nagrzewnicy. Z natury jestem ciepłolubny i zabrałbym się za wyciąganie nagrzewnicy, gdy się ociepli lub będę miał użyczony chociażby garaż, by móc coś z tym wygodniej zdziałać. Nie mniej jednak wolałbym aby była to ostateczność Jutro poszperam pod maską, upewnię się co do zaworu trójdrożnego i parownika oraz wleję octu do układu. Jeszcze raz dziękuję Wam za uwagi i pomysły
Ostatnie pytanka, przynajmniej na dziś : Zawór trójdrożny w X20XEV znajdę w okolicach ściany grodziowej, przy kole zamachowym? Lepszy będzie dostęp od góry, czy może dołem? Przewód podciśnienia, który do niego dochodzi, w którym miejscu powinien mieć drugi koniec? Pytam tak aby się upewnić jutro czy jest ok, gdy zajrzę do Omegi. Po odpięciu podciśnienia od zaworu, teoretycznie powinno ogrzewać na maksimum możliwości?
#76 OFFLINE
Napisany 28 listopada 2013 - 01:44
dołem łatwiej, ale jak nie masz kanału to z góry da się dostać do niegoZawór trójdrożny w X20XEV znajdę w okolicach ściany grodziowej, przy kole zamachowym? Lepszy będzie dostęp od góry, czy może dołem?
wchodzi w kabinę a potem do sterownika nawiewuPrzewód podciśnienia, który do niego dochodzi, w którym miejscu powinien mieć drugi koniec?
teoretycznie i co więcej praktycznie teżteoretycznie powinno ogrzewać na maksimum możliwości?
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#77 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 01:43
Co o samego parownika to wąż doprowadzający płyn do niego wpięty jest przed zaworem, natomiast zwrotny dochodzi do tej rury idącej wzdłuż podłużnicy. Udało mi się wykonać poniżej zamieszczone zdjęcie. Prawidłowo ten parownik został zamontowany? Może warto zastosować jakąś zwężkę w dopływie płynu do niego?
#78 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 01:48
#79 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 01:55
Co o samego parownika to wąż doprowadzający płyn do niego wpięty jest przed zaworem, natomiast zwrotny dochodzi do tej rury idącej wzdłuż podłużnicy. Udało mi się wykonać poniżej zamieszczone zdjęcie. Prawidłowo ten parownik został zamontowany?
najlepiej to wpiąć wejście do parownika z powrotu z nagrzewnicy
spróbuj sobie wyłączyć gaz i zobacz czy po kilku minutach nie poprawi się ogrzewanie do gorącego
nic z takich rzeczy :nu_nu:Może warto zastosować jakąś zwężkę w dopływie płynu do niego?
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#80 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 02:20
nic z takich rzeczy
Wydaje mi się, że mała zwężka przed parownikiem, podpiętym w tej konfiguracji, za trójnikiem danym w przewód od silnika nie powinna robić problemu, a ewentualnie poprawić obieg do samego zaworu. Trójnik rozdziela obieg na parownik i zawór. Parownik myślę, nie potrzebuje aż takiej przepustowości cieczy. Dlaczego tak uważasz?