Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Słabe ogrzewanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
256 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   Kapsel2881

Kapsel2881
  • 3 postów
  • Dołączył: 04-01-2016
  • Skąd: Jaktorów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 stycznia 2016 - 14:22

Witam omega b fl 2.0 16v 99r jakoś nie mogę znaleźć po kretnego przypadku mojego auta, otorz calkokowity brak ogrzewania zawór trojdrogowy zastąpiony zwykłym trojnikiem nie Bardzo wiedziałem czy diala bo jeden wąż był sporo silniejszy teraz oba gorące jednakowo, nagrzewnica erozja deser mlimatronika zrobiony wymieniony plyn, po włączeniu Eco lądują szyby nie wiem czy jest to objaw związany z dialajaca lub niedziałające klapka od obiegu. Klapy od nawiewow słychać jak się ustawiaja. Znalazłem na podszybiu jakieś coś do czego jest doprowadzony wężyk od podciśnienia i jakaś wiązka przewodów drugi wężyk chyba idzie do zawodu z tego urzadzebia.
Jak łatwo dostać się do klapy żeby sprawdzić czy się działa i czy sterowanie jest pod ciśnieniem czy elektrycznie ?
Dodaje że do zeszłej zimy było dobrze. Jak ktoś ma jakiś pomysł proszę o podpowiedz

#182 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 stycznia 2016 - 14:25

Szukajka działa wiec można skorzystać, po za tym jakbyś napisał po polsku to może tez byłoby łatwiej pomoc

#183 OFFLINE   Kapsel2881

Kapsel2881
  • 3 postów
  • Dołączył: 04-01-2016
  • Skąd: Jaktorów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 stycznia 2016 - 14:51

Szukajka jak szukajka, pisze z tel i autokorekta zabardzo chyba zadzialała, czego niezrozumiales 😁?
Jeden z wezy od zaworu trojdroznego bys zimniejszy sporo od drugiego wiec wstawilem zwykly trojnik zamiast tego odrazu przedmuchalem nagrzewnice.
Co to jest urzadzenie nad filtrem kabiny i czy to moze miec jakis wplyw bo tam wchodzi i chyba wychodzi podcisnienie.
Jak jest sterowana klapa od cieplo zimno elektrycznie czy podcisnienjem i jak ewentualnie latwo ja sprawdzic o ile jest latwy sposób, njby jest zmiana nadmuchu na sluch oczywiscie w chwili przestawienia na eco ale. Hyba cieple powinno tez leciec z klima, na klimie jakos nigdy zacieplo niebylo moze dlatego ze samochod sie raczej niedogrzewal a na eco ciezko sie jezdzilo ponkewarz odrazu caly parowal chociarz wtedy tem silnika znacznie wzrastala i bylo cieplej teraz padlo na amen moze leci lekko cieple ale jesli nawet to minimalnie

#184 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 04 stycznia 2016 - 14:57

Co to jest urzadzenie nad filtrem kabiny

Akumulator podciśnień

czy to moze miec jakis wplyw

Może mieć

Jak łatwo dostać się do klapy żeby sprawdzić czy się działa

Nie łatwo ale wykonalne

:)  Reszty chyba nie wiem ;)


autokorekta zabardzo chyba zadzialała

Wyłącz,bo większości trzeba się domyślać :angry:



#185 OFFLINE   Kapsel2881

Kapsel2881
  • 3 postów
  • Dołączył: 04-01-2016
  • Skąd: Jaktorów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 stycznia 2016 - 15:00

Tylko jak to wszystko posprawdzac 😁?

#186 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2016 - 16:43

urzadzenie nad filtrem kabiny i czy to moze miec jakis wplyw bo tam wchodzi i chyba wychodzi podcisnienie. Jak jest sterowana klapa od cieplo zimno

 

Ta klapa jest od tego ,żeby smrody z ulicy nie wlatywały do kabiny .

 

Jeden z wezy od zaworu trojdroznego bys zimniejszy sporo od drugiego wiec wstawilem zwykly trojnik zamiast tego

 

Jak wąż od mostka do tego trójnika jest gorący , to chyba jednak padła nagrzewnica. 

I to mnie dziwi - moja ma 20 lat i śmiga ( o nalataniu ponad 400 tysi nie wspomnę ), a wszystkim dookoła się psuje....   :excl2:



#187 OFFLINE   tomasz73

tomasz73
  • 7 postów
  • Dołączył: 07-01-2016
  • Skąd: piotrkow tryb
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 stycznia 2016 - 17:30

a moze poprostu ktos wymienil nagrzewnice na tani zamiennik . tak kiedys zrobilem i skonczylo sie ogrzewanie



#188 OFFLINE   moniek_12345

moniek_12345
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-01-2009
  • Skąd: wawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 stycznia 2016 - 20:03

witam mam też problem z ciepłem u siebie temp.silnika 85st.nagrzewnica nowa termostat ma dwa lata



#189 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 stycznia 2016 - 22:40

Te 85 stopni to odczytujesz z czego?

#190 OFFLINE   moniek_12345

moniek_12345
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-01-2009
  • Skąd: wawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 stycznia 2016 - 18:55

witam  mam problem z ogrzewaniem nagrzewnica wymieniona  nie cały rok temu po wymianie nie było praktycznie zmiany  na lepsze termostat ma 2 lata temperatura silnika około 85 st. :)

 


Te 85 stopni to odczytujesz z czego?

witam odczytuje temp.na wskaźniku w sam.



#191 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 stycznia 2016 - 19:50

Czyli wskazówkę masz przed 90?
Jeżeli tak to termostat nie trzyma

#192 OFFLINE   moniek_12345

moniek_12345
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-01-2009
  • Skąd: wawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 stycznia 2016 - 19:58

Czyli wskazówkę masz przed 90?
Jeżeli tak to termostat nie trzyma

to mam do wymiany pokazuje 85st.dzięki



#193 Guest_nicoz0_*

Guest_nicoz0_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 14 października 2016 - 23:49

Odswierze,
Tez mam wskazówkę na max 85 st i tylko czasem w korkach wychodzi powyżej 90. Termostat wymieniony. Co moze byc powodem takiego stanu rzeczy. Dodam, ze o ogrzewaniu mogę tylko pomarzyć, albo stanąć w korku :p :p. Jutro jeszcze wymienie nagrzewnice. Macie jakieś pomysły?
Czytałem na forum, ze sa jeszcze jakieś dwie pompki wspomagające, ale ni cholery u mnie one chyba nie występują, bo nie mogę ich znaleźć. Czy one były we wszystkich montowane?

Edytowany przez nicoz0, 14 października 2016 - 23:53.


#194 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 października 2016 - 06:16

Nie sugeruj się temperatura na desce bo może kłamać lepiej sprawdzić na kompie jaka jest. Temperatura 85 stopni powinna już spoko grzać w aucie więc albo nagrzewnica zapowietrzona albo zakamieniona

#195 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2016 - 16:53

Tez mam wskazówkę na max 85 st i tylko czasem w korkach wychodzi powyżej 90. Termostat wymieniony.

 

Za bardzo się spieszysz . Jakiej firmy termostat ???

Czy na postoju jak autko jest odpalone na wolnych obrotach. ( i temperatura idzie ostro w górę ) , To włączają się wentylatory ????

 

Czytałem na forum, ze sa jeszcze jakieś dwie pompki wspomagające, ale ni cholery u mnie one chyba nie występują,

 

To jest luksus zarezerwowany dla pojemności 2,5-3,0 ( może w dieslach też były , ale tego nie wiem ).

 

Ps. Przy założeniu ,że termostat jest sprawny , to można posądzić zegar na desce o wadliwe wskazania.

Ale wtedy powinno być ciepło (jeśli nagrzewnica nie padła ).

Odpal autko i niech lata na biegu jałowym . Jeśli wąż powrotny z chłodnicy do silnika jest zimny , to ten termostat możesz wyrzucić na śmietnik. To że chłodnica przy wężu od silnika po czasie jest gorąca (a reszta chłodnicy jest zimna ) nie zmienia faktu ,że termostat padł ( nawet nowy ).

Ps2 Jest bardzo dziwne , bo na małym obiegu powinno lecieć ciepłe powietrze , a jednak nie leci .

Dopiero sprawny termostat rozwiązuje problem.



#196 Guest_nicoz0_*

Guest_nicoz0_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 15 października 2016 - 23:09

Dziekuje Panowie za porady. Termostat jest firmy Niemieckiej w Włoskim pudelku, produkowany w Chinach, czyli Topran. Termostat działa. Wiem, ze to pazdzierz, ale to rozwiązanie tymczasowe. Wymieniłem dzis nagrzewnicę, kupiłem Nissensa, i poleciało ciepełko. Jakież bylo moje zdziwienie, gdy okazało sie, ze nagrzewnica siedząca w moim aucie jest z 95 roku, czyli jak fabryka zalozyla.

Co do wskazan temperatury, to pewnie zegar jest zle wyskalowany, bądź czujnik na zegar pokazuje zle, ale olewam to, malo istotny problem. Nauczyłem sie juz z niego czytać, poza tym, wentylatory działają. Przy 85 chodzi na wolnych obrotach powyżej 95 na szybkich.

Z innej beczki, mam klimatronik. Niestety grzeje tylko na HI. Na innym nastawie tylko chłodzi. Co gorsze na AUTO załącza sprężarkę. Stawiałbym na uwalony czujnik temp wewnętrznej, tylko, ze gdy chłodzi to działa dobrze, bo na początku wentylator napierdziela szybko, po czym z czasem zwalnia i po jakichs 15 minutach leciutko tylko dmucha. Natomiast, gdy trzeba grzać, to nawet w trybie ECO, leci tylko zimne, chyba ze zapodam HI. Na razie ratuje sie tak, ze po stronie kierowcy ustawiam 27, po stronie pasażera HI i jakoś sie to miesza, alena dłuższa metę to nie rozwiązanie.

Podpialem auto u mechanika, stwierdził ze czujnik temp wewnętrznej dziala i nie wie, co moze byc przyczyną. ACC nie podaje żadnych błędów, nie ma tez dwóch kresek. Czujnk temp ZEWNETRZNEJ pokazuje prawidłowo.

W co teraz uderzyć??

Edytowany przez nicoz0, 15 października 2016 - 23:21.


#197 OFFLINE   Gorgol1852

Gorgol1852
  • 47 postów
  • Dołączył: 05-07-2016
  • Skąd: Wałcz
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 października 2016 - 08:47


Silnik:2001 witajcie mam problem mam klimatyzacje automatyczna gdy biorę na LO lub na HI i ogrzewanie lub chlodzenie na nogi z tyłu (na nogi) leci zawsze zimne powietrze resetowalem klimatyzację nic to nie dało mam też uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej czujnik jest ok jestem pewny na 101% powiem tyle pokazuje co chce i jak chce bardzo proszę o pomoc

#198 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 października 2016 - 12:19

Silnik:2001 witajcie mam problem mam klimatyzacje automatyczna gdy biorę na LO lub na HI i ogrzewanie lub chlodzenie na nogi z tyłu (na nogi) leci zawsze zimne powietrze resetowalem klimatyzację nic to nie dało mam też uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej czujnik jest ok jestem pewny na 101% powiem tyle pokazuje co chce i jak chce bardzo proszę o pomoc

Jeśli termometr zewnętrzny jest na 101% sprawny to przeczyść styki, bo po tylu latach pewnie są zaśniedziałe. Czujnik nie powinien wariować, bo ma to wpływ na ustawianą temperaturę wewnątrz. Co do braku ogrzewania z tyłu to sprawdź czy cięgno od klapek sterujących nie spadło.



#199 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2016 - 12:54

W co teraz uderzyć??

kolego, a masz LPG? Może źle wpięte w instalację, Sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego ogrzewaniem (trójdrożny na forum) lub uszkodzony cały zawór i jest do wymiany. 

Co do klimatyzacji to w zimę też działa, szczególnie osuszacz, producent zaleca jazdę na klimie cały rok.


Edytowany przez robert514, 16 października 2016 - 12:56.


#200 OFFLINE   pskal

pskal
  • 16 postów
  • Dołączył: 15-03-2015
  • Skąd: Srokowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 października 2016 - 14:35

Silnik:2001 witajcie mam problem mam klimatyzacje automatyczna gdy biorę na LO lub na HI i ogrzewanie lub chlodzenie na nogi z tyłu (na nogi) leci zawsze zimne powietrze resetowalem klimatyzację nic to nie dało mam też uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej czujnik jest ok jestem pewny na 101% powiem tyle pokazuje co chce i jak chce bardzo proszę o pomoc

Rozpędziłem się i opisałem nie to. Tą funkcją steruje silnik z prawej strony puszki i drut za radiem. Zerknij, czy przesuwa się ten drut.

Polecam temat: http://www.motonews....197541&start=20


Zużyty zawór trójdrożny może przepuszczać płyn chłodzący do powrotu na silnik pomimo ustawienia na ogrzewanie. Tak było u mnie. Częściowo przytkana nagrzewnica, LPG, przepuszczający zawór i brak ogrzewania. Wczoraj właśnie wywaliłem stary zawór u siebie i nie mam wyłącznika ogrzewania. Wymieniłem całą puszkę pod deską, wstawiłem używaną nagrzewnicę ( była w komplecie z puszką ). Parzy w rękę tak grzeje.


Edytowany przez pskal, 16 października 2016 - 14:48.