Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Słabe ogrzewanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
254 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 luty 2013 - 05:42

Ta pompka pod zbiorniczkiem to od czego ? I czy ma związek z nie dogrzanym silnikiem?

#42 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 luty 2013 - 07:08

pompa pod zbiorniczkiem jest do ogrzewania co by lepiej grzało w aucie.

natomiast nie ma związku z niedogrzanym silnikiem. z tym problemem związany jest termostat

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#43 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 luty 2013 - 15:22

Moglibyście podpowiedzieć jak sprawdzić tą pompkę?

#44 OFFLINE   Kr30is

Kr30is
  • 87 postów
  • Dołączył: 10-12-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 19 luty 2013 - 15:52

Moglibyście podpowiedzieć jak sprawdzić tą pompkę?


po przekręceniu kluczyka na zapłon powinieneś ją słyszeć jak pracuje

#45 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 luty 2013 - 16:38

Zbiorniczka wyrównawczego nie muszę do tego zrzucać? Słychać ją cały czas po przekręceniu kluczyka na zapłon (bez startu silnika) ?

#46 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5696 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 luty 2013 - 16:39

Słychać ją cały czas po przekręceniu kluczyka na zapłon (bez startu silnika) ?

Tak.

#47 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 luty 2013 - 16:41

Dzięki znalazłem temat o pompce :) Podrzucam dla potomnych http://forum.omegakl...ad.php?t=20508/

#48 OFFLINE   fimkarz

fimkarz
  • 51 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 marzec 2013 - 10:42

Jestem po wymianie nagrzewnicy , wyrzuciłem chińczyka z allegro i zamontowałem starą. Została zalana octem i po kilku h wylałem z niej zawartość , na końcu poleciało trochę szlamu , przepłukałem kilkanaście razy wodą . Następnie zalałem ją gorącą wodą z bojlera około 60 st. , nie dało jej się utrzymać w ręce , zrobiła się bardzo gorąco. Montaż do samochodu , odpowietrzenie układu i co ? d*pa dupa d*pa. Dalej nie grzeje ! Górny przewód gorący , dolny chłodny. Wymieniłem termostat (teraz 93 st) , pompki obiegu. O co tej v6 chodzi ?

#49 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 marzec 2013 - 11:00

a może rura jest przytkana do nagrzewnicy ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#50 OFFLINE   fimkarz

fimkarz
  • 51 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 marzec 2013 - 11:07

kurde dmuchałem w nią i wydaje sie ok, powietrze przechodzi. Ktoś tu zasugerowł zawór trójdrozny, mam jaki topran, jak go spr ????

#51 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marzec 2013 - 17:44

Wyciągnij z niego podciśnienie i zobacz czy będzie lepiej.

#52 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 12 marzec 2013 - 14:27

u mnie po zdjęciu przewodu podciśnienia ogrzewanie jest ok , czyli zawór trójdrożny do wymiany czy coś ze sterowaniem podciśnienia jest źle ??

#53 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5696 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marzec 2013 - 14:35

u mnie po zdjęciu przewodu podciśnienia ogrzewanie jest ok , czyli zawór trójdrożny do wymiany czy coś ze sterowaniem podciśnienia jest źle

Podcisnienie ma tam byc tylko jak jest ustawienie "tylko zimne" lub LOW. Masz namieszane z przewodami.


EDIT: poszukaj w moich postach jak to powinno byc podlaczone bo juz chyba ze 3 razy opisywalem.

#54 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 12 marzec 2013 - 21:20

chodziło mi o to że po zdjęciu przewodu podciśnienia ogrzewanie jest ok tzn mocno grzeje bo jak jest przewód założony to tak powyżej 2 tys zaczyna fajnie grzać . podciśnienia mam dobrze podłaczone. pytanie mam jeszcze jedno bo jak mam zdjęte podciśnienie z trójdrożnego to woda jest kierowana na nagrzewnicę a mimo to jak dam na low to leci zimne a na hi leci ciepłe czyli jest jakas przepustnica czy coś w desce rozdzielczej?? czy można trójdrożny zlikwidowac i dac wodę na stałe przez nagrzewnicę??

#55 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marzec 2013 - 23:08

Tam są jeszcze klapki sterujące obiegiem powietrza. Mimo tego puszczenie przez nagrzewnicę na stałe spowoduje spadek wydajności klimatyzacji, tzn. tak naprawdę będzie działać tylko w pozycji LOW.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#56 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marzec 2013 - 11:00

Założyłem nowiutki termostat. Temperatura powoli sie podnosi ;/ Ale następuję taki moment że jak podniesie sie od minimum to szybko w miarę, tzn. normalnie rośnie. Potem jak sie nagrzeje na maksa to zbija dobrze temperaturę, auto się nie grzeje.

Gdy płyn ma już temperaturę roboczą te 97-98stopni leci letnie powietrze na HI ustawionym ;/ jak się doda gazu to aż parzy. Masakra...

Nagrzewnicę wymieniałem w lato, ale na używaną.

#57 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 13 marzec 2013 - 11:48

no to ja mam to samo . może ten zawór trójdrożny nie przełącza sie doi końca- puszcza troche wody na nagrzewnicę i obok.... zacisn jakas klamre na przewodzie omijającym nagrzewenicę i możę w ten sposób zwieksze przepłym wody przez nagrzewnicę...

#58 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 14 marzec 2013 - 09:38

Założyłem nowiutki termostat. Temperatura powoli sie podnosi ;/ Ale następuję taki moment że jak podniesie sie od minimum to szybko w miarę, tzn. normalnie rośnie. Potem jak sie nagrzeje na maksa to zbija dobrze temperaturę, auto się nie grzeje.

Gdy płyn ma już temperaturę roboczą te 97-98stopni leci letnie powietrze na HI ustawionym ;/ jak się doda gazu to aż parzy. Masakra...

Nagrzewnicę wymieniałem w lato, ale na używaną.


spraw3dz najpierw pompki :) nastepnie nagrzewnicy pluknij ,jesli to nie to ,siada pompa woda,ale ja wykluczam,obstaiwam na nagrzewnice :)

#59 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 15 marzec 2013 - 19:42

zlałem płyn z układu zalałem 3 litry octu plus woda i płukałem 8 h - normalnie jeździłem cały dzień i stałe sie cud - ogrzewanie jest takie jak być powinno . w końcu

#60 OFFLINE   robi6

robi6
  • 101 postów
  • Dołączył: 26-03-2010
  • Skąd: Tomaszów Maz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 marzec 2013 - 08:06

Założyłem nowiutki termostat. Temperatura powoli sie podnosi ;/ Ale następuję taki moment że jak podniesie sie od minimum to szybko w miarę, tzn. normalnie rośnie. Potem jak sie nagrzeje na maksa to zbija dobrze temperaturę, auto się nie grzeje.

Gdy płyn ma już temperaturę roboczą te 97-98stopni leci letnie powietrze na HI ustawionym ;/ jak się doda gazu to aż parzy.


Mam to samo po dodaniu gazu ,wymieniony termostat ,zawor trojdrozny,pompa wody razem z rozrzadem ma ok 10kkm kupiona od kolegi kczech ,a nadal letnie leci,uklad odpowietrzony plyn zmieniony:confused:



Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2