Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Słabe ogrzewanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
237 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 styczeń 2013 - 22:15

A może nie masz podciśnienia sterującego zaworem ,a na nagrzewnice mam swój sposób wyciągam zalewam octem zaślepiam otwory i gotuje godzinke

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#22 OFFLINE   slafwek

slafwek
  • 57 postów
  • Dołączył: 05-02-2011
  • Skąd: Nowy Sącz

Napisany 28 styczeń 2013 - 08:19

A może nie masz podciśnienia sterującego zaworem


Jak to sprawdzić?

#23 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 28 styczeń 2013 - 10:11

Jak to sprawdzić?


Brak podciśnienia na zaworze pcha wodę na nagrzewnicę...
A jak miałeś wyjętą nagrzewnicę, to sprawdzałeś, czy dobry przepływ jest? I czy wszystkie rurki były gorące??
Ja u siebie miałem podobnie. Przepływ niby był, ale jak wziąłem drugą, to w porównaniu z moją, to wodospad był.
Powiem szczerze, ze jak już była na wierzchu, to lepiej było ją wymienić i tyle. A starą się zająć w spokojniejszym czasie. potraktować jak to opisał ktoś wyżej - zagotować w occie (z octem w środku). no i możesz też przepłukać jakimś odkamieniaczem czy czymś....

#24 OFFLINE   slafwek

slafwek
  • 57 postów
  • Dołączył: 05-02-2011
  • Skąd: Nowy Sącz

Napisany 28 styczeń 2013 - 11:13

Własnie kiedyś poświęciłęm pół soboty na wyciągniecie i oczyszczenie nagrzewnicy a robiłem to gorącą woda i odkamieniaczem po tym zabiegu niby cos lepiej bylo ale cały czas to nie jest to

#25 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 28 styczeń 2013 - 12:37

to jeszcze mi prosze dac podpowiedz ,jaki ma byc przeplyw przez nagrzewnice,ja swoje nie wyciagalem ale podloczy;em dwie odzielnne rurki i jak w jedna dmuchalem to z drugie bez porblemu wylatywala woda(plyn) przed plukaniem bylo gorzej,ale po znacznie sie poprawilo

#26 OFFLINE   ostry 3

ostry 3
  • 9 postów
  • Dołączył: 28-12-2012
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 15 luty 2013 - 19:54

witam zaobserwowałem następujący objaw potraktowałem nagrzewnice octem i deczko lepiej się zrobiło ale jak wlączę na panelu klimatronika obieg wewnętrzny to nawet gorącym dmucha i w samochodzie jest ciepełko trochę to uciążliwe bo szyba paruje pomoże ktoś zdiagnozować

#27 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 313 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 luty 2013 - 20:54

witam zaobserwowałem następujący objaw potraktowałem nagrzewnice octem i deczko lepiej się zrobiło ale jak wlączę na panelu klimatronika obieg wewnętrzny to nawet gorącym dmucha i w samochodzie jest ciepełko trochę to uciążliwe bo szyba paruje pomoże ktoś zdiagnozować


na obiegu wewnetrznym zawsze beda szyby parowac bo sie wilgoc w aucie robi przez brak przewietrzania na zamknietym obiegu,obiegu wewnetrznego uzywa sie przez chwile dla szybszego nagrzania auta a potem trzeba go wylaczyc, ja jak tylko zaobserwuje ze szyby zaczynaja parowac wylanczam obieg zamkniety i nie mam problemu z parowaniem szyb

#28 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5614 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 luty 2013 - 21:01

witam zaobserwowałem następujący objaw potraktowałem nagrzewnice octem i deczko lepiej się zrobiło ale jak wlączę na panelu klimatronika obieg wewnętrzny to nawet gorącym dmucha i w samochodzie jest ciepełko trochę to uciążliwe bo szyba paruje pomoże ktoś zdiagnozować

Nagrzewnica umiera.

#29 OFFLINE   ostry 3

ostry 3
  • 9 postów
  • Dołączył: 28-12-2012
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 luty 2013 - 18:41

dzięki tak myślałem, mam pytanie może być nagrzewnica Hella z tego co patrzyłem ma taką samą grubość i tyle samo żeberek co Valeo

#30 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 luty 2013 - 22:51

Podepnę się do tematu.
U mnie też z nawiewów letnie powietrze leci, z tyłu zimne. Silnik nagrzewa się w czasie jazdy do ok 85 stopni. Wydaje mi się że jak na 2.5 v6 to trochę mało. Teraz jestem w kropce czy to termostat czy nagrzewnica? A może jedno i drugie?

#31 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5614 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 luty 2013 - 23:10

Termostat na pierwszy ogien i do sprawdzenia pompka pod zbiorniczkiem wyrownaczym.

#32 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 313 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 luty 2013 - 00:39

Podepnę się do tematu.
U mnie też z nawiewów letnie powietrze leci, z tyłu zimne. Silnik nagrzewa się w czasie jazdy do ok 85 stopni. Wydaje mi się że jak na 2.5 v6 to trochę mało. Teraz jestem w kropce czy to termostat czy nagrzewnica? A może jedno i drugie?


a czy ty juz o to nie pytales??? http://forum.omegakl...7644#post977644 Post 44

#33 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4623 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 luty 2013 - 10:42

dzięki tak myślałem, mam pytanie może być nagrzewnica Hella z tego co patrzyłem ma taką samą grubość i tyle samo żeberek co Valeo


miałem w rękach nową nagrzewnice Behr Hella i nie jest wykonana jak oryginał.
Dokładnie wyglądała jak te NN z allegro.

#34 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 73 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 17 luty 2013 - 13:26

na początek radze sprawdzić wszystkie połączania węży wody , oraz podciśnień. Wielu gazowników partaczy robotę i później ogrzewanie jest z d... . Schematy z forum w ręke i jazda, u mnie pomogło i mam piekarnik w aucie a było letnio a jak były obroty to trochę ciepła

#35 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 17 luty 2013 - 17:54

dodam,ze ja tez juz mam piekarnik w aucie ,a nie mialem go wogole ,nagrzewnica prawie przeplywu nie miala,ale da sie to zrobic bez wymiany nagrzewnicu i ja spokojnie przeczysczic ,szybka robota a jaka frajda z ogrzewania :) plukalem dwa razy za pierwszym razem pojawilo sie ogrzewanie ,natomiast za drugi zrobilem juz sobie piekarnik :)

#36 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 luty 2013 - 20:53

to zamiast bawić się w zgadywanki podaj receptę innym którzy borykają się z tym problemem:masakra:

#37 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 18 luty 2013 - 17:58

wczoraj nie mialem czasu ,aby to opisac,a wiec pod zbiorniczkiem wyrownawczym mamy pompke dodatkowa ogrzewania ,rozlaczamy ja i jeden waz idzie bezposrednio do nagrzewnicy zdejmujemy ten waz i mamy bezposrednio dolot do nagrzewnicy,natomiast drugi waz wychodzi wychodzi od nagrzewnicy tego zdejmujemy rowniez i podlaczamy swoj waz do jednego weza z dwoch podlaczamy takowa pompke
http://allegro.pl/po...3031378515.html
i oba weze przedluzamy ,ja zrobilem tak ze dwa weze dalem do czajnika ,tak aby jeden pobieral z niego ocet i cytrynian sodu dostepny na stacji drugi natomiast oddawal to spowrotem i pompujemy to wszytko w nagrzewnice i mamy przeplyw ,czajnik sie gotuje caly czas i ladnie kamien schodzi,po 10 minutach przestalem pompowac i ocet zlalem do wiadra przez szmatke ,kamienia na szmatce zostalo od groma,powtorzylem czynnosc kilka razy i efekt sie zrobil taki,ze mam pierkarnik,a i oczywiscie polecam zmiane przy okazji plynu chlodzacego na nowy :D ale przed tym caly uklad pluknac woda,cala zabawa zajela mi 1,5h;)

#38 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 luty 2013 - 20:52

Podepnę się do tematu.
U mnie też z nawiewów letnie powietrze leci, z tyłu zimne. Silnik nagrzewa się w czasie jazdy do ok 85 stopni. Wydaje mi się że jak na 2.5 v6 to trochę mało. Teraz jestem w kropce czy to termostat czy nagrzewnica? A może jedno i drugie?


Nagrzewnicę wymieniałem w niej na nową i grzało aż miło :)

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#39 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 luty 2013 - 21:10

No tylko teraz przez 60km (dojazd do pracy) jest w aucie tak sobie, a ogrzewanie na HI. Wymienię termostat i mam nadzieję że będzie lepiej :)

#40 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 luty 2013 - 21:20

Zobacz jeszcze tą pompkę od obiegu, może wyzionęła ducha. Nagrzewnica była nowa i cały układ był płukany dokładnie więc raczej nie tu jest problem.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"