Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Naprawa sterownika ABS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
132 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 październik 2009 - 19:23

Padla mi najprawdopodobniej pompa ABS I TC Z tego co slyszalem najczesciej pada elektronika w niej a nie sama pompa i szukajac na allegro uzywki natrafilem na aukcje z naprawa takich pomp. Dzwonilem do goscia i powiedzial ze naprawiaja bez problemu za 240zl. Co o tym sadzicie o takich naprawach, bo porownujac koszt mojej pompy z naprawa to roznica jest duza bo mam malo spotykana pompe DX??

http://www.allegro.p...b_vectra_b.html

#2 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 maj 2010 - 08:25

Odświeżę kotleta...
Ciekaw jestem czy od października już coś zrobiłeś z tym ABS TC...
Ja w omie też mam DX i ok.1,5 roku temu kupiłem używkę na allegro (całą pompę ale wymieniłem tylko sterownik).
Przez 35 tys.km wszycho gicio... a wczoraj po trasie i następnym odpaleniu zonk!-
Kontrolki nie gasną i licznik leży.:bad: I w czasie jazdy świrowało... raz działa ,raz nie!:o:censored:
Dziś od rana zrobiłem ok.60 km i nic! Gra wsjo!
Podejrzewam,że zaczyna się powoli to samo... Będę też gadał z tym magikiem co naprawia. Tylko przeje..ne jest wyciąganie tego cholerstwa!
Tylko podobno nie watro wysyłać do Rumii...:nie_wiem:
Pozdro.

#3 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 maj 2010 - 09:55

Witam.
Jakiś czas temu kupiłem pompę od Beast`a i wszystko gra:) Przejechałem juz kilka tys km. Jakis cza temu miałem problem i myślałem że pompa znów pada, bo co jakis czas znów zapalała sie kontrolka TC i trakcja przestawała działać (ABS działał ), wyłączałem silnik zapalałem i wszystko grało. Do czasu później jak sie juz zapaliła to juz nie zgasła, ale wina nie leżała po stronie pompy tylko wtyczki. Nie było tej zawleczki zabezpieczajacej przed wypadnięciem z pompy. Założyłem opaskę i wszystko gra jak należy kilka miesięcy:)

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maj 2010 - 09:57

Kolega miał to samo tu u mnie w mieście na miejscu jakiś gościu mu to robił, bo ponoć w tych pompach pada jakaś pierdółka, pogadam z nim i się rozeznam co i jak.

#5 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 maj 2010 - 12:47

Właśnie przed chwilą sprawdziłem op-comem. Auto odpaliłem,kontrolki nie zgasły, op-com się nie połączył. Po chwili (przy włączonym silniku) kontrolki zgasły i na op-comie:"brak kodów błędów". Sprawdziłem przy okazji skrzynię ASB (AR 25/35) i wyszło mi :
"P1844-Za mocne wejście obiegu prądowego zapłonu/odcięcia wtrysku" i
"P1844 - Nieprawidłowy sygnał zapłonu/odcięcia wtrysku".:o
O co tu lotto? Czy to normalka przy awarii sterownika ABS?

Dużo jest opisane pod tym linkiem (poniżej)ale nie o takim przypadku jak u mnie.
więc skoro zacząłem dziś w tym wątku to piszę dalej tu:oops:
http://forum.omegakl...light=pompa abs

Pozdrówka.

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maj 2010 - 14:36

"P1844-Za mocne wejście obiegu prądowego zapłonu/odcięcia wtrysku" i
"P1844 - Nieprawidłowy sygnał zapłonu/odcięcia wtrysku".

a czy te bledy sa obecne znaczy sieca sie na czerwono bo moga byc jakies stare

#7 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 maj 2010 - 15:52

a czy te bledy sa obecne znaczy sieca sie na czerwono bo moga byc jakies stare


W chwili gdy kontrolki ABS/TC się świeciły to na op-comie za tymi błędami wyświetlało:"Obecny".
Jak tylko (ot tak se)kontrolki zgasły wyświetlało:"Nie występuje".
Oczywiście mam na myśli błędy w ASB:)

(starych żadnych nie miałem bo co kilka dni przeoram sobie wszystko op-comem i ew.kasuję itd.:D)

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 maj 2010 - 15:57

W chwili gdy kontrolki ABS/TC się świeciły to na op-comie za tymi błędami wyświetlało:"Obecny".
Jak tylko (ot tak se)kontrolki zgasły wyświetlało:"Nie występuje".
Oczywiście mam na myśli błędy w ASB:)

(starych żadnych nie miałem bo co kilka dni przeoram sobie wszystko op-comem i ew.kasuję itd.:D)


skoro laczy sie po czasie i nie ma bledow znaczy ze pompa traci zasilanie




 


#9 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 maj 2010 - 16:15

skoro laczy sie po czasie i nie ma bledow znaczy ze pompa traci zasilanie


Kurde!:( Mam nadzieję,że to jakieś chwilowe braki w łączeniu elektr. lub tp. a nie ZNOWU:mad: "klęknięty" moduł.:pokoj::mad:
Wogóle dzięki Panowie za zainteresowanie.

EDIT: 18.05.10r.
No i sprawdziłem,obmacałem i co się okazało?...że gdy poruszam kostką to kontrolki ABS/TC gasną/świecą na zmanę... Zdjąłem kostkę i przeczyściłem wszystko "Spray Kontaktem" i nic!...dalej to samo!Nawet próbowałem poodginać piny - nie pomogło.Kostka raczej jest ok.
Wyczytałem w tym wątku...

http://forum.omegakl...light=pompa abs
...że może rozłączać w środku modułu pod pinami.
Pewnie nic już nie zdziałam... Czeka mnie naprawa lub znów wymiana modułu, na obecnym przejechałem 35 tys.km (u mnie też nie działa prędkościomierz i servo na pół gwizdka)
to se popisałem...:oops::grin:
Pozdro!:)

#10 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maj 2010 - 11:33

EDIT: 18.05.10r.
No i sprawdziłem,obmacałem i co się okazało?...że gdy poruszam kostką to kontrolki ABS/TC gasną/świecą na zmanę... Zdjąłem kostkę i przeczyściłem wszystko "Spray Kontaktem" i nic!...dalej to samo!Nawet próbowałem poodginać piny - nie pomogło.Kostka raczej jest ok.
Wyczytałem w tym wątku...

http://forum.omegakl...light=pompa abs
...że może rozłączać w środku modułu pod pinami.
Pewnie nic już nie zdziałam... Czeka mnie naprawa lub znów wymiana modułu, na obecnym przejechałem 35 tys.km (u mnie też nie działa prędkościomierz i servo na pół gwizdka)
to se popisałem...:oops::grin:
Pozdro!:)


kolego siedzi ci polaczenie zaznaczzone na fotkach w jednym z moich postów: http://forum.omegakl...3&postcount=214

#11 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 czerwiec 2010 - 11:36

Moduł naprawiony. Dzięki wszystkim za pomoc i sugestie. Foty Rafi również pomogły.

Pozdro dla Wszystkich!

#12 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwiec 2010 - 11:40

Moduł naprawiony. Dzięki wszystkim za pomoc i sugestie. Foty Rafi również pomogły.

Pozdro dla Wszystkich!


rozumiem, ze "siedzialo" Ci to polaczenie, ktore mialem zaznaczone na fotkach i je lutowałeś, bez wymiany modułu?

#13 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 czerwiec 2010 - 15:41


Jeden gość mi naprawiał. Nie wymieniałem modułu.
Twierdził,że właśnie w tym miejscu przewody były rozlutowane. Osobiście tego nie widziałem ale chyba mogę mu wierzyć...Wiem,że ta klapka była otwierana tak jak opisywałeś.

#14 OFFLINE   terminator

terminator
  • 11 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 23 październik 2010 - 18:54

Witam.Mam pytanko troche z innej beczki bo niemoge znalesc tego tematu.A pytanko brzmi czy da sie zamontowac tc do mojego silnika.Sorki ze wcinam sie nie na temat

#15 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 październik 2010 - 19:04

A pytanko brzmi czy da sie zamontowac tc do mojego silnika


a po co tobie TC??

#16 OFFLINE   Bolo66

Bolo66
  • 15 postów
  • Dołączył: 28-05-2012

Napisany 30 październik 2013 - 12:32

Witam. Przeczytałem kilka wątków o tym słynnym już sterowniku ABS DX . Jestem zdecydowany na rozwiązanie tego problemu, ale nie wiem czy zdecydować się na zakup "nowego" sterownika czy raczej dać stary do regeneracji. Jakie są efekty i ile czasu upłynęło od naprawy.

Będę wdzięczny za informacje w temacie lub wiadomości na priw.
Namiary na magików i posiadaczy DX mile widziane.

Pozdrawiam:confused:

#17 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 październik 2013 - 19:09

Witam. Przeczytałem kilka wątków o tym słynnym już sterowniku ABS DX . Jestem zdecydowany na rozwiązanie tego problemu, ale nie wiem czy zdecydować się na zakup "nowego" sterownika czy raczej dać stary do regeneracji. Jakie są efekty i ile czasu upłynęło od naprawy.

Będę wdzięczny za informacje w temacie lub wiadomości na priw.
Namiary na magików i posiadaczy DX mile widziane.

Pozdrawiam:confused:


w Tomaszowie Mazowieckim, ogłasza się chłop na allegro/tablicy, znam 2 osoby co mają u niego naprawiane i żadnych problemów :) ja mam swój sterownik polutowany i pół roku wszystko hula (przy czym u mnie padł o dziwo tylko licznik)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#18 OFFLINE   boberek

boberek
  • 103 postów
  • Dołączył: 28-05-2008
  • Skąd: Kraków N-H
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 październik 2013 - 19:27

rok temu oddałem do naprawy przesyłką do firmy w Łodzi i do dnia dzisiejszego działa bez zarzutłów.

#19 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3189 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 październik 2013 - 20:23

ja mam ponad rok, naprawiany w Rumii:D

#20 OFFLINE   pawon

pawon
  • 49 postów
  • Dołączył: 04-08-2008
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 listopad 2013 - 13:48

rok temu oddałem do naprawy przesyłką do firmy w Łodzi i do dnia dzisiejszego działa bez zarzutłów.


Możesz podać namiary jestem z Łodzi i mam problem z pompą abs DX którą już wymieniłem na drugą ale objawy są takie same
--------------------------
MOJA KLUSECZKA :p:p

MOJE AUKCJE

Dodany obrazek