Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 3,0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
150 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 16 października 2009 - 11:58

Kolego ALI jak podnieść cisnienie w v ce?????

#42 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2009 - 20:26

Jarqz coś dla ciebie: N2O


Już widziałem :D Ale chyba się nie odważę, chociaż... jak ktoś by mi pomógł to ustrojstwo zamontować :zaklopotanie:

#43 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2009 - 21:18

Jarqz masz to u mnie jak w banku


Boss podwyższyć ciśnienie można zwiększając nacisk sprężyny na zawór przelewowy...
niby proste ale trzeba uważać żeby nie przedobrzyć bo całe ciśnienie przechodzi przez chłodniczkę oleju...

#44 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 16 października 2009 - 21:41

ALi zanim odpowiedziałes szukałem na forum i nic nie znalazlem
Widzisz jednak czegos nowego sie dowiedzialem
Każdy podzielił się swoimi pomysłami i zawsze cos tam można zastosowac u siebie.
A czy ty u siebie masz zastosowane takie rozwiązanie
Jak tak to czy nie ma z tym zadnych problemów????

#45 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2009 - 21:46

jeszcze nie ale jak tylko dorwę swoją omcie to na bank będę coś z tym robił...
bo już mam dosyć szukania silników...

#46 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 16 października 2009 - 21:50

mnie wlasnie odmówila posluszeństw panewka mam znaczy mialem 2.5 a bede wkladal 3.0
Tez się troszkę zawiodlem na Omci ale na obróconej panewce zrobilem 30 km i dojechalem do domu
hehehe

#47 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 października 2009 - 10:19

..Jednomas mam z VA 2,5 V6, tarcza z VB 2,6 (240mm), docisk z VA V6, łożysko OB :) i koniecznie nowe sruby do przykrecenia koła (W ASO 7,90 za szt zapłaciłem) .. Przede wszystkim nie mam juz tego chorego wytworu tworcy dwumasowego koła zamachowego a na korzysc same + .. Masy z niego nie zdejmowałem bo i po co, i tak jest lzejsze do Omegowego o niecały 1 kg - polecam :)


czym sie sugerowales przy wyborze elementow sprzegla? dlaczego np nie urzyles calego kmpletu od VB???
pytam poniewaz mam zamiar wrzucic manual i wolal bym zalozyc jednomas
pozdro

#48 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 października 2009 - 10:35

Wlasnie kolego AndrzejMT napisz nam cos więcej o tej przeróbce
Tak jak kolega serek zasugerował czemu nie calosc od VB

#49 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 21 października 2009 - 11:45

..Bo akurat miałem w garażu (poza tarczą)
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#50 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 października 2009 - 12:05

..Bo akurat miałem w garażu (poza tarczą)


rozumiem ze twoje auto teraz jezdzi na takim zestawie???

#51 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 21 października 2009 - 12:58

..Stoi, bo deszcz pada ;)
..Jak sie wyrobie to zmieniam tarcze na mniejsza z C20LET - ta hmmm.. wadliwa?.. do reklamacji, a koszt jej to bagatela prawie 600zł..
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#52 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 września 2010 - 22:24

Temat trochę zastygł więc jego odświeże.

Co myślicie nt polerowania kanału, tłoków, kanału dolotowego, szlifie 2 głowic, planowaniu itp. nazwę to oprawa serii bez dokładania innych gratów. Pisząc ogólnie za tego typu czynności wraz z robocizną tzn rozebranie i złożenie z odpowiednimi uszczelkami, hamowaniem - całkowity koszt 6 tyś. Przyrost mocy w 3.0 stosunku do serii 10-15%. Czy to drogo biorąc pod uwagę że samochód za tą cenę byłby już pod kluczyk do odbioru?

Dodatkowy koszt to strojenie indywidualne samochodu.

Zaznaczę ze wszystkie czynności wykonane przez profesjonalną firmę zajmującą się i przygotowującą auta także na rajdy.

#53 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 21 września 2010 - 23:07

Temat trochę zastygł więc jego odświeże.

Co myślicie nt polerowania kanału, tłoków, kanału dolotowego, szlifie 2 głowic, planowaniu itp. nazwę to oprawa serii bez dokładania innych gratów. Pisząc ogólnie za tego typu czynności wraz z robocizną tzn rozebranie i złożenie z odpowiednimi uszczelkami, hamowaniem - całkowity koszt 6 tyś. Przyrost mocy w 3.0 stosunku do serii 10-15%. Czy to drogo biorąc pod uwagę że samochód za tą cenę byłby już pod kluczyk do odbioru?

Dodatkowy koszt to strojenie indywidualne samochodu.

Zaznaczę ze wszystkie czynności wykonane przez profesjonalną firmę zajmującą się i przygotowującą auta także na rajdy.


Biorąc pod uwagę wartosc auta to tak. Biorąc pod uwage odczuwalne osiągi to tez tak. Biorąc pod uwagę wymiane silnika na 3,2 która przyniesie podobny lub lepszy skutek to tez tak. Biorąc pod uwage profesjonalizm znajomosc tematu i szereg prac jakie wykona firma to w miare przyzwoita cena ale nie jakas okazyjna tym bardziej ze nie są to jakies wyjątkowo zaawansowane modyfikacje a raczej poprawa seryjnosci fabryki.(to tylko moja opinia, nie znam sie na cenach modyfikacji silniików przez firmy):D

#54 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 września 2010 - 07:51

lepiej dać 3.2

taki remont - ok. ale tylko i wylacznie jako podstawa to wiekszych modyfikacji.

remont dla samego remontu. wg mnie nie ma sensu. niepotrzebne koszta

#55 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2010 - 17:13

Biorąc pod uwagę wartosc auta to tak. Biorąc pod uwage odczuwalne osiągi to tez tak. Biorąc pod uwagę wymiane silnika na 3,2 która przyniesie podobny lub lepszy skutek to tez tak. Biorąc pod uwage profesjonalizm znajomosc tematu i szereg prac jakie wykona firma to w miare przyzwoita cena ale nie jakas okazyjna tym bardziej ze nie są to jakies wyjątkowo zaawansowane modyfikacje a raczej poprawa seryjnosci fabryki.(to tylko moja opinia, nie znam sie na cenach modyfikacji silniików przez firmy):D


Modyfikacje czytaj poprawę serii przeprowadziłaby profesjonalna firma. Wg mnie 3.2 nie da takich samych odczuć a już na pewno nie lepszych bo mówili mi że te przeróbki dadzą około 30- 40 koni więc uważam iż jest spora różnica i syryjny 3.2 absolutnie nie dorówna. Dalsze strojenie silnika czyli same odpowiednie ustawienia komputera da dalszy wzrost o około 10-15 koni.

Co do podstawy pod dalsze zmiany wiem że będą dobre ale to już koszty około 15 tyś. z tego co mi mówili w tej firmie więc tyle chyba już nie będe wkładał chociażby z tego względu iż około 250 koni mi wystarczy. Nie zamierzam robić z omegi bolida bo ten samochód dla mnie spełnia inne walory. Przy 250 koniach auto powinno zejść do około 6.0-6,5 s. do 100km/h lecz głównie mi zależy na obnizeniu momentu, w trasie w newralgicznych sytuacjach na prawdę się przydaje (zaznaczę że nie jestem typem kamikadze i nie ścigam się ze wszystkimi z pod świateł). Lubie miec zapas mocy który jak jest potrzebny wykorzystam.

Koszt 6 tyś to sporo grosza, jedyna rzecz która mnie niepokoi to fakt iż teraz (odpukać) auto nie sprawia problemów, jak zaczną mi grzebać i po złożeniu obawiam się że będę musiał jeździć na jakieś poprawki, uszczelnianie itp. bo nigdy idealnie nie jest. Głownie obawiam się że z samochodu bezproblemowego zacznę odwiedzać (przynajmniej w fazach początkowych) warsztat zbyt często.

Czy ktoś już robił tego typu rzeczy u siebie i jak potem było (chodzi o użytkowanie i bezproblemować bo wrażeń z jazdy nie licz z racji iż oczywiste że będą spore różnice) ?

#56 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 września 2010 - 17:40

jakie niby te konkretnie przeróbki ktore daja 30-40 koni?

chyba remont generalny silnika i wtedy z koni ktore ci zdechly odzyskasz moze te 211 fabryczne.


sorry ale w to nie uwieze.

#57 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 22 września 2010 - 18:31

jakie niby te konkretnie przeróbki ktore daja 30-40 koni?

chyba remont generalny silnika i wtedy z koni ktore ci zdechly odzyskasz moze te 211 fabryczne.


sorry ale w to nie uwieze.


+1,
wg mnie takie modyfikacje mogę dodac z 10-15koni + zmiana mapy z 10km nie wiecej. To nie jest silnik z przed 50 lat w których byłe "duze" niedoróbki wynikające z niedokładosci maszyn odlewniczych itd

#58 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2010 - 18:38

jakie niby te konkretnie przeróbki ktore daja 30-40 koni?

chyba remont generalny silnika i wtedy z koni ktore ci zdechly odzyskasz moze te 211 fabryczne.


sorry ale w to nie uwieze.


A skąd wiesz że mam zdechły silnik :D ?

#59 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 września 2010 - 19:30

A skąd wiesz że mam zdechły silnik :D ?




albo sie nie znasz kompletnie na silnikach, albo panowie z tjunink garazu robią Cię w jajko. No offense.

znam gościa ktory ma 3.2 po kapitalnym remoncie z poprawkami (coś ala twoje), ba nawet sporo wiecej ma powkładane i sam niewie czy wogole to bedzie miało 250KM.

w sobotę swoją hamuje. jak pyknie 230KM to bede wniebowzięty.



ale sranie gadanie - daj do zrobienia, pokaż wykres to bedzie czarno na białym.

#60 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2010 - 19:39

ale sranie gadanie - daj do zrobienia, pokaż wykres to bedzie czarno na białym.

Oby nie było jak z Piterkiem :p