Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Tuning silnika 3,0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
150 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 października 2009 - 09:43

a ja poznałem gościa co robił nasze silniki na biturbo. ;)
więc jakby ktoś chcial...

#22 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 października 2009 - 11:22

a ja poznałem gościa co robił nasze silniki na biturbo.
więc jakby ktoś chcial...


na seryjnych gratach ? ? ?

#23 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 14 października 2009 - 12:45

..Kolega Lenin z CT - Calibra Bi Turbo http://www.furious.p...ra_v6/index.htm
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#24 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 14 października 2009 - 20:53

tak Andrzeju ... to miałem na myśli jeno tylko jedna przeszkoda moja skrzynia to ASB :D
w manualu można bardziej pokombinować a nie wiem na ile wyrozumiała jest ASB czyli jakie obciążenia wybacza .... :p

"michauu" hehehe :smiech: i co ?! bo ja widzę tu większy brak możliwości nawet z tym żeby taki silnik od H2 wcisnąć do bagażnika bez osprzętu (sedan) wydaje mi się że kolega popłynął za daleko z marzeniami

:smiech::duze_hihi:

P.S.
zamiary wskoczenia w chip tuning już mi przeszły ponieważ dzwoniłem do jednego kolesia i mówił że do MV6 3.0 to przyrost w granicach 8 do 10 % czyli jakby wcale ... jedyna opcja to kute podzespoły turbo lub nawet dwa (bi bi) i dopiero chip i odpowiednie oprogramowanie do modyfikacji... koszt :smiech: padł przedział 15-20 tys :D to ja podziękuję __ pełna generalka__ bez ruszania kasty jedynie :D
Kiedy wsiadam do wozu, czuję ten dreszcz V6, kiedy odpalam przeszywa mnie dreszcz, kiedy spoglądam na wskaźnik już wiem ... CPN :D

#25 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2009 - 21:06

Dwumasowego?!?.. :zgoda:


no ..
rezygnujesz z dwumasy, zmieniasz docisk, sprzęgło i mozesz założyć baardzo lekkie koło. Mozna poczytać materiały o takich projektach, a do niektórych samochodów to gotowe kit'y są

Pytanie - po co? Jesli to mialaby być jedyna modyfikacja. Poza tym trzeba jednak mieć umiar, bo inaczej, hmmm, mało fajny do jazdy ten samochód będzie...

#26 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2009 - 22:07

no ..
rezygnujesz z dwumasy, zmieniasz docisk, sprzęgło
i mozesz założyć baardzo lekkie koło. Mozna poczytać materiały o takich projektach, a do niektórych samochodów
to gotowe kit'y są

Pytanie - po co? Jesli to mialaby być jedyna modyfikacja. Poza tym trzeba jednak mieć umiar, bo inaczej, hmmm, mało fajny do jazdy ten samochód będzie...


no Andrzej jest wlasnie na pewnym etapie takiej modyfikacji (czyli jednomas i tarcza ze sprezynkami z FWD - nie trzeba daleko szukac :) ) sam jestem ciekawy jak to bedzie sie zachowywalo :]


 


#27 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 października 2009 - 22:15

jak by ktoś był zainteresowany to jest możliwość wykonania koła zamachowego z aluminium praktycznie do każdego pojazdu...

jak się nie mylę to już ktoś ma takie w omedze.... (chyba ilku)

pełniejsze info na pw.

#28 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 października 2009 - 22:19

..Nie było jeszcze o nitro ..Firma z Warszawy oferuje konkretne strzały mocy za współmiernie rozsadne kwoty


Wiesz coś więcej? Ile taki bajer może kosztować i jak to wpływa na silnik? Na wykresach wygląda nieźle, szkoda, ze to tylko na chwilę.

#29 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 15 października 2009 - 13:48

dokładnie "Cita" ma rację :D
"po co?" pakować się w koszta skoro to i tak wymagałoby większej i coraz to bardziej zaawansowanej grzebaniny, koło to w tym przypadku to mały pikuŚ w porównaniu do reszty ... pełna modyfikacja góry i dołu silnika i wtedy doładowanie pieca jakimś barem :D
ale "po co" mieć 450KM skoro skoro niutki mogą roztopić skrzynie ... wiąże się to też z modem przekazania napędu na tylne kółka $$$
a jak wiemy przyspieszenie nie bierze się z KM a z Nm
jak wygram w totka to wtedy oddam kluskę w dobre ręce tunera :D


a tym czasem lepiej zadbać o to by ruda się nie pokazywała na naszych pięknych furach :D
pozdrawiam marzycieli :D
Kiedy wsiadam do wozu, czuję ten dreszcz V6, kiedy odpalam przeszywa mnie dreszcz, kiedy spoglądam na wskaźnik już wiem ... CPN :D

#30 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 15 października 2009 - 13:51

no ..
rezygnujesz z dwumasy, zmieniasz docisk, sprzęgło i mozesz założyć baardzo lekkie koło. Mozna poczytać materiały o takich projektach, a do niektórych samochodów to gotowe kit'y są

Pytanie - po co? Jesli to mialaby być jedyna modyfikacja. Poza tym trzeba jednak mieć umiar, bo inaczej, hmmm, mało fajny do jazdy ten samochód będzie...


..Jednomas mam z VA 2,5 V6, tarcza z VB 2,6 (240mm), docisk z VA V6, łożysko OB :) i koniecznie nowe sruby do przykrecenia koła (W ASO 7,90 za szt zapłaciłem) .. Przede wszystkim nie mam juz tego chorego wytworu tworcy dwumasowego koła zamachowego a na korzysc same + .. Masy z niego nie zdejmowałem bo i po co, i tak jest lzejsze do Omegowego o niecały 1 kg - polecam :)
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#31 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 15 października 2009 - 18:58

Widzę ze coś się ruszyło!!!
Każdy zżędził krytykował pisał ze to już było ale każdy dodał cos od siebie i można coś po kombinować a nie krytykować
Kolega ALI jest strasznym PESYMISTOM. No cóż nic na to nie poradzimy
Dobrze że za marzenia nie karają.
szykuje sie do wyciągania motoru i zobaczymy co z tego wyjdzie napewno zabiorę się za cos ale jeszcze muszę zebrac trochę potrzebnych wiadomości.
Ktoś ma może jakis pomysł????

#32 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 października 2009 - 23:09

wiesz kolega ALI jest pesymistą ponieważ padły mu już dwa x30xe...

jeden to doznał otworów wentylacyjnych w bloku z powodu zatarcia panewki i połamania dwóch korb

drugi po obróceniu panewki skrzywił wał...

jak już rozebrałem ten silnik na części pierwsze i obadałem wszystkie rozwiązania to stwierdziłem że gdyby wał był stalowy to by się nie zatarła na nim panewka a już na pewno nie skrzywił by się z tego powodu...

aby podwyższyć trwałość naszych V'ek trzeba by podnieść ciśnienie oleju i obniżyć jego temperaturę, o ile z pierwszym praktycznie niema problemu, o tyle z drugim to już grubsze mody...

#33 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2009 - 23:21

i jak to wpływa na silnik?


bardzo destrukcyjnie ;)

#34 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2009 - 23:34

bardzo destrukcyjnie


Się domyślam :) Ale gdyby nie przeginać i "strzelać" tylko od czasu do czasu? Zresztą taka butla starczy czyba coś na 3, 4 strzały a nitro nie kosztuje tyle co LPG ;)

Dla jaj bym to sobie założył, powkurzać co to nowsze i mocniejsze bryki na światłach :D

#35 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 15 października 2009 - 23:51

Dla jaj bym to sobie założył, powkurzać co to nowsze i mocniejsze bryki na światłach :D


piekna sprawa:Dtylko zeby za ktoryms strzalem nie skonczylo sie to zjechaniem na pobocze sto metrow za swiatlami,a ci pojada i sie benda rechotac:mad:

#36 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2009 - 00:00

tylko zeby za ktoryms strzalem nie skonczylo sie to zjechaniem na pobocze sto metrow za swiatlami


A to jest niestety prawdopodobne, zwłaszcza jak się nie zna umiaru...

#37 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2009 - 08:57

Jarqz nie wiem czy już łyknąłeś coś na temat N2O ale z pod świateł to nic ci nie da.... prócz zerwania przyczepności...

#38 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2009 - 09:30

Ale gdyby nie przeginać i "strzelać" tylko od czasu do czasu?


jak chcesz zakładaj.

u siebie nie zaryzykuję - nasze V6 po +200kkm może paść od pierwszych strzałów ;)

#39 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2009 - 10:06

Kolega dołożył NX do calibry, w której siedzi moje dawne 3.0 z granata. Silnik miał +200kkm, ale chodził jak żyleta. Z tego co wiem nadal śmiga, a kolega planuje kolejne poważne mody (2 suszarki).
Pojawia się czasem na forum pod nickiem Mol, może wrzuci swoje 3 grosze do tematu :)

#40 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2009 - 10:31

Jarqz coś dla ciebie: N2O